כזה ניסיתי: Huawei Mate 9 Pro

כל עוד וואווי היתה סתם עוד אחת מאסופת היצרניות הסיניות האלמוניות עבור הקהל הישראלי, לאף אחד לא היה באמת אכפת איזה דגם מקטלוג החברה מגיע לארץ ביבוא רשמי וכמה זמן זה לוקח. רצף של קמפיינים אגרסיביים והשקעה ניכרת של היבואנית בהגברת המודעות למותג בישראל, יצרה קהל אוהדים בארץ שממתינים להגעתו של כל דגם חדש בציפיה דרוכה. ההחלטה על היבוא הרשמי של הפאבלטים של וואווי שהוכרזו  עוד בנובמבר, Mate 9 ו-Mate 9 Pro, התקבלה באיחור של כמה חודשים, והם הושקו בארץ רק באפריל כשהיבואנית הבינה שקיים ביקוש רב למכשירים היקרים יחסית.

Mate 9 Pro מקווה שאתם מעריכים אותי על השעות בהן אני עובד על הבלוג הזה (צילום: גד גניר)


הדגם שהגיע לידיי לבדיקה הוא דגם ה-Pro, שמתהדר במפרט טכני שעדיין, חצי שנה לאחר ההכרזה, נחשב לאחד החזקים בשוק. ערכת השבבים Kirin 960, זהה לזו של P10, מכשיר הדגל הנוכחי של החברה, וכוללת 4 ליבות הפועלות במהירות 2.4 גיגהרץ, ועוד ארבע הפועלות במהירות 1.8 גיגהרץ. האחסון במכשיר אמנם אינו ניתן להרחבה, אבל הנפח המובנה נדיב ועומד על 128 גיגה. זכרון ה-RAM כאן הוא בנפח 6 גיגה, וזו אחת הנקודות היותר מעניינות במפרט המכשיר: בשנה שעברה החלו להופיע בשוק מכשירים עם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה, אך מדובר היה בבודדים, ורוב היצרניות הגדולות בשוק המשיכו להשאר עם נפח של 4 גיגה בלבד. מעבר לכך, בחודש מרץ, מספר חודשים לאחר ההכרזה על  ה-Mate 9 Pro, טען אחד מבכירי וואווי שזכרון RAM בנפח 4 גיגה מספק את האיזון המושלם בין תמורה בביצועים, למחיר הרכיבים, ושלמעשה 4 גיגה זה יותר ממה שצריך. איך זה מסתדר ביחד? ובכן מדובר במכשיר פרימיום, שכלל לא מכוון לאיזורים שוואווי כיוונה אליהם בשנים האחרונות. מכשיר מהסוג הזה הוא הפגנת כוח, כבר לא אלטרנטיבה זולה, אפילו לא אלטרנטיבה משתלמת. מכשיר פרימיום שלא חסכו בו בדבר, על חשבונכם כמובן.



מסך AMOLED צבעוני חי ויפיפיה (צילום: גד גניר)

גרסת האנדרואיד איתה הגיע המכשיר היא גרסה 7.0 עם ממשק EMUI הייחודי של וואווי בגרסה 5. הממשק של וואווי הולך ומתבגר והופך ליעיל נוח ומלוטש. מה שעדיין מפריע כאן זה התראות מערכת על אפליקציות שצורכות כוח רב מהסוללה. ההתראות האלו מלוות את מכשירי וואווי עוד מתקופת ה-P7 וכמו שזה נראה כרגע, הן כאן כדי להשאר. זה אומר לצערי שנמשיך בעתיד הנראה לעין לקבל התראות על כך שאפליקציות כמו פייסבוק וואטסאפ ואחרות צורכות המון כוח מהסוללה כאילו לא ידענו שזה מה שהן עושות וכאילו יש מה לעשות בנידון. תלונה נפוצה נוספת על EMUI היא סוגיית ניהול הזכרון וסגירת אפליקציות באופן אגרסיבי ע"י המערכת. הייתם רוצים להאמין שמכשיר עם זכרון RAM בנפח 6 גיגה יהיה קצת יותר לארג' בקטע הזה, לא? ובכן, בוואווי כנראה חושבים אחרת. במשך תקופת שהותו של המכשיר אצלי, לא משנה כמה אפליקציות פתחתי, לא נתקלתי במצב בו מנוצלים יותר מ-4 גיגה. כשמכשירי ה-OnePlus 3 הראשונים הגיעו אל המשתמשים, התעוררה מהומה על כך שהמכשיר מנצל 4 גיגה בלבד מתוך ה-6 שיש לו. OnePlus הוציאה עדכון גרסה, המגבלה הוסרה והמכשיר הפך למהיר יותר בפתיחת אפליקציות. Mate 9 Pro הוא מכשיר נישתי יותר, עם קהל משתמשים שלא הפעיל לחץ דומה על וואווי, וככל הנראה המצב ישאר כפי שהוא. ייתכן מאוד ששימוש ביותר זכרון RAM והשארת אפליקציות פתוחות ברקע גורם לצריכה מוגברת של סוללה ואם זה כך, אישית אני מעדיף עוד קצת זמן סוללה על פני הידיעה שכל זכרון ה-RAM אכן מנוצל. לחילופין, אם וואווי לא מסוגלת להציע איזון בין זכרון RAM בנפח גדול יחד עם ביצועי סוללה טובים, אולי מוטב שלא תוציא לשוק מכשירים עם חומרה יקרה שאינה מנוצלת כראוי. חשוב להדגיש, זה לא פוגע באופן מורגש בביצועים הכלליים של המכשיר. הוא מהיר מאוד, לא נתקע, לא קורס, ובמבחן פתיחת האפליקציות עליו סיפרתי לכם במסגרת ההשוואה שעשיתי בין מכשירי הדגל החדשים, הוא הצליח להגיע לתוצאה קרובה מאוד לזאת של ה-LG G6. עם זאת,  מי שקונה את המכשיר הזה והסתנוור (באופן לגיטימי) מנפח זכרון ה-RAM, צפוי כאן לאכזבה מסוימת.

קימור המסך מאוד מתון וכמעט ולא מורגש (צילום: גד גניר)

שקע USB Type C (צילום: גד גניר)

Huawei Mate 9 Pro (צילום: גד גניר)


בניגוד לסמסונג ו-LG יצרניות סיניות לא נוטות לשלב במכשירי הדגל שלהן מסכים ברזולוציה גבוהה מ-1080p. ולמרות זאת, Huawei Mate 9 Pro הוא מכשיר פרמיום, ולכן אתם מקבלים כאן מסך AMOLED יפיפה, בגודל 5.5 אינטש, וברזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים. זכוכית המסך מתקמרת בצידיה אך לא מדובר במסך אדג' אמיתי כמו נניח זה שתמצאו ב-Galaxy S8. אין לקימור הזה פונקציונליות ואין תצוגה כמעט על החלק הקמור, אבל זה לא משנה את העובדה שהמכשיר נראה נהדר. בדומה למכשירים סיניים רבים, גם Mate 9 Pro מגיע ישירות מהמפעל כשמדבקת מגן מסך מודבקת עליו. עם המכשיר הספציפי הזה קרה לי משהו שלא קרה לי מעולם בעבר. בתוך פחות משבועיים, המדבקה, כנראה לא אחת איכותית במיוחד, התכסתה בשריטות מכוערות שקל להבחין בהן כשהמסך כבוי. זה לא מפריע לשימוש במכשיר וגם קל מאוד לפתור את הבעיה הזאת, פשוט לקנות מדבקת מסך חדשה ואיכותית ולמצוא מישהו שידביק לכם אותה. ועדיין, כל הסיפור פוגם בחויית הפרימיום שמנסים לשדר כאן, ומפתיע לרעה בטח במכשיר ברמה הזאת

תצוגת השעה, התאריך, מזג האויר ואחוזי הסוללה על מסך כבוי (צילום: גד גניר)

גב מתכת עם ציפוי שקוף ששומר בשבילכם את כל היסטוריית המקומות בהן האצבעות שלכם הונחו על המכשיר (צילום: גד גניר)


גב המכשיר מתכתי בגימור אלומיניום מוברש, ומעליו ציפוי מבריק. הציפוי הזה גורם למכשיר לנצנץ ולסנוור כשפוגע בו אור ישיר, סוג של "בלינג" אם תרצו. הוא נראה מעולה, נוח לאחיזה ביד, ואין בו פינות או שוליים חדים שמציקים. הציפוי השקוף בגב המכשיר מבודד קצת את הקרירות של המתכת, אבל מנציח טביעות אצבעות, מה שקצת פוגם בתחושת היוקרה. קורא טביעות האצבעות ממוקם בתחתית המסך, כרגיל אצל וואווי הוא מתפקד נפלא, מהיר, אמין ומדויק.

מבחינת הנתונים הטכניים היבשים, יש ל-Mate 9 Pro את אותו מערך צילום שיש ל-P10: חיישן אחד של 12 מגה פיקסל וחיישן שני ברזולוציה של 20 מגה פיקסל, ייצוב תמונה אופטי, צמצם ברוחב F/2.2, פוקוס לייזר ועדשות של לייקה. בפועל, מה שמבדיל ביניהם זה מיקוד וצילום טיפה מהירים יותר ב-P10, וכמובן מצב הפורטרט שקיים ב-P10 אך לא ב-Mate 9 Pro, לפחות לא בגרסת התוכנה שאני בדקתי. מדובר במערך צילום שמפיק תמונות נפלאות, אבל עדיין, לא הטוב ביותר בשוק. מיקוד וצילום מהיר יותר היו הופכים את החוייה כאן למושלמת, כמו גם תמונות בהירות יותר בצילום בחושך.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


כטלפון, הוא עושה את העבודה, כי אם לא מתבלט לטובה על פני מכשירי דגל אחרים. עוצמת ואיכות השמע ברמקול ובאפרכסת מספקים ומעבר לכך. העובדה שמדובר במכשיר גדול יותר פיזית מ-P10 מאפשרת שימוש בסוללה גדולה יותר, ואכן, ב-Mate 9 Pro תמצאו סוללה בקיבול מאוד נדיב של 4000mAh. הסוללה הזאת אפשרה לי להסתובב נטול דאגות במשך כיום וחצי בשימוש סטנדרטי, או כמעט יום שלם בשימוש אגרסיבי יותר, הישג מרשים מאוד, שרק בשבילו שווה להשקיע את תוספת התשלום עבור המכשיר הזה. בערכת המכשיר תקבלו גם מטען מהיר בטכנולוגיית ה-Quick Charge של וואווי, המאפשר טעינה בזרם של 5A, דרך שקע USB Type C, או במילים אחרות, סוללה ריקה לחלוטין תתמלא עד הסוף בתוך טיפה יותר משעה. לא רע.

Huawei Mate 9 Pro (צילום: גד גניר)


ה-Mate 9 Pro הושק בישראל במחיר מזעזע: 3949 ש"ח. אין שום היגיון ברכישה של מכשיר כזה במחיר כזה, בטח כאשר ניתן לקבל מאותו מותג בדיוק מכשיר כמעט זהה לו מבחינת מפרט, P10, ביותר מ-1000 ש"ח פחות, או את P10 Plus, שגם הוא זול יותר, מציע עמידות בסיסית במים, צמצם רחב יותר וסוללה בגודל כמעט זהה. עם זאת, בשבועות האחרונים, ולאחר הורדת מס הקנייה על טלפונים סלולריים, ירד מחירו של Mate 9 Pro לרמה של 2960 ש"ח, מה שהופך אותו לאופציה יותר רלוונטית ומתקבלת על הדעת. במחיר כזה, ניתן כבר לדבר על העיצוב הייחודי, על הביצועים המצויינים (למרות סוגיית ה-6GB RAM) ומעל לכל על הסוללה הנדיבה שתאפשר לכם לוותר על טעינות במהלך היום, יתרון די נדיר במכשירים מהסגמנט הזה.

5 תגובות

  1. נהדר, ממצה, סוגר את הפינות ומענג לקרוא, כרגיל,
    תודה גד!

    אביב

    השבמחק
  2. נ.ב.
    מעריכים בהחלט. :-)

    אביב

    השבמחק
  3. סקירה מעולה כרגיל. יש לי כרגע S8+ ורוצה לדעת מה אתה מעדיף S8+ או MATE9PRO מבחינת מצלמה, סוללה, עוצמת רמקול?

    השבמחק
  4. איך קליטת ה-GPS במכשיר? קניתי את ה-P10 לפני שבוע ויש לו בעיה רצינית בקליטת GPS - מזהה מיקום ראשוני אבל לא מסוגל לעקוב אחרי מסלול, כך שגם waze וגם מפות גוגל "נתקעות" אחרי הערכת המסלול הראשונית. מעבר לכך אני מאוד מרוצה מהמכשיר והמעבר ל-Huawei אבל אצטרך לבקש תיקון או החלפה של המכשיר שבוע אחרי הקנייה כך שזה בכל זאת מאכזב מאוד.

    השבמחק
  5. לגבי ה GPS
    בטל מצב חסכוני של הבטריה, שמנתק את אות ה GPS

    אביב

    Settings --> Apps ---> Advanced (left corner at bottom of the screen) ---> Ignore optimization (last option of the menu) ---> Allowed ---> All Apps (it will now show all the apps on the list) ---> Strava ---> Allow. Now the app will ignore every energy saver settings allowing me to track without any issue.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר