כזה ניסיתי: Samsung Gear S3

לאחר שרבים כבר התחילו להספיד אותו, שוק השעונים החכמים הראה ברבעון האחרון של שנת 2016 עלייה מתונה במכירות (1.2 אחוז). זה לא באמת מקרב את השוק למספרים של שוק הסלולר, או למספרים שהיו מצדיקים את ההייפ שיש מסביב לקטגוריית המוצרים האלו, אבל בדבר אחד הם מתחילים להדביק את הפער: להט הויכוחים בין חובבי Android Wear, מערכת ההפעלה לשעונים חכמים של גוגל, לבין חובבי Tizen, מערכת ההפעלה של סמסונג לשעונים החכמים שלה, דומה מאוד ללהט הויכוחים בין אנשי אנדרואיד לאנשי אייפון. מה שמשעשע בכל הסיפור הוא שהנעדרת מהויכוחים האלו היא גם מובילת השוק: בשנת 2016 שלטה אפל ללא עוררין על שוק השעונים החכמים עם פלח שוק של 55%, בעוד סמסונג עם פלח שוק של רק 11%, ו-34 האחוזים הנותרים התחלקו בין כל שאר היצרניות. הפער העצום בין היצרנית הקוריאנית לזו האמריקאית הוא אולי הסיבה שבגינה החליטה סמסונג השנה, לראשונה לאחר ארבע דורות של סמארטפונים, להוסיף לשעוניה החדשים תמיכה במכשירי אייפון. השעונים החדשים של סמסונג עליהם אני מדבר הם ה-Gear S3 Classic וה-Gear S3 Frontier, אותו קיבלתי לבדיקה.

Samsung Gear S3 Frontier (צילום: גד גניר)


עקרונית, ההבדל היחיד בין שני השעונים בא לידי ביטוי בעיצוב שלהם: ל-Gear S3 Classic גוף מתכת מבריק ורצועת עור, בעוד ה-Gear S3 Frontier מתהדר בעיצוב המשדר קשיחות, גוף מתכת בצבע אפור כהה בגימור מט ורצועת גומי. מההתרשמות האישית שלי, ה-Classic אמנם נוצץ יותר, אבל ה-Frontier לדעתי הסובייקטיבית יפה יותר. הרצועות בשני השעונים הן ברוחב סטנדרטי של 22 מ"מ, מה שאומר שניתן להחליף אותן  במגוון עצום של רצועות אחרות שלא בהכרח נוצרו ע"י סמסונג, ולא בהכרח עבור השעונים הספציפיים האלו. השעונים עצמם גדולים משמעותית יותר וכבדים יותר מה-Gear S2, אך המימדים החדשים עדיין בתחום הנסבל. שני השעונים עמידים במים ואבק לפי תקן IP68, מה שאומר שתיאורטית ישרדו טבילה של עד מטר וחצי בתוך המים, במשך כחצי שעה. זה לא אומר שניתן לשחות איתם, מאחר ותנועת הידיים במים בזמן שחיה גורמת לעליה בלחץ שמפעילים המים על השעון וייתכן שכמויות קטנות של מים יחדרו לתוכם.



העובדה שסמסונג מסתפקת בסטנדרט של תעשיית השעונים החכמים לעמידות במים מאכזבת פעמיים: פעם ראשונה בגלל שאפל כבר הציגה שעון חכם שאפשר לשחות איתו, ופעם שניה בגלל שהיא מעצבת שעון בעיצוב שכולו צועק קשיחות, ואף קוראת לו Frontier, אבל בפועל הוא קשוח בערך כמו שעון ה- Huawei Watch שלי. אנחנו ב-2017. הגיע הזמן ששעונים חכמים ידעו להתמודד עם אתגרים גדולים יותר מגשם או התזות מים, ואם ניתן לשחות עם Apple Watch Series 2, אין סיבה שהשעונים של סמסונג, בייחוד זה העונה לשם "Frontier", לא יראה בבריכה או בים כגבול שלא ניתן לעבור אותו.

מד שריפת קלוריות (צילום: גד גניר)

מד צעדים - מעקב שבועי (צילום: גד גניר)

ף
מזג אויר (צילום: גד גניר)

מד גובה (צילום: גד גניר)

כמו ה- Gear Fit 2, וכמו למעשה כל שעון חכם אחר של סמסונג, יש כאן המון דגש על הצד הספורטיבי והבריאותי. Gear S3 יודע לתקשר עם אפליקציית S-Health המנטרת את הפעילות הגופנית שלכם, בין אם במגוון סוגי אימונים, ובין אם בשגרת היום יום בספירת צעדים, מדידת דופק אקראית ומדידה אפילו של הקומות שטיפסתם במהלך היום. ישבתם יותר מדי זמן רצוף? Gear S3 יזכיר לכם בהתראה (ורטט) שכדאי לכם לקום ולחלץ עצמות.

בדקתי: עלייה במעלית לא נספרת (צילום: גד גניר)

תזכורת לקום ולחלץ שרירים ועצמות (צילום: גד גניר)

כנראה לילה שבו לא עבדתי על העלאת פוסט לבלוג... (צילום: גד גניר)


ממשק המשתמש ב-Gear S3 נהדר: גלגלת הניווט המקיפה את מסגרת המסך הופכת את השיטוט בין מסכי ואפליקציות השעון לנוח ואינטואיטיבית במיוחד, וחוסכת מגע במסך. מה כל כך טוב בלחסוך מגע במסך? מסך של שעון חכם הוא עדיין מסך קטן. שימו עליו אצבע ואתם מכסים חצי ממנו. מעבר לכך, נניח והאצבעות שלכם קטנות משלי, כל מגע שתמנעו מלעשות על המסך הקטן הזה, יפחית את כמות טביעות האצבעות והמריחות שישתקפו על המסך. החסרון היחיד בגלגלת הוא הצורך ללחוץ על האפשרות שאליה ניווטנו באמצעות הגלגלת הזאת… באמצעות מגע במסך. כמו בשעונים קודמים של החברה, לשעון יש מספר מסכי בית עליהם ניתן להציב ווידגטים שונים ולדפדף ביניהם בקלות באמצעות הגלגלת. נוטים להשתעמם מעיצוב השעון? ל-Gear S3 מבחר נאה של Watch Faces בחנות של סמסונג. למען האמת, המבחר אמנם מצומצם יחסית לזה שמציעה חנות האפליקציות של גוגל, אם כי לטעמי האישי, המבחר הזה מציע אופציות נאות יותר, ושימושיות יותר מבחינת המידע שניתן להציג עליהן. ברמת העיצוב והסטייל, הן בעיצוב החיצוני והן בעיצוב הממשק, Gear S3 נראה כמו משהו ש- Android Wear יכולה לשאוף אליו בעתיד.

ועדיין, מערכת הפעלה לשעון חכם זה עניין של הרגל. ההרגלים שאני פיתחתי לגבי השעון החכם שלי הם לנווט איתו רגלית, ולהשתמש באמצעותו באפליקציית הפתקים של גוגל, Keep, בעיקר בקניות, מה שחוסך לי את הצורך להוציא את הטלפון מהכיס והופך את חויית הקניות לנוחה יותר. כשקיבלתי את Gear S3, שתי היכולות האלו היו נקודות מפתח מבחינתי האישית להחליט אם הייתי מעוניין בשעון כזה. לגבי נקודת מפתח אחד, הוא נותן לא רע בכלל. לגבי נקודת המפתח השניה, הפתרון בהחלט לא מספק. אתחיל מהפתרון הלא רע: Gear S3 מצויד ב-GPS  משלו, וניתן לנווט באמצעותו ע"י התקנת אפליקציית המפות HERE. למה לא Google Maps? כי חנות האפליקציות של סמסונג למערכת ההפעלה Tizen לא כוללת אפליקציות של גוגל, וחבל, וזה מוביל אותי לנקודת המפתח השניה: אין ל-Tizen, לפחות בתקופה בה בדקתי את השעון, אלטרנטיבה ראויה לאפליקציית Keep. אגב, בניגוד ל-Android Wear שבה אתם מתקינים את האפליקציות על הסמארטפון שלכם ואז האפליקציה נוספת גם אל השעון, ב-Tizen האפליקציה מותקנת על השעון עצמו ולא על הסמארטפון. מה עדיף? שוב, עניין של הרגל. לי אישית יותר נוח והגיוני כשאפליקציה שהתקנתי על הטלפון, מתקינה שלוחה שלה על השעון, אבל שוב, כבעל שעון חכם התרגלתי לצורה שבה הדברים פועלים ב- Android Wear, וכשהדברים עובדים אחרת זה נראה לי מוזר.

Gear S3 (צילום: גד גניר)

ניווט ב-Gear S3, באמצעות אפליקציית הניווט HERE (צילום: גד גניר)


כל הדברים האלו נשענים על חומרה סטנדרטית לשעון חכם: מעבד כפול ליבה של סמסונג במהירות של 1 גיגהרץ, 4 גיגה נפח אחסון (עליו תוכלו לאחסן מוזיקה ולהאזין לה ישירות מהשעון, או לחילופין לשלוט על מדיה המאוחסנת על הטלפון שאליו הוא מחובר), וזכרון RAM בנפח של 768 מגה. ל-Gear S3 מסך Super AMOLED מרהיב ברזולוציה של 360 על 360 פיקסלים. סמסונג שמודעת ליתרונות שמציע מסך שכזה דאגה לבנות עבורו ממשק הכולל המון צבעים שחורים וטקסטים בגוונים צבעוניים זוהרים, והניגוד ביניהם יוצר ממשק יפהפה וייחודי.

ל-Gear S3 סוללה בקיבול של 380 מיליאמפר שאמורה תיאורטית להחזיק מעמד כ-72 שעות. אצלי היא החזיקה לכל היותר יומיים. נתון יפה מאוד ביחס לשעון חכם סטנדרטי, אבל אני עדיין מחכה לשעון שלא אצטרך לטעון מדי לילה ליתר בטחון. הרמקול הפנימי מפתיע לטובה ומאפשר קיום
שיחה אפילו ברכב נוסע.

Gear S3 (צילום: גד גניר)

מד דופק בחלקו האחורי של השעון (צילום: גד גניר)

Gear S3 (צילום: גד גניר)


קל לי להמליץ לאחרים על Gear S3, במיוחד עבור מי שקונה שעון חכם ראשון: הוא מתפקד נהדר, יש לו ממשק נהדר ונוח, הוא נראה מעולה מבפנים ובמחוץ, ומציע סטייל שרוב שעוני Android Wear עדיין לא מסוגלים להציע. בשונה מסמארטפונים, סטייל הוא מרכיב חשוב מאוד בקבלת ההחלטה על איזה שעון לקנות וסמסונג בהיבט הזה בהחלט מצטיינת. אישית, התרגלתי אמנם לשעון Android Wear ונוח לי יותר עם החיבור שלו עם אפליקציות גוגל, אבל אם תשאלו אותי בפועל, בשימוש היומיומי מה ההבדל הגדול, יהיה לי די קשה לענות לכם על השאלה הזאת.

15 תגובות

  1. מצויין ומעניין, תודה.

    מעצבן אותי לחשוב שאתה עושה עבודה מקצועית לעילא, בדיקה, מחשבה, כתיבה וצילום, מאוחר בלילה,
    ללא תשלום המגיע למקצוען.
    אהבה לתחום זה יפה, אבל על כשרון ועבודה צריך לתגמל.
    מה יש, החארות בידיעות /גלובס / בלייזר-שמייזר לא רוצים שת"פ, משהו?

    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביב,

      כבר יש לי שיתוף פעולה עם עיתון הארץ. אני לא מתפרנס מהבלוג, אבל אני עושה את זה כתחביב, נהנה מאוד מכל הסיפור ומוותר בשמחה על שעות השינה.

      תודה על המחמאות ועל הדאגה :)

      מחק
    2. שמח על החשיפה, אבל הארץ קמצנים ועניים.
      באסה.

      אביב

      מחק
  2. יש כבר שעון שלא צריך להטעין כל לילה . פבל . לצערי החברה נמכרה לפיטביט אבל השעון עדיין עובד מעולה ותדירות ההטענה היא בערך כל שישה ימים .

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, שכחתי לגמרי. בנוסף, יש עוד שעון שאני בודק כרגע שצלח ארבעה ימים ללא טעינה, פרטים בקרוב :)

      מחק
  3. עדיין 4 גיגה שבפועל זה 2.8 גיגה זיכרון זה עלוב ופחות מגיגה זכרון עבודה גם כן עלוב

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מדבר פה על נתונים מספריים. מה הצורך בנפח אחסון גדול מזה על שעון חכם? מה הצורך בזכרון עבודה גדול יותר?

      מחק
  4. עד כמה מד השינה מדויק לדעתך?

    השבמחק
  5. אם יורשה לי להגיב למהגג,
    לטעמי רוב השעונים החכמים ורצועות הכושר החכמות עושים עבודה לא רעה ובאיכות די דומה,
    וזאת אחרי השוואה בין כמה מכשירים ברשותי.

    הבעיה שחלק מהשעונים בכלל חסרי אפליקציה לניטור שינה, על אף שהם מסוגלים לנטר שינה לא רע בכלל,
    למשל היואי.
    במקרה כזה ניתן להשתמש באפליקציה SLEEP TO ANDROID (גירסה חינמית וקצת מוגבלת קיימת)

    עושה עבודה טובה, אם כי הגרפיקה קצת מכוערת לטעמי,
    בהשוואה לממשק המלוטש של JAWBONE UPP למשל.
    אין טוב בלי רע. :-)

    אביב

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      יש לי מספר שאלות יש מצב שאתה מתכתב איתי בוואצאפ??
      0546420696

      מחק
  7. כל עוד השעון עובד הוא היה בסדר גמור, אולם, כעבור חצי שנה, בה לא התקלחתי עם השעון ולא שחיתי איתו, השעון הפסיק לעבוד. בדיקה של המעבדה של סאני העלתה שיש לשעון קורוזיה, והטענה היא שהקורוזיה נוצרה ע"י נוזל שאינו מים מתוקים. הנציגה הציעה לתקן במחיר לא שפוי של 1080 ש"ח - שזה 2/3 ממחיר השעון! ה"חטא" היחידי שלי הוא שהתאמנתי עם השעון - כלומר הוא מדד לי דופק בזמן שרכבתי על אופניים. הנציגה טענה שיתכן שהזיעה שאינה "מים מתוקים" היא הגורם לקורוזיה. כמה אירוני ששעון לאימון לא עמיד בפני זיעה. אני יודע כי המקרה שלי הוא לא היחיד וכי יש תלונות כאלה נוספות בפני סמסונג ונראה שהעניין מטוטא מתחת לשטיח. אפשר לראות תלונות דומות באתר הקומיוניטי של סמסונג. שורה תחתונה - הלך השעון אחרי חצי שנה ויבואן רשמי שלא מכבד באחריות

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      יש לי כמה שאלות
      יש מצב להתכתבות בוואצאפ??
      0546420696 יוסי

      מחק
  8. כתבה מעניינת ומועילה, תודה.

    בעיות גב מגבילות אותי להליכות וטיולי שטח, לא יכול לרוץ ולא אוהב חדרי כושר.

    אני לא יוצא להליכה עם הטלפון ולכן מחפש אמצעי לביצוע מדידות.

    הפונקציונאליות הנדרשת היא ספירת צעדים/מרחק/קומות/קלוריות, שעון(לראות מה השעה), גובה (altitude), טמפ' סביבה ולחץ ברומטרי.
    חשוב גם (כמובן) זמן הסוללה.
    לא מעוניין בביצוע שיחות מהשעון, או קישור לרשתות חברתיות (וואטסאפ FB וכו').

    אני מתלבט בנקודות הבאות:
    1. עד כמה חיוני ה- GPS, בהתחשב בכך שאני לא מתכוון לנווט עם השעון?
    2. עדיפות לרצועה או לשעון? (10 גרם משקל לכאן או לכאן לא משנה לי).
    3. האם יש שעון באחר טווח מחירים כזה (לא Suunto, למשל) עם אורך חיי סוללה טובים יותר באופן משמעותי?
    4. מראה השעון עצמו הוא חשוב, כמובן.


    תודה על העזרה.

    השבמחק
  9. שלום
    אני מחפש שעון שיספור את מספר הבריכות שאני שוחה כל יום. יש לי כרגע הווי בנד 4 שעבד שנה בשחייה יום יומית של שני קילומטר בבריכה. אייך הסמ,ונג גלקסי 46?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר