כזה ניסיתי (אחרי שנתיים): Netflix

ביום חמישי בבוקר געשו קבוצות הפייסבוק הלא רשמיות של פרנטר TV וסלקום TV. ביום יום הקבוצות האלו מהוות זירות ההתגוששות וירטואליות בין נציגי מכירות של פרטנר לאלו של סלקום. אתמול הופעל בשתיהן לא פחות ממטען גרעיני: נציג מכירות הפועל בשמה של סלקום הציע הטבה מיוחדת למצטרפים: חצי שנה של מנוי לנטפליקס, בחינם. העניין המוזר הוא שסלקום לא פרסמה באופן רשמי את המבצע באתרה ולא שלחה שום הודעה לעיתונות על מבצע כה משמעותי, אולם לקוחות שפנו אל מוקדי המכירות אכן קיבלו את ההצעה. בניגוד לפרטנר TV, ההטבה ניתנת בצורת זיכוי בחשבונית של סלקום כאשר הלקוחות למעשה מצטרפים בעצמם לנטפליקס ומחויבים ישירות ע"י נטפליקס בלי קשר לסלקום עצמה. כמו כן, ההטבה ניתנת למי שרוכש דרך סלקום את ה-Xiaomi Mi Box (או לחילופין ניתנת למי שיש כבר ברשותו ממיר כזה או Apple TV) והזיכוי מתבצע דרך החשבונית החודשית. לא לקח זמן רב מדי ונטפליקס הוציאה הודעה רשמית זועמת על כך שמבחינתה רק פרטנר זכאית להציע את שירות נטפליקס בתשלום נוסף. סלקום לא הכחישה כי המבצע אינו בתיאום מול נטפליקס אך לטענתה פועלת בעניין זה כחוק ותעמוד בהתחייבויותיה מול הלקוחות. בכל הזמן הזה, מספר הכניסות לדף הביקורת שהעליתי על שירות נטפליקס לפני שנתיים עת נכנס לישראל רשמית עלה פלאים. בשנתיים שחלפו מאז שכתבתי את הרשומה ההיא, השירות התפתח לא מעט וכמשתמש קבוע שלו בחצי שנה האחרונה, הגיע השעה לדבר עליו שוב, ועל הדרך לשתף אתכם בכמה טיפים שאולי אינכם מכירים.  

נטפליקס בסמארטפון (צילום: גד גניר)



נטפליקס לא משחררת נתונים רשמיים על מספר המנויים שלה בישראל, אבל כפי שחשף אמיתי זיו מ-Themarker, המספר עומד כיום, לפחות עפ"י הערכות של גורמים בשוק הישראלי על כ-100,000 מנויים. זה לא יהיה הימור פרוע מדי להניח שחלק לא קטן מהמנויים הללו הם בוגרי שירותי ותוכנות סטרימינג פחות לגיטימיים כמו KODI ופופקורן טיים. לפני כשנתיים, עת נכנסה נטפליקס לשוק אתרי ההרחבות ל-KODI היו בשיא פריחתם, אתרי הדרכה, תוכנות להגדרה אוטומוטית ואפילו עיצובים שונים, כל מה שרציתם היה נגיש במרחק קבוצת פייסבוק. לפני קצת פחות משנה החגיגה הזאת הסתיימה, לפחות עבור הקהל המזדמן שרוצה לצפות בפרק הבא של משחקי הכס: ארגון זיר"ה החל לשלוח מכתבי איום למפעילי ההרחבות בישראל, ותעשייה שלמה של אתרי כתוביות ומפעילי הרחבות ומקורות לסרטים נסגרה ברובה. אלו שלא נסגרו, ירדו מיידית אל המחתרת, והפכו את מלאכתם של הצופים המעוניינים בתוכן פיראטי לקשה הרבה יותר. במקביל להפיכתה של האופציה הפיראטית החינמית לקשה הרבה יותר להשגה, אופציות לגיטימיות הפכו לנגישות ובשלות הרבה יותר: שירותי הטלויזיה של פרטנר וסלקום סיפקו גישה לערוצי הברודקאסט ולקטלוג VOD משלהן, ובינתיים נטפליקס התחילה להשקיע יותר ויותר בהתאמת השירות שלה לקהל הישראלי.


מה זה אומר התאמה לקהל הישראלי? ראשית, נטפליקס סיימה לפני כחצי שנה את תרגום שפת הממשק שלה לעברית, ונכון להיום כל התכנים המוצגים למשתמשים ישראלים מתורגמים, כאשר חלק מהתכנים לילדים אף מדובבים. נטפליקס משנה את כמות ותמהיל התכנים שלה בין איזורים שונים בעולם וכך יוצא שהקהל הישראלי אינו נחשף לכלל התכנים שקיימים בשירות קצת קשה להעריך למה כן נחשפים ולמה לא בגלל שהקטלוג משתנה באופן יומיומי: סרטים וסדרות עולים לשירות, אך גם יורדים ממנו. ההערכות מדברות על כך שכ- 75% מהתכנים הקיימים בנטפליקס נגישים לצפייה עבור הקהל הישראלי, בלי צורך בטריקים שונים.

פאודה בנטפליקס, בינתיים רק העונה הראשונה (צילום: גד גניר)


סידור התכנים הוא סוגיה בפני עצמה. כשם שנטפליקס מוסיפה ומסירה תכנים, היא גם משנה את הרכב הקטגוריות, וכך יוצא שישנם תכנים שאולי אתם מסוגלים והייתם מעוניינים לצפות בהם, אבל אינכם נחשפים אליהם בדף הראשי. נטפליקס עושה לא מעט מאמצים כדי ללמוד את הרגלי הצפייה שלכם ולהציף בפניכם עוד תכנים ממה שאתם אוהבים או עשויים לאהוב. מה עושים כשבא לכם על משהו אחר ממה שמוצג לכם? ישנם אתרים המרכזים קישורים לכל הקטגוריות של נטפליקס וכך אם חפצה נפשכם לדעת מהם כל סרטי הספורט בשירות לדוגמה, או סרטי ילדים לגילאים 3 עד 4? ישנם לא מעט אתרים ברשת המציגים את רשימת כל הקטגוריות של נטפליקס, דרכם תוכלו להגיע לסרטים שאינם מוצפים בדף הראשי אצלכם. אם דיברנו על ילדים וספורט, יש לי בשורות רעות ובשורות רעות יותר: נתחיל מהרעות יותר: אין ספורט. אם אתם חובבי ספורט, ליגת האלופות, NBA וכו', בנטפליקס תמצאו לכל היותר סרטים עלילתיים או סרטי תעודה בנושא. הבשורות הרעות (אבל פחות) הן בתחום הילדים: יש לא מעט תכנים לילדים, וכולם מתורגמים, אבל קשה מאוד למצוא דווקא את התכנים המדובבים. לא יודע איך זה אצלכם בבית, אבל אצלנו כאשר מגיע הזמן בו הבנות (בנות כמעט 4 וכמעט 7) צופות בטלויזיה, הן נחשפות לים של תכנים מפתים, ומתאכזבות לגלות שרובם לא מתורגמים. מעבר למה שקיים ולא רלוונטי, חסרים גם לא מעט תכנים שדווקא כן תמצאו ב-VOD של שירותי טלויזיה ישראליים: סרטים חדשים כמו "טרולים", "מואנה","לשיר" וגם קלאסיקות כמו "שלגיה", "ספר הג'ונגל", סינדרלה, ועוד. בסדרות המצב יותר טוב, והשירות מציע כותרים כמו "Peppa Pig", "ליידי באג", "מיה ואני" ואחרים, רובם כאמור לא מדובבים, אבל כולם מתורגמים כך שאם הילדים שלכם יודעים כבר לקרוא, יש להם לא מעט מה לראות.

באופן כללי, נטפליקס מציעה קטלוג מאוד מאוד רחב ומגוון של סרטים. מעבר להשקעה שלה בהפקת סרטים מקוריים משלה כמו "Bright", "The Cloverfield Paradox" או "War Machine", תמצאו שם גם סרטים כמו "קפטן פיליפס", "הרשת החברתית", "Hangover", "להציל את טוראי ראיין","סטיב ג'ובס" (הגרסה של דני בויל, עם מייקל פסבנדר, לא זאת עם אשטון קוצ'ר),"בלק הוק דאון" ואחרים. כפי שציינתי קודם: הסרטים שם לא לנצח. כשנרשמתי לראשונה לשירות התרגשתי למצוא שם את כל הסרטים בסדרת "מסע בין כוכבים". לפני מספר חודשים כשחזרתי אל השירות, גיליתי שהם אינם זמינים כבר לצפייה, לפחות לא עבור צופים ישראליים, לא ברור למה.

מה נוסף השבוע לנטפליקס (צילום: גד גניר)


גולת הכותרת של הקטלוג של נטפליקס היא ללא ספק הסדרות: "נרקוס", "הויקינגים", "Altered Carbon",
"Stranger Things", "ריק ומורטי", "דיסקברי" וגם סדרות ותיקות יותר כמו "שובר שורות", כל העונות של כל סדרות מסע בין כוכבים, ולמי שלא הספיקו לו יותר מעשר שנים של שידורים חוזרים, כן, יש כאן גם את כל העונות של "חברים". מצטרפת חדשה יחסית לקטלוג היא "פאודה" הישראלית שנקנתה ע"י נטפליקס, אם כי העונה החדשה עדיין זמינה רק ללקוחות yes. בגדול, אם אתם בעניין של סדרות, אין חשש שייגמר לכם מה לראות.

הממשק של נטפליקס נמצא שם כדי לעודד אתכם להכנס לבינג', בכל סדרה בה אתם צופים. הפעלה אוטומטית של צפייה בפרק הבא היא ברירת המחדל. זה נחמד אם יש לכם זמן פנוי או לחילופין כוח רצון חזק. אם לא, ניתן לבטל את ההפעלה האוטומטית דרך ההגדרות. אם אתם צופים ביחד עם בן/בת זוג בסדרה כלשהי וחטאתם ברגע של חולשה בצפייה בפרק הבא בלעדיהם, אין בעיה - ניתן לערוך את היסטוריית הצפייה ולמחוק ממנה רשומות (איפה היה הפיצ'ר הזה לפני 13 שנה כשפלטתי ליד אשתי ש"אברוצי לא מת עכשיו" לאחר שעקפתי אותה ללא ידיעתה מספר פרקים הלאה ב-"Prison Break"!?!?). קחו רק בחשבון שלוקח עד 24 שעות כדי שרשומה כזאת תימחק מכל המכשירים המקושרים לשירות אז אם ערב הצפייה שלכם הוא קבוע, או שתתכננו מראש, או שתתחילו להתאמן על שליטה עצמית. אגב, באופן כללי, מומלץ ליצור לכל צופה בנפרד פרופיל משלו ולהקפיד על שימוש של כל אחד מהצופים בפרופיל האישי שלו, וזאת על מנת להבטיח שהצעות הצפייה יהיו רלוונטיות עבור כל צופה בהתאם לטעמו האישי ולחיפושים שעשה.

איכות הצפייה נקבעת בראש ובראשונה עפ"י סוג המנוי שלכם: SD (איכות סטנדרטית), HD ו-Ultra HD (או במילים אחרות - 4K). אם תרשמו למנוי ה-Ultra HD, זה לא אומר בהכרח שמעכשיו הכל יוצג בפניכם ב-4K. זה תלוי בסוג המכשיר דרכו אתם מציגים את התוכן מן הסתם ואם הוא אכן תומך בהצגת תוכן מנטפליקס ברזולוציה כזאת ותלוי גם ברוחב הפס הזמין. אם אין לכם חיבור יציב של לפחות 25Mbits, תשכחו מ-4K. לרוב, אפליקציית נטפליקס המובנית בטלויזיות חכמות עם רזולוציית 4K אכן מסוגלות להציג תכנים ברזולוציה הזאת (בתנאי שיש לכם רוחב פס מספיק). אגב, מסיבה לא ברורה, הגדרת ברירת המחדל של השירות אינה צפייה באיכות הגבוהה ביותר, אולי מתוך מחשבה שלא כדאי שצופים יכלו את חבילת הגלישה בסלולרי שלהם. על מנת לוודא שאתם אכן מקבלים את איכות הצפייה הגבוהה ביותר, הכנסו להגדרות השירות ושנו זאת. טסים לאנשהו? החל מלפני כמה חודשים נטפליקס הוסיפה אפשרות שימושית במיוחד: הורדה של תכנים לטאבלט או לסמארטפון לצורך צפייה במועד מאוחר יותר, כשאין גישה לרשת האינטרנט.

התמחור הוא די פשוט: 29.90 ש"ח עבור חבילת ה-SD, המאפשרת צפייה בסדרות ובסרטים על גבי מסך אחד בלבד בכל רגע נתון, והורדה של תכנים לטאבלט/סמארטפון אחד. עשרה ש"ח נוספים בחודש ייתנו לכם איכות HD וצפייה על גבי שני מסכים במקביל, יחד עם הורדת תכנים לשני טאבלטים/סמארטפונים. 49.90 ש"ח לחודש ותוכלו לצפות בתכנים ב-4K, על ארבע מסכים במקביל ולהוריד תכנים ל-4 מכשירים שונים.

הסדרות המקוריות של נטפליקס (צילום: גד גניר)


נטפליקס אינו תחליף לשירותי הטלויזיה הקיימים בישראל, אם כי הוא תוספת שבהחלט יכולה לסגור לכם את הפינה בכל מה שקשור לסדרות. בפרטנר כבר הבינו זאת וביססו על השירות את רוב היצע התוכן שלהם, בסלקום הבינו זאת ואירועי חמישי האחרון מוכיחים שגם אם קטלוג ה-VOD שלהם רחב ומגוון יחסית, תמיד יש מה לשפר. מעבר לכך, גם HOT צפויה להציג בקרוב שת"פ עם שירות ה-VOD האמריקאי. בכל הקשור להתאמה לשוק הישראלי, נטפליקס עשתה התקדמות אדירה והפכה לרלוונטית מתמיד. עם כל הכבוד לממשק ולקטלוג המגוון והרחב, ואפילו ההכרה של ספקיות הטלויזיה הרב ערוצית בישראל, המבחן האמיתי שלה הוא להכנס לשיחות הברזיה של אנשים על סדרות טלויזיה. ברגע שידברו על הסדרות שלה כפי שמדברים על "משחקי הכס", "Girls" ו-"Westworld" קצב החדירה שלה לשוק יואץ אפילו יותר. אם לשפוט עפ"י ההייפ שיש סביב סדרות כמו נרקוס, Stranger Things, Shooter ואחרות, היא כבר ממש שם.

4 תגובות

  1. רק הערה לגבי תכנים מדובבים, פשוט הקלד בחיפוש "audio in hebrew" ותקבל את הכל. אם זה על יוזר של ילד, הם לא יציגו תכנים כמו פאודה למשל.

    השבמחק
  2. רשמת שכל התכנים מתורגמים. אבל רק התכנים שמוצגים בממשק עברית מתורגמים. אם משנים את הממשק לאנגלית (וזה עדין נטפליקס ישראל לגמרי) יש מלא תכנים שלא מתורגמים...

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל יש להכל תרגום לאנגלית.
      חסרה לי באמת באזור של הילדים אפשרות להציג רק תכנים מדובבים.

      מחק
    2. אפשר לעשות חיפוש על תכנים מדובבים . רושמים HEBREW בחיפוש ואתה אמור לקבל רק מה שמדובב

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר