כזה ניסיתי: Apple Watch Series 3

ניתן לתהות לגבי הצורך בהם, ניתן לטעון שהם עדיין לא בשלים ומלוטשים מספיק, אבל לא ניתן להתכחש לנתונים: שוק השעונים החכמים ממשיך לגדול. לפי דוח של מכון המחקר IDC, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2017, שוק המחשוב הלביש גדל ב-7.3% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. עיקר הגידול בשוק הוא בתחום השעונים החכמים הרב שימושיים כדוגמת השעונים החכמים של Apple וסמסונג, על חשבון מוצרים פשוטים יותר כמו צמידי פעילות. את השוק המחשוב הלביש מובילות אמנם שיאומי ופיטביט, אבל במקום השלישי ניתן למצוא את אפל שמוכרת רק שעונים חכמים, מהסוג שהביקוש אליו כך נראה, הולך וגדל.


Apple Watch Series 3 (צילום: גד גניר)



ה-Apple Watch Series 3, הגלגול השלישי של השעון החכם שלה, אינו חלק מהדוח הזה. השעון הושק בספטמבר האחרון בשתי גרסאות: האחת סטנדרטית, והשנייה כוללת קישורית LTE אשר ניתן לקיים באמצעותה שיחות, לקבל איתה הודעות ולהשאר איתה למעשה מחוברים לכל האפליקציות שלכם, מבלי שהטלפון עצמו יהיה בסביבה. אנחנו בישראל לא נזכה להנות ממנה בזמן הקרוב גלל ענייני תאימות, ובמקומה אנחנו מקבלים את הגרסה הסטנדרטית, שהגיעה אליי לבדיקה לאחרונה במקביל ל-iPhone 8 Plus. הייתי שמח לבדוק את השעון גם מול סמארטפונים אחרים, אבל בניגוד לשעוני Android Wear ושעונים של סמסונג מבוססי Tizen, שיודעים לתקשר גם עם מכשירי אנדרואיד וגם, באופן חלקי אמנם, עם מכשירי אייפון, שעוניה של אפל מוכנים לתקשר רק עם אייפונים.



אישית, אני מעדיף את השעונים החכמים שלי עגולים ודומים ככל האפשר לשעון אמיתי ולא לשעון חכם. את אפל, ההעדפות שלי לא ממש מעניינות: היא שומרת אמונים לעיצוב הריבועי של שעוניה החכמים מאז היום בו השיקה אותם. היא הוסיפה פה ושם אפשרויות לרצועות חדשות, צבעים שונים לגוף השעון עצמו, אבל בתכלס, העיצוב נשאר זהה לזה של השעונים שהציגה כבר במרץ 2015. אלו בשורות נהדרות לאלו שקנו את שעוני החברה לפני שנתיים, אבל פחות מלהיבות עבור מי שרוצה להתחדש באחד כזה ורוצה שיבחינו שמדובר בדגם החדש ביותר.


Apple Watch Series 3, לא תבחינו בהבדל בינו לבין הדורות הקודמים של השעון של אפל (צילום: גד גניר)



מתחת לעיצוב המוכר, מדובר בשעון חדש ומשודרג: אפל משתמשת בערכת שבבים חדשה מתוצרתה העונה לשם S3 ואמורה לאפשר לשעון להיות מהיר ב-70% יותר מה-S2, ערכת השבבים של ה-Apple Watch Series 2. מעבר לכך, נפח זכון ה-RAM שודרג ל-768MB (קודם היה 512), ונפח האחסון הפנימי הוכפל מ-8 גיגה ל-16 אבל רק בגרסת ה-LTE. הגרסה אותה בדקתי נשארה עם אותו נפח אחסון של 8 גיגה בלבד. לשבב ה-GPS המובנה בשעון נוסף גם מד גובה כדי למדוד כמה קומות עליתם במדרגות מדי יום. הדור השלישי לשעוניה החכמים של אפל, כמו הדור הקודם עמיד במים עד לעומק 50 מטר, עמידות אמיתית במים, לא עמידות בהתזות, בשהייה של 13 דקות בעומד של 0.25 מטר בתנאי שלא תזיזו אותו, לא. זו עמידות אמיתית, שעון שלא תחששו להכנס איתו למים או לשטוף אותו, תענוג.


מד דופק בתחתית השעון, GPS בתוכו, וב- Apple Watch 3 נוסף אליהם גם מד גובה (צילום: גד גניר)



השעון, כמו קודמיו מגיע בשני גדלים: 38 ו-42 מ"מ. השעון שקיבלתי בגודל 38 מ"מ, קטן דיו כדי להראות לגיטימי גם על יד נשית, וזו בשורה שמעטות מיצרניות שעונים חכמים אחרים יכולות להציע למי שמעוניינות בשעון כזה. לי אישית הוא נראה בהתחלה קטן מדי לתפעול נוח, אבל אפל יודעת מה היא עושה: השעון יודע תמיד היכן רציתי ללחוץ עם האצבעות הלא דקיקות שלי, בלי פספוסים, בלי טעויות, בלי לחיצות לא רצויות, גם במסך האפליקציות. תפעול ה"כתר" והזום באמצעותו מדויק וחלק להפליא, הכל עובד נהדר ונוח. WatchOS 4  לא מביאה איתה שינויי ממשק יוצאי דופן, אבל גם אין צורך בכאלו: בתוך דקות "שחיתי" בממשק עצמו בלי בעיה. אם ברמה העיצובית יצרניות האנדרואיד סגרו מזמן את הפער מאפל, ברמת תכנון עיצוב ממשק משתמש יש להן עוד לא מעט ללמוד. היוצא מן הכלל כאן הוא ההתייחסות של אפל לעיצובי השעון. אם באנדרואיד כל מפתח יכול להוסיף Watch Face משלו לחנות האפליקציות של גוגל, באפל כמו באפל, תוכלו להנות מכל עיצוב בתנאי שזה אחד העיצובים שאפל הגדירה מראש. יש לא מעט כאלו, אבל אם תרצו להתרענן בעיצוב חדש, תצטרכו לחכות שאפל תוסיף כזה במסגרת עדכוני תוכנה.


מסך האפליקציות, אין פספוס באף לחיצה (צילום: גד גניר)






כמו סמסונג, אפל מבינה שבעולם השעונים החכמים, התחרות שלה היא כרגע לא מול גוגל, כי אם מול יצרניות כמו פיטביט וגרמין, המייצרות שעוני ספורט חכמים. בשל כך, Apple Watch Series 3 מצויד באפליקציית ספורט נהדרת, ברורה ונוחה מאוד לשימוש. האפליקציה תלווה אתכם לא רק באימון עצמו, אלא גם בחיי היום יום. תמיד כיף לשמוע באמצע היום שעמדת ביעד העמידה שלכם. כן, שמעתם נכון, מעבר לצעדים ופעילות גופנית, השעון הזה מודד גם כמה זמן עמדתם. בכלל, הגדרות ברירת המחדל של הפעילות הפיזית שנדרש אליו המתאמן כאן הן סלחניות יותר מכל אפליקציית פעילות אחרת שניסיתי, וה"פרסים", עיטורים תלת מימדיים מגיעים בהתחלה בזה אחר זה עם כל השגת יעד בפעם הראשונה.


התלונות העיקריות של משתמשים שכבר קנו את Apple Watch Series 3 קשורה לחיי הסוללה בגרסת ה-LTE. הגרסה נטולת קישורית ה-LTE שהגיעה לישראל לא סובלת מהבעיה הזאת, והשעון החזיק לי מעמד בממוצע בין 2 ל-3 ימים של שימוש, מרשים למדי ביחס לשעון חכם.


Apple Watch Series 3 (צילום: גד גניר)



בשוק המחשוב הלביש אפל אמנם ממוקמת במקום השלישי בלבד, אבל אם מסתכלים רק על הסגמנט של שעונים חכמים בתוך השוק הזה, אפל מובילה עם שליטה על יותר מ-50% מהשוק, כאשר סמסונג וגוגל עם שלל היצרניות שמשתמשות במערכת ההפעלה שלה לשעונים חכמים משתרכות הרחק מאחור. מההתנסות האישית שלי, קל לי להבין למה: Apple Watch Series 3 מספק חויית שימוש מהודקת ומלוטשת שיצרניות אחרות בשוק השעונים החכמים עדיין רק שואפות אליה. אומר מעבר לכך: השעון הזה יהיה שיקול רציני מאוד בהחלטה שלי אם יום אחד אשקול לעבור ל-iPhone. המחיר: החל מ-1699 ש"ח, יקר יותר משעונים חכמים של יצרניות אחרות אם כי היי, קניתם אייפון, זה לא שאתם לא רגילים לזה, ובמקרה הספציפי של Apple Watch Series 3 זה בהחלט שווה את זה.

השעון נמסר לבדיקה באדיבות רשת iStore, משווקת רשמית של מוצרי אפל

3 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר