כזה ניסיתי: TrackR Bravo

ישנן פאשלות שגורמות לאנשים לאבד בכם את האמון לנצח. לי זה קרה לפני 6 שנים: בוקר בהיר אחד קמתי, התארגנתי, סידרתי קצת את הבית ויצאתי לעבודה בזמן שאשתי עדיין ישנה. כשהתעוררה, התארגנה גם היא, רצתה לצאת מהבית וגילתה שאין לה מושג איפה צרור המפתחות שלה, וגרוע מכך, איפה התיק שלה, כולל הארנק. משהתייאשה מהחיפושים בכל החדרים בבית, התקשרה אליי לברר אם ייתכן שאני לקחתי אותו. היה לי ברור שלא לקחתי אותו, היה לי ברור שאשתי צריכה לשמור יותר על הסדר ולדעת איפה היא שמה את הדברים שלה, והיה לי ברור שלי אין קשר לסיפור הזה. ולמרות זאת, כדי להיות בטוח שלא עשיתי טעות מזעזעת בהיסח הדעת, עצרתי את הרכב בשוליים, חיפשתי בכל מקום אפשרי בו, אך לא מצאתי לא את התיק ולא את המפתחות. הודעות אס אם אס זועמות שהגיעו בזו אחר זו כמה דקות לאחר מכן הבהירו לי שאמנם לא לקחתי את המפתח, אבל כן יש לי קשר לסיפור הזה, ובהחלט עשיתי טעות מזעזעת בהיסח הדעת: לא יודע איך זה אצלכם אבל בבוקר, אבל אני אישית מתחיל להבין שהתעוררתי בערך בהתחלת הנסיעה לעבודה, לא לפני. לפיכך, כשאני מסדר את הבית בבוקר, אין לדעת מה יהיה ההשלכות. באותו בוקר, מסיבה שעד היום לא ברורה לי, בחרתי לשים את התיק של אשתי ואת מפתחות הבית והרכב שלה במגירת הנעליים בחדר העבודה, המקום האחרון בו יכולה היתה להעלות בדעתה לחפש. למזלי, אפילו את זה לא עשיתי כמו שצריך וחלק זעיר מרצועת התיק בצבץ החוצה מהמגירה, כך שברגע שאשתי הבחינה בו, התעלומה נפתרה. מאז ועד היום, כל יציאה שלי מהבית כוללת תחקיר שנועד לוודא שלא ניסיתי שוב להחביא לה, באופן לא מודע, את החפצים האישיים שלה.


TrackR Bravo (צילום: גד גניר)



לכריס הרברט, אחד משני יזמים שפיתחו את ה-TrackR קרה דבר דומה: יום אחד לא הצליח למצוא את המפתחות לרכבו. חוסר האונים מהסיטואציה דחף אותו ואת כריסטיאן סמית', חבר ללימודים, להקים ב-2009, (שנה לפני ששמתי את התיק של אשתי היכן שהשד אמר לי) סטארט אפ שכל ייעודו הוא ייצור מוצרים ואפליקציות שיסייעו לכם לאתר את החפצים האישיים שלכם. אחד המוצרים ששב וצף בפיד הפייסבוק שלי כפרסומת באופן קבוע הוא TrackR Bravo, מחזיק מפתחות המצויד בקישורית בלוטות' שאמור לסייע לכם למצוא את המפתחות, או כל דבר אחר שאליו תצמידו אותו, באמצעות הסמארטפון שלכם. מה ההבדל בינו לבין מאות מחזיקי מפתחות דומים שעושים פחות או יותר אותו דבר? ל-TrackR Bravo יש חזון. האם הוא מממש את החזון הזה? בינתיים לא.



מבחוץ, TrackR Bravo אינו גדול בהרבה ממטבע של חמישה שקלים. ניתן להחליף בו סוללה די בקלות (סוללה עגולה שטוחה, דומה לזו של שעון), והוא מגיע עם טבעת למחזיק מפתחות ומדבקה באמצעותה ניתן להדביק אותו לחפצים היקרים לליבכם. ניתן להזמין אותו מהחברה עם חריטה או הדפס ייחודי, או לחילופין בצורתו הטבעית כפי שניתן לראות בצילומים. תהליך ההתקנה פשוט למדי ומתבצע דרך האפליקציה: יוצרים חשבון, מזווגים בין הטרקר בראבו לסמארטפון שלכם, ואתם מוכנים לצאת לדרך ולשכוח את המפתחות בבית. דרך האפליקציה תוכלו לשלוח הנחיה למחזיק המפתחות לצפצף. לחילופין, אם כל מה שאתם מוצאים זה רק את המפתחות, אבל אין לכם מושג היכן הנחתם את הטלפון, לחיצה על הכפתור היחיד על מחזיק המפתחות תגרום לסמארטפון שלכם להשמיע צלצול, לא משנה אם הוא מוגדר על מצב שקט לחלוטין.


ניתן להחליף בו סוללה, משהו שלא ניתן לעשות ב-Galaxy S7 לדוגמה (צילום: גד גניר)


הכל עובד טוב ויפה בתנאי שאתם בטווח בלוטות', עשרות בודדות של מטרים. כל דבר מעבר לזה, או אם החלטתם להפעיל מיקרוגל במקרה, או שהמפתחות נניח נפלו בין כריות הספה, וטווח הבלוטות' מצטמצם משמעותית. מה שכן, זה יספיק בהחלט אם תהיו באותו חדר. מעבר לכך, כאשר מחזיק המפתחות מחובר באופן פעיל לטלפון, האפליקציה גם נותנת רמזים האם אתם מתקרבים או מתרחקים אל האבידה. באופן הזה תוכלו לשלול חיפוש בחדר אחד אחרי שנכנסתם עליו וניסיתם לגרום לטלפון או למחזיק המפתחות לצפצף ולא לחזור אליו ביאוש כל עוד לא מצאתם אותו. הצפצוף אגב של מחזיק המפתחות חלש מדי לטעמי. בסביבה שקטה תוכלו לשמוע אותו, אבל מחוץ לבית, קשה לי להאמין שתצליחו לשמוע אותו אם הוא לא צמוד אליכם. אם אתם מעוניינים, באפשרותכם לגרום ל-TrackR Bravo לצפצף בכל פעם שהוא מתרחק מהסמארטפון שלכם, אבל סמכו עליי, אלא אם יש לכם מקרה חמור של חרדה מאיבוד דברים, עדיף לוותר על הפיצ'ר הזה מאחר והוא ימלא את חייכם בצפצופים.






אז איפה החזון? מחוץ לגבולות הבלוטות'. ה-TrackR Bravo מסוגל לתקשר עם Tracker Bravo אחרים, כדי לאפשר לכם לאתר על מפה באפליקציה את החפצים היקרים לכם במידה ויצאו מטווח קליטה. התנאי לכך הוא שיהיו בסביבתכם עוד מחזיקי מפתחות מהסוג הזה, שמחוברים לסמארטפונים של אנשים אחרים ויוצרים מעין תחנות ממסר. באופן לא מפתיע, בארץ אין כנראה יותר מדי כאלה, מה שאומר שהפיצ'ר הזה הוא כרגע תיאורטי בלבד. על המפה באפליקציה יש כרגע אפשרות לראות מיקום אחרון של  ה-TrackR Bravo שלכם אם כי המיקום האחרון הוא לא באמת המיקום האחרון שבו הוא היה, כי אם המיקום האחרון שבו הוא התחבר אקראית לטלפון ורשם את מיקומו. כך יצא שבוקר אחד השארתי את ה-TrackR Bravo שלי בחניה ברכב במשרד בנתניה, עליתי אל המשרד, נכנסתי לאפליקציה והמיקום האחרון שלו שהוצג לי היה בנקודה כלשהי בדרך לעבודה, ולא בחניון, היכן שהיה באמת. מאכזב.


TrackR Bravo (צילום: גד גניר)



מחירו של TrackR Bravo יחיד עומד על קצת יותר מ-100 ש"ח, מאות אחוזים יותר ממחזיקי מפתחות דומים ועלומי שם הנמכרים באיביי, עליאקספרס ודומיהם שעושים את אותו הדבר, ויכולים היו לעזור לאשתי למצוא את המפתחות שהחבאתי לה באותו בוקר. ההבדל בין TrackR Bravo לבין מחזיקי מפתחות דומים בפחות מ-5 דולר הוא בעיקר בעיצוב האפליקציה ובהבטחה התיאורטית שיבוא יום ותוכלו לאתר אותו מעבר לטווח הבלוטות'. ההבטחה תהפוך מתיאורטית למעשית בתנאי שתצליחו לשכנע המון אנשים אחרים שגם הם חייבים לקנות כאלו ויחד ליצור רשת ענקית של מכשירי TrackR Bravo שתדע לתקשר ולאתר זה את זה. במחיר כזה, קשה לי להאמין שתצליחו לעשות זאת.

17 תגובות

  1. היי,
    שתי שאלות בבקשה:
    א. האם המוצר הזה (ואחרים בפחות מחמישה דולר) מצריכים חיבור תמידי לבלוטוס? לחלופין, האם ניתן לחבר אוזניות או דיבורית במקביל?

    ב. לכמה זמן מחזיקה הסוללה?

    תודה רבה :)

    השבמחק
  2. החיקוי טוענים שחצי שנה מחזיק בפועל אולי חודשיים
    אפשר חיבור מקביל לדיבורית באוטו

    השבמחק
  3. נראה לי מיותר כרגע . אם יוסיפו לזה משדר WIFI זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי כי אז טווח הקליטה יגדל מכמה עשרות מטרים להרבה יותר ...

    השבמחק
  4. אוהב את בחירת הנושאים הרחבה,
    מעניין לקרוא.
    שא ברכה.
    אביב

    השבמחק
  5. המוצר ממש לא אפקטיבי בארץ מאחר ולא נפוץ ואז מתקשר עם הטלפון רק ב"בלוטוס". הטווח האפקטיבי רק מטרים בודדים!!! רחוק מאד מ"ההבטחות" בסרטונים ובפרסום על איתור המוצר ברחובות, "מציאת האופניים הגנובות במרחק כמה רחובות מהמקום בו הושארו" וכו'. גם לגבי עניין הסוללה שאמורה להחזיק לאורך זמן, גם להבטחה זו אין אחיזה במציאות. בקיצור הבטחות גדולות מעוררות ציפיות גדולות שבעקבותיהן באה אכזבה גדולה. בתיאוריה, זה נראה מוצר מבטיח מאד, אך במציאות לא עומד בהבטחות ולא מצדיק בכלל את ההשקעה. יחסית לשימוש שלו ככפתור איתור מצפצף על צרור המפתחות בעל יכולת איתור הטלפון (בהתקשרות חוזרת מהכפתור לצלצול בטלפון) וכל זאת, נזכיר, במרחק של מטרים בודדים בלבד - המחיר המתבקש יקר ולא מוצדק.

    השבמחק
  6. הכול טוב ויפה .
    אבל אף אחד לא יודע להגיד מהו טווח הקליטה המקסימלי של המכשיר ???

    השבמחק
  7. כשהם מפרסמים אותו ורושמים ״לעקוב״ אחרי הרכב ושכדאי ״להסתיר״ אותו ברכב, אז אנשים חושבים שאפשר לעקוב אחרי גנב או מטרה נעה. זו הטעיה. המיקום הוא מיקום סטטי שנשמר פעם אחת כשיצאתם מטווח קליטה, כך אפשר לאתר רכב בחניה. אבל רק בחניה.

    השבמחק
  8. שלום לכולם-למזלי הרע רכשתי את המכשיר לפני שקראתי את הכתבה הנ"ל. אכזבה גדולה!!!!לא מאתר כלום מחוץ לטווח בלוטות וגם בטווח בעייתי.חבל על הכסף!!!!!

    רונן

    השבמחק
  9. שלום לכולם, גם אני נפלתי בפח של הרכיב הזה.. אכזבה גדולה, לא מומלץ בעליל, טווח האיתור לא עולה על 8-10 מטרים.
    ואני עוד קניתי שניים...
    זה פשוט לשים את הכסף על קרן הצבי.

    השבמחק
  10. כנ"ל חבל על הכסף כל מילה נוספת מיותרת.

    השבמחק
  11. הרעיון והמוצר מדהמים ..אלא מה.. שהרעיון מבוסס על "חוכמת המונים" ..כלומר ברגע שיהיו הרבה מאוד משתמשים שיתקינו את האפליציה בטלפון שלהם ..אז ורק אז תהיה רשת בלוטוט במרחבי הארץ כך שאם המפתח שלכם שהיה מחובר לו הרכיב הזה יחסף באקראי לטלפון של מישהו בארץ שעבר בנקרה באזור של המפת שלכם שאבד לו אי שם בקניון .. רק אז ישדר לכם מיקום שלו דרך האפליקציה.. זה חכם ..פשוט אבל דורש קיום תנאי בסיסי של אלפי משתמשים ..

    השבמחק
  12. הרעיון והמוצר מדהמים ..אלא מה.. שהרעיון מבוסס על "חוכמת המונים" ..כלומר ברגע שיהיו הרבה מאוד משתמשים שיתקינו את האפליציה בטלפון שלהם ..אז ורק אז תהיה רשת בלוטוט במרחבי הארץ כך שאם המפתח שלכם שהיה מחובר לו הרכיב הזה יחסף באקראי לטלפון של מישהו בארץ שעבר בנקרה באזור של המפת שלכם שאבד לו אי שם בקניון .. רק אז ישדר לכם מיקום שלו דרך האפליקציה.. זה חכם ..פשוט אבל דורש קיום תנאי בסיסי של אלפי משתמשים ..

    השבמחק
  13. מוצר גאוני. למי ששאל טווח הקליטה הוא עד 33 מטר והטווח אין סופי במידה ומשתמשים ב-GPS CROWD. יש פה הנחות אם קונים כמה מכשירים:
    http://bit.ly/2DSgW4f

    השבמחק
  14. גם אני נפלתי בפרסום .....בהחלט לא עונה על הצפיות

    השבמחק
  15. לנסיונך, ישנם מכשירים שעובדין על WIFI ולכן הם אקטואלים לכל מקום?
    כי אחרי מספר פעמים שילדיי נאבדו בגן החיות או בשוק, אני מחפש מוצר שאוכל תמיד למצוא אותם גם כשהם במרחק של יותר מעשרות מטרים ממני.
    משהו שמתחבר ל GPS שיאמר לי במפה היכן הם בכל רגע נתון?
    תודה דוד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר