כזה ניסיתי: Glyph ATOM SSD

זהו כנראה אחד החלונות השנואים ביותר ש-Windows מציגה למשתמשיה: החלון שמציג את הזמן שנותר עד שקובץ כבד במיוחד יסיים לעבור מהמחשב לדיסק קשיח חיצוני, או להיפך. מילא הערכת הזמנים הגמישה, עם זה אפשר לחיות, אבל עם העובדה שבמשך העברת הקבצים על המחשב להשאר פועל, משהו שקצת יותר קשה להתמודד איתו. משתמשים רגילים עוד איכשהו יכולים לחיות עם קצב העברת נתונים איטי. משתמשים מקצועיים יותר, שמעבירים קבצים ממקום למקום במסגרת העבודה שלהם כמו גרפיקאים, עורכי וידאו וצלמים, לא יכולים להרשות לעצמם להמתין את הזמנים האלו, ומחפשים כוננים חיצוניים המסוגלים לספק מהירות העברת קבצים גבוהה יותר. כונני ה-ATOM SSD החדשים של Glyph מיועדים בדיוק למשתמשים כאלו.


Glyph ATOM. לא. זו לא סוללה נטענת (צילום: גד גניר)


ה-ATOM שקיבלתי לבדיקה הוא הדגם הבסיסי שיש לחברה להציע בקטלוג כונני ה-SSD הניידים שלה. יש שם כוננים מהירים יותר, אבל גם ה-Glyph ATOM SSD כנראה מהיר יותר מהכונן שלכם. נרגש ומלא ציפיה לראות קבצים טסים מהמחשב שלי היישר לכונן במהירות שיא, חיברתי אותו למחשב שלי ו… כלום לא קרה. הנורה הקטנה על הדיסק הקשיח הבהבה למספר שניות ונשארה לאחר מכן דלוקה. לא היה זכר לכונן ברשימת הכוננים במחשב למרות שהיה מחובר אליו. ניסיתי שקעים אחרים וכלום. בשלב הזה עשיתי את מה שאני אף פעם לא עושה, חזרתי אל קופסת הדיסק הקשיח רק כדי למצוא שם איגרת המבשרת באופן חגיגי כי הדיסק מגיע מהמפעל כשהוא מפורמט לשימוש במחשבי Mac בלבד. יש בזה היגיון מסוים, אוכלוסיית היעד של הכונן ידועה כחובבת Macים, ולשם כך הכונן מגיע עם כבל בעל חיבורי USB Type C משני צידיו (סוג החיבור היחיד שתמצאו במחשבי Macbook Pro החדשים), בנוסף לכבל סטנדרטי עם חיבור USB Type A.



Glyph ATOM, מגי עם שני כבלים שונים (צילום: גד גניר)

תהליך הפירמוט מחדש של הכונן לקח דקות בודדות ובסופו נותרתי עם כונן SSD עם מערכת הקבצים NTFS. אף תוכנת גיבוי לא נפגעה או נמחקה בתהליך מאחר שלא היו שם כאלו מלכתחילה. Glyph, בניגוד נניח ל-Sandisk לא טורחים להשאיר קבצים או אפליקציות גיבוי או הצפנה משלהם על הדיסק הקשיח, ובהתחשב בקהל המקצועי של הכוננים האלו, סביר להניח שהם כבר מסודרים מהבחינה הזאת, בין אם ב-Time Machine במחשבי Apple, ובין אם ב-File History של ווינדוס 10.

כדאי לקרוא לפני השימוש (צילום: גד גניר)


הכונן של Glyph הוא בין היחידים בשוק שתומכים בתקן USB 3.1, ומתהדר במהירות העברת קבצים מקסימלית של 480MB/s. בנוסף, הוא תומך בתקן Thunderbolt 3. מטבע הדברים הוא תומך גם בתקנים קודמים, ובמחשב שלי, המצויד ב-USB בתקן 3.0 בלבד, הצלחתי להגיע איתו למהירות קריאה של 401.39MB\s, וכתיבה של 288.38MB/s. מה המספרים האלו אומרים בעבודה יומיומית? לקחתי את תיקיית ההורדות במחשב שלי הכוללת בתוכה קבצים במשקל כולל של כ- 13.9 גיגה. והעברתי אותה אל שני הכוננים, ואז מדדתי כמה זמן לוקח להעתיק אותה חזרה אל המחשב. המחשב שתה את התיקיה מהכונן שלי בתוך כשלוש דקות ו-40 שניות. ב-Glyph זה לקח כמעט דקה פחות. לא התרשמתם? בצדק, אבל תחשבו על עורך סרטים שמשנע קבצי סרטים ברזולוציית 4K שכל אחד שוקל פי כמה מהתיקיה הזאת, כונן כזה יכול להפוך את הפעולה הזאת למהירה הרבה יותר. בכל אופן, חשוב לזכור שלמהירות המקסימלית שה-Atom יודע לעבוד איתה, תוכלו להגיע רק עם מחשב חזק יחסית ותמיכה בתקנים ובחיבורים עדכניים.
חיבור USB Type C (צילום: גד גניר)

מתוך AS SSD Benchmark

ובלי כיסוי המגן (צילום: גד גניר)


מבחוץ, ה-Glyph ATOM נראה כמו מטיל מתכת דק וצר. לא מעט אנשים שראו אותו על שולחני היו בטוחים שמדובר בכלל בסוללה ניידת. הוא מגיע בתוך כיסוי גומי שחור שאמור להגן על גוף המתכת שלו משריטות ופגיעות כתוצאה מנפילה. גוף המתכת הופך את כל העסק לכבד למדי. הצהרות היצרן על כך שהוא קופקטי וניתן לנשיאה בכיס נכונות חלקית: הוא קטן דיו כדי להכנס לכיס ממוצע, אבל המשקל שלו ימנע מכם לשכוח שהוא שם.

מחירו של Glyph ATOM מתחיל ב-450 ש"ח לכונן בנפח של 275 גיגה. אל תנסו להשוות אותו לדיסקים קשיחים ניידים אחרים. במונחי עלות לנפח לא מדובר במציאה גדולה. אומר אפילו מעבר לכך: עבורי אישית ועבור רובכם, הכונן הזה פחות רלוונטי. עם כמויות העברת הקבצים שאני מבצע ביום יום, אני בהחלט יכול להסתדר עם אחסון בענן או אם כוננים סטנדרטיים. עם זאת, אם אתם מתעסקים יום יום בשינוע קבצים ממקום למקום, הכונן הזה ישדרג משמעותית את החויה, ויהפוך את הפעולה הבסיסית הזאת ליותר זריזה וקצת פחות מעיקה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר