כאלו ניסיתי: Jaybird X3

אז נכון, אזניות הספורט הפופולריות ביותר בעולם הן כנראה האזניות הלבנות המגיעות יחד עם האייפון שלכם, אבל האמת היא שמשנה לשנה מגוון האזניות המיועדות לשימוש בפעילות גופנית הולך ומתרחב ומציע אלטרנטיבה יקרה אך מותאמת יותר לסוג השימוש הזה. חלק מהיצרניות מחזיקות קו מוצרים ספורטיביים כחלק מקטלוג המוצרים המלא שלהן, וחלק, כמו Jaybird לדוגמה, מתמחות ספציפית בסוג הזה של אזניות. אזניות ספורט כוללות סט מיוחד של מאפיינים, יתרונות וחסרונות הנגזרים מתוך הגדרתן כאזניות ספורט. לרוב הן מגיעות בצבעים מזעזעים, אך הן יושבות טוב יותר באוזן, הן עמידות במים בצורה כזאת או אחרת, וקשוחות יותר וקלות יותר מאזניות רגילות. בחלק גדול מהמקרים, בצד היתרונות האלו, אזניות ספורט. נשמעות פחות טוב מאזניות רגילות באותו טווח מחיר (בחיאת, מי יכול להיות אודיופיל בזמן שהוא רץ), הסוללה שלהן מחזיקה פחות זמן (רציתם שתהיינה קלות יותר, לא?) והן  לרוב יקרות יותר (כי היי, אתם ספורטאים ורק לפני שבוע שילמתם כמה עשרות אלפי שקלים על זוג אופניים).


Jaybird X3 (צילום: גד גניר)


לפני מספר חודשים בדקתי את Freedom, דגם הפרמיום של היצרנית האמריקאית Jaybird המייצרת אך ורק אזניות ספורט. הדגשים ששמו ב- Freedom היו בעיקר על מזעור ועיצוב יוקרתי, עם שימוש במתכת כחומר העיקרי בגוף האזניות. מעבר לכך, הן הציעו איכות שמע מעולה ביחס לאזניות אלחוטיות ועמידות בפני התזות מים. עם זאת למרות שאהבתי אותן מאוד, לא ניתן היה להגדירן כמושלמות: זמן הסוללה שלהן היה לכל היותר 4 שעות, והשלט שלהן שהכיל בתוכו את הסוללה עצמה היה טיפה כבד יותר ממה שהייתי רוצה שיהיה. כל מי שמכיר את המותג לא חיכה ל- Freedom כי אם לממשיכות דרכן של הדגם העיקרי והחשוב ביותר שלהם, X2. דגם X3 שהגיע לארץ לפני מספר שבועות שונה בתכלית מ- Freedom, בעיקר לטובה.



Jaybird X3 (צילום: גד גניר)

Jaybrid X3 (צילום: גד גניר)


מבחינת איכות שמע, X3 נשמעות זהה ל-Freedom וזה משמח מאוד כי זה אומר שה-X3 מפיקות איכות שמע מעולה: הצליל רחב, עם באסים חזקים אבל מדויקים וכאלו שלא מפריעים להבחין בצלילים בטווח המיד ובטווח הגבוה. למען האמת, בכל הקשור לאיכות הסאונד שלהן, לא אגזים אם אומר שאלו הן לא רק אזניות הספורט הטובות ביותר שאי פעם הכנסתי לאזניים שלי, כי אם האזניות האלחוטיות בתצורת In Ear שאי פעם בדקתי. ל-JayBird יש אפליקציה ייחודית עבור האזניות שלהם דרכה ניתן לשנות את הגדרות האקולייזר, ולהתאים את אופי הצליל המועדף עליכם. ניתן להגדיר את האקולייזר באופן אישי או לבחור כאלו שהוגדרו מראש ע"י מומחים או ספורטאים מקצועיים. בנוסף, ניתן לשמור הגדרות אקולייזר שונות כמועדפות ולהחליף ביניהן עד כאן הכל סטנדרטי, אך בניגוד לאזניות אחרות, ה-X3 שומרת את הגדרות האקולייזר באזניות עצמן, כך שאם אתם נוהגים נניח לחבר אותן למחשב, לסמארטפון ולטאבלט, העדפות הצליל שלכם יישמרו ולא תצטרכו להגדיר אותן בכל מכשיר בנפרד מההתחלה. בניגוד לאזניות כמו Jabra Pulse Sport או Samsung IconX, ל-X3 אין חיישנים, מד דופק וכו', וגם האפליקציה לא מתיימרת לעשות את מה שאפליקציות ספורט ותיקות יודעות לעשות. ה-X3 הן אזניות ספורט אמנם, אך הן יסייעו רק באספקת מוזיקה לאזניים שלכם, ולא יתערבו באימון עצמו.

אזניות ספורט קמות ובעיקר נופלות על פרמטר אחד חשוב: האם הן יושבות בצורה קבועה בתוך האוזן, לא נושרות ממנה תוך כדי פעילו ספורטיבית והזעה, ולא מציקות או הופכות ללא נוחות לשימוש אחרי זמן קצר. ה-X3 מצטיינות גם כאן. אין להן פטנט יוצא דופן או חדשני: ההתאמה לאוזן מתבצעת ע"י שילוב של מתאם סיליקון לאוזן בשלושה גדלים שונים, ו"כנף" המקבעת את האזניה בתוך מבנה האוזן. בנוסף לראשי הסיליקון, מצורפים ל-X3 ראשים של חברת Comply, המתנהגים כמו אטמי אזניים: מועכים אותם קצת לפני השימוש ונותנים להם להתרחב בתוך האוזן כדי להשיג אטימה טובה והתאמה מירבית. באופן אישי לא התחברתי לראשים האלו והעדפתי את אלו הסטנדרטיים, אבל נחמד שיש את התוספת הזאת. המבנה של ה-X3 אמנם לא קומפקטי כמו זה של ה-Freedom אבל הוא גם לא גדול מדי והן לא בולטות מדי מחוץ לאזניים. העיצוב של X3 מאפשר להשתמש בהן כשהכבל המקשר ביניהן עובר מעל או מתחת לאזניים. אם תבחרו באופציה הראשונה תצטרכו לקצר את הכבל. איך עושים זאת? באריזה שלהן ובאתר של ג'ייבירד ישנן הוראות מפורטות וסרטוני וידאו המלמדים איך לקפל את הכבל, לאבטח אותו באמצעות קליפסים קטנים מפלסטיק (המצורפים לאריזה).

Jaybird X3 וסט האביזרים המצורף אליהן (צילום: גד גניר)

Jaybird X3 (צילום: גד גניר)


השלט של ה-Jaybird X3 הוא שלט גדול עם כפתורים גדולים ובולטים המופרדים זה מזה באופן שמקל מאוד להתמצא בו באמצעות מישוש בלבד. מאחר ובניגוד ל-Freedom, הסוללה היא לא חלק ממנו, הוא קליל יותר ומפריע פחות בזמן ריצה. על השלט ממוקם המיקרופון של האזניות. איך הן בשיחה? תלוי איך בחרתם לשים אותן. כאשר החוט עובר מעל האזניים, השלט יהיה צמוד לראש שלכם. זה אולי נוח יותר בזמן ריצה, אבל זה משפיע לרעה על האופן שבו שומעים אתכם בגלל המרחק בין המיקרופון לפה. אם אתם שמים אותן בצורה סטנדרטית, איכות השיחה והשמע מצוינות וסביר להניח שכלל לא ישמו לב שאתם עושים שימוש באזניות בעת שיחה.

נקודות החיבור למטען (צילום: גד גניר)

כבל הטעינה מחובר למתאם (צילום: גד גניר)


אזניות ספורט אלחוטיות בתצורת In Ear מציעות זמן סוללה קצר ביחס לאזניות מסוגים אחרים. אילוצים כמו השאיפה להקטין את משקלן ומימדיהן גורמים לכך שיצרניות ישלבו בהן סוללות קטנות יותר. יש בתפיסה הזאת הזאת רציונל מרגיז: אזניות ספורט הן אזניות שתשתמשו בהן כשתעשו ספורט. לפיכך, זמן שימוש של בין 3 ל-4 שעות הוא זמן שימוש סביר לאזניות מהסוג הזה כי בינינו מי עושה פעילות גופנית רצופה של יותר מ-4 שעות? למה הרציונל הזה מרגיז? כי הוא לא נותן מענה לכאלו שהפעילות שלהם אכן נמשכת יותר מ-4 שעות או כאלו שרוצים לשמוע מוזיקה גם מעבר לשעות הפעילות הספורטיבית. ב-Freedom שהציגה זמן סוללה של בין 3 ל-4 שעות פתרו את העניין עם מתאם שנצמד לשלט, וכלל בתוכו סוללת גיבוי המטעינה תוך כדי שימוש את הסוללה הפנימית, ומכפילה בכך את משך זמן השימוש. ב-Jaybird X3 אין צורך בפטנט כזה מאחר ויש מקום לסוללות בגוף האזניות עצמן. ל-X3 משך שימוש ארוך במיוחד של 8 שעות, תענוג. נקודת התורפה היחידה של האזניות האלו היא באופן שבו טוענים אותן: כמו ב-Freedom, גם כאן על האזניות עצמן אין שקע טעינה סטנדרטי כי אם מספר נקודות מגע בסידור ייחודי. כדי לטעון אותן תזדקקו למתאם המיוחד המצורף לערכה, ואם תאבדו אותו חלילה, תמצאו את עצמכם עם אזניות שאין לכם איך לטעון אותן.

ב-X3, עושה ג'ייבירד כמעט הכל בצורה הכי נכונה שאפשר: הן יושבות טוב בתוך האזניים, הן מחזיקות זמן רב ללא טעינה, והן נשמעות נפלא. למען האמת, אלו האזניות האלחוטיות היחידות שתצטרכו: אין בהן את הפשרות המאפיינות אזניות ספורט רבות, ומצד שני, הן בהחלט מביאות את היתרונות שאזניות כאלו בדר"כ מציעות. סוגיית מתאם הטעינה נסלחת בהחלט ולא פוגעת ברושם הכללי המאוד חיובי שהותירו בי. מחירן לא זול (אך עדיין, נמוך מזה של ה-Freedom) ועומד על 699 ש"ח, אבל שווה בהחלט את התמורה.

3 תגובות

  1. מעניין, קולח ומחכים.

    תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. הטענה לא סטנדרטית - אין דיל.
    נשאר עם ה X1 המקוריות שלי שעדיין מעולות!

    השבמחק
  3. יש להן בעיה רצינית . טווח הקליטה שלהן בשטח פתוח הוא ממש נמוך. אי אפשר לשים את הטלפון בכיס ולשמוע מוסיקה .כל הזמן יש ניתוקים. זו בעיה ידועה(רק אחרי שקניתי הבנתי זאת ) . שדיברתי עם השירות שלהם הפתרן שהציאו היה לרוץ עם הפלאפון מחובר ליד. לדבריהם עדיף שהמרחק בין המכשיר לאוזניות לא יהי גדול מ 60 ס"מ . ממש בדיחה. אפילו הסכימו להחליף לי אוזניות אבל גם הזוג החדש תיפקד באותה דרך. בקיצור לא להתקרב .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר