כזה ניסיתי: LG Urbane 2nd Edition LTE

אם לשפוט לפי רוב עורכי אתרי הטכנולוגיה בעולם, קטגוריית השעונים החכמים מחשבת את קיצה לאחור. כעוקב קבוע אחר חדשות טכנולוגיה באתרים בחו"ל, אני נתקל לעיתים קרובות בטורים שמכריזים על מותו של הקונספט הזה של שעונים חכמים, קוראים ליצרניות להתייאש ולהפסיק לייצר ולפתח כאלו, ושאף אחד לא באמת צריך אותם באמת. במובן מסוים, שעונים חכמים הם הבוז'י הרצוג של עולם הטכנולוגיה.

כל האנטגוניזם הזה מגובה בעובדות בשטח: מחקר של IDC קבע כי מכירות השעונים החכמים בעולם הצטמצמו ב-51 אחוז ברבעון השלישי של 2016. גם אם השקת הגרסה החדשה של ה-Apple Watch תשנה קצת את התמונה ברבעון האחרון, לא צפוי נס שיגרום לשעונים חכמים להפוך לאטרקטיביים יותר, לא עבור הצרכנים ולא עבור היצרניות השונות. לאחר שנים של התלהבות בקרב היצרניות הגדולות והשקות של מגוון שעונים חכמים, שנת 2016 היתה שנה שחונה יחסית בהיבט הזה: למעט אפל, היצרניות הגדולות היחידות שהכריזו במהלך השנה האחרונה על שעונים חכמים חדשים, היו אסוס וסמסונג. בעוד אצל סמסונג ואפל, להן יש מערכות הפעלה משל עצמן לשעונים שלהן, מצבה של Android Wear נראה עגום יותר: יצרנית טכנולוגיה גדולה אחת ויחידה ב-2016 בחרה לתת אמון במערכת ההפעלה של גוגל לשעונים חכמים. השעון היחיד הזה טרם הגיע לישראל, ועדיין לא ידוע אם ומתי יגיע.

אחד שדווקא כן הגיע לישראל: LG Urbane 2nd Edition LTE (צילום: גד גניר)


מה כן הגיע לאחרונה לישראל ומריץ Android Wear? ה-Urbane 2nd Edition LTE, השעון החדש ביותר של LG שהוכרז לראשונה בעולם באוקטובר 2015. ימיו הראשונים של ה-Urbane 2 לא היו קלים: שבוע לאחר שהגיע למדפיהן של Verison ו- AT&T, מכירתו הופסקה בשל תקלה שהתגלתה בשעון אשר השפיעה באופן קריטי על תפעולו.  ב-LG חששו לקחת סיכון בעניין הזה ואפילו לא נקבו בתאריך משוער בו התקלה תתוקן, אם בכלל.  בסופו של דבר, בחודש מרץ 2016 חזר השעון לחנויות, ולאחרונה כאמור הגיע גם לישראל.



בניגוד למערכת ההפעלה אנדרואיד, אותה לוקח כל יצרן ומתאים לצרכיו ברמה הפונקציונלית וברמה העיצובית, ב-Android Wear אין הרבה הבדלים בין שעון לשעון. בכולם תוכלו לברר מה מזג האויר היישר מהשעון עצמו, לנווט, לענות להודעות, לצפות בהתראות וכו'. למעשה, השעונים החכמים המריצים Android Wear עושים את אותם דברים בדיוק, מציגים את אותו ממשק, וההבדלים לרוב מתבטאים בחומרה עצמה, ובעיצובי השעונים (Watch Faces) אותם בחרה החברה לספק כברירת מחדל.

מה עושים עם שעון חכם? בודקים מזג אויר (צילום: גד גניר)

מה עושים עם שעון חכם? שולטים על המוזיקה (צילום: גד גניר)

מה עושים עם שעון חכם? מנווטים (צילום: גד גניר)


ה-LG Urbane 2nd Edition LTE שונה במובן הזה מאחר והוא מביא איתו פונקציונליות שלא היתה קיימת עד כה בשעוני Android Wear: ניתן להכניס לתוכו סים. ברגע שמכניסים סים לתוך ה-LG Urbane 2nd Edition LTE ניתן להשאיר את הטלפון בבית (חשוב: להשאיר אותו מופעל ומחובר לאינטרנט האלחוטי), לצאת נניח לריצה בשכונה ולהמשיך לקבל אל השעון שיחות, SMSים, הודעות Whatsapp, התראות על מיילים חדשים ולמעשה כל דבר אחר שהייתם מקבלים אל השעון אם הטלפון היה בקרבת מקום. נכון להיום זהו שעון ה-Android Wear היחיד שיש בו את האפשרות הזאת. בפועל זה עובד כמובטח: העברתי את הסים מהטלפון לשעון, השארתי את הטלפון במשרד ויצאתי עם השעון החוצה. כצפוי, הודעות המשיכו לזרום אליי למרות שהשעון והטלפון היו במרחק של כמה מאות מטרים וקירות בודדים זה מזה, מעבר לטווח הקליטה של קישורית הבלוטות'. זהו פתרון למצבים בהם אינכם מעוניינים לקחת את הטלפון איתכם לטווח קצר. השעון לא אוטונומי והוא לא יכול להחליף את הסמארטפון שלכם במלואו לא רק בגלל המסך הקטן, כי אם בגלל שלא ניתן להתקין עליו אפליקציות. ההכנסה והשליפה של הסים מתבצעים באמצעות מעין מתאם שמפאשר סיבוב לוחית בחלקו האחורי של השעון, שליפה שלה, והחדרת הסים לתושבת. זה לא תהליך קשה במיוחד אבל גם רחוק מלהיות אלגנטי. באפל לדוגמה היו כנראה מעדיפים לוותר על פונקציונליות הזאת ולא לראות את המשתמשים מטלטלים את כרטיס הנאנו סים שלהם ממקום למקום.

LG Urbane 2nd Edition LTE, יש מקום לסים (צילום: גד גניר)

עוד משהו ייחודי בשעון הזה הוא שימוש ביותר כפתורי חומרה. ב-Huawei Watch שלי לדוגמה, יש כפתור אחד בלבד. כאן, ה-LG Urbane 2nd Edition LTE יש שלושה: המרכזי משמש לכיבוי והדלקת המסך, ולחיצה ממושכת עליו מספקת גישה מהירה לתפריט. לחיצה ממושכת יותר תכבה את השעון. הכפתור שמעליו מספק גישה מהירה לאנשי הקשר והכפתור התחתון מספק גישה מהירה לאפליקציית מעקב הפעילות של LG. חייתי עד כה ללא שני הכפתורים הנוספים ואני יכול לחיות היטב גם בלעדיהם, למרות שהם בהחלט מוסיפים לעיצוב הכללי של השעון. הכפתור המרכזי מעיק, מאחר והוא נלחץ יותר מדי פעמים בשוגג, ויותר מדי פעמים מצאתי עצמי מביט בשעון ובמקום שעה רואה את התפריט, או גרוע מכך רואה שהוא כבוי.

LG Urbane 2nd Edition, שלושה כפתורי חומרה (צילום: גד גניר)


המסך של ה-LG Urbane 2nd Edition LTE נפלא. מסך P-OLED עגול בגודל של 1.38 אינטש שנראה מרשים הרבה יותר מזה של ה-Huawei Watch (שנחשב במשך תקופה ארוכה לבין האיכותיים בשעונים האלו) הודות לרזולוציה גבוהה יותר של 480 על 480 פיקסלים (לעומת 400 על 400 בוואווי). היתרון הגדול ביותר הוא ללא ספק בהירות המסך החזקה, מה שמאפשר שימוש סביר אפילו באור יום. מה שמרגיז במסך הזה הוא שבכל מעבר ממצב דלוק, למצב Ambient (תצוגה פשוטה וכהה יותר שאמורה לחסוך אנרגיה), ישנה שניה וחצי שבה המסך נכבה ומחשיך לחלוטין. ב-LG מסבירים שזה בשל העובדה שמצב ה-Ambient של ה-Urbane 2 הוא חסכוני במיוחד בסוללה והכניסה אל המצב הזה מחייבת החשכה רגעית של המסך. שאר המפרט איכותי אבל לא שונה במיוחד משאר השעונים בשוק: מעבד Snapdragon 400, זכרון אחסון פנימי של 4 גיגה, ורק זכרון ה-RAM גדול קצת יותר מהנורמה: 768 מגה לעומת 512 אצל רוב האחרים. השעון מתפקד מצוין, לא קורס, לא נתקע, ויקבל בתחילת שנה הבאה את העדכון החדש הגדול של Android Wear.

LG Urbane 2nd Edition LTE, מהשעונים החכמים היפים בשוק כיום (צילום: גד גניר)

LG Urbane 2nd Edition LTE (צילום: גד גניר)


חיצונית, בעיני לפחות, מדובר נכון להיום בשעון החכם היפה ביותר בשוק. גוף השעון עשוי מתכת ונראה מאוד אלגנטי. העיצוב שלו בוגר, מאופק, הכי רחוק שאפשר מהמושג מצעוצע, ונראה על היד כמו שעון אמיתי לכל דבר. העובדה שמדובר במסך כה איכותי רק תורמת למראה הכללי של השעון ומקשה על אנשים להבחין כי מדובר במסך המציג תמונה של שעון ולא בשעון אמיתי. רצועת הגומי איכותית ומשתלבת בצורה נאה עם עיצוב גוף השעון, אך לא ניתנת להפרדה קלה כפי שזה בשעונים רבים אחרים. ה-LG Urbane 2nd Edition LTE ישרוד טבילה במים בעומק של עד מטר אחד, למשך חצי שעה לכל היותר, או במילים אחרות, תקן IP67. זה לא מספיק, אבל זה הסטנדרט בשוק. הייתי רוצה שעון שאוכל להכנס איתו לים או לפחות לבריכה בלי לדאוג, אבל כנראה ששעונים כאלו יהפכו לנפוצים יותר במהלך שנה הבאה.

מבבט מקרוב על פתח הרמקול ב-LG Urbane 2nd Edition LTE (צילום: גד גניר)

LG Urbane 2nd Edtion LTE (צילום: גד גניר)


ה-LG Urbane 2nd Edition LTE ישרוד לכם כמעט יומיים ללא טעינה. ברוב הזמן שבילה על פרק היד שלי, הייתי מטעין אותו רק אחת לשתי לילות, והסוללה שלו היתה מתרוקנת באיזור השעה 22:30-23:00 ביום השני. שימוש נרחב יותר בקישורית הסלולרית של השעון הזה מקטין משמעותית את פרק הזמן בין טעינה לטעינה, אבל עדיין אפשר לשרוד איתו בקלות יום שלם ולטעון אותו רק בלילה. ניתן לבצע עם  ה-LG Urbane 2nd Edition LTE שיחות: הרמקול הקטן שלו יאפשר לכם לבצע שיחות בצורה סבירה אפילו תוך כדי נהיגה, אם כי הוא קצת חלש יותר בעוצמתו מרמקולים של סמארטפונים סטנדרטיים.

מחירו של  ה-LG Urbane 2nd Edition LTE עומד על 1955 ש"ח, מה שממצב אותו כאחד השעונים היקרים ביותר בשוק השעונים החכמים. מאוד נהניתי איתו, אני מאוד אוהב את העיצוב שלו, ובאופן כללי זה אחד משעוני ה-Android Wear הטובים בשוק, אם לא הטוב ביותר. אני אומר זאת כאחד שהתרגל לחיים עם שעון חכם, וסביר להניח שהייתי מכיר בעובדה שזה אחד השעונים החכמים הטובים בשוק גם אם לא הייתי מתחתבר לקונספט ולמה שיש לשעונים חכמים מסוגו להציע. עם זאת, להיות שעון ה-Android Wear הטוב ביותר כרגע זה לא מספיק. זה לא השעון שיציל את הקטגוריה כולה מהסיבה הפשוטה שהוא לא מביא איתו שינוי מהותי ומשמעותי בדברים שמשפיעים על השימושיות של המוצר הזה ביום יום: הוא עמיד במים רק בגבולות הסטנדרט, והוא מציע חיי סוללה נאים, אבל לא מדהימים. ברגע שיצא לשוק שעון בעיצוב כמו של ה-LG Urbane 2nd Edition LTE שיצליח להביא בשורה אמיתית בשני הפרמטרים האלו, אז ניתן יהיה להתחיל להמר על שינויי מגמה בשוק הזה.

6 תגובות

  1. שלום האם ניתן להתקין עליו אפליקציות כך שלא אצטרך טלפון בכלל?

    השבמחק
  2. שלום רכשתי את השעון ואני לא מצליח לענות על הודעות וואטסאפ בהכתבה קולית בעברית אשמח מאוד לעזרה

    השבמחק
  3. שלום רכשתי את השעון ואני לא מצליח לענות על הודעות וואטסאפ בהכתבה קולית בעברית אשמח מאוד לעזרה

    השבמחק
    תשובות
    1. ההכתבה הקולית לא טובה באנדרואיד וור כנראה ישדרגו ויש לי אותו ממש מרוצה

      מחק
  4. האם יש לו חיישן GPS? כי כתוב במפרט כל מיני חיישנים אבל לא כתוב חיישן GPS/.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר