כזה ניסיתי: Xiaomi Mi 6

על משקל המנטרה שמשק כנפיו של פרפר עשוי לגרום לטורנדו בקצה השני של העולם, פאבלט קוריאני שעלה באש בכיסם של לקוחות אמריקאיים, גרם למיליוני סינים, הודים וכמה עשרות אלפי ישראלים להמתין קצת יותר לסמארטפון הבא שלהם. פרשת ההתלקחויות של מכשירי ה-Galaxy Note 7 חייבה את שיאומי ויצרניות אחרות לדחות את השקת מכשיר הדגל שלהן במספר חודשים. למי שעקב כאן אחרי הביקורות למכשירי דגל, הסיפור הזה כבר מוכר: ביטולו של הפאבלט של סמסונג הביא אותה לבצע הערכה מחודשת של הביקושים הצפויים למכשירי ה-Galaxy S8 ו-+S8. סמסונג העריכה נכון, כי העובדה שאנשים לא יכולים היו לרכוש מכשירי Note 7, תגרום לעליה מסויימת במכירות של המכשיר הבא שתשיק. כפועל יוצא מכך, פנתה אל יצרנית ערכות השבבים קוואלקום והזמינה ממנה את כל סדרת הייצור הראשונה של ערכת השבבים החדשה שלה, Snapdragon 835 ודחקה הצידה כל יצרנית אחרת שבנתה על ערכת השבבים הזאת. בניגוד ל-LG שהחליטה להתבסס על מעבד ישן יותר של קוואלקום ב-G6, יצרניות כמו וואנפלוס, סוני ושיאומי החליטו לעכב את השקת מכשירי הדגל שלהן עד שקוואלקום תוכל לייצר עבורן את ערכות השבבים החדשות. כך קרה ש-Mi 6, מחליפו של Mi 5, הושק כשנה וחודשיים אחריו. היה שווה לחכות? ועוד איך.


Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)



כאמור, Mi 6 מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 835, בעלת 8 ליבות, ארבע מתוכן במהירות 2.45 גיגהרץ וארבע נוספות במהירות 1.9 גיגהרץ. שני המכשירים הקודמים שהתנסיתי בהם שעשו שימוש בערכת השבבים הזאת, Sony XZP ו-OnePlus 5 הציגו ביצועים מעולים וחויית שימוש מצויינת, תוך כדי ניהול יעיל של צריכת חשמל. Mi 6 לא שונה בעניין הזה. השילוב של ערכת השבבים המצויינת יחד עם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה תורמים ללא ספק לפעולה זריזה של המכשיר, והוא אף לא מתחמם יתר על המידה בשעת מאמץ. מה שמעיב קצת על החגיגה הוא הסירוב הקבוע של שיאומי לאפשר הרחבת זכרון באמצעות כרטיס - מדיניות קבועה במכשירי הדגל שלה. עם זאת, נפח האחסון בגרסה הזולה ביותר של המכשיר עומד על 64 גיגה, נפח שבהחלט ניתן להסתדר איתו. מערכת ההפעלה כאן היא MIUI בגרסה 8 המבוססת על אנדרואיד נוגט. Mi 6 צפוי לקבל בקרוב עדכון לגרסה הבאה של MIUI, גרסה 9. לטענת משתמשים שהתנסו בה היא מביאה עמה בשורות גדולות במהירות בפעולות יומיומיות וברספונסיביות טובה יותר, אם כי גם עם MIUI 8 המכשיר הזה זריז מאוד וחזק.



הדבר הראשון שמבחינים בו כשאוחזים ב-Mi 6 זה המשקל שלו. זה מעבר לסתם נוכחות, זה פשוט מכשיר כבד. OnePlus 5, מכשיר עם מסך גדול יותר, שוקל כ-154 גרם. Mi 6 לעומתו שוקל כ-182 גרם. הפרש של 30 גרם על הנייר לא נשמע גדול במיוחד, אבל במציאות מדובר בהבדל משמעותי. האחראי למשקל הזה הוא גימור קרמי שאמור להיות עמיד בשריטות. בפועל, את גב היחידה שהגיעה אליי ושהתה כבר אצל עיתונאי אחר או שניים, הגיע כשהיא מכוסה בשריטות זעירות. אגב, אל תספרו בבקשה ליבואן בישראל, אבל להערכתי, שום מכשיר שבדקתי לא נפל על הרצפה בכל כך הרבה הזדמנויות כמו המכשיר הזה. אני מסרב לקחת אחריות על הנפילות האלו, כולן ללא יוצא מן הכלל נגרמו מהחלקות ספונטניות של המכשיר על הרצפה בין אם זה משולחן כלשהו, מהמכנסיים וכו'. המכשיר אגב שרד את הנפילות הללו בלי סימן לשברים בגוף או סדקים במסך. השימוש בגימור קרמי הופך את המכשיר לחלקלק מאין כמוהו. כמה חלק? מספיק כדי שיתחיל לנוע מעצמו כשהוא מונח על משטחים חלקים כמו שיש. אין במראה של Mi 6 משהו ייחודי או יוצא דופן, אבל התחושה היא שמדובר בהתקדמות משמעותית של שיאומי בכל הקשור לגימור המכשירים שלה. כיף להחזיק אותו ביד (למרות המשקל) וגם הגימור החלקלק משדר משהו יוקרתי, איכותי ומלוטש בצורה טובה בהרבה ממכשירי עבר של היצרנית הסינית. שיאומי היתה מהראשונות לוותר על שקע האזניות בעקבותיה של אפל. הסידור החלופי ששיאומי מציעה הוא מתאם הממיר את שקע ה-USB Type C בתחתית המכשיר, לשקע אזניות 3.5 מ"מ סטנדרטי. אם אתם משתמשים אך ורק בזוג אזניות אחד, כל שעליכם לעשות הוא לקחת את המתאם הזה ולחבר אותו באופן קבוע לאזניות שלכם. אם אתם משתמשים ביותר מזוג אחד, ההעברה של המתאם הזה בין זוג אחד לשני יכולה להיות מעיקה. מעבר לכך, כמו באייפון, גם כאן טעינה תוך כדי האזנה למוזיקה באזניות שאינן אלחוטיות היא בלתי אפשרית, אלא אם תעשו שימוש במפצל כלשהו שמן הסתם לא תמצאו בתוך האריזה של המכשיר. Mi 6 מוגדר כמכשיר בעל עמידות בהתזות מים, אבל לא מצאתי מידע מפורט או תקן ספציפי של עמידות שניתן למכשיר. זה אומר שברור שאסור להכניס אותו למים (לבריכה, לים וכו') אך מאחר שטיבה של העמידות הזאת אינו ברור, עדיף להמנע מכל מגע של המכשיר עם מים.

חלקלק, Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)

 Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)

חבל על החיפושים, לא תמצאו כאן שקע אזניות סטנדרטי (צילום: גד גניר)



דווקא שיאומי, החברה שהקדימה את סמסונג, LG אפל ואחרות בהשקת מכשיר עם מסגרות מסך דקיקות (ה-Mi Mix) הסתפקה הפעם בעיצוב סטנדרטי של חזית מכשיר הדגל העיקרי שלה לשנת 2016. אין בזה שום דבר רע ברמה הפרקטית, להיפך, הדבר מאפשר למקם את קורא טביעות האצבעות במקום האופטימלי, מתחת למסך. ועדיין, זה הטרנד, ולכן למרות כל ההשקעה בגימור ובעיצוב שבהחלט נעים להחזיק אותו ביד, עיצובית הוא נראה כמו משהו ששייך יותר לשנה שעברה מאשר לעכשיו. אם זה גורם שמשפיע על החלטת הקנייה שלכם אז קחו זאת בחשבון. המסך עצמו הוא בגודל 5.15 אינטש ברזולוציית 1080 על 1920 פיקסלים בטכנולוגיית LCD עם פאנל IPS. הוא נראה מעולה, ומתפקד יפה מאוד גם באור יום. בדומה למכשירים של סמסונג ו-LG, כשמופנה אליו אור חזק, המסך מחזיר אור ומאפשר שימוש נוח גם בחוץ בבוקר ובצהריים.


זוג מצלמותיו של Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)



החלק שדרש את השדרוג המשמעותי ביותר במעבר מ-Mi 5 ל-Mi 6 היתה המצלמה, ואכן, המכשיר החדש מצויד במערך צילום מעולה, בעל שתי מצלמות נפרדות ברזולוציית 12 מגה פיקסל כל אחת: מצלמה בעלת עדשה רחבה (27 מילימטר), צמצם רחב (f/1.7) ומנגנון ייצוב תמונה אופטי, ומצלמה נוספת עם עדשת טלה-פוטו 52 מ"מ (המאפשרת זום x2), עם צמצם צר יותר ברוחב (f/2.6). שתי המצלמות יחד יודעות לספק תמונות דיוקן מרהיבות עם אפקט בוקה - טשטוש הרקע האחורי משכנע וטבעי במיוחד, תמונות HDR דרמטיות ואפילו בחושך מתקבלות תמונות מוארות ונאות. פה ושם נתקלתי בתמונות בהן יש מקום לשיפור במיקוד, ובתמונות שצולמו בחוץ בשעות הערב בהגדלת התמונה ל-100% ניתן להבחין במריחות ובירידת פרטים מסוימת אבל בסופו של דבר מדובר במצלמה מצויינת בכל קנה מידה ובטח ביחס למחיר המכשיר.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ל-Mi 6 סוללה בקיבול של 3350mAh המאפשרים כ-5.5 שעות של מסך דלוק, מה שמתורגם אצלי לשימוש סטנדרטי של יום שלם ללא שום בעיה, עם עודף של 20 עד 25 אחוזי סוללה בסוף היום, תענוג. התודות כאן מגיעות לקוואלקום שהצליחה לייצר ערכת שבבים המסוגלת לספק ביצועים מעולים תוך כדי שמירה על צריכת חשמל נמוכה יחסית. המכשיר תומך בטעינה מהירה בתקן QC 3.0, תקן נפוץ בשוק המאפשר רכישה של מטענים תואמים ולא הכרח מטען מבית שיאומי, העיקר שיתמוך בתקן הספציפי הזה. כטלפון הוא עושה עבודה לא רעה, אבל לא מתבלט במיוחד: השמע באפרכסת איכותי וחזק דיו, אבל השמע ברמקול קצת חלש וזה מורגש בעיקר בניסיון לעשות שיחות תוך כדי נהיגה בכביש מהיר. זה לא אומר שהוא לא שמיש, זה רק אומר שהייתי שמח אם הוא היה חזק יותר.


לרוב אני לא נוטה לצאת בהצהרות כאלו, אבל Mi 6 מהווה לטעמי קפיצת מדרגה שיכולה להצדיק שדרוג ממכשיר הדגל של שיאומי משנה שעברה. זה לא אומר ש-Mi 5 היה מכשיר רע, אבל Mi 6 מציג שיפור שקשה שלא להתפעל ממנו בכל הקשור לאיכות הצילום, לביצועים, לניצול הסוללה ואפילו לאיכות החומרים וההרכבה שלו. מחירו בארץ עומד על החל מ-1700 ש"ח, מחיר מעולה ביחס לתמורה שמקבלים כאן. אם תרצו לקנות אותו אצל היבואן הרשמי, תאלצו להיפרד מסכום קצת פחות מלהיב של כ-2155 ש"ח. זה עדיין זול יותר ממחירו של Galaxy S8, אבל טיפה יקר יותר ממחירם ביבוא רשמי של מכשירים מצוינים לא פחות כמו LG G6 ו-Huawei P10, מה שמעמיד אותו בתחרות לא פשוטה.

Xiaomi Mi6 בגרסת 6 גיגה זכרון RAM ו-128 גיגה אחסון נמכר ב-Gearbest לזמן מוגבל במחיר של כ-439.99 דולר בשימוש בקוד קופון gpmi6qc. לקנייה לחצו כאן.

5 תגובות

  1. תודה גד, סקירה טובה מאוד (חיכיתי לה לא מעט).
    עכשיו ההתלבטות שלי היא בין ה- MI A1 לזה. ל-6 יש יתרון משמעותי בחומרה אבל גם יש הפרש עצום במחיר, ואני גם אוהב אנדרואיד נקי (כרגע יש לי MI 4C).

    השבמחק
  2. נהדר!
    תודה על כתיבה מחכימה ומעניינת.

    אביב

    השבמחק
  3. ליובל,
    אתה מדבר על שני מכשירים מקטגוריות שונות,
    ה MI6 עולה כפול מה A1.

    לגד,
    הילדה גדלה בלי עין הרע, מקסימה, עבודה טובה! :-)

    אביב

    השבמחק
  4. איך השיאומי MI6 לעומת oneplus 5? אני מתלבט...

    השבמחק
  5. גירסת הגב הקרמי מגיעה רק בצב שחור ורק בנפח128 gb-המחיר יקר יותר מדגמי ה64/128 בעלי גב זכוכית .
    gorila glass 5

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר