כזה הוכרז אתמול: Samsung Galaxy Note 8

לפני עשרה חודשים היה קשה לראות את הרגע הזה מגיע: באוקטובר 2016 הכריזה סמסונג על ה-Recall השני של מכשירי Galaxy Note 7, הכרזה שלא רק קברה באופן מעשי את המשך שיווקו של המכשיר, אלא איימה על המשך קיומה של סדרת הפאבלטים שהביאה לעולם את המונח פאבלט. והנה, פחות משנה לאחר מכן מוכרז ה-Galaxy Note 8. סמסונג הציגה אמש סקרים שערכה, שהראו נאמנות גבוהה של לקוחותיה למותג Note, ומהיכרות אישית שלי עם בעלי מכשירי Note, אכן קשה להם לראות את עצמם עם מכשיר אחר.

Galaxy Note 8 (צילום: יח"צ)


העניין הוא שסמסונג היא תאגיד ענק והסנטימנט העיקרי שיש לה הוא לכסף. אם סמסונג היתה מעריכה שהמותג Note עשוי שלא להצדיק את המשך ההשקעה הכספית בו, היא היתה מבטלת אותו בלי יותר מדי התלבטויות. מכירות ה-Galaxy S8 (לפי דיווחה של סמסונג) הוכיחו שהציבור סלח לסמסונג, וסמסונג ראתה במכירות שלה הוכחה לכך שהיא יכולה לתת צ'אנס נוסף גם לסדרת הפאבלטים שלה.



באופן לא מפתיע, רוב המידע אודות ה-Note 8 דלף לרשת מספר שבועות לפני ההשקה, לרבות תמונות היח"צ של המכשיר. למעשה, הפרט המפתיע ביותר שנחשף אמש היה המחיר בארה"ב של Note 8: לא פחות מ-1000 דולר, מה שהופך אותו ל-Note היקר ביותר בהיסטוריה של המותג. מה אתם מקבלים בתמורה למחיר הזה? מפרט מפלצתי הכולל את ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום, Snapdragon 835, זכרון RAM בנפח נאה של 6 גיגה, מסך ברזולוציית QHD בגודל 6.3 אינטש, בעיצוב נטול שוליים דומה לזה של ה-S8, רק שכאן הפינות יותר מרובעות ומחודדות.

צריך מידה רבה מאוד של אומץ, חוצפה ואופטימיות כדי להביא לשוק מכשיר ב-1000 דולר לאחר שקודמו בוטל בעקבות התלקחויות ספונטניות. נניח שסמסונג הפיקה ויישמה את כל הלקחים הדרושים מהפיאסקו של ה-Note 7, האם Note 8 מצדיק תג מחיר שכזה? לא יהיה קשה לנחש שהמכשיר שעושה את דרכו כרגע אל מערכות אתרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם יוכתר לאחר ימים בודדים של סקירה בתור המכשיר הטוב בהיסטוריה של האנושות, בדיוק כפי שקרה עם ה-Note 7.

וכאן המקום לשאול, מה הופך סמארטפון לסמארטפון טוב. 10 שנים לאחר השקת האייפון הראשון, יצרניות הסמארטפונים ובעלי המניות שלהן עדיין סבורים שמקדם המכירות הטוב ביותר הוא אפקט הוואו. טבלאות מכירות הסמארטפונים מוכיחות שהסברה הזאת נכונה. עיתונות הטכנולוגיה מיישרת קו עם התפיסה הזאת כי הקוראים ממשיכים משום מה להתלהב ממונחים חסרי משמעות פרקטית לחיי היום יום כמו Infinity Display וזה משאיר את הצרכנים עם מכשירי דגל המהווים פלא הנדסי וטכנולוגי שהיצרניות לא מוכנות להתחייב שישרוד נפילה על הרצפה, שטיפה בזרם חזק של מים או רחמנא ליצלן, יום עבודה שלם ללא טעינת צהריים.

במדריך לעיצוב מכשיר דגל לשנת 2017 יש לא מעט טרנדים שאפשר לוותר עליהם. נכון, סמארטפונים ללא שוליים נראים הרבה יותר מרשימים מכאלו עם שוליים. השאלה מהו המחיר שאתם משלמים בעמידות, בחפיץ שמה לעשות, ייפול לכם מתישהו מהיד. נכון, סמארטפון המתהדר במסך עם רזולוציית 4K מציג תמונה חדה יותר ממסך 2K, אבל אין סיכוי שעל מסך בגודל 5.5 אינטש באמת תבחינו בכך. נכון סמארטפון דק יותר הוא סמארטפון סקסי יותר, אבל אני לא שוכב איתו, ובינינו העובי קובע, קובע את נפח הסוללה שניתן להכניס לתוך גוף הסמארטפון. נכון, לא היה לכם מקום בחזית לקורא טביעות האצבע, אבל למה למען השם שמתם אותו כל כך קרוב שוב לעדשות המצלמה?

אבל למה למען השם שמתם את קורא טביעות האצבעת כל כך קרוב שוב לעדשות המצלמה? (צילום: יח"צ)


הגיע הזמן להפנים זאת: סמארטפונים מלווים אותנו בחיי היום יום והפכו מצעצוע שהופך את החיים לקלים ונוחים יותר, למכשיר שקשה להסתדר בלעדיו. תענוג להסתכל על מכשיר יפיפה ולהעריץ אותו, את המעבד שלו ואת נפח זכרון ה-RAM שלו. יודעים מה יותר מענג? מכשיר שימושי ועמיד לאורך זמן. שלושת המכשירים שבדקתי בשבועות האחרונים היו מכשירי ביניים: Xiaomi Redmi Note 4, Moto Z Play ו-Samsung Galaxy J5 Pro. כולם ללא יוצא מן הכלל שרדו יום שלם של שימוש די אינטנסיבי, בלי צורך במטען. מתי לאחרונה ה-Galaxy S8 שלכם הגיע להישג כזה? האם Galaxy Note 8 על מסך ה-6.3 אינטש המרהיב שלו וסוללת ה-3300mAh שלו יוכל להתקרב להישג הזה?

מה אני רוצה? אני רוצה מכשיר דגל שישרוד את כל מה שביקשתי למעלה: יום עבודה שלם, נפילה על הרצפה או נפילה למים בים, לא בבריכה במים הרדודים. אני מוכן לשלם הרבה כסף על מכשיר דגל אם אין ברירה, אבל שלא ידחפו לי לתוכו אפליקציות שלא ניתן להסיר, בטח כשמדובר באפליקציות שנמצאות ב-Play Store. אני רוצה סמארטפון שבו אני יכול לבטל שירותים שלא פועלים בשפת האם שלי, עברית. אני רוצה סמארטפון אנדרואיד שימשיך לקבל גרסאות אנדרואיד חדשות גם בעוד 4 שנים, כפי ש-iPhone 5S שהוכרז בספטמבר 2013 צפוי לקבל את iOS 11 (בהשוואה ל-Galaxy S5 שהוכרז כמעט חצי שנה אחריו אך ישאר לנצח על גרסת האנדרואיד מרשמלו , הסבתא של אוריאו שהוכרזה שלשום). אני רוצה מכשיר שנוח להחזיק ולתפעל ביד אחת. אני רוצה סמארטפון שהמסך שלו יהיה קריא וברור בשמש. התייאשתי כבר מהציפייה שסוללות נשלפות יחזרו לאופנה, אבל לפחות שהסוללות המובנות לא ייחלשו לאחר שנה בלבד של שימוש. אני רוצה סמארטפון יפה, חדשני כזה וכזה שיגרום לאנשים לקנא בי, אבל אני לא רוצה שזה יבוא על חשבון כל מה שציינתי קודם.

זה מה שאני רוצה, ותאמינו לי, זה גם מה שאתם רוצים.

12 תגובות

  1. טור מעולה, כרגיל.

    גיל

    השבמחק
  2. הי גד,

    אני רוצה לחזק את ידך ואת דבריך!

    גם אני בצד שלך, האם אנחנו מיעוט בקרב צרכני הסלולר? אלו שמחפשים מכשירים שנועדו קודם כל לעבודה שוטפת, ופחות בדגש לעשות פוזות מול המצלמה?
    לצערנו גם חלק מ"מומחי הטכנולוגיה" למינהם, מראים התמכרות לחידושים והפתעות, ושוכחים בסופו של דבר מישהו צריך גם להשתמש במכשירים האלו ביום יום.
    זה מה שקורה שאנשים קונים עם העיניים, וה"מומחים" עייפים ממכשירים רגילים ומחפשים התלהבות.
    ידוע המשפט העממי לגבי נשים יפות, שעדיף שתהיה "גם יפה וגם אופה", וזה גם מתאים לכאן:
    המסך היפה – אך השביר מאוד. זמן הסלולה הצפוי (לא ישרוד יום עסקים) – וזה מכשיר שנועד לשרת קהל עסקי!
    וכמו שצויין – הסידור הכל כך מגוחך של סורק האצבעות בקרבת המצלמה? איך אפשר לעבור בשתיקה על כזה פגם תכנוני במכשיר דגל?
    הלוואי שהקהל יצביע ברגליים, וירכוש דגמים שפויים יותר במחירים שפויים יותר.

    השבמחק
  3. היי גד!
    אני מסכים שאנשים צריכים יותר לחפש ולהתרשם ממאפיינים פרקטיים ומהותיים לשימוש יום-יומי כמו עמידות החומר וחיי סוללה ופחות ממאפיינים לא מהותיים שהזכרת. זה לפחות מה שאני מצפה ממבקרי טכנולוגיה רציניים (כמוך!). העניין לגבי ה-Note8 הוא שאתה עושה לו משפט שדה בלי שבדקת אותו. בגלל שאני מסכים איתך, אני חושב שצריך לבדוק אותו בדיוק על הפרמטרים המהותיים שאנחנו מדברים עליהם. אם הוא ייכשל בהם, מבחינתך ומבחינתי הוא לא שווה 1000$. וזה גם העניין לגבי ההתייחסות שלך למחיר. בשבילך (גם בשבילי) הוא לא יהיה שווה 1,000$ כנראה - גם אם יהיה בעל כל התכונות הפרקטיות שאנחנו מחפשים. סמסונג כנראה עשתה כמה מחקרי שוק ובדיקות והגיעה למסקנה שיש מספיק אנשים (ויש, אתה תסכים איתי) שיהיו מוכנים לשלם 1,000$ עבור המכשיר הזה. בדיוק אותם אנשים שעדיין מתלהבים מתכונות פחות מהותיות של טלפון נייד או אנשים אחרים שמחפשים טלפון "יוקרתי", והמחיר - פחות מהותי מבחינתם. ובהקבלה לעולם אחר - כל פרטי הלבוש שכל בני האדם קנו אי פעם, נקנו רק מטעמים של נוחות ופרקטוית ועמידות? נכון, זה לא אותו דבר, אבל בסוף זה תפיסת עולם כלפי מכשירים וחפצים שיש לנו בחיים האלה.

    השבמחק
  4. מסכים!
    אחרי 3שנים עם גלקסי נוט 3,
    הזמנתי שלשום את הOP5 מסין
    יחס תמורה עלות מעולה

    השבמחק
  5. בעידן הקושחות החלופיות, כמו LineageOS, המשמעות של חוסר בעדכונים למערכת ההפעלה מינורית. יתר על כן, הקושחות החלופיות האלה הן רזות, אין בהם כל מיני שטויות חסרות שימוש והן מגיעות עם עדכונים שוטפים.

    השבמחק
  6. מילה בסלע.

    לפני שבועיים קניתי redmi note 4X
    כהמלצתך. תענוג.
    895 שח בתאילנד כולל משלוח מקומי.

    התענוג הנוסף יהיה שאוכל לקנות חדש כל שנה או מתי שבא לי בלי לבכות

    השבמחק
  7. יסלח לי כותב הטור, אבל אני לא מסכים להרבה מהנאמר. רוב המעריצים של סדרת הנוט ושל מכשירי דגל בפרט, הינם אנשים שצריכים את הריגוש של מכשיר חדש לפחות פעם בשנה. אף אחד מאתנו לא מעוניין להיתקע עם המכשיר שלו שנתיים וחלילה לא שלוש או ארבע שנים.
    תדמיין לך היום שימוש במכשיר גאלקסי 4 או S3 שהיו בסיאם לפני 3 שנים? מי היה רוצה להתקע היום עם אייפון 5C ???
    תביאו לנו קידמה ופיצ'רים מגניבים עם מכשיר שנראה טוב, כי אנחנו הולכים לבהות בו לא מעט...

    השבמחק
  8. לא מפריע לי להשתמש ב-LG G2, במיוחד אחרי פירמוט שריענן אותו והחזיר את המכשיר לקצב עבודה זריז וחלק. בשביל מי שמשתמש במכשיר לשיחות, הודעות ואינטרנט, ממש אין צורך ביותר מזה. גם גלקסי S3, שנמצא אצלנו קרוב לארבע שנים חזר לעצמו אחרי פירמוט ועובד ממש כמו חדש.

    השבמחק
  9. טור מצוין שמתחיל בסקירה על נוט 8 שבדרך ועובר לביקורת חריפה על אי העשייה של יצרניות הסלולר בתחומים החשובים באמת ללקוחות. רוב הלקוחות אוהבים גימיקים ואוהבים פיצ'רים אבל מעוניינים לקבל גם פתרונות חדשניים לנקודות התורפה של הסמרטפונים. כבר עשור שמכשירים אלה מלווים אותנו, עבור חלקינו הם חשובים כמו ארנק אם לא יותר, אבל מלבד עוד שיפור משעמם בזיכרון, מעבד ומצלמה לא רואים אפילו ניסיון לאתגר הטכנולוגיה הקיימת בתחום הכולל הסוללות, העמידות, ופונקציונליות. אם היצרניות הגדולות לא רוצות להפסיד בתחרות מול היצרניות הסיניות עליהן להשקיע יותר בתחומים אלו, עיצוב מרשים ויוקרתי לא יספיק כאן.

    השבמחק
  10. אני ממש מסכים עם מה שכתבת. קצת לפני ה-Note 8 הוכרז פלאפון אחר שעונה על חלק מהתלונות שלך: Galaxy S8 Active. מדובר בגירסה מיוחדת של ה-S8, עם שני שיפורים מהותיים: עיצוב קשיח שישרוד נפילות וסוללה הרבה יותר טובה בגודל 4,000mAh (לעומת 3,000mAh ב-S8 הרגיל). כרגע הפלאפון אקסקלוסיבי ל-AT&T באמריקה אך בקרוב תצא גירסה פתוחה. אז גם אני אישית מתכוון לקנות אותו.

    השבמחק
  11. מסכים עם כל מילה! בגלל זה עברתי מנוט 3 לנוט 4 (לא טוב יותר משמעותית ועם חיי סוללה קצרים יותר, אבל לפחות עדיין אפשר להחליף סוללה), ואני מאוד לא ממהר לעבור למכשירים המודרניים עם סוללה מובנית ותאריך תפוגה דיי ברור שדורש שימוש בסוללה חיצונית. למה היצרנים לא מבינים שיש מגזר לא קטן שמחפש שימושיות על פני אפקט הוואו??? הם יכולים לעשות קופה על זה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר