כאלו ניסיתי: SOL Republic Amps Air

שנתיים אחרי שהראשונות מסוגן החלו לצוץ באתרי מימון המונים, ניתן כבר לקבוע בוודאות שאזניות Truly Wireless אינן טרנד חולף. ההחלטה של אפל להציג אזניות משלה מהסוג הזה נתנה ליצרנים אחרים את המוטיבציה הדרושה להכנס לקטגוריית האזניות החדשה, וכך ניתן לראות כיום אזניות Truly Wireless אצל יותר ויותר יצרניות שמציגות את הגרסה שלהן לקונספט של זוג אזניות ששום דבר פיזי לא מקשר ביניהן.


SOL Republic Amps Air (צילום: גד גניר)



היצרנית האמריקאית SOL Republic היא שחקן חדש יחסית בשוק האזניות. החברה הוקמה בשנת 2011 ע"י שלושה יזמים. אחד מהם, הבעלים  והמנכ"ל הנוכחי של החברה, קווין לי הוא עובד לשעבר ב-Beats, ואביו היה בין המקימים של חברת האודיו Monster, אותה אחת ששיתפה פעולה לפרק זמן מסוים עם Beats. בתקופה האחרונה הושק ליין המוצרים החדש של החברה בישראל, ולאחר שהתנסיתי ב-IconX של סמסונג בשנה שעברה, וב-Airpods של אפל מוקדם יותר השנה, הגיע תורן של ה-Amps Air, אזניות ה-Truly Wireless הראשונות של SOL Republic.



האתגר החשוב ביותר עבור מי שמעצב אזניות Truly Wireless הוא לוודא שהן יושבות טוב בתוך האוזן. זה לא רק עניין של נוחות אלא עניין של תחושת הבטחון אצל המשתמש שהאזניות לא ינשרו מהאוזניים שלו אל האבדון. ל-Amps Air אין "סנפיר" שמאבטח אותן במקומן. הדבר היחיד שמונע מהן להחליק החוצה הוא סט מתאמי הסיליקון שמגיע איתן והצורה הכללית שלהן. האזניות עצמן מצופות במעין סיליקון עם פסים בולטים מה שאמור לייצב אותן בתוך האוזן ולמנוע תזוזות מיותרות, ואכן, בשגרת החיים הלא ספורטיבית שלי זה הספיק כדי להשאיר אותן בתוך האזניים שלי, גם בתזוזות אגרסיביות במיוחד. יחד עם זאת, בשל העדרו של הסנפיר, הייתי ממליץ לכם לא לעשות איתן פעילות ספורטיבית, לפחות לא כזאת שעושים בחוץ. הן אמנם עמידות בגשם וזיעה, ובאתר החברה מציינים כי הן יכולות לשמש אתכם בחדר כושר (כנראה שלא במקרה מתכוונים לפעילות ספורטיבית בחדר סגור). בכל אופן, אותי אישית היה קצת מפחיד לאתגר את היכולת שלהן להשאר באזניים בזמן ריצה ברחוב.



Amps Air (צילום: גד גניר)




עוד אתגר שאזניות Truly Wireless נדרשות לעמוד בו הוא רציפות החיבור לסמארטפון. אזניות מהסוג הזה הן עדיין חפיץ חדש בשוק שמתמודד עם מחלות לידה, וחלק מהיצרניות עדיין נאבקות בתופעות שבאזניות בלוטות' אחרות כבר שכחו מהן, כמו ניתוקים, או שמע רק באזניה אחת. ב-Amps Air כמעט ולא נתקלתי בתופעות כאלו: ב-99% מהזמן החיבור בין האזניות היה תקין ויציב, השמע רצוף ובלי תקלות כלשהן. הפעמים היחידות בהן נתקלתי בבעיות של שמע רק באזניה אחת, היו בעת ההוצאה שלהן מהמארז שלהן: מסתבר שכדי לוודא שיש לכם שמע סטריאופוני, עליכם לשלוף את שתי האזניות, לוודא שהתחברו אלחוטית זו לזו (חיווי יופיע על זוג האזניות), ורק אז להכניס אותן לאזניים שלכם.



Amps Air (צילום: גד גניר)



כל חלקן החיצוני של Amps Air הוא לחיץ, ויש לו מספר תפקידים: לענות או לנתק שיחה, לעצור או לנגן שיר, ולהפעיל בלחיצה כפולה את גוגל אסיסטנט או את סירי. מה לא תוכלו לעשות בלחיצה? להעביר שיר קדימה או אחורה, או לשלוט על הווליום את שתי הפעולות האלו תצטרכו לעשות דרך הסמארטפון. העובדה שכל חלקן החיצוני לחיץ, יוצרת קושי מסוים כשמנסים למקם אותן בתוך האוזן. לחיצה לא מכוונת עלולה במקרה הפחות גרוע לעצור את השיר ששמעתם. במקרה היותר גרוע לחיצה קצת יותר ממושכת תכניס אותן למצב צימוד, מה שיחייב אתכם להוציא אותן מהמצב הזה, בקיצור, לא הכי נוח בעולם.


ה-Amps Air אינן אזניות לאודיופילים, אך הן מספקות איכות שמע לא רעה בכלל עבור אזניות אלחוטיות, ונשמעות טוב יותר לטעמי מ-AirPods של אפל. הבאסים מודגשים, טווח ה-MID רחב למדי, הגבוהים מדויקים ברמה מספקת, הצליל נקי, מפורט וחד. למה הן אינן אזניות לאודיופילים? כי עדיין מדובר באזניות בלוטות' וכל השבחים שחלקתי להן ניתנו באופן יחסי. הצליל עצמו הוא כיפי, עם אטימה טובה תקבלו באסים מקפיצים, אבל בעוצמות שמע גבוהות תאבדו פירוט, בעיקר במוזיקה רויית דיסטורשנים שבה הצליל צורם ולא נעים. יצא לי להתקל באזניות שמספקות חויית שיחה טובה יותר, אם כי הן מקבלות ציון עובר בהיבט הזה: הצד השני בשיחה ישמע לכם מן הסתם חזק וברור, אבל המיקרופון אינו רגיש מספיק ולצד השני יהיה קצת קשה לשמוע אתכם.


משך חיי הסוללה של Amps Air הוא 3 שעות. זה לא נשמע הרבה על הנייר, אבל בפועל זה מספיק לשימוש יומיומי שגרתי. אם אתם זקוקים לאזניות שתוכלו להאזין איתן למוזיקה במשך יום שלם אז ה-Amps Air או כל זוג אזניות Truly Wireless לא יתאימו לכם. אם אתם מאזינים למוזיקה בעיקר בדרך אל ומהעבודה הביתה, או לחילפין, לוקחים הפסקות מההאזנה למוזיקה פעם בכמה שעות, זה בהחלט יספיק לכם.


מארז הטעינה של Amps Air. מספיק ל-15 טעינות נוספות ואפילו יכול לטעון את הסמארטפון שלכם במקרה הצורך (צילום: גד גניר)



חלק בלתי נפרד מכל דגם של אזניות Truly Wireless הוא המארז בתוכו מאחסנים אותן. לא יצא לי להתקל באזניות מהסוג הזה שמגיעות ללא מארז שכזה, וזאת מסיבה פשוטה: קל נורא לאבד אותן. כששולפים אותן מהאזניים, אי אפשר להניח אותן סתם ככה על הצוואר. והמקום היחיד שבו תרצו לאחסן אותן כשהן מחוץ לאזניים שלכם הוא המארז הזה. ברוב המקרים, המארז הזה ממלא תפקיד נוסף וחשוב, וטוען את הסוללות בתוך האזניות. המארז של Amps Air עושה משהו שלא ראיתי עד כה: הוא יכול לשמש בעת הצורך גם כסוללה חלופית עבור הסמארטפון שלכם, ולשם כך מצויד בכניסת USB סטנדרטית, אליה תוכלו לחבר את הטלפון שלכם באמצעות הכבל שלו. לרוב, המארזים האלו מספקים בין שלושה לארבע סבבי טעינה מלאים של האזניות. העובדה שהן נטענות באופן קבוע במארז מפצה על משך חיי הסוללה הקצרים יותר של אזניות מהסוג הזה, ומשחרר את המשתמש מהצורך לטעון אותן במהלך היום. במקרה של האמפס אייר, המארז מספק אפשרות לטעון את האזניות כ-15 טעינות מלאות. הקיבול המרשים הזה של המארז הוא מה שהופך את השימוש בו כסוללת חירום עבור הסמארטפון שלכם למשהו שהוא קצת יותר מגימיק. מצד שני, בשל הסוללה המרשימה, המארז עצמו כבד באופן מפתיע, ומגושם יותר ממארזים של אזניות מקבילות.


אזניות Truly Wirless הן עסק יקר, וה-SOL Republic Amps Air לא שונות מהבחינה הזאת, אם כי מחירן ביחס לקטגוריה החדשה והמצומצמת הזאת ממוקם דווקא בצד הנמוך של הסקאלה: 590 ש"ח. המחיר הזה קונה לכם אזניות שמספקות איכות שמע לא רעה בכלל, חיבור יציב לסמארטפון שלכם, עיצוב שימנע מהן ליפול בשגרת היום יום, מארז שתצטרכו לטעון לעיתים רחוקות וזמן סוללה אופייני לקטגוריה. היתרון הגדול ביותר שלהן הוא היתרון של כל זוג אזניות מסוגן - הויתור על הכבל המציק בעורף. עבור מי שרץ עם אזניות Truly Wireless מדובר בשדרוג משמעותי בנוחות השימוש, קצת חבל שעם ה-Amps Air עדיף להמנע מכך.

5 תגובות

  1. יש כאלה שמומלצות לפעילות ספורטיבית?

    השבמחק
  2. תודה, מחכים ומפורט לעילא.

    ותשובה למומלצות לפעילות ספורטיבית:
    מן הסתם כלו עם סנפיר.

    אביב

    השבמחק
  3. אחלה סקירה . כמעט ורכשתי אותן לפני מספר חודשים אבל לבסוף הלכתי על JABRA SPORT ELITE . ברמת מחזורי טעינה הקייס שלהן מתאים לשתיים-שלוש טעינות מלאות , אבל זה לא באמת מורגש כחיסרון והן מעולות לספורט ומתמודדות יפה עם זיעה ומים . מה שכן , הם יקרות בכמעט כפול מהאוזניות שסקרת אז לא מתאים לכל אחד , ואני אישית קיבלתי אותן כמתנה . לא נייתי רוכש אותן בעצמי במחיר שבו הן מוצעות .

    השבמחק
  4. אם שמים אותם נכון (לרוחב) אז הן לא יכולות ליפול מהאוזן. רץ איתם באופן קבוע ואין כל חשש להפעלה. איכות שמע טובה גם ביחס לאוזניות ספורט כמו ג'יבירד ופלטרוניקס

    השבמחק
  5. גם אני רץ איתם ואין שום בעיה מבחינת פחד שזה יפול.הבעיה הדבר המבאס הוא העברת שירים תוך כדי ריצנ ושליטה על הווליום ששניהם אי אפשר לעשות ללא מגע בפלאפון

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר