כזה ניסיתי: Samsung Galaxy A8+ 2018

קמפיינים של סמארטפונים חדשים הם חגיגת קלישאות וסופרלטיבים מופרכים לא פחות מקמפיינים לרכבים חדשים או מעדני חלב. משום כך, אני לא רואה בדר"כ סיבה לבדוק איך המכשירים אכן עומדים בסופרלטיבים האלו. ועדיין, פה ושם יש יוצאים מן הכלל שלא ניתן להתעלם מהן. סדרה A החדשה של סמסונג היא אחת מאותם יוצאים מהכלל ויש לכך כמה סיבות: הראשונה היא סיבה טכנית. סמסונג שפכה ככל הנראה כמויות אדירות של כסף כדי לשים את גיא זוארץ, נטע אלחמיסטר ויוסי בניון בהמון הפסקות פרסומות ושלטי חוצות. סיבה נוספת היא העובדה שמדובר במחזור של הקמפיין משנה שעברה לדגמים הקודמים של אותה סדרה. מה שלא נקלט בשנה שעברה, או שנקלט והספיק להתנדף, יחזור אליכם השנה בוודאות. עם זאת הסיבה העיקרית בעיני לאפקטיביות של הקמפיין הזה היא שהסלוגן שלו, "הרבה יותר ממה שאתם צריכים", הוא סלוגן נהדר לייצר עליו שיחה, וכשנוצרת שיחה על הסלוגן, ידברו מתישהו גם על המוצר שמאחורי הסלוגן הזה. מה יש לדבר על הסלוגן הזה? לא מעט: ניתן לשאול לדוגמה, איך סמסונג יודעת מה זה יותר ממה שאני צריך? האם מה שאני צריך ומה שנניח אמא שלי צריכה מהסמארטפון זה אותו דבר? למה בעצם שאקנה בכלל משהו שהוא יותר ממה שאני צריך, ואם אכן סדרה A היא יותר ממה שצריך, מה זה אומר על סדרות S ו- Note היקרות והמתקדמות יותר?
(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018



מה שברור זה שעם סלוגן כזה, די קל להתבלבל. לא מעט אנשים שהתעניינו לגבי זהותו של הסמארטפון החדש שאני בודק, ידעו לשייך אותו לשלטי החוצות ולפרסומות, אבל הסיקו מהיקף הקמפיין ומהסלוגן עצמו שאני מחזיק בידיי את המכשיר החזק ביותר של סמסונג, כשלמעשה זה לא באמת כך. סדרה A של סמסונג התחילה את דרכה בכלל כניסיון של סמסונג להציע בשנת 2014 אלטרנטיבה יוקרתית יותר למכשיר הדגל שלה דאז Galaxy S5. סמסונג חטפה לא מעט ביקורת על נאמנותה לשימוש בפלסטיק זול ופשוט למראה במכשיר הדגל שלה, בזמן שיצרניות כמו אפל ו-HTC כבר עברו למתכת. המכשיר, Galaxy Alpha התהדר במסגרת מתכתית, ותג מחיר יקר יותר משל ה-S5, אך הציג מפרט טכני נחות יותר. המכשיר לא זכה להצלחה מסחררת לא בארץ ולא בעולם, וכחצי שנה לאחר מכן נולדה סדרה A: מכשירים המיועדים לשוק הבינים הן מבחינת המפרט והן מבחינת המחיר, אך עם רמת גימור גבוהה ממה שהיה נהוג קודם אצל סמסונג. בשנה שעברה הסדרה הזאת עשתה קאמבק גם לישראל וזכתה להצלחה לא מבוטלת. השנה הגיע אליי לבדיקה הגדול יותר מבין שני המכשירים שהושקו בארץ לפני כחודש, 2018 +Samsung Galaxy A8.



ל-2018 +Samsung Galaxy A8 ערכת שבבים מבית סמסונג, Exynos 7885 בעלת שתי ליבות במהירות 2.2 גיגהרץ, ועד 6 במהירות 1.6 גיגהרץ. זו ערכת שבבים של מכשיר ביניים והביצועים בהתאם: המכשיר פועל רוב הזמן בצורה חלקה למעט מתי שהוא לא: פה ושם ישנה איטיות מסויימת במעבר בין אפליקציות פתוחות. אני לא מדבר על זמן המתנה לאפליקציה שתיטען מחדש. יש ל-+Samsung Galaxy A8 מספיק זכרון RAM, כ-4GB, כדי שיוכל להשאיר מספיק אפליקציות פתוחות ברקע. אני מדבר על מצבים שבהם גללתי את פיד הפייסבוק שלי, חזרתי לוואטסאפ וקלטתי שאני מחכה בערך שתי שניות עד שהמכשיר יתאושש מהפעולה התוקפנית הזאת ויציג לי את ההודעות החדשות והמקלדת כדי שאוכל להגיב להודעות האלו. יש לציין שזה קורה רק לפעמים, אבל מספיק פעמים כדי שאזכור שזה קורה. זה לא צריך לקרות במכשיר חדש, וזה לא קורה במכשירי ביניים אחרים, גם לא מכשירי ביניים זולים הרבה יותר. מבחינת אחסון, אחת הפרסומות למכשיר מתפארת שהזכרון הפנימי הנדיב של 64 גיגה הוא יותר ממה שאתם צריכים. ביחס ל-A5 משנה שעברה אכן מדובר בשדרוג, אבל האמת היא ש-64 הפך להיות ה-16 וה-32 החדש ברוב המכשירים בשוק.

(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018


ב-21 באוגוסט, לאחר תקופה של מספר חודשים בהם היתה בתכנית ניסויי בטא, הוכרזה Oreo, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד. לא ברור איך זה שסמסונג, יצרנית מכשירי האנדרואיד הגדולה בעולם לא מצליחה להביא את הגרסה הכי חדשה של מערכת ההפעלה למכשירים שהיא משיקה כמעט חצי שנה לאחר מכן, אבל זה המצב. +Samsung Galaxy A8 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 7, נוגט, עם הממשק של סמסונג, Samsung Experience. לאחר שנים בהן זכה להשמצות, משנה לשנה הממשק הייחודי של סמסונג משתפר: הוא אמנם נראה שונה מאוד מאנדרואיד בגרסתה הנקייה, אבל הודות לחיפוש פנימי יעיל מאוד, קל למצוא כל הגדרה בלי צורך לטייל יותר מדי בממשק. לאחר שיצרניות כמו שיאומי שעשו זאת לפני שנים, גם סמסונג מוסיפה אפשרות לבצע התקנה כפולה של אפליקציות צ'אט כמו וואטסאפ או פייסבוק מסנג'ר למקרה שיש לכם זהות בדויה שאתם רוצים לנהל את חיי החברה שלה במקביל לזהות האמיתית שלכם. לחיילופין, באמצעות ההתקנה הכפולה תוכלו להפריד בין משתמש פרטי לעסקי. כמו כן, יש כאן תיקיה מאובטחת (חלק מפלטפורמת KNOX) בה תוכלו לאחסן קבצים ואפליקציות שאינכם מעוניינים שלכל אחד תהיה גישה אליהן. סמסונג שילבה ב- +Samsung Galaxy A8 מנגנון לפתיחת נעילה באמצעות זיהוי פנים. כמו ב-OnePlus 5T, גם כאן מדובר במנגנון פשוט העושה שימוש במצלמות הקדמיות, ולא בזיהוי תלת מימדי מתקדם כמו ב-iPhone X. המנגנון של סמסונג מעט איטי מזה של OnePlus 5T, ובאופן כללי לא מהווה תחליף טוב מספיק לטעמי לסורק טביעות האצבע. Bixby, הסייעת האישית של סמסונג עדיין כאן, עדיין ללא תמיכה בשפה העברית, ללא אפשרות ביטול, ועם השהייה של בין שניה לשנייה וחצי עד שתיפתח, במידה ועשיתם את הטעות של לגלול את מסך הבית לכיוון שמפעיל אותה. אם אתם בכל זאת מתעקשים לעשות בה שימוש, היא תיתן לכם עדכוני חדשות מחו"ל דרך Flipboard, מזג האויר, עדכונים מפייסבוק וטוויטר, מקומות בסביבה, קיצור דרך לאפליקציות שבשימוש תדיר, ועוד.

(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018


סמסונג ספגה לא מעט ביקורת על ההחלטה למקם את סורק טביעות האצבע ב-S8 וב-Note 8 לצד מערך הצילום. בסדרה A החדשה היא מיקמה אותו מתחת למערך הצילום, וזה אכן שיפור, אבל זה לא מספיק לטעמי: הוא עדיין קרוב מדי למערך הצילום, לא שקוע מספיק, ולוקח קצת זמן להתרגל למצוא אותו, זמן שבו אתם מכסים את העדשה בטביעות אצבעות. סמסונג נשארת נאמנה לשימוש בזכוכית בגב המכשיר אבל איכשהו התחושה היא לא של זכוכית והמכשיר עצמו משדר פחות יוקרה ואקסלוסיביות מהמכשירים מהסדרות היקרות יותר של החברה. מצד שני, גב הזכוכית הזה בהחלט אוסף טביעות אצבעות כמו זכוכית. כמו מכשירי סדרה A בשנה שעברה, גם השנה סמסונג מיגנה את שני המכשירים מפני התזות מים, יתרון משמעותי על פני המתחרים בקטגוריה המגיעים מסין ואינם מצוידים במיגון שכזה

המסך של +Samsung Galaxy A8, כרגיל, משובח: מסך Super AMOLED בגודל 6 אינטש וברזולוציה של 1080 על 2220 פיקסלים. כמו כל מכשיר חדש שיוצא לאחרונה לשוק, גם כאן מדובר במסך מוארך וצר, ביחס של 18.5:9, מוקף במסגרות דקיקות. אין למסך הזה שוליים קמורים כמו במכשירי ה-S8, אבל סמסונג עדיין מגדירה אותו כ-Infinity Display, בגלל צמצום השוליים מעל ומתחת למסך. זו אולי לא חויה עוצרת נשימה לצפות בסרטונים על המסך הזה, אבל זה בהחלט נחמד ונוח.

(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018
(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018

לסמסונג מוניטין מצוין בכל הקשור לצילום סלולרי. המצלמות של הסמארטפונים שלה, בייחוד מכשירי הדגל, הן מהטובות בשוק. זה לא המצב ב-2018 +Samsung Galaxy A8. שתבינו, לא מדובר במצלמה גרועה. זו מצלמה סבירה בהחלט למכשיר ביניים, הבעיה של סמסונג היא שיש בשוק לא מעט מכשירי ביניים זולים בהרבה ממנו שמציעים מצלמות לא פחות טובות. המצלמה הראשית, ברזולוציית 16 מגה פיקסל וצמצם ברוחב מרשים של f/1.7 אכן מציעה תמונות מוארות היטב גם בשעות החשכה, אבל יחד עם התאורה מגיעות המון מריחות, גרעון ועיוות של גווני צבע.
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

מערך הצילום הקדמי מפתיע דווקא לטובה: סמסונג שילבה כאן שתי מצלמות קדמיות אחת ברזולוציית 16 מגה פיקסל והשנייה ברזולוציית 8 מגה פיקסל (שתיהן עם צמצמם רחב יחסית - f/1.9) שיחסית למצלמות קדמיות מייצרות תוצאות לא רעות. שתי העדשות משמשות יחד ליצירת אפקט טשטוש רקע (Bokeh), וניתן דרך ממשק האפליקציה במצלמה להגדיר את מידת טשטוש הרקע. זה מעורר במידה מסויימת את ההנחה המדכאת שצילומי סלפי בימינו פחות נועדו כדי להראות לחבר'ה "תראו איפה אני נמצא" או "תראו עם מי אני מצטלם!", ויותר נועדו כדי לשים את העצמי במרכז ומה לעזאזל זה משנה איפה ומה אני עושה, אבל היי, סמסונג צריכה למכור סמארטפונים ונרקסיסטים הם אוכלוסיית יעד לא רעה.
(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018

כיאה למכשיר הגדול מבין שני מכשירי ה-A, ה-2018 +Samsung Galaxy A8 מגיע עם סוללה גדולה יותר, בקיבול של 3500mAh. הסוללה תספיק לכם ליום שלם בשימוש סטנדרטי בלי בעיה. הצלחתי לסחוט ממנה כ-5 שעות מסך, שזה לא רע, אבל זה גם לא מדהים. ראיתי כבר מכשירים עם סוללות בקיבול נמוך יותר חוצים את ה-6 שעות מסך. ממכשיר עם מעבד ביניים שסמסונג בעצמה פיתחה, עם מסך ברזולוציה שאינה QHD, עם קיבול סוללה כזה, הייתי מצפה ליותר מזה. המכשיר תומך רשמית בטעינה מהירה דרך המטען של סמסונג המסופק באריזה. למרבה ההפתעה, ההודעה על טעינה מהירה הופיע על המסך גם בשימוש במטענים התומכים בתקן הטעינה המהירה של קוואלקום, ובטעינה באמצעות מטען בתקן PD - Power Delivery המיועד לטעינת מחשבים ניידים דרך חיבור USB Type C. השמע באפרכסת וברמקול סטנדרטי באיכותו ובעוצמתו, ברור וחזק מספיק. מה שפחות סטנדרטי זה המיקום של פתח הרמקול, בדופן ימין של המכשיר יש היגיון מסוים במיקום הזה, והסיכוי לחסום אותו בזמן שהוא בידכם או בתושבת הוא נמוך מאוד.

(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018

(צילום: גד גניר) Samsung Galaxy A8+ 2018

ה-2018 +Samsung Galaxy A8 הוא בטח לא הרבה יותר ממה שאתם צריכים, אבל הוא עולה הרבה מעבר למה שהייתם רוצים: 2300 ש"ח מחירו ביבוא רשמי. האלטרנטיבות במחיר הזה הן רבות, ויש גם לא מעט אלטרנטיבות לא פחות טובות הנמכרות במחירים נמוכים יותר. למען האמת, אפילו הגלאקסי אס 8, מכשיר הדגל של החברה נמכר, ביבוא מקבילי אמנם, במחיר נמוך בכמה שקלים מה- +Samsung Galaxy A8. במילים אחרות, זה לא מכשיר רע, אבל אין בו משהו שמצדיק את המחיר הזה, גם לא המיגון למים. במצב כזה, אני רואה אותו ואת אחיו הקטן יותר, ה-A8, מצליחים בעיקר בקרב חובבי סמסונג מושבעים שלא מוכנים להתפשר ממילא על יבוא רשמי ולא מסוגלים להרשות לעצמם ללכת על הסדרות היותר יוקרתיות של החברה.

5 תגובות

  1. סקירה נפלאה כמו תמיד.

    אבל הייתי שמח אם היית מתעכב על העיצוב של המכשיר שהוא ממש עבה ולא נוח להחזיק אותו וגם שהסירו את כפתור הבית והמסך לא רגיש לעוצמת הלחיצה כמו בגלקסי והנוט 8

    תודה וסליחה על הביקורת (רואים שאתה משקיע המון בלכתוב את הסקירות שלך)

    השבמחק
    תשובות
    1. לגיטימי לגמרי ומסכים איתך ברוב. לא הרגשתי בעיות כלשהן ברגישות מסך המגע.

      מחק
  2. קהל היעד שתיארת, פשוט קורע, ענק.

    המון תודה על סקירה איכותית, כרגיל,
    הרבה יותר איכותית ממושא הסקירה.
    אביב

    השבמחק
  3. A8 עולה מעט יותר מs7. האם אתה רואה איזו הצדקה להעדיף את A8? בעיני התמחור של סמסונג הוא מעט מוזר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר