כאלו ניסיתי: Jaybird RUN

אל ההשקה של ה-Jaybird Freedom בשנה שעברה, הגעתי שבוע לאחר שקיבלתי את IconX של סמסונג לבדיקה. הבעיה הגדולה בתחום ביקורות הגאדג'טים היא שלקונספטים לוקח מעט מאוד זמן להתיישן, ואחרי שכבר נחשפתי לבשורה של אזניות Truly Wireless נטולות החוטים, אזניות בלוטות' סטנדרטיות עם כבל ביניהן נראו פתאום מיושנות קצת. החבר'ה בג'ייבירד כמובן לא נרדמו, פשוט החליטו להמתין קצת עד שיהיה להם מוצר בשל מספיק בקטגוריה החדשה ואז יוכלו להוציא אותו לשוק. שנה חלפה וה-Jaybird RUN שהוכרזו בחודש ספטמבר בעולם, הגיעו אליי זמן קצר לאחר מכן לבדיקה.


Jaybird RUN (צילום: גד גניר)


אני לא אדם פעיל ספורטיבית מטבעי, אבל בחודשים האחרונים הגיעו אליי מספר מוצרים בו זמנית שגם גרמו לי לנקיפות מצפון (המשקל של שיאומי), וגם כאלו שלא ניתן לבדוק אותם בצורה מקיפה ומלאה מבלי לזוז ולהזיע איתם, מוצרים כמו ה-Vi, כמו ה-Apple Watch, וכמו, איך לא, האזניות החדשות של Jaybird ששם הדגם שלהן, RUN, לא משאיר המון ספקות בנוגע לאופי השימוש הרצוי בהן. כך קרה שללו"ז השבועי שלי נוספה הליכה קבועה בשכונה, פעילות שאנשים נורמליים עושים כדי לרדת במשקל, לנהל אורח חיים בריא יותר ועוד סיבות שפחות מדברות אליי בשגרה. אצלי הסיבה העיקרית לצאת להליכות הללו היתה כדי לבדוק גאדג'טים. בלוגר טכנולוגיה חייב לעשות מה שבלוגר טכנולוגיה חייב לעשות, גם אם זה יגרום לי לשרוף כמה קלוריות בדרך.








אז הכירו, Jaybird RUN, הכניסה הראשונה של היצרנית האמריקאית לקטגוריית האזניות שאין ביניהן כבל מקשר. היתרון בתצורה הזאת עבור אזניות ספורט הוא ברור: אחד הדברים המרגיזים  ביותר בריצה עם אזניות בתצורה סטנדרטית זה השלט הממוקם על הכבל המקשר. השלט הזה נוטה להתנדנד בזמן ריצה וויוצר חוסר איזון במשקל בין האזניות, מה גורם כמעט תמיד לתחושה בשלב מסוים שהוא מושך למטה את האזניות באחד הצדדים. ב-Jaybird דואגים לצרף לאזניות שלהם כבר שנים מתאמים להידוק וקיצור הכבל הזה. אם הצלחתם להבין איך עושים זאת, וזה פתר את סוגיית השלט, זה עדיין לא פתר את התחושה המעיקה של כבל שמשתפשף בזמן הריצה בעורף המיוזע שלכם. אזניות Truly Wireless פותרות את הבעיות האלו. מצד שני, הצורך לוודא שהן מאובטחות בתוך האזניים הופך לקריטי. אם אזניות סטנדרטיות נופלות לכם תוך כדי ריצה, הן קודם יתנתקו מאוזן אחת ואז מהשנייה לפני שייפלו מהרצפה. סביר להניח שתבחינו בכך בזמן וגם אם לא, לא תתקשו לאתר אותן על הרצפה. אזניות Truly Wireless בנויות משתי יחידות נפרדות וקטנטנות שכאילו רק מחכות להזדמנות ליפול מהאוזן וללכת לאיבוד ברחוב. Jaybird RUN אמנם אינן קלילות כמו Bragi The Headphone, אבל הן מצוידות בסנפיר שמקבע אותן למקומן באוזן המבנה שלהן הוא מהנוחים שיצא לי לנסות, אהבה מההחדרה הראשונה לאוזן. לא נדרשתי לבצע שום התאמה או שינוי: הסנפירים וראשי הסיליקון שהגיעו מורכבים מראש על האזניות היו בגודל האידיאלי עבור האזניים שלי והתאימו אליה בצורה מושלמת. בכל מקרה, בערכה תוכלו למצוא עוד זוגות מתאמים וסנפירים כדי שתוכלו להתאים אותן בצורה המיטבית לאוזן שלכם. החומרים נעימים למגע ואיכותיים, האזניות לא מציקות באוזן בזמן פעילות גופנית ולאורך זמן, וחשוב לא פחות: הן נשארות בתוך באוזן לא משנה כמה תזיעו וכמה תטלטלו את הראש שלכם. בניגוד ליצרניות אחרות כמו סמסונג או Bragi, ב-Jaybird לא מאמינים גדולים בסנסורים מתקדמים, כך שלא תמצאו כאן מד דופק, אקסלרומטר וכו'. להגיד לכם שזה חסר לי? לא במיוחד, ראיתי אזניות מתקדמות יותר מבחינה הזאת שנופלות על הדברים הבסיסיים ביותר ואם הבחירה היא בין אזניות שימדדו לי את הדופק, לבין כאלו שיישמעו טוב והסוללה שלהן לא תיגמר אחרי שעה של שימוש, אני בוחר באופציה השניה.

השליטה בתפקודי האזניות לא מאוד נוחה, אבל ככה זה ברוב האזניות מהסוג הזה. היא מתבצעת באמצעות זוג כפתורים, אחד בכל צד. ברירת המחדל היא שלחיצה על הכפתור באזניה הימנית עוצר או מפעיל את הנגינה (זוג לחיצות מהירות מעביר שיר אחד קדימה), או לחילופין משמש למענה לשיחה. הכפתור על האזניה השמאלית מפעיל את סירי או Google Assistant. האפשרות השניה היא לוותר על סייען קולי לטובת שליטה על עוצמת השמע: הכפתור הימני מגביר (ועדיין משמש למענה לשיחות), הכפתור השמאלי מנמיך. הייתי שמח אם הכפתורים היו רכים מעט יותר, אבל ניתן בהחלט להסתדר איתם ככה. מה שיותר מפריע זה העובדה שהצורך לשלוט באזניות דרך זוג כפתורים מחייב להחליט על מה מוותרים: על האפשרות לעצור שיר באמצע, או על האפשרות לשלוט בעוצמת השמע, פעולות בסיסיות שהופכות ללא כאלו בסיסיות כשאין שלט.

כמו שני הזוגות הקודמים של אזניות Jaybird שבדקתי, גם ה-RUN נשמעות מעולה. מעולה, ביחס לאזניות Truly Wireless ונהדר באופן כללי. ה-X3 וה-Freedom אמנם נשמעו טוב יותר, אבל השמע של Jaybird RUN איכותי מאוד, באסים עמוקים, צליל מדויק ומפורט, ועוצמה מירבית גבוהה במעט ממה שתצטרכו. במהלך הזמן ששהו אצלי יצאה גרסת תוכנה חדשה ששיפרה משמעותית את אמינות החיבור ביניהן ובין הסמארטפון שלכם. נכון להיום, אני מעביר איתן הליכות ברחוב שנמשכות למעלה משעה ללא שום ניתוק או הפרעה כלשהי. סוגיית ההפרעות והניתוקים, באזניות Bluetooth בכלל ובאזניות Truly Wireless בפרט, קשורה במקרים רבים לטלפון עצמו ולסידור האנטנות עליו. כך יוצא שבחלק מהמכשירים אתם עשויים לחוות עם חלק מהאזניות ניתוקים אפילו אם תכניסו את הטלפון לכיס, בייחוד מכשירים מהדור החדש עם גוף מתכת אחיד. את ה-Jaybird RUN, במיוחד בגרסת הקושחה החדשה בדקתי על מגוון מכשירים, בכולם כאמור לא נתקלתי בניתוקים או הפרעות, בכלל.

גם ב-Jaybird RUN תוכלו להנות מהאפליקציה הכי שימושית, מועילה ולא מעיקה שמגיעה יחד עם אזניות. למי שלא זוכר, אפליקציית My Sound מאפשרת לשמור הגדרות אקולייזר על האזניות עצמן. ניתן להגדיר את האקולייזר באופן ידני, או לבחור מבין הגדרות מוכנות מראש, ויש המון כאלו. ההבדל ביניהן ניכר וניתן באמצעותן לשנות לחלוטין את אופי הצליל המתקבל, בהתאם להעדפות שלכם. אחד מבכירי Jaybird שהגיע לארץ לפני שנה טען שהם שונאים אפליקציות של אזניות, שהן מציקות, יושבות על הטלפון, תופסות מקום בזכרון ומשתמשות במשאבי מערכת. בגלל זה, את האפליקציה של Jaybird הם תכננו באופן כזה שאין שום בעיה להתקין אותה, להגדיר את מה שרוצים ולהסיר אותה מהמכשיר. זה אכן אפשרי, אבל בתכלס היא לא באמת כל כך מפריעה, ודווקא נחמד שהיא שם אם מדי פעם בא לי לשחק עם האקלוייזר.

Jaybird RUN בתוך הקייס שלהן (צילום: גד גניר)


ה-Jaybird RUN מגיעות עם קייס שמטעין אותן. הקייס הזה הוא לטעמי החוליה החלשה באזניות האלו: מנגנון הנעילה שלו לא אמין, הכפתור שלו בולט מדי מה שגורם לו להפתח מדי פעם בתיק אם הוא נלחץ כנגד משהו. כדי לא למצוא את עצמכם שולפים מהקייס הפתוח בסוף היום אזניות עם סוללות פרוקות לחלוטין, מומלץ לשים לב היכן ואיך מאכסנים אותן. היה ולא שמתם לב, טעינה של חמש דקות בלבד בתוך הקייס מאפשרת לכם שימוש של שעה באזניות. טעינה מלאה תיקח לכם שעתיים, ותספק לכם קצת יותר מ-4 שעות של שימוש, כמובן בהתאם לעוצמת השמע, המרחק מהטלפון וכל גורם אחר שעשוי להשפיע על צריכת החשמל שלהן. לי אישית הן הספיקו בממוצע למעט יותר מ-4 שעות של שימוש. הסוללה המובנית בקייס תיתן לכם שתי טעינות מלאות נוספות לפני שתצטרכו לחבר את כל העסק לחשמל. החיבור הוא חיבור Micro USB וחבל. האזניות האלו יצאו לשוק בשנת 2017, כש-99% מהסמארטפונים בשוק מגיעים עם חיבור USB Type C, והגיע הזמן שגם יצרניות הציוד ההיקפי יעברו להשתמש בחיבור הזה.

הקייס של Jaybird RUN (צילום: גד גניר)


היה שווה לחכות ל-Jaybird RUN. הן יושבות טוב באוזן, נשמעות מעולה ומציגות משך זמן שימוש ארוך למדי. היצרנית האמריקאית השקיעה כאן במה שבאמת משנה בשימוש יומיומי ולא התפתתה לנסות ולהפוך אותן לאזניות חכמות על חשבון דברים חשובים אחרים. כל הכיף הזה מגיע ב-799 ש"ח, מחיר לא נמוך לאזניות באופן כללי, אבל בהחלט לא הכי יקר בסגמנט הספציפי של Truly Wireless. אם אתם עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע, הן בהחלט ישדרגו את החויה.

5 תגובות

  1. תודה
    אשמח לסיקור על jabra elite sport

    השבמחק
  2. יש לי אותן. יושבות באוזן מצויין, איכות בנייה מצויינת, אפליקצית ספורט נחמדה אבל איכות צליל ככל ובאסים בפרט לא משהו...

    השבמחק
  3. יש לי אותן. יושבות באוזן מצויין, איכות בנייה מצויינת, אפליקצית ספורט נחמדה אבל איכות צליל ככל ובאסים בפרט לא משהו...

    השבמחק
  4. שני תיקונים:
    אחת הטעויות הנפוצות היא לבלבל בין אכסון ואחסון, מה מתיחס לחפץ ומה לבני אדם. הכי קל לזכור ש...
    - מאחסנים חפצים במחסן
    - מאכסנים אנשים באכסניה
    ולכן "מומלץ לשים לב היכן ואיך מאחסנים אותן"

    דבר שני, "99% מהסמארטפונים בשוק מגיעים עם חיבור USB Type C"
    זה נכון אולי למכשירי דגל, לצערנו גם בסוף 2017 יצאו מכשירים עם Micro USB.
    דוגמאות עדכניות? Xiaomi Redmi 5, Huawei Mate 10 Lite ואפילו Samsung Galaxy A8

    השבמחק
  5. אחלה סקירה.
    האם בעת חיבור הסנפירים ניתן להכניס את האוזניות לקייס שלהן או שהסנפיר מפריע?
    יש לי את ה x3 ואני מפחד שהסאונד יהיה חלש יותר בדגם ה run.
    איפה קונים אותן בארץ עם אחריות?
    אני מחפש אוזניות בסגנון הזה בלי חוטים לשמיעה באוטובוס ולאצספורט. מתלבט בין run לבין airpods. אני עם מכשיר אנדרואיד לכן מטריד קצת לאבד חלק מהתכונות. כמו כן הבנתי שהפודס לא הכי יושבות טוב באוזן

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר