כזאת ניסיתי: Yi Home Camera 2

לפני קרוב לשנה סיפרתי לכם על ה-Yi Home Camera, מצלמת אבטחה ביתית חביבה ולא יקרה במיוחד של Xiaoyi. דור ההמשך שלה, ה-Yi Home Camera 2 מביא איתו מספר שיפורים ותוספות אך גם גם עולה משמעותית יותר. בדקתי אותה בשבועות האחרונים כדי לענות על השאלה האם המצלמה החדשה על שיפוריה מצדיקים את המחיר הגבוה יותר, והאם היא אכן מסוגלת לעשות את כל הדברים המרשימים שב-Xiaoyi טוענים שהיא יודעת לעשות.

Yi Home Camera 2 (צילום: גד גניר)


השיפור הראשון הוא במאפייני הצילום הבסיסיים: המצלמה מצלמת כעת ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים (לעומת 1280 על 720 פיקסלים בדגם הקודם), ובזוית של 130 מעלות (לעומת 111 בדגם הקודם). מדובר בשני שדרוגים מבורכים: זוית רחבה יותר מאפשרת צילום שטח גדול יותר של החדר, ורזולוציה גבוהה יותר מאפשרת לכם להבחין בפרטים קטנים יותר בתמונה. הרזולוציה הגבוהה יותר היא מה שיכול לעשות את ההבדל בין תמונה ברורה של מי שחס וחלילה פרץ אליכם הביתה, לבין כתם מטושטש ולא ברור. הצמצם נשאר באותו רוחב כמו במצלמה הקודמת, f/2.0, ויחד עם חיישן CMOS בגודל 28nm, עדשות איכותיות ו-11 נורות לד עם מסנן אינפרא אדום, מספק תמונה בהירה יחסית וברורה גם בחושך.



כמו קודמתה, גם ה-Yi Home Camera 2 אוגרת את סרטוני הוידאו על כרטיס זכרון מסוג MicroSD. ניתן להגדיר צילום רציף של 24/7 המחולק למספר קבצים וכאשר כרטיס הזכרון מתמלא, צילומים חדשים "דורסים" את הקודמים. לחילופין, ניתן להגדיר שרק צילומים שיש בהם תמונה יישמרו. במקביל, היא שומרת קטעי וידאו של 6 שניות שזוהתה בהם תנועה למשך כ-6 ימים על הענן, למשך 7 ימים אחורה.

אוגרת את הסרטונים על כרטיס זכרון, ה-Yi Home Camera 2 (צילום: גד גניר)


אחד החידושים שמביאה איתה ה-Yi Home Camera 2 הוא זיהוי בכי תינוק. ב-Yi טוענים שהמצלמה יודעת לזהות תינוק בוכה ולשלוח התראה עם הכיתוב Baby Cry לטלפון שלכם. מההתנסות שלי, זה אכן מה שהיא עושה, אבל היא גם שולחת את ההתראה הזאת בבוקר כשתינוק צוחק, מדבר או צועק להנאתו. את ההתראה על Baby Cry קיבלתי גם כשפיניתי כלים מהמדיח ושקשוק הצלחות נשמע למצלמה כמו בכי. העובדה שה-Yi Home Camera 2 היסטרית בכל הקשור לבכי של תינוק כמו הורים צעירים לא משנה את העובדה שבלילה, האתגר לזהות בכי של תינוק הוא הרבה פחות קשה, והמצלמה תדע לזהות את הבכי של התינוק שלכם בכל מצב. מי צריך מצלמת אבטחה שתזהה מתי התינוק בוכה ותשתלח אליכם התראה? כמה סוגי הורים: כאלו שחדר התינוק לא צמוד אצלם לחדר השינה, כאלו שבכי התינוק לא מעיר אותם, אבל התראה מהטלפון כן, או כאלו ששומעים בכי של תינוק גם כשאין כזה, ורוצים דרך לוודא מה קורה בחדר מבלי להכנס אליו ובלי להסתכן בלהעיר אותו. אני לא נמנה על אף אחת מהקבוצות האלו, אבל אשמח להיות היו"ר של קבוצה נוספת: אלו שרוצים להשתמש באזניות בזמן שהילדים שלהם ישנים. תבינו, מאז שנת 2011, החיים שלי נכנסו ל-Mute בשעות הלילה. סדרות וסרטים שלמים שצפיתי בהם בדממה, לא רק כדי לא להעיר את יושבי הבית, כי אם להיות מוכן לזנק ולבדוק מה קרה אם אחת הבנות משמיעה קול כלשהו. על מנת להיות מוכן לכך, עדיף שלא אתנתק מהסביבה ואוותר על להאזין למוזיקה או לסאונד של הטלויזיה דרך האזניות.





ה-Yi Home Camera 2 סוגרת לי את הפינה הזאת, ונמצאת בהאזנה (וגם בתצפית) במקומי. התראות מהמצלמה מגיעות כמו כל התראה אחרת אל השעון החכם שלי, ומסבות את תשומת ליבי אם קורה משהו בחדר שדורש את התערבותי. ישנם שני סוגי התראות: התראה על בכי תינוק והתראה, שלא נדע מצרות, על זיהוי אדם בחדר. זה יכול היה להיות מושלם אם ההתראות היו מגיעות באופן מיידי, אך במציאות ישנו שיהוי של 2-3 שניות מתחילת הבכי ועד לקבלת ההתראה. לגבי זיהוי אדם - ב-Xiaoyi מתגאים שהפיצ'ר הזה יכול לסייע לבעלי חנויות בספירת האנשים שנכנסים אל חנות, ואכן האפליקציה מתעדת כל התראה על כניסה של אדם לחדר, אם כי קרו לא מעט מקרים בהם המצלמה זיהתה רכבים נוסעים דרך חלון החדר גם כאנשים שנכנסו לחדר, כך שיש כאן עדיין מה ללטש. פתרון אפשרי הוא לסמן את איזור הפעילות של המצלמה - האיזור בו אני מעוניין שיתבצע זיהוי, או חשוב מכך, איזורים שעלולים להטעות את האלגוריתם של המצלמה ולהתעלם מהם, הדבר אפשרי דרך האפליקציה. באפליקציה גם ניתן לשנות את רגישות המצלמה לתנועה, את תדירות הדיווחים, ואת התזמון שלהם כך שבשעות בהן אנשים אמורים להיות בחדר, לא אקבל על כך התראות. עוד פיצ'ר חדש שמביאה איתה ה-Yi Home Camera 2: זיהוי מחוות כף יד. אם תרצו להקליט קטע וידאו קצר שלכם, תוכלו לסמן למצלמה באמצעות כף היד להתחיל את הצילום ולסיים אותו.



Yi Home Camera 2 (צילום: גד גניר)


מבחוץ, ה-YiHome Camera 2 דומה לקודמתה, עם הבדל עיקרי אחד, לא ניתן לשלוף אותה מהמעמד שלה. כמו קודמתה וכמו מצלמות רבות אחרות בשוק, גם ה-Yi Home Camera 2 דורשת חיבור קבוע לחשמל, אז לידיעת ציבור הפורצים, נא לא לשכוח לנתק את החשמל בדירה לפני שאתם נכנסים. לידיעת ציבור המשתמשים במצלמה, פתרון אפשרי הוא לא לחבר אותה לחשמל אלא לסוללה ניידת עם קיבול מכובד, רק חשוב לא לשכוח לטעון אותה מפעם לפעם. אם ידוע לכם על סוללה שניתן לטעון ובמקביל לצרוך ממנה חשמל אז בכלל הרווחתם כי לא צריך לזכור לטעון אותה. תהליך ההתקנה של המצלמה מאובטח למדי: כדי להגדיר אותה עליכם להתקין את האפליקציה, ולהציג בפני המצלמה ברקוד ייחודי על מסך הסמארטפון שלכם. לאחר התהליך הזה, תוכלו להכנס לאפליקציה ולצפות בשידור הוידאו. הכניסה לאפליקציה נעשית דרך החשבון שלכם לשירותי MI, כך שמומלץ לבחור סיסמה ייחודית ומורכבת.

ה-Yi Home Camera 2 עולה כיום 499 ש"ח, כמעט כפול ממחירה של קודמתה. תוספת המחיר מוצדקת לטעמי. המצלמה החדשה מביאה איתה לא מעט שיפורים: בראש ובראשונה ישנו שיפור באיכות התמונה, אך השיפור המשמעותי בה הוא ללא ספק היכולת לא רק לראות מה קורה בחדר אלא גם לשמוע מה קורה בו ולהתריע על כך. לקח לי זמן להבין את הגדולה של הפיצ'ר הזה, אבל ברגע שעולים על זה, זה יתרון שקשה להתרגל שוב לחיים בלעדיו. היא אמנם לא עושה זאת בצורה סופר-מדויקת, אבל למשתמש הביתי זה בהחלט אמור להספיק.

המצלמה נמסרה לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug.

1 תגובות

  1. עשיתי סרטון אנבוקסינג וסקירה קצרה לYi Home Camera 2 וגם לYi Dome וה-Yi Smart Dash, מוזמנים לראות פה:
    https://bikoreshet.info/YI_cameras

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר