כזה ניסיתי: ILIFE A6

המותג ILIFE מוכר בעיקר למי שביקר בשנים האחרונות בקבוצות הדילים בפייסבוק. עבור לא מעט אנשים בארץ ובחו"ל, השואבים הרובוטים של היצרנית הסינית היוו אלטרנטיבה זולה לשואבים היקרים יותר של מותגים כמו iRobot, LG, סמסונג ואחרים. לאחר שנכנסו לרשימת ה-Best Sellers באמאזון, הגיע זמנם לעשות עלייה רשמית לישראל. המתקדם מבין הדגמים שהגיעו לארץ, ה-A6, נחת אצלי לחודש של נקיונות ונאלץ להתמודד עם שטיחים מאובקים, חול שיובא באופן מיוחד היישר מארגז החול בגן של הבת הקטנה שלי, פירורים משלל סוגי מאכלים והאתגר הגדול מכולם - לחזור בשלום לתחנת הטעינה שלו.

ILIFE A6 (צילום: גד גניר)


ראשית, תיאום ציפיות: אלטרנטיבה זולה פירושה ויתור על מותרות. בכיר השואבים בקטלוג של ILIFE לא כולל פיצ'רים מלהיבים כמו סריקת חדר בלייזר או אפליקציה לשליטה מרחוק. במקום אפליקציה, אתם מקבלים שלט רחוק. במקום סריקת לייזר, תקבלו שואב שמתרוצץ בבית שלכם, נתקע (בעדינות!) ברהיטים, מבוגרים וילדים וממשיך בנסיעה איטית למקום אחר, עד שיכסה את כל השטח שבו נתתם לו להתרוצץ.


ILIFE A6 מדגמן זוג מברשות איסוף וגב שחור מבריק (צילום: גד גניר)

לא ניתן לחשוד בו בתחכום יתר בכל הקשור לניווט. להתבונן בו מבצע את עבודתו מזכיר קצת בהייה בשומר מסך של נגן DVD מסוף שנות ה-90. לא זוכרים במה מדובר? אני מדבר על לוגו מחליף צבעים שנע בין ארבע צלעות מסגרת המסך, "פוגע" בכל דופן בתורה, ונע בכל פעם פיקסלים בודדים הצידה כך שבסוף הוא מכסה בתנועתו את כל המסך. כשמפעילים אותו באופן אוטומטי, ה-A6 מנווט בצורה דומה. נוסע בקוים ישרים, בלי תכנון מקדים כלשהו, עד שמתקרב או פוגע בקיר, ומשנה זוית נסיעה כדי להמשיך במסלולו בקוים שנראים מהצד אקראיים. אני מניח שקיים הסבר על אלגוריתם מורכב ומתוחכם שעומד מאחורי התנועה הזאת, אבל במבט מהצד זה לא נראה ככה. תיאורטית הוא אמור לכסות את כל שטח החדר או החדרים בהם נתתם לו לעבוד, והמעקב שלי עולה כי זה אמנם לוקח לו המון זמן, אבל ברוב המקרים הוא אכן מכסה אחוז ניכר מהשטח. יש לציין שבאמצעות השלט ניתן לשלוט על האופן בו הוא מתמרן. מעבר לתמרון אוטומטי יש גם שליטה ידנית באמצעות חצים. בנוסף, ניתן להגדיר שינוע בצורת ספירלה (למקרים בהם תרצו להתמקד באיזור מסוים) או לאורך הקירות בלבד. באמצעות השלט ניתן גם לתזמן הפעלה אוטומטית של השואב אם כי מדובר במנגנון תזמון די פרימיטיבי שניתן לכוונו לשעה קבועה אחת שבה מידי יום יופעל השואב, גם בשישי, גם בשבת. בכלל, השלט הוא אחת החוליות החלשות בשואב הזה: מעבר למראה החיצוני שלו שמזכיר שלט של מזגן זול, כפתורי הגומי מחייבים לחיצות הגונות במיוחד כדי שהשואב אכן יקלוט את הפקודות, וגם זה לא תמיד מספיק.

ברוב המקרים A6 יודע לזהות מכשולים בדרך וגם אם לא תמיד עוצר בזמן לפני, הוא לעולם לא יתנגש בעוצמה ברהיט או באדם. הוא אסרטיבי מספיק כדי להתמודד עם מכשולים סבירים, אך את סבך הכבלים של מערכת הקולנוע הביתי מתחת לספה אצלנו בבית הוא לא הצליח לחצות, וגם נתקע על מסילת חלון ההזזה בסלון. לא מדובר בכשלון מביך מדי, שואבים רובוטים יקרים ומתוחכמים ממנו לא הצליחו יותר ממנו מהבחינה הזאת, אם כי הם כן הצליחו להגיע יותר בקלות ובמהירות אל תחנת העגינה שלהם. אם תרצו למנוע מהשואב להגיע לאיזור מסוים בבית, ל-A6 מצורף קיר וירטואלי. יש שני סוגים של קירות וירטואליים בשוק: האחד הוא פס פיזי המונח על הרצפה וכאשר השואב מבחין בו, הוא יודע שלא לחצות אותו. הסוג השני, זה שגם ה-A6 עושה בו שימוש, הוא פתרון אלגנטי יותר, קופסה ששולחת קרן בלתי נראית אל הקיר שמולה ומציבה בפני השואב מכשול שהוא לא יכול לעבור.

ILIFE A6 (צילום: גד גניר)


ה-ILIFE A6 מצויד במערכת שאיבה בעלת השם הדרמטי Gen 2 CyclonePower, המוגדרת כ"מערכת תלת שלבית". שלושת השלבים הם די סטנדרטיים למען האמת וכוללים שתי מברשות צד שגורפות את הלכלוך לכוון פתח השאיבה, מברשת נוספת בצורת V שאמורה לייעל את פעולת השאיבה, וכמובן השאיבה עצמה. רוב השואבים פועלים בצורה דומה. לא הצלחתי להבין את החידוש הגדול, אם כי העובדה שיש שתי מברשות מסתובבות ולא אחת כפי שזה בחלק גדול מהשואבים, תורמת ליעילות הניקוי. במצב רגיל, השואב ינקה להערכתי כ-70-75 אחוז מהלכלוך. לחיצה על כפתור הטורבו תהפוך אותו לרועש הרבה יותר מהרגיל, אבל השיפור בביצועי השאיבה יהיה מינורי למדי. די מתסכל לראות אותו עובר היישר מעל פירור כלשהו על הרצפה, נוגע בו עם כל המערכת התלת שלבית שלו, חולף מעליו, ומשאיר את אותו פירור עם סיפור מטורף לספר לנכדים. זה אמנם לא נשמע מלהיב במיוחד, אבל חייבים להיות הוגנים, ביחס לחלופות הבודדות שתמצאו ברמת המחיר הזאת, רמת הניקוי הזאת דווקא לא רעה בכלל.

מיכל האיסוף של ILIFE A6 (צילום: גד גניר)

מבט על מערכת השאיבה התלת שלבית של ILIFE A6 (צילום: גד גניר)


ל-A6 סוללה אימתנית שמספיקה לו לכ-160 דקות עבודה, זמן ארוך במיוחד שמאפשר לו לשוב ולעבור במקומות בהם כבר ביקר ולהשלים את העבודה בתנאי שלא מדובר בפירורים עיקשים מדי. מיכל האיסוף מרווח ומסנן חלקיקי אבק בצורה יעילה כך שלא יפלטו שוב אל חלל החדר. הפירוק שלו לצורך ריקון מתבצע בצורה פשוטה יחסית ולא דורשת התעסקות או מסובכת מדי.

מדגם לא מייצג של אנשים שביקרתי בביתם ומחזיקים ברשותם שואב אבק רובוטי, ממקמים אותם בשגרה יחד עם תחנת העגינה שלהם בפינה כלשהי בסלון. ככזה, ה-A6 מעוצב בצורה אלגנטית מאוד, כשהאלמנט הבולט ביותר בו הוא מכסה עליון בגימור שחור מבריק. לא ברור לי על מה לכל הרוחות חשבו שם, אבל המכסה הזה מתכסה מהר באבק, אבק שלמרבה האירוניה תצטרכו לנגב מן הסתם באופן ידני.

מחירו הרשמי של ILIFE A6 הוא 1199 ש"ח, מחיר שקיימות בו מעט מאוד אלטרנטיבות שתוכלו לקנות בארץ, וגם הבודדות שכן קיימות ככל הנראה פחות טובות ממנו. אין פה איזושהי סנסציה, ומבחינת איכות שאיבה, הוא לא יכול להתחרות בשואבים שעולים יותר מפי 2 ופי 3 ממנו. עם זאת, נחמד הרבה יותר איתו מבלעדיו: ה-A6 יחסוך לכם טאטוא יומי, יכחיד (במידה ולא יתקע איפשהו בבית לפני) את רוב תלתלי האבק שמצטברים בסמוך לפאנלים וישעשע את הילדים שלכם. תכננתם לקנות שואב רובוטי ופיניתם לעצמכם תקציב גדול יותר? כנראה שתוכלו למצוא שואבים יעילים יותר. ועדיין, אם אתם מפנטזים על שואב רובוטי ואין לכם את ה-2000 ש"ח להשקיע בפנטזיה הזאת, ה-A6 ייתן לכם תמורה בהחלט הוגנת.

ה-ILIFE A6 נמסר לבדיקה ע"י רשת Bug

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר