כזה יש לי: Xiaomi Mi Robot Vacuum

שוק השואבים הרובוטים מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה היא שואבים זולים ו"טיפשים" (כדוגמת ה-A6 של ILIFE, דגמים ישנים יותר של ROOMBA, ואחרים) שמסתובבים בבית שלכם מתנגשים בקירות ועצמים, משנים כיוון ושואבים את כל הנקרא בדרכם, עד שהסוללה שלהם עומדת להתרוקן, ואז הם מתחילים במסעם חזרה לעבר עמדת הטעינה. שואבים רובוטיים יקרים יותר יודעים למפות את הבית שלכם ולייצר מסלול חכם ויעיל יותר בתוך הבית, כך שהרובוט יכסה את כל שטחו. המתקדמים מהקבוצה השניה אף מתחברים ל-Wifi בביתכם, וניתן לשלוט בהם באמצעות אפליקציה היישר מהטלפון. עד לפני שנה, החלוקה הזאת היתה די ברורה: 1500 עד 2000 ש"ח יקנו לכם שואב בסיסי יחסית שיעביר טאטוא סביר בבית שלכם. כל מה שצפונה מכך ואתם מתחילים להכנס לתחום של שואבים חכמים ויעילים יותר.


Xiaomi Mi Robot Vacuum (צילום: גד גניר)



מה קרה לפני שנה? לפני שנה שיאומי הציגה שואב רובוטי ראשון משלה, מסדרת מוצרי Mijia ("בית" בסינית), סדרת מוצרים לבית החכם הכוללת בין השאר גם קומקום חכם היודע לשמור על חום המים, מרכז שליטה באינפרא אדום עם מוצרי חשמל, מצלמות אבטחה, ומוצרים רבים אחרים שהמשותף להם הוא שניתן לגשת אליהם באמצעות אפליקציית הבית החכם של החברה. השואב הזה מתיימר להציע את מה שבכירי השואבים של Neato, סמסונג ו-IROBOT מציעים, בשליש עד חצי ממחירם. ה-Mi Robot Vacuum לא נמכר בחנויות ישראליות. לא ברשת ולא חנויות פיזיות. נכון לכתיבת שורות אלו תוכלו למצוא אותו בעיקר באתרי קניות סיניים. במשך חודשים הוא היה אצלי על הכוונת ובתקופה שלפני חג הרווקים הסיני, כאשר מחירו הגיע לשפל חדש, הזמנתי לעצמי אחד כזה.



חשוב לציין, השואב שבו עוסקת הביקורת הזאת הוא השואב מהדור הראשון של החברה. לפני זמן לא רב החל שיווקו של הדור השני הכולל מיכל מים ומטלית, ובנוסף לפעולת שאיבת האבק מעביר ניגוב על הרצפה. מעבר לכך, למיטב ידיעתי, השואבים זהים באופן פעולתם. בשל העובדה שמחירו של הדור השני הוא כמעט כפליים ממחירו של הדור הראשון, ובשל העובדה שהשואב הקודם שיצא לי לפגוש, וניסה לשלב בין גלגלים מלוכלכים ורצפה רטובה, לא הרשים בצורה יוצאת דופן, הלכתי על האופציה הזולה יותר.


Xiaomi Mi Robot Vacuum (צילום: גד גניר)
ערכת השואב דלה למדי. היא כוללת את השואב עצמו, תחנת עגינה, ספרון הוראות בסינית, מסרק קטן לפרימת שיער ותלתלי אבק ממברשת השואב. זהו. הערכה, בניגוד לשואבים רבים אחרים בשוק אינה כוללת חלקי חילוף או פילטרים נוספים, אותם תצטרכו לרכוש בעצמכם בנפרד. עוד משהו שחסר בערכה - קיר וירטואלי, שימנע מהשואב להגיע לחדרים או איזורים שאינכם מעוניינים שיגיע אליהם. את הכל ניתן לרכוש בערכה נפרדת, אם כי עדיין, היה נחמד יותר לקבל את הכל יחד עם השואב. לאחר טעינה ראשונית הפעלתי את ה-Mi Robot Vacuum, שמצידו החל לקשקש בסינית. למרבה המזל, אפליקציית Mijia דרכו מבצעים פעולות בשואב מגיעה באנגלית (ברובה לפחות). תהליך ההגדרה הראשונית, עדכון התוכנה ושינוי שפת החיוויים הקוליים הוא תהליך פשוט בבסיסו, אבל בכל הצלחתי להסתבך איתו, בגלל מה שהתברר לבסוף כבעיות כיסוי רשת אלחוטית בדירה שלי. מרגע שהבנתי שצריך לבצע את כל תהליך ההגדרה הראשונית באיזור שיש בו קליטת Wifi ראויה, הכל הסתדר והשואב החל לדבר באנגלית.


הבית שלי, והמסלול שהשואב עשה בו

ניתן לקבל מידע על מצב החלפים בשואב

היסטוריית שאיבות

שליטה ידנית




מרגע ששידכתי בין השואב לטלפון ולרשת הביתית, הוא יכול להתחיל לעבוד. דרך האפליקציה נכנסים אל השואב, בוחרים בניקוי והוא יוצא אל הדרך. מהרגע הזה מתחיל הקסם: על המסך מופיע לאט לאט שרטוט של הבית שלכם. באמצעות עינית שמסתובבת במהירות בחלקו העליון של השואב, הוא סורק את השטח וממפה את הבית. אתם, היכן שלא תהיו, יכולים לעקוב אחר מסעו בבית שלכם ולעקוב אחרי מה שהספיק לעשות. כשההתלהבות מהעובדה שמישהו אחר מנקה לכם את הבית תפוג וניתן לעקוב אחר התקדמותו, תוכלו להסתפק בהתראות שהוא שולח אל הסמארטפון שלכם על תחילת וסיום העבודה





דרך האפליקציה ניתן לתזמן הפעלות של השואב בזמנים קבועים, לקבוע זמנים בהם השואב בשום פנים ואופן לא יתחיל לפעול. כמו כן, ניתן לבחון את היסטוריית הניקוי של השואב (כמה פעמים הופעל, איזה שטח כיסה וכמה זמן זה לקח בכל פעם) ניתן לראות את מצב החומרים המתכלים בשואב (פילטר, מברשת צד ומברשת ראשית) ולבדוק מתי יש צורך בניקוי החיישנים. בנוסף, דרך האפליקציה ניתן לשלוט גם באופן ידני על השואב, באמצעות ג'ויסטיק וירטואלי.



Xiaomi Mi Robot Vacuum מלמטה (צילום: גד גניר)

איך כל זה עובד? מדהים. עוצמת השאיבה של Mi Robot Vacuum חזקה מאוד והמברשת בחלקו התחתון מסייעת לו לאסוף את כל מה שמתחתיו. כך, הוא מתמודד בלי שום בעיה עם אבק, חול, פירורים וכל דבר אחר שתוכלו למצוא על הרצפה והשטיחים בבית ממוצע. מדהים לגלות בכל פעם מחדש כמה אבק הצטבר בתוך מיכל האיסוף של השואב, גם כאשר הוא מופעל פעם ביומיים שלושה. הוא אמנם רועש יותר מכל שואב רובוטי אחר שיצא לי לבדוק, אבל זה עדיין בגדר הנסבל. מאחר שאינני בבית כשהוא פועל נושא הרעש לא באמת מעניין. מה שכן מעניין זה לראות אותו עובד. רואים שהוא חכם, ברצינות. לאחר שסרק את סביבתו, הוא מתחיל לתחום לעצמו "מסגרות", מעין איזורי עבודה שלאחר שעבר פיזית על הפינות שלהם, הוא מתחיל לנוע בתוכם באופן שיטתי בקוים ישרים עד שמכסה את כל השטח. רגלים של שולחן פינת אוכל? רגלי ספה? נעליים ששכחתם להחזיר למקומם? כל אלו לא יזיזו לשואב שידע לנוע בצמוד אליהם, להקיף אותם ולהמשך לשאוב את הרצפה סביבם. לאחר שסיים את עבודתו באיזור מסוים, הוא ממשיך לאיזור אחר, ופועל באותה שיטה. בסופו של דבר, המפה הכחולה באפליקציה מתמלאת בקוים לבנים המראים את מסלולו של השואב. כמעט בכל פעם, הקוים האלו מכסים כל שטח פנוי על הרצפה בדירה.


מדהים בכל פעם מחדש לגלות כמה אבק מצטבר בבית (צילום: גד גניר)



זו תמצית ההבדל בין שואב שממפה את הבית לשואב שלא: שואבים "טיפשים" יעבדו ככל הנראה יותר זמן ברצף בבית שלכם, אבל אין סיכוי שיעשו עבודה מקיפה כמו Mi Robot Vacuum. הם יסתובבו בבית, ישאבו מדי פעם איזורים שכבר שאבו, יכסו במסלולם חלק מהרצפה, אבל פה ושם ישארו שטחים שאליהם לא הגיעו, ולא יהיה לכם מושג מה הם עשו ומה הם פספסו. כמו כן, אם ייתקעו באמצע הדרך, לא תדעו מה הספיקו לעשות עד אז ואם יש צורך להפעילם מחדש. חוששים מאובדן הפרטיות, מרובוטים חכמים מדי ושמישהו בסין ידע איפה החבאתם את המונה ליזה ואת הכור הגרעיני בביתכם? כדאי שתדעו שיש מגבלות לחוכמה של השואב הזה: הרמתם אותו מתחנת העגינה והפעלתם אותו בחדר אחר? אין סיכוי שימצא את דרכו חזרה אל תחנת העגינה. אם תרימו אותו במהלך הפעולה שלו באויר ותנסו להעביר אותו לחדר אחר, כל תהליך הסריקה ישתבש, מה שייצור תמונה חדשה ושונה לחלוטין של הבית שלכם, כמו חדר נוסף, סלון קטן יותר ועיוותים נוספים אחרים. כמו כן, שטיחי שאגי גבוהים הם אויביו הגדולים ביותר של השואב הזה והוא לא ידע איך לטפס עליהם. וברצינות, אם זה באמת מפריע לכם, תמיד ניתן להפעיל אותו בלי חיבור לאינטרנט, ידנית, ישירות מכפתור ההפעלה בחלקו העליון. הוא עדיין יסרוק את הבית שלכם, אבל בלי הסיסמה לרשת האלחוטית שלכם, הוא לא יוכל לעשות הרבה עם המידע הזה, פרט לניקוי יסודי של הבית. מצד שני, אתם לא תוכלו להתחבר אליו מרחוק ותאבדו חלק גדול מהייחוד והנוחות בשימוש בשואב הזה.


Xiaomi Mi Robot Vacuum (צילום: גד גניר)



הסנסציה הגדולה ב-Mi Vacuum Robot היא לא באפשרויות שהוא מציע: שואב רובוטי חזק, שיודע למפות את הבית ולתכנן מסלול אופטימלי לשאיבה אפקטיבית, ושניתן לשלוט בו ולפקח עליו באמצעות אפליקציה, זה שילוב שכבר קיים בשוק. הסנסציה כאן היא במחיר שאתם נדרשים לשלם עבור כל הטוב הזה. אתרי מכירות סיניים מציעים אותו כיום במחירים שנעים בין 249 ל-289 דולר, תלוי בחג הקניות ובקופון שתצליחו למצוא עבורו. אני אישית תפסתי אותו ב-259 דולר, ויחד עם מע"מ, משלוח ועמלות שונות לחברת השילוח, המחיר הכללי של כל העסקה הסתכם ב-1200 ש"ח. בכך, הוא מביא את כל היכולות של שואבים רובוטיים שעולים לפחות כפליים ממנו, אל טווח המחיר הנמוך ביותר שבו תוכלו לקנות שואב רובוטי בישראל. היכולות האלו אינן גימיק: הן מסייעות לו לבצע את עבודתו בצורה מעולה, מה שמעלה תהיות לגבי הערך המוסף של שואבים יקרים ממנו.

*****עדכון מחיר ליום הרווקים הסיני*****

Xiaomi Mi Robot Vacuum
מחיר לפני ההנחה: 345.79$
מחיר לאחר ההנחה: 259.99$

6 תגובות

  1. האם אתה יכול להוסיף אפשרות לחיפוש באתר כך שאם אני מחפש ביקורת על מוצר כלשהו אוכל להגיע במהירות או לפחות רשימה של כל המוצרים עם לינקים (ללא תמונות רק טקסט).

    השבמחק
  2. גד, נשמע נהדר... אבל מה עושים במקרה ומתקלקל?
    שירות תיקונים? אחזקה?...

    יש פתרון?

    רב תודות על הסיקור המעולה.

    השבמחק
  3. אני רק אניח את זה כאן...
    https://www.geekbuying.com/item/Xiaomi-Mi-Robot-Vacuum-Cleaner-Robot---White-386625.html

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נעם,

      הנחת אבל לא ציינת שדמי המשלוח לישראל מקפיצים את המחיר ב-110 דולר לפחות.

      מחק
    2. ואללה צודק... בשביל זה יש מומחים :-)

      מחק
  4. שאלה מצויינת לגבי השרות... האם יש פתרון?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר