כזה יש לי: Xiaomi Smart Scale 2

בשנתיים-שלוש האחרונות הצלחתי לשמור על משקל הגוף שלי כפי שהוא: 89 ק"ג. בהתחשב בכך שהגובה שלי הוא 1.89 מטר, מדובר במשקל לא רע בכלל. בהתחשב בכך שאני לא מקפיד על דיאטה, ולא עושה שום פעילות גופנית סדירה, השמירה על המשקל הזה יכולה היתה להחשב כנס, אבל האמת שהיא מעידה בעיקר על זכרון טוב, מאחר ובמשך כל התקופה הזאת לא באמת שקלתי את עצמי. זה לא נובע מתסביכי משקל כלשהם. המשקל האחרון שקנינו לבית היה משקל של מותג Life שנרכש בסניף סופר פארם. לאחר מדידה אחת בערך, מספר שבועות לאחר הרכישה, המשקל הזה הפסיק לתפקד ופשוט לא טרחנו לרכוש אחד חדש.


Xiaomi Smart Scale 2 (צילום: גד גניר)



לפני כחודש נתקלתי במשקל החכם של שיאומי במסגרת קופונים שהתפרסמו באחת מקבוצות הדילים שאני עוקב אחריהן. בהחלטה אימפולסיבית, החלטתי ללכת על זה. לא היתה כאן קנייה מושכלת: בניגוד לסמארטפונים, אני ממש לא מבין במשקלים ולא מבין מה משקלים חכמים יודעים לעשות. מה שהביא אותי לקנות את המשקל הזה זה שילוב של מחיר שנראה לי לא יקר במיוחד, העובדה שמדובר במשהו שצריך בבית, ושיש לו אפליקציה, ודברים שיש להם אפליקציה עושים לי את זה באופן שאין בו בהכרח היגיון צרכני.



בתוך שבועיים וחצי הגיע אלי המשקל. שנים של התנסות בחפיצים מודרניים השכיחו ממני את העובדה שיש כאלו שעוד עושים שימוש בסוללות AAA (במקרה הזה - לא פחות מ-4 סוללות) וכך נאלצתי להמתין עוד כמה שעות לפני שעליתי עליו לראשונה. לא חייבים את האפליקציה כדי להשקל על ה-Xiaomi Smart Scale 2. עם זאת, כישראלים מומלץ להשתמש בה, לפחות בהגדרה הראשונית, מאחר וברירת המחדל שלו היא להציג את המשקל ביחידת המידה Jin במקום בקילוגרמים. אל דאגה, לאחר החיבור לאפליקציה המשקל שיוצג על צג ה- Xiaomi Smart Scale 2 יהיה המשל שלכם בקילוגרמים. האפליקציה איתה עובד המשקל היא Mi Fit, אפליקציית המעקב אחר הפעילות והמדדים הגופניים שלכם המסתנכרנת עם הסמארטפונים של שיאומי, צמיד הניטור Mi Band 2 וחפיצים אחרים של היצרנית הסינית, ויודעת להגיד לכם כמה צעדים צעדתם, כמה שעות ישנתם ומה היתה איכות השינה שלכם. בחיבור ל-Xiaomi Smart Scale 2 היא יודעת להגיד לכם גם מה המשקל שלכם אבל לא רק: היא גם תדע להגיד לכם מה ה-BMI שלכם, מה אחוז השומן בגוף, מה המשקל של השרירים שלכם, מהו אחוז המים במשקל הגוף שלכם, ואף תיתן לכם ציון כללי המשקלל את הנתונים שאספה. איך הוא יודע לתת את כל המידע הזה? שילוב של אלגוריתם המחשב נוסחה בהתאם למשקל שנמדד ולגובה עליו הצהרתם, יחד עם מדידת מוליכות של הגוף (או במילים אחרות, המשקל מעביר זרם מאוד חלש בגוף שלכם ומודד כמה זמן לוקח לו לעשות את הסיבוב בגוף שלכם), לפיה ניתן לחשב את כמות המים, משקל העצמות וכו'.


אמנם Overweight, אבל 25% מהמשתמשים באפליקציה כבדים ממני!


האפליקציה של Xiaomi Smart Scale 2: מספקת מידע מפורט על מדדים נוספים פרט למשקל

ניתן להוסיף משתמשים נוספים למדידה



לכל נתון שנמדד, יש גם יעד, והאפליקציה מסמנת מתי עמדתם ביעד ומתי לא. בנוסף, כל המידע הזה מתועד כדי שתוכלו לעקוב אחריו לאורך זמן. קטונתי מלדעת האם המדידות שמספק Xiaomi Smart Scale 2 מדויקות עד לרמת הנקודה העשרונית, אולם הנתונים נראים בהחלט הגיוניים. בכל אופן, דיוק עשרוני אינו המטרה כאן. עליתי על המשקל ונחרדתי: 97.6 ק"ג, לא 89. כאילו זה לא גרוע מספיק, Xiaomi Smart Scale 2 צירף למשקל הזה גם את הכיתוב המעליב "Overweight". לאחר שהתאוששתי מהעלבון התחלתי להבין מה המטרה כאן. בדומה לצמידי ניטור, גם mi Smart Scale שם לא רק כדי לתת לכם נתונים יבשים. המטרה כאן היא לדרבן את המשתמשים לסגל לעצמם אורח חיים בריא כדי שיאריכו ימים וירכשו מוצרים נוספים של שיאומי. האפליקציה מספקת לא רק מידע רחב ומלמדת מה המשמעות של כל נתון שהיא מודדת, היא מספקת אתגר תחרותית אישי. המעקב  המתמשך אחר כל מדד והרצון לראות יותר את הצבע הירוק באפליקציה מאשר את הצבע אדום יכולה להיות אפקטיבית לשינוי אורח החיים אצל אנשים מסוימים יותר מכל הרצאה או ביקור אצל רופא.

כבר לא 89 ק"ג (צילם: גד גניר)



המשקל של שיאומי יודע למדד את כל הדברים האלו לא רק עבורכם, כי אם גם לשאר בני המשפחה. ניתן להוסיף משתמשים, והמשקל ידע לזהות, לשייך ולתעד כל מדידה בנפרד עבור כל בן משפחה, בלי הצורך לספר לו מי עלה באותו רגע על המשקל. לא אתגרתי אותו באמצעות תאומים זהים, אבל מעניין לדעת אם הוא ידע לזהות ולהבדיל ביניהם. התיעוד לאפליציה מתבצע אך רק במידה והסמארפון במרחק קליטת בלוטות' מהמשקל, והאפליקציה הופעלה בו. אם תשקלו כשהטלפון כבוי, Xiaomi Smart Scale 2 יציג אמנם את משקלכם בק"ג, אבל כל שאר הקסמים לא יקרו מאחר ואין לו לאן לשדר את כל המידע הזה. מאחר והצימוד מתבצע דרך אפליקציית Mi Fit, אין צורך לשדך בין המשקל לכל טלפון חדש שתרכשו, רק להתקין את האפליקציה ולהתחבר אליה באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלכם. מבחוץ אגב, כמו הרבה מיצירותיה האחרות של שיאומי, גם Smart Scale 2 נראה כאילו יצא מהסטודיו של ג'וני אייב, המעצב הראשי של אפל: לבן, דקיק, אגנטי ומעוגל בפינות. בניגוד למשקל של Life, המשקל הזה בנוי כהלכה והצג הדיגיטלי מציג את המשקל בצורה ברורה.


דורש ארבע סוללות, אז הערכו מראש (צילום: גד גניר)

נראה כאילו יצא מהסטודיו של ג'וני אייב (צילום: גד גניר)



מחירו של Xiaomi Smart Scale 2 בחו"ל עומד על 156 ש"ח, אם כי לעיתים קרובות ניתן למצוא קופונים המוזילים את מחירו בעוד כמה שקלים. הוא יקר אמנם יותר ממשקלים סטנדרטיים, אבל מספק הרבה יותר מידע, ועושה זאת באופן שמעודד אתכם לא רק לרדת במשקל, כי אם גם להבין קצת יותר טוב מה מצבכם.


Xiaomi Smart Scale 2 נמכר ב-Gearbest לזמן מוגבל במחיר של כ-43.99 דולר (במקום 55.99 דולר!) בשימוש בקוד קופון IL0410Scale. לקנייה לחצו כאן.

8 תגובות

  1. שלום,
    תודה על הסקירה, בהחלט מעניין.
    במידה ויש לי Iphone האם יש אפליקציה תואמת לIOS ? או שכדאי לוותר על הקניה?
    תודה

    השבמחק
  2. אהלן!
    האפליקציה Mi Fit קיימת גם בגרסה ל-App Store.

    השבמחק
  3. אם בדקת כבר את המשקל של שיואמי והצלחתנ להוריד במשקל 700 גר' , באמצעות הנעלי ריצה שלהם תוכל להוריד הרבה יותר Xiaomi Smart Shoes Fashionable Replaceable Chip IP67 Waterproof Mijia Smart Wearale Shoes IOS Android Bluetooth APP Control
    http://s.aliexpress.com/2Efy6Vna
    (from AliExpress Android).

    כמובן שאחכ הייתי ממליץ לך לשתות קפה תה חליטת יער על מנת להחזיר את הנוזלים באמצעות קומקום של שיואמי (Ship from RU) Xiaomi Mijia Thermostatic Electric Kettles 1.5L 12 Hours Thermostat kettle Smart Control by Mobile Phone App
    http://s.aliexpress.com/iaeuY7Z3
    (from AliExpress Android)

    השבמחק
  4. ''המטרה כאן היא לדרבן את המשתמשים לסגל לעצמם אורח חיים בריא כדי שיאריכו ימים וירכשו מוצרים נוספים של שיאומי.''
    צחקתי בקול רם (-: רק בשביל זה היה שווה להיכנס

    השבמחק
  5. היי גד. מה ההבדל בין גרסת האינטרנשיונל (היקרה יותר) ל"נורמל"?

    השבמחק
  6. מה שמעצבן זה שצריך לדאוג שהאפליקציה תהיה דולקת לפנינשעולים על המשקל. הבנתי שבגירסא הקודמת של המשקל, הוא יכל לסנכרן את הנתונים ברקע, וגם לשמור בזכרון ולסנכרן בפעם הבאה שהטלפון זמין..

    השבמחק
  7. היי. גם אני קניתי את המשקל בעקבות ההמלצה שלך

    יש לי שלוש הערות:

    1. גם אני כמו ההערה הקודמת התעצבנתי שהאפליקציה חייבת להיות דלוקה ברקע כדי שהנתונים יסתנכרנו. ציפיתי שהמשקל ישמור את הנתונים וידע להזין את זה ברקע מתישהו
    2. אני כן איתגרתו את המשקל בלהבדיל בין התאומות הזהות בנות הכמעט 8 שלי והוא לא ידע להבדיל ביניהן (יש ביניהן פער של כ400 גרם)
    3. הסנכרון של הנתונים מהאפליקציה עם google fit עובד רק לפעמים

    השבמחק
  8. הזמנתי את המשקל מהאפליקציה של כללית אקטיב על סמך הביקורת הזו. Mi Smart Scale 2 לא עושה כלום חוץ מלמדוד את המשקל-הוא לא קורא אחוזי שומן או נותן אף מדד אחר חוץ מאת המשקל נטו. שעה ניסיתי עכשיו להבין איפה אני טועה אבל מסתבר שכותב הכתבה טעה ככל הנראה בשם הדגם בעצמו-מאוכזב מאוד. חשוב להדגיש הוא כן מסתנכרן לאפליקציה אבל לא נותן אף מדד חוץ מאת הBMI שלך. ראו הוזהרתם!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר