כאלו השוויתי: Xiaomi Mi 6, OnePlus 5 ו-MEIZU PRO 7 Plus

המקבילה העולמית לקלישאת המסורת היהודית "לא הצליחו להשמיד אותנו, בואו נאכל", היא ככל הנראה "יש חג, בואו נעשה קניות". חג הרווקים הסיני שפותח את רצף ימי הקניות הגדולים החל בכלל מתוך מחאה מקומית של סטודנטים באוניברסיטת ננג'ינג בסין בשנת 1993. הסטודנטים מחו על הלחץ המופעל עליהם להתחתן והבחירה ב-11.11 אינה מקרית: הריכוז הגבוה של הספרה "1" בתאריך הזה סימל עבורם את חגיגת הרווקות והאינדיבדואליזם. הקפיטליזם שמחלחל אפילו למדינה קומוניסטית כמו סין יצר מהחג הזה סוג של מוטציה חומרנית והתירוץ שניתן לפני שנים בודדות להפיכת יום הרווקים לחג קניות הוא הרצון של רווקים ורווקת לטפח את עצמם ולהתחדש בבגדים חדשים, מתוך כוונה להפוך לאטרקטיביים יותר...ולהתחתן. 24 שנים לאחר מרד הסטודנטים הסינים, רווקים ולא רווקים בישראל בוחרים בתקופה הזאת בשנה להילחץ גם משאלות שאינן קשורות בהכרח לזוגיות שלהם, שאלות כמו איזה סמארטפון לקנות ומהו התזמון הטוב ביותר לעשות זאת. למען אלו שמתכננים לעשות זאת בימים הקרובים, לקחתי לסדרת בדיקות מפרכות (עבורי ועבורם) שלושה מכשירי דגל של יצרניות סיניות גדולות ומוכרות הנמכרים בישראל: ה-OnePlus 5, ה-Mi 6 של שיאומי ומכשיר הדגל הנוכחי של מייזו, ה-Pro 7 Plus.


מימין לשמאל: OnePlus 5, Xiaomi Mi 6 ו-MEIZU PRO 7 Plus (צילום: גד גניר)



ביצועים - Xiaomi Mi 6
ארבעת המכשירים בהשוואה מתהדרים במפרט טכני של מכשירי דגל למהדרין: ה-OnePlus 5 וה-Mi 6 מגיעים עם ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום, Snapdragon 835. השלישי ברשימה, ה-Meizu Pro 7 Plus מגיע עם ערכת שבבים אחרת, חזקה יותר (על הנייר לפחות), Helio X30 של מדיהטק. שלושת המכשירים מצוידים בזכרון RAM בנפח 6 גיגה, ובאחסון פנימי בנפח 64 גיגה שאינם ניתנים להרחבה. ביום יום לא מורגש פער משמעותי בביצועים בין המכשירים, אם כי עדיין ישנם הבדלים מסוימים. הרצתי בשלושת הסמארטפונים שני מבחני ביצועים שונים, Atntutu ו-Geekbench, שניהם הצביעו על יתרון קל מאוד של OnePlus 5 על פני Mi 6 ופער קצת גדול יותר על פני Meizu Pro 7.





המבחנים האלו משקללים לכדי ציון אחד מספר היבטים שאינם בהכרח רלוונטיים לכל המשתמשים, לדוגמה קצב פריימים במשחקים והתמודדות עם גרפיקה מתקדמת. כדי לבחון את המהירות, כפי שהיא משתקפת בחויית השימוש היומיומית ביצעתי בעצמי מבחן למדידת מהירות פתיחת אפליקציות בשיטה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה בקרב מבקרי סמארטפונים: הרכבתי רשימה של כ-25 אפליקציות פופולריות (ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, Waze, אפליקציית החייגן, אנשי הקשר, סופר מאריו, סוניק, ועוד) והתחלתי לפתוח אותן בזו אחר זו על כל מכשיר בנפרד. מיד לאחר שסיימתי את סבב פתיחת האפליקציות הראשון, חזרתי על התהליך כשחלק מהאפליקציות כבר פתוחות בזכרון ה-RAM של המכשירים. המנצח בשיטה זו הוא המכשיר שמסיים את שני הסבבים בפרק הזמן הקצר ביותר. חזרתי על התהליך המייגע הזה שלוש פעמים עם כל מכשיר כדי לוודא שהתוצאות אכן תקפות, והנתונים בטבלה משקפים את ממוצע שלושת המדידות. אמנם היו הבדלים של מספר זניח של שניות לכאן או לכאן, בין בדיקה לבדיקה, אך דירוג המכשירים נשאר זהה בכל בדיקה: Mi 6 סיים באופן קבוע את הסבבים בזמן הקצר ביותר.


תוכנה - Xiaomi Mi 6
שלושת המכשירים מריצים גרסאות תוכנה משלהם המבוססות על אנדרואיד בגרסה 7. OnePlus 5 מגיע עם Oxygen OS, גרסה שדומה מאוד ויזואלית לאנדרואיד בצורתה המקורית, ומכילה מספר שינויים, תוספות ושיפורים קטנים. קצת קשה לשפוט לפי העבר את מדיניות העדכונים של החברה. משתמשי OnePlus 2 הותיק לא עודכנו ולא יעודכנו לגרסה 7 לעולם, אך משתמשי  OnePlus 3, OnePlus 3T משנה שעברה ומשתמשי OnePlus 5 יקבלו בקרוב מאוד עדכון לגרסה 8. אצל מייזו ושיאומי זה אפילו מסובך יותר: המכשירים לרוב לא מקבלים עדכונים גדולים של גרסאות אנדרואיד, אבל הן מפיצות למכשירים עדכוני ממשק ואבטחה בתדירות גבוהה יותר, לאורך זמן רב יותר מיצרניות אחרות וכך יוצא שמכשירים כמו Meizu MX4 שבדקתי אי שם בשנת 2014, עודכן לגרסת הממשק כמעט הכי חדשה שיש של מערכת ההפעלה הייחודית של החברה, Flyme OS. שיאומי החלה את דרכה בגרסאות תוכנה אלטרנטיביות למכשירים קיימים, עם מערכת ההפעלה מבוססת האנדרואיד שלה, MIUI, ודואגת לעדכן את המכשירים בתדירות הגבוהה ביותר מבין השלושה. Xiaomi Mi6 של שנת 2017, (כמו גם Mi3 של סוף שנת 2013) יקבל בקרוב עדכון ל-MIUI 9, גרסת הממשק החדשה ביותר של מערכת ההפעלה של החברה שצפויה להציע בעיקר מהירות גבוהה יותר, אך גם שיפורים ופיצ'רים חדשים. שיאומי אגב, היתה בין הראשונות לספק למשתמשיה עדכון אבטחה לטיפול ב-Krack, פרצת האבטחה שהתגלתה בחודש שעבר בחיבור לרשתות אלחוטיות.


מסך - MEIZU PRO 7 Plus
באף אחד משלושת המכשירים בהשוואה לא תמצאו מסגרות דקיקות כמו אלו שב-iPhone X, Samsung Galaxy S8 או LG G6, אבל שלושתם מגיעים עם מסכים מצוינים: ל-Xiaomi Mi 6 מסך LCD עם פאנל IPS איכותי, רזולוציית FHD ובהירות גבוהה המאפשרת לו להשאר הכי קריא מבין השלושה גם מתחת לכיפת השמיים בצהריים סתויים בהירים. ל-OnePlus 5 מסך ברזולוציה זהה, אבל בטכנולוגיית AMOLED עם צבעים חיים וססגוניים הרבה יותר. המכשיר המצטיין בסעיף זה הוא ה-Meizu Pro 7, עם מסך בטכנולוגיית Super AMOLED ורזולוציה גבוהה יותר מהשניים האחרים. חשוב להדגיש: בשיטוט במסכי הבית, בשימוש באפליקציות כמו וואטסאפ ופייסבוק, הרזולוציה הזאת לא ממש באה לידי ביטוי, אבל בצפייה בתמונות שצילמתם ובצפייה בסרטים, ההבדל בהחלט ניכר, ובהשוואה לשניים האחרים, המסך של Meizu Pro 7 Plus נראה קצת יותר טוב.





מימין לשמאל: Xiaomi Mi 6, OnePlus 5 ו-MEIZU PRO 7 Plus (צילום: גד גניר)
מהקרוב ביותר לרחוק: MEIZU PRO 7 Plus, OnePlus 5 ו-Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)



עיצוב - Xiaomi Mi 6
לכל אחד משלושת המכשירים מסך בגודל שונה, והדבר משפיע על הגודל הכללי של המכשיר: המכשיר הגדול ביותר מבין השלושה הוא Meizu Pro 7 Plus עם מסך בגודל 5.7 אינטש, אחריו ה-OnePlus 5 עם מסך בגודל 5.5 אינטש, והקטן ביותר מבין השלושה הוא השיאומי Mi 6. ההחלטה מה נוח יותר לשימוש היא סובייקטיבית. יש כאלו שמעדיפים פאבלטים עם מסך ענק, ויש כאלו שמעדיפים מכשירים שנוח לתפעל ביד אחת, על חשבון חצי אינטש בגודל המסך. אני שייך לקבוצה השנייה, אבל הבחירה שלי ב-Mi 6 כמכשיר הנוח ביותר לשימוש גם קשורה לעובדה שהגוף שלו הוא החלקלק והנעים ביותר לאחיזה מבין שלושת המכשירים, בלי פינות מחודדות ושוליים חדים. הצד השלילי של החלקלקות הזאת היא הנטייה שלו להחליק בכל הזדמנות אפשרית מהיד, מהכיס, מהשולחן וכל מקום אחר שתחשבו עליו. באורח פלא, בכל הפעמים שהתעופף לי, למרות שנחת על הרצפה ברעש איום ונורא, הוא לא נשבר ולא נגרם לו נזק. יתרון נוסף של Mi 6 בסעיף זה על פני האחרים הוא הצהרה של היצרן על עמידות בהתזות מים. לא תוכלו להטביע אותו להנאתכם בבריכה או בים, אבל גם הידיעה שתוכלו להשתמש בו בגשם, או להשאר רגוע גם אם נשפכת עליו כוס מים, שווה הרבה.






מצלמה - Xiaomi Mi 6

מצלמות כפולות בשלושת המכשירים (צילום: גד גניר)
שלושת המכשירים בהשוואה מצוידים במערך צילום בעל מצלמה כפולה. היתרון הגדול ביותר של מערך צילום מהסוג הזה הוא באפשרות לייצר תמונות עם אפקט Bokeh, בייחוד תמונות דיוקן בהן טשטוש הרקע נותן לתמונה מראה דרמטי של צילום מקצועי. כדי להגיע לתוצאה טובה, מנגנון עיבוד התמונה צריך לדאוג שטשטוש הרקע יתבצע בצורה מדוייקת ולא מוגזמת. בנוסף, תמונת דיוקן טובה אינה בהכרח תמונה שבה ניתן להבחין בכל נמש או פגם בעור של המצולם. תמונה טובה היא תמונה שבה המצולם נראה במיטבו, כל עוד זה לא נראה מוגזם או מלאכותי. בהיבט הספציפי הזה, המנצח הבלתי מעורער כאן הוא Xiaomi Mi 6.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



מעבר לכך, במצבי הצילום האחרים המכשירים דומים מאוד בביצועים שלהם: Meizu Pro 7 Plus ו-Xiaomi Mi 6 מציעים רמת פירוט וחדות גבוהה יותר מזו של OnePlus 5 בתמונות בתנאי תאורה טובים. בצילום בחושך ל-OnePlus 5 מדגיש יותר אפקטים של Glare הבוקע ממקורות אור שאולי נותן אפקט דרמטי יותר לתמונה אבל זה לא בהכרח משהו רצוי בכל מצב. לתמונות שצילמתי באמצעות ה-OnePlus 5 גווני צבע ריאליסטיים יותר מבין כל השלושה. בסופו של דבר, מערך הצילום הטוב ביותר בעיני מבין שלושת המכשירים הוא זה של Xiaomi, אם כי מדובר כאן בניצחון בפער לא גדול במיוחד.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)





סוללה - OnePlus 5
שלושת המכשירים בהשוואה מציגים ביצועים מכובדים בכל הקשור לחיי סוללה, שורדים לפחות יום שלם מהבוקר עד הלילה וכולם מציעים גם טעינה מהירה. המצטיין הברור בתחום הזה מבין השלושה הוא OnePlus 5 שאמנם מגיע עם הסוללה בקיבול המצומצם ביותר, 3350mAh אך יודע לנהל את צריכת החשמל שלו באופן הטוב ביותר ומסוגל להגיע לממוצע של בין 5:45 ל-6 שעות מסך דלוק, מה שמתורגם אצלי ליום וחצי של שימוש, מרשים. מעבר לכך, המטען המקורי שלו, Dash Charge מספק את הטעינה המהירה ביותר מבין השלושה, מ-0 ל-60 אחוז טעינה בתוך כ-30 דקות. ה-Mi 6 לא רחוק ממנו מהבחינה הזאת, ומציע בין 5:15 ל-5:30 שעות מסך דלוק, ומסיים את היום עם בין 35 ל-30 אחוז סוללה. הוא תומך בטעינה מהירה בתקן QC 3.0, מה שאומר שכל מטען שתומך בתקן הזה (לאו דווקא מקורי של שיאומי) יספק לכם קצבי טעינה מהירים. גם ה-Meizu Pro 7 Plus יאפשר לכם בדר"כ לשרוד יום שלם ללא טעינה, אך לא יותר מכך, ובלילה תמצאו את עצמכם עם משהו כמו 5-10 אחוזי סוללה. גם לו טעינה מהירה, בטכנולוגיית mCharge של מייזו, בתנאי שעושים שימוש במטען המקורי.


בכל הקשור לשימוש במכשירים לצורך שיחות, המכשירים זהים מבחינת עוצמה, ודומים מאוד באיכות השמע שהם מציעים, הן ברמקול לביצוע שיחות ללא ידיים, והן באפרכסת. אף אחד מהמכשירים לא מצטיין במיוחד בהיבט הזה, אבל גם אף אחד מהם לא מפשל בצורה מיוחדת. לרעתו של Mi 6 יאמר ששיאומי היא היצרנית היחידה מבין השלושה שהלכה בעקבותיה של אפל, ובחרה לבטל את שקע האזניות הסטנדרטי, אך בפועל, בשימוש היומיומי, לא מדובר על אסון גדול ובהחלט ניתן להסתדר עם המתאם המצורף.

Xiaomi Mi 6 (צילום: גד גניר)


ביבוא רשמי, מחיריהם של שלושת המכשירים דומים למדי: היקר מביניהם, ה-OnePlus 5 נמכר ב-2199 ש"ח, ה-Meizu Pro 7 Plus נמכר בבאג ב-2099 ש"ח, וה-Xiaomi Mi 6 נמכר ביבוא רשמי ב-1999 ש"ח. המחירים ביבוא פרללי, היכן שקיים כזה, נמוכים בכ-200 ש"ח, אך מומלץ לשים לב לתנאי האחריות ולמטען המצורף לערכה. ביבוא מחו"ל המחירים של OnePlus 5 ו-Xiaomi Mi 6 נמוכים במעט (בשקלול תוספת מע"מ) מאלו של היבוא הפרללי. בכל צורה שבה תחליטו לקנות אותו, המנצח בהשוואה הזאת לטעמי הוא ה-Xiaomi Mi 6: בסופו של דבר זה פשוט מכשיר מצוין, חף מגימיקים מיותרים שמתפקד, מצלם ובנוי מעולה. מעבר לכך, גם במקומות המעטים בהם הוא לא מצטיין ביחס לשניים האחרים, הוא עדיין עושה עבודה לא רעה בכלל, ועושה זאת במחיר מצוין.


****עדכון ל-Black Friday****


Xiaomi Mi6 בגרסת 6 גיגה זכרון RAM ו-64 גיגה אחסון נמכר ב-Gearbest לזמן מוגבל במחיר של כ-352.99 דולר (המחיר הזול ביותר למכשיר הזה עד כה!) בשימוש בקוד קופון IL927xiaomi. בצירוף מע"מ, המחיר עומד על כ-1458 ש"ח בלבד! לקנייה לחצו כאן.

OnePlus 5 בגרסת 6 גיגה זכרון RAM ו-64 גיגה אחסון נמכרת ב-Gearbest לזמן מוגבל במחיר של כ-439.99 דולר בשימוש בקוד קופון IL1124OP5. בצירוף מע"מ, המחיר עומד על כ-1808 ש"ח בלבד! לקנייה לחצו כאן.

8 תגובות

  1. מרגיש לי שהשיאומי והוואןפלוס הם פשוט מכשירים זהים......

    השבמחק
  2. בשבוע האחרון התלבטתי בין הOneplus 5 לXiaomi Mi6 והכתבה בהחלט עזרה לי בהחלטה - הXiaomi Mi6 שגם ככה נטתי לכיוונו, בייחוד לגרסת 128GB עם הגב הקרמי, בכ1600 ש"ח (באילת) זה ממש No brainer!
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבינה שבאילת המכשיר עולה למעשה כמו שעולה באתר שהוצע כאן! נשמע לא רע

      מחק
  3. כתבה מעולה- הרבה אינפורמציה

    השבמחק
  4. סקירה מעולה כתמיד, תודה.
    כמי ששוקל לרכוש דווקא את Xiaomi mi a1, יש מצב שתסקור אותו בקרוב? סקירה שלך היא כמו תו תקן בעיניי ��

    השבמחק
  5. אחלה אתה גד!
    גמאני התלבטתי בין הOneplus 5 לXiaomi Mi6 והכתבה שלך עזרה לי להחליט על המי 6.
    לוקח את ההמלצות שלך ברצינות.
    שא ברכה!

    אביב

    השבמחק
  6. שאלה, מתלבטת אם לא לקנות מכשיר huawei p9 / p10. יתרונות/חסרונות לעומת המכשירים המוזכרים כאן?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר