על כזה אני רוצה להניח את הידיים: נוקיה 8

במובן מסוים, אפשר להגיד שאתמול בלילה נוקיה חזרה למגרש של הגדולים, לפחות ברמה ההצהרתית. HMD Global, החברה שהוקמה רק לפני שמונה חודשים ורכשה את זכויות השימוש במותג נוקיה, הציגה כבר ב-MWC שלושה דגמי מכשירים, כולם מכשירי ביניים לכל היותר. עם כל הכבוד, ההערכה והנוסטלגיה שיש למותג ששלט בעולם הסלולר עד לפני עשר שנים, מקדמי המכירות הטובים ביותר של מותגים בעולם הסלולר הם מכשירי דגל, ולנוקיה, עד אמש, לא היה כזה בקטלוג שלה.

נוקיה 8 (צילום: אתר יצרן)



אתמול בערב הוכרז נוקיה 8. מכשיר שעל הנייר מיישר קו עם המפרט של הגרסה האמריקאית של Galaxy S8: ערכת השבבים Snapdragon 835 של קוואלקום, יחד עם 4 גיגה RAM, ואחסון בנפח של 64 גיגה, הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. העובדה שבנוקיה יישרו קו עם סמסונג, לא אומרת שזהו המכשיר החזק בשוק: Xiaomi Mi6 למשל, מגיע עם מעבד זהה, אך עם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה. וואנפלוס שכבר בשנה שעברה הציגה מכשיר עם 6 גיגה RAM, מציעה השנה גרסה חזקה יותר של מכשיר הדגל שלה, עם 8 גיגה RAM.



לאחר פרידה שנמשכה נצח ממערכת ההפעלה שלה, סימביאן, ולאחר הרפתקה כושלת עם מערכת ההפעלה Windows Phone, בגלגולה החדש, נוקיה מתבססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד. המכשיר החדש מגיע עם ממשק האנדרואיד בצורתו המקורית. למעשה, למעט אפליקציית המצלמה, נראה שנוקיה 8 מציע ממשק זהה לזה שתוכלו למצוא במכשירי הפיקסל של גוגל עצמה. נוקיה הצהירה כבר ב-MWC על מדיניות עדכוני תוכנה מהירים, והעובדה שמערכת ההפעלה במכשיריה מגיעה כמעט ללא שינויים, עשויה בתיאוריה אכן לזרז את הוצאתם של עדכוני התוכנה. האם זה יקרה בפועל? נותר רק לקוות. יצרניות אנדרואיד רבות הצהירו הצהרות דומות בעבר, אך כשזה מגיע לרגע האמת, נשלפים תירוצים על עיכובים, התאמות לחומרה, וחילופי האשמות בין היצרניות השונות למפעילות הסלולר ברחבי העולם. כך או כך, המכשיר צפוי להגיע לשוק במהלך חודש ספטמבר, ככל הנראה לאחר ההכרזה על אנדרואיד O. ההתחייבות של נוקיה תעמוד למבחן כך נראה, בשלב מאוד מוקדם.

נוקיה 8 (צילום: אתר יצרן)


חיצונית, לפי התמונות והסרטונים ברשת, אין בנוקיה 8 בשורות גדולות: גוף מתכתי, מסגרות מסך בגודל קונבציונלי (בניגוד לאלו שתמצאו במכשירים כמו LG G6 ו-Galaxy S8), וגוף דק יחסית. תחליפו את הלוגו של נוקיה בזה של של כל יצרנית סינית, ולא תרגישו בהבדל. ובכל זאת, אם אתם מתעקשים, בניגוד ליצרניות סיניות המסתפקות ברזולוציית FHD, גם במכשירי דגל, נוקיה בחרה במסך ברזולוציית QHD. מתחת למתכת ישנם כמה חידושים מעניינים: מערכת של צינוריות לפיזור חום משולבות במערכת עם קירור נוזלי. כמו כן, האנטנות שולבו בחלק העליון התחתון של מסגרת המכשיר כדי למנוע הסתרה שלהן, ולהבטיח קליטה טובה בכל סיטואציה. שני החידושים האלו לא יגרמו לנוקיה להיות רק קריר יותר ולקלוט טוב יותר: מכשיר שקולט טוב יותר, ואינו מתחמם לטמפרטורות גבוהות, צורך פחות כוח מהסוללה.

נוקיה 8 (צילום: אתר יצרן)


לנוקיה שיתוף פעולה עם יצרנית הצילום צייס עוד מימי ה-N95. המצלמה של נוקיה 8 בהתאם לאופנת המצלמות הכפולות של שנת 2017, מציעה שני חיישנים ברזולוציית 13 מגה פיקסל: אחד צבעוני עם ייצוב תמונה, והשני מונוכרומטי, בדומה למערך הצילום של מכשירי ה-P10 וה-P9 של Huawei. הדבר היחיד שקצת צורם בנתונים הטכניים של המצלמה הוא רוחב הצמצם, f/2.0 בלבד, בעוד מכשירי דגל אחרים מהדרם בצמצמים ברוחב מקסימלי של f/1.8, מעניין לראות אם ההבדל הזה יבוא לידי ביטוי בצילום ביום יום. אחד הפיצ'רים המובנים המעניינים ביותר באפליקציית המצלמה היא היכולת לצלם בו זמנית וידאו גם עם המצלמה הראשית וגם עם המצלמה הקדמית. כמו כן, אפליקציית המצלמה כוללת אפשרות צילום וידאו והזרמתו ב-Live ל-Facebook או ליוטיוב.

צילום סלפי וצילום באמצעות המצלמה הראשית, בו זמנית (צילום: אתר יצרן)


נוקיה חוזרת אל שוק הסלולר, אבל מדובר בשוק שונה מאוד מזה שעזבה לפני כמה שנים. התחרות היא לא רק עם יצרניות ענק כמו סמסונג ואפל שהדיחו אותה מהמקום הראשון בטבלאות המכירות בזמנו. בעוד נוקיה שוקעת בעשור האחרון, יצרניות סיניות כמו Huawei ו-Xiaomi שבכלל לא נספרו בשיא פריחתה של נוקיה, הציגו צמיחה מדהימה, והפכו לגורם תחרותי שלא ניתן ולא כדאי להתעלם ממנה. נוקיה 8 צפוי לעלות כ-599 יורו כשיגיע לחנויות באירופה בספטמבר. המחיר הזה מצביע על כך שנוקיה לא מעוניינת ככל הנראה למצב את עצמה כאלטרנטיבה זולה ליצרניות הגדולות, כי אם כשווה להן. הבעיה כאן היא שנוקיה 8 לא מציג איזשהו שינוי תפיסה דרמטי, או חדשנות יוצאת דופן. מה שיש בו זה בעיקר מפרט טכני נאה, ומותג עם היסטוריה מכובדת, שבשלב מסוים החל לשקוע וכעת עושה קאמבק מתוקשר מאוד. לא יפתיע אותי לגלות שמדובר במכשיר מעולה, אם כי קשה לי לראות דווקא את נוקיה 8 מחזיר את נוקיה לתהילת העבר שלה. שוק הסלולר הוא שוק שהתרגל לקבל מכשירים מעולים בזול באדיבות תעשיית הסמארטפונים הסינית, ומכשירים חדשניים ומלהיבים יותר מהמכשיר של נוקיה, באדיבות סמסונג, LG, HTC ואחרות. חזרתה של נוקיה למעמד משמעותי ומשפיע בשוק הזה היא תהליך שייקח כמה שנים להערכתי, וידרוש סבלנות רבה מצד בעלי המניות של HMD. עמידה לאורך זמן בהתחייבות לעדכונים מהירים, מכשירים שאכן יוכיחו את עצמם כאיכותיים ועמידים, ותמחור יותר אטרקטיבי יכולים בהחלט לזרז את התהליך הזה.

3 תגובות

  1. נשמע אכן כמו מכשיר דגל מעולה, אך לדעתי אין בו שום ערך מוסף שיבדל את המכשיר על פני המתחרים שציינת (ולא, שימוש בשם המותג Nokia לא יהיה הדבר שיגרום לכולם להעדיך אותו).

    השבמחק
  2. אני דווקא חושב שמדובר בבשורה מצויינת. נוקיה היא יצרנית חומרה איכותית שתקרת הזכוכית שלה היתה מערכת ההפעלה עד כה, כעט כמערכת ההפעלה היא אנדרואיד ועוד במתכונתה המקורית עם עדכונים מהירים. במידה והמחיר יהיה טוב, זה ללא ספק המכשיר הבא שלי.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר