כאלו ניסיתי: Bragi the Headphone

הרבה לפני שחברות כמו אפל וסמסונג החליטו להכנס לשוק הזה, אזניות Truly Wireless כיכבו בעיקר בפרוייקטים של מימון המונים. אחד מהפרוייקטים הללו הוא של חברה בשם בראגי, סטארטאפ גרמני שהוקם בשנת 2013 מתוך כוונה להציג לעולם את הדור הבא של מחשוב לביש, בצורת אזניות חכמות עם מעקב פעילות וסייען אישי. היזמים שהקימו את בראגי הם ראש אגף העיצוב של ענקית האודיו הרמן, שני מעצבים נוספים (אחד מהם שימש כמעצב טכני ב-AKG) ומנהל פיתוח תוכנה. שנה לאחר מכן הצוות הזה גדל ל-20 איש, ובפברואר 2014 החלו בקמפיין באתר קיקסטארטר. הפרוייקט שמטרתו הראשונית היתה לגייס כ-260,000$ הצליחו בתוך קצת פחות מחודשיים לזכות באמונם של 15998 תומכים שהשקיעו סכום כולל של כ-3.3 מיליון דולר. התוצר של הפרוייקט הזה היה "The Dash", אזניות ספורט מתקדמות עם סייען קולי, שליטה באמצעות מגע ותנועות ראש, חיישנים כמו מד תאוצה ומד דופק, ואפילו יכולת לתפקד באופן אוטונומי, ללא סמארטפון. עוד לפני שהיחידות הראשונות הגיעו אל התומכים שהשקיעו בהן, זכתה החברה בינואר 2015 בפרס החדשנות בכנס CES של אותה שנה.

Bragi The Headphone (צילום: גד גניר)



בספטמבר 2016, יומיים בלבד לפני השקת ה-Air Pods של אפל, הכריזה בראגי על The Headphone, גרסה פשוטה יותר של The Dash, שאמנם לא כוללת רבים מהפינוקים שכולל הדגם הראשון של החברה, אבל מתבססת על הניסיון שצברה בתחום אזניות ה-Truly Wireless, ומתהדרת במחיר נגיש משמעותית וזמן סוללה ארוך במיוחד. את העלייה הרשמית שלהן לארץ עשו The Headphones (יחד עם דגם ההמשך של ה-Dash, ה-Dash Pro) לפני כחודשיים, דרך רשת באג שגם העבירה אותן אליי לבדיקה.



אחת ההתנגדויות המוצדקות שיש לאנשים למעבר לאזניות אלחוטיות שאין ביניהן כבל מקשר הוא החשש שייפלו מהאזניים, בייחוד בפעילות אינטנסיבית שמשלבת בין תנועה וזיעה. שני הגורמים שמשפיעים בצורה המכרעת ביותר על יציבות האזניות בתוך האזניים הם כצפוי העיצוב שלהן אך גם המשקל. בהעדר צורך באלקטרוניקה מתקדמת וחיישנים שונים, The Headphone הן קלילות והעיצוב שלהן מאפשר להן, לפחות אצלי, להשאר בתוך האזניים לא משנה מה. העיצוב שלהן משתלב בתוך חלל האוזן והן נשארות מיוצבות בתוכה אפילו בלי צורך ב"סנפיר" כלשהו. למען האמת, לא פגשתי אזניות Truly Wireless ש"ננעלות" בתוך האוזן בצורה כל כך חזקה כמו The Headphones. מה בכל זאת יכול לערער את היציבות הנהדרת הזאת? לחיצה על הכפתורים. במעבר מ-The Dash ל-The Headphone, ויתרה בראגי על מחוות המגע ושילבה באזניות כפתורים רגילים. אני לא חסיד גדול של מחוות מגע באזניות, זה משהו שמייקר אותן ולא תמיד פרקטי, אבל במקרה של בראגי יש כאן קיצוניות מהסוג השני: הכפתורים קשים מדי ללחיצה וקטנים מדי. הלחיצות עצמן לא יגרמו לאזניה ליפול, אבל מאוד לא נעים להאבק עם הכפתורים הקשים האלו כשהאזניה כבר ככה בתנוחה פולשנית למדי בתוך האוזן. זה אתגר לא פשוט למצוא דרך נוחה לתפעל שני גופי פלסטיק שתקועים בתוך האוזניים מבלי שיפלו מהן על הדרך, ובאתגר הזה יש לדור הבא של The Headphone מקום לשיפור.

The Headphone לא רק יושבות בצורה יציבה מאוד בתוך האזניים, הן גם אוטמות אותן היטב לרעשים מבחוץ ומנתקות אתכם כליל מהסביבה. זה לא בהכרח יתרון, יש סיטואציות שבהן אתם רוצים להיות מודעים למה שקורה לידכם. לשם כך הוסיפה בראגי את Audio Transparency, מצב המאפשר קליטת רעשי רקע באמצעות מיקרופונים מובנים. קונספטואלית זה די משעשע ונשמע יעיל בערך כמו האופן שבו בר מים מייצר מים פושרים (ערבוב של מים חמים ומים קרים, במקום לעשות שימוש במים בטמפרטורה הטבעית שלהם, למקרה שתהיתם), אבל ככל הנראה באמת אין דרך יעילה יותר לעשות זאת באזניות מהסוג הזה. בזמן ניגון מוזיקה לא תבחינו בהבדל בין מצב Audio Transparency מופעל וכבוי. השימוש האמיתי בפיצ'ר הזה הוא בזמן שאתם מפסיקים את המוזיקה, ולא מעוניינים לחלוץ את האזניות החוצה מהאוזניים: כש-Audio Transparency מופעל התחושה היא ככל הנראה משהו דומה לשימוש במכשיר שמיעה. רעשי הרקע חדים יותר ומודגשים יותר מאיך שהם נשמעים באוזן לא מזויינת.

Bragi The Headphone (צילום: גד גניר)


השמע איכותי מאוד. Bragi אמנם אינה חברה עם מורשת סאונד ארוכת שנים, ו-The Headphone הן אמנם הדגם הזול יותר בקטלוג המצומצם של החברה, ועדיין, מקבלים כאן שמע מפורט ומדויק. אין כאן באסים חזקים במיוחד, למרות האטימה ההרמטית של האזניים, אבל באופן כללי הסאונד מצוין. קצת היתה לי חסרה אפליקציה לשליטה באקולייזר שלהן, משהו בסגנון מה שיש ל-Jaybird Freedom ו-X3, או אפילו משהו פשוט יותר שייתן לי לפחות חיווי מספרי על רמת הטעינה שלהן, אבל לא מדובר במשהו קריטי. כמו אזניות רבות אחרות שמקורן באירופה, ערש התרבות המערבית והרגולציה על חברות אלקטרוניקה, העוצמה המקסימלית שלהן לא תצליח לייצר חורים בעור התוף שלכם. אני יכול להבין את הצורך בעוצמה מקסימלית גבוהה מהנסבל, אפילו ברמה הפסיכולוגית של לדעת שיש את המדרגה הנוספת הזאת למקרה הצורך, אם כי בטווח הארוך, האירופאים לא לגמרי טועים. כך או כך, העוצמה המירבית לא חלשה מספיק בשביל שזה יהיה באמת חסרון משמעותי. בשיחה, השמע הוא בשתי האזניות (במקום רק באחת כפי שזה באזניות רבות אחרות). הצליל מעט מתכתי, אבל ניתן לקיים איתן שיחה בצורה נוחה, ובניגוד לאזניות אחרות שיצא לי לבדוק, לא התקבלו מהצד השני של השיחה טענות על כך שאינני נשמע טוב. הניסיון שיש ל-Bragi באזניות Truly Wirless בא לידי ביטוי ביציבות החיבור שלהן לטלפון. מספר הניתוקים כמעט אפסי, ותלוי מאוד בסיטואציה ובסוג הטלפון אליו מחברים אותן: עם iPhone X ו-iPhone 8 Plus לא נתקלתי בניתוקים או הפסקות ניגון. ב-Mi Mix 2 היו פה ושם ניתוקים, אבל מדובר במספר זניח שלא באמת גורע מהרושם הטוב שהן עושות בהיבט הזה.


Bragi The Headphone. מבט מקרוב ובהגדלה משמעותית של הכפתורים (צילום: גד גניר)


עקב האכילס של אזניות Truly Wireless הוא בדר"כ הסוללה. הממוצע בדגמים שבדקתי (ובאלו שעוד בדרך) עומד נכון לכתיבת שורות אלו על בין 3 ל-4 שעות. The Headphone מצליחות לסחוט כמעט 6 שעות של עבודה, שיא במונחי אזניות מהסוג הזה. עם זאת, כנראה כדי לחסוך במחיר הסופי שלהן, בניגוד לכל זוג אחר של אזניות Truly Wirless,  בראגי לא שילבה סוללה בתוך הקייס שבו הן מאוחסנות בזמן שאינן בתוך האזניים שלכם. כל מה שהוא עושה זה לשמש כמתאם טעינה עבורן. הוא אפילו לא מכבה אותן אוטומטית כשמוציאים אותן מהאזניים ושמים אותן בתוכו. עם זאת, זה קייס קשיח, עמיד, בלי כפתורים מועדים ללחיצה אקראית בתוך התיק ואין סיכוי שייפתח בטעות.


Bragi The Headphone. אין בקייס סוללה מובנית, אבל הוא עמיד ולא ייפתח לכם בטעות בתיק (צילום: גד גניר)


ממוקדות מטרה, זו הדרך הטובה ביותר להגדיר את Bragi The Headphone. הן יושבות מעולה בתוך האזניים, הן מאפשרות ניגון מוזיקה לזמן ממושך יותר מכל זוג אזניות אחר בקטגוריה המצומצמת שלהן, החיבור שלהן לטלפון אמין למדי ואפילו הסאונד לא רע בכלל. חסרים בהן חלק מפינוקים שבדר"כ מגיעים עם אזניות Truly Wireless: קייס שמטעין אותן כשהן אינן בשימוש, אפליקציית שליטה, וגם התפעול באמצעות הכפתורים הזעירים והקשים קצת מעיב על החגיגה, אבל בדברים הבאמת חשובים ביום יום, הן מקבלות ציון שנע בין טוב מאוד למצטיין. מחירן בבאג - 699 ש"ח, סכום זהה פחות או יותר לזה שתשלמו כיום על Air Pods של אפל. בכל הקשור לזמן סוללה, יציבות באוזן ואפילו איכות שמע, הבראגי, לדעתי נותנות תמורה עדיפה לסכום הזה.

1 תגובות

  1. תודה על הסיקור!!
    אשמח גם לסיקור של הDash pro אם זה אפשרי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר