כזה ניסיתי: Webbing Spot

אין כמו להגיע לכנס כדוגמת Mobile World Congress על תקן עיתונאי/בלוגר. הארגון שמפיק את הכנס משקיע לא מעט כסף כדי לספק לאנשי המדיה שמגיעים לאירוע את התנאים הטובים ביותר כדי לייצר אייטמים ממקום האירוע וכמה שיותר. זה מתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר: ארוחות צהריים בחינם, נסיעות חינם באוטובוסים ובמטרו, ובין היתר גם גישה ל-Media Vilage, מתחם עבודה שהכניסה אליו מותרת רק לעיתונאים ובלוגרים. הוא המורכב מכמה אולמות המחולקים לעמדות עבודה. בכל עמדה חיבור לחשמל, וגישה לאינטרנט. עם כל הכבוד לכנס עצמו, ה-Media Vliage הוא אחד הזכרונות הטובים ביותר שלי מהכנס, החויה המיוחדת של לשבת עם מקביליי מכל העולם בחדר אחד, ולדעת שהבלוג הצנוע שלי מקבל את אותו היחס כמו אתרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם. מעבר לכך, ה-Media Vilage היה מקום מנוחה מעולה ברגעים בהם היה בא לי לנוח מההליכה האינסופית שם.

Webbing Spot (צילום: גד גניר)


יום לפני שהחל הכנס, התחיל האקשן האמיתי: יום ראשון, ה-26/2 היה היום בו ריכזו היצרניות הגדולות, סמסונג, LG ו-Huawei את ההכרזות שלהם באירועים שהתקיימו בפינות שונות בעיר בהפרשי זמן כמעט בלתי אפשריים. זוכרים את כל הפינוקים שציינתי קודם? הם אינם רלוונטיים ליום שלפני הכנס, רק לימים שבאו אחריו.

כשתכננתי את הטיסה לכנס, קיומה של גישה לאינטרנט היתה בין הדברים החשובים ביותר עבורי. אין טעם לטוס ל-MWC כבלוגר מבלי שתהיה לך האפשרות לכתוב ולפרסם מיידית היישר מהאירוע עצמו. זה לא שבאירועי השקה של מכשיר כמו LG G6 או Huawei P10 אין אינטרנט אלחוטי, אבל להסתמך עליו זה סוג של הימור. לא משנה כמה מתקדמת הרשת האלחוטית, כאשר כמה אלפי אנשים מתחברים אליה בו זמנית, מעלים תמונות, שידורים חיים בפייסבוק או סתם מצייצים מהאירוע, אין סיכוי שהכל יעבוד כשורה, וכך היה: הרשת האלחוטית ב-90% מהזמן היתה עמוסה מדי ולא ניתן היה להתחבר אליה. לפני הטיסה עשיתי סקר שוק קצר שכלל השוואת מחירים והשוואה של תמורה בגיגבייטים שמקבלים על המחיר הזה. סקר השוק הזה הביא למסקנה שהכי משתלם מבחינתי כמשתמש פרטי היא להתחבר לחבילת ה-99 ש"ח בחודש של גולן טלקום הכוללת גלישה בנפח 6 גיגה בחו"ל. יום לאחר שנרשמתי לגולן טלקום, פנו אליי מ-Webbing והציעו לי להתנסות במהלך הכנס בשירות שלהם. כחובב גיבויים, לא יכולתי להגיד לא להצעה שכזאת.




Webbing Spot (צילום: גד גניר)

מה השירות ש-Webbing מציעה? פשוט מאוד: מודם סלולרי 4G (להלן: Webbing Spot) המתחבר לרשתות מקומיות בחו"ל ומספק לכם גישה נוחה לאינטרנט. כמה נוחה? כל שעליכם לעשות זה ללחוץ על כפתור, לקבל חיווי שהמודם אכן התחבר לרשת, ואז להתחבר אליו באמצעות המחשב. זה הכל. בתוך המודם ישנם כ-8 כרטיסי סים שונים המספקים גישה לרשתות סלולריות ולאינטרנט בכ-150 מדינות שונות. המודם עצמו יודע לנתב את בקשת ההתחברות לסים הרלוונטי ועושה זאת באופן אוטומטי. כמו כמעט כל מודם סלולרי, גם המודם של וובינג יודע לשמש כ-Hot Spot למספר מכשירים במקביל, במקרה הזה כ-10 משתמשים בו זמנית.

דקות לאחר הנחיתה שם, הייתי כבר בטוח שלא יהיה לי צורך במודם של Webbing. שדה התעופה סיפק Wifi בחינם, וכך גם האוטובוס שהסיע אותי אל הדירה בברצלונה, שגם בה, ניחשתם נכון, היה אינטרנט אלחוטי בשפע. מאחר וכבר לקחתי את המכשיר איתי לחו"ל, הדלקתי אותו, ערב לפני יום ההשקות, רק כדי לוודא שעובד. בוקר למחר לקחתי אותו בתיק כגלגל הצלה למקרה שהרשתות האלחוטיות יאכזבו. לשמחתי התברר לי שזו היתה אכן החלטה נכונה: דקות לאחר שהתמקמתי באולם בו התקיימה ההשקה של LG G6, הבנתי שה-Wifi שם לא באמת מספק את הסחורה. שלפתי את ה-Webbing Spot מהתיק, הדלקתי אותו, התחברתי לרשת האלחוטית הפרטית שייצר עבורי, והחל מאותו רגע יכולתי לצייץ משם בלי לחשוש מניתוקים ובעיות.

שקע טעינה כמו לסמארטפון בן השנתיים שלכם (צילום: גד גניר)


המצב היה דומה מאוד גם בשאר האירועים באותו יום. Webbing Spot חסך לי את הצורך המייגע להתחבר כל פעם מחדש לרשת האלחוטית שסיפק המקום ולהתפלל שהחיבור ישאר קבוע ויציב. הצרה היחידה היתה ששכחתי לכבות אותו מרגע שהדלקתי אותו. הסוללה שלו אמורה להספיק לכ-5 שעות חיבור רצוף לאינטרנט, ו-Webbing Spot אכן עבד במשך 5 שעות עד שהסוללה התרוקנה, דקות ספורות לפני שהאירוע השני (מתוך שלושה) של אותו היום הסתיים. ל-Webbing Spot שקע טעינה סטנדרטי - MicroUSB, מה שאומר שאם קניתם את הסמארטפון שלכם בן שנתיים ויותר, רוב הסיכויים שתוכלו להטעין את ה-Webbing  באמצעות המטען של הטלפון שלכם.

ממשק הניהול של Webbing Spot


ל-Webbing ממשק ניהול דרכו תוכלו לעקוב אחר השימוש שלכם בחבילה, לקבל התראות על אחוזי הניצול שלה, באיזה ארצות השתמשתם בו, מה נפח הגלישה שצרכתם בכל יום ועוד. את המודם הסלולרי תוכלו לאסוף לפני הטיסה בנתב"ג, ולהחזיר אותו לשם כשתחזרו חזרה ארצה. ב-Webbing מציעים שתי חבילות גלישה: האחת בנפח של 1 גיגה במחיר של כ-110 ש"ח, והשנייה למשתמשים תובעניים יותר, בנפח של 5 גיגה בכ-379 ש"ח.

כל אחד כיום יכול לקנות חבילת גלישה בחו"ל (דרך המפעילות בארץ או ע"י סים מקומי בחו"ל), ולהפוך את הטלפון האישי שלו לנקודת גישה אלחוטית, לפיכך, בהסתכלות על השירות שמציעה Webbing ברמה של עלות פר נפח גלישה, מדובר בשירות שמחירו נע בין יקר ליקר מאוד (תלוי באיזו רשת בחרתם). אם אתם אדם פרטי, שטס לבד לחו"ל וצריך אינטרנט בעיקר לשימושים בסמארטפון שלו, יש לא מעט אופציות עדיפות. הערך המוסף של השירות של Webbing מגיע בעיקר בנוחות השימוש: לא צריך להתנייד לרשת אחרת או להקים חשבון חדש ואז לזכור להתנתק ממנו בסיום הטיול. זה מכשיר חיצוני, בעל סוללה משלו שמספק לכם גישה לאינטרנט בלחיצת כפתור. בנוסף, הוא יכול להתאים למשפחות: במקום שבן משפחה אחד ישמש כהוט ספוט מהלך עבור כל השאר, המודם הסלולרי יהיה בסביבה וכולם יוכלו להתחבר אליו ולהיות אה-סוציאליים ממכשיריהם האישיים. במקרה כזה, שווה לשקול חבילת גלישה בנפח גדול יותר.

7 תגובות

  1. מעניין וכתוב היטב.
    תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. אחלה של מכשיר ומחיר טוב. השתמשתי בשתי נסיעות.
    החסרון היחיד שלו (?) הוא שלא תמיד מובטחת קליטה. זאת, לעומת האלטרנטיבה שהיא רכישת חבילת גלישה דרך ספק הסלולר (עולה הרבה יותר) שבמקרים שאני השתמשתי - תמיד היתה קליטה.

    השבמחק
  3. הזכרת את חבילת הגלישה של גולן טלקום. ובכן, רכשתי סים של גולן טלקום, שמתי בטלפון ישן שלי (גלקסי 5) והפעלתי את פונקציית הנתב האלחוטי הנייד. והנה, יש לי נתב נייד בדיוק כמו וובינג אבל ברבע מחיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן ולא, הנקודה הניידת דורשת אינטרנט, יש לה 8 סימים כלומר בכל נקודה יש לך הסכם גלישה.
      גולן מאפשרת חבילת גלישה במבצע ה 99 ש"ח אבל ישנן מדינות שאינן מכוסות בחבילה או שבכלל אין לגולן הסכם איתם.

      לגבי המכשיר, מכשיר נחמד, מוגבל בקליטה ולפעמים עובר ל 2G, מאוד חביב אם עובד, מאוד מייאש כשלא.
      לגבי האיסוף וההחזרה, חוויה לא נעימה במיוחד ,באיסוף, לפעמים ממתינים בתור כעשר דקות.
      תמיד אפשר לקחת מכשיר סלולרי כפי שהוצע ולרכוש סים מקומי, עלות מאוד מינורית

      מחק
  4. כבר מספר שנים שרכישת חבילת גלישה בארץ מראש היא מיותרת.
    בכל שדה תעופה היום בעולם אפשר לרכוש סים מקומי פריפייד שמאפשר כמה GB של גלישה במחיר דו-ספרתי בשקלים.
    תם העידן שבו שילמנו 200-300 שקלים על חבילת אינטרנט בחו"ל.
    מדוע לרכוש חבילת אינטרנט דרך כמה מתווכים, כשכל אחד מהם גוזר את הקופון שלו בדרך? רוכשים סים ישירות מול החברה שמספקת את השירות בחו"ל.

    אגב, המהדרין (והטסים הרבה) מחזיקים סים לכל מדינה בבית (אפילו יש נרתיקים במיוחדים לכך), ובכל טיסה לוקחים את הסים הרלוונטי ומטעינים באמצעות האשראי כבר בשדה התעופה. זה גם חוסך כמה אירו ברכישת כרטיס חדש, ואפילו מאפשר לכם לתת את מספר הטלפון שלכם מראש למשפחה בארץ.

    השבמחק
  5. סים ספרדי 5 ג'יגה ב15 אירו, מי שצריך לדעת בארץ את המס הספרדי, וחייב שיחה קולית רגילה, מקבל אותו. כל שאר הנודניקים, לא במשוואה. הוואטסאפ עובד כרגיל כאילו אתה בארץ
    15 אירו (פחות מ60 שח) אין התחייבות לכלום, אין סנקציה מצד הספק, אף אחד לא יודע את מספר כרטיס האשראי שלך, ולא יכול לקחת כסף מעבר לשטר ששילמת. נוח הרבה יותר מלסחוב איתך את המודם של וובינג, וצריך לדאוג להטעין גם אותו וגם את הטלפון

    השבמחק
  6. מה קורה כאשר אתה מבזבז את כל המקום ב5 ג'יגה?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר