כאלו ניסיתי: RHA MA750 Wireless

יצרניות האזניות הסקוטית RHA היתה מעדיפה ככל הנראה לא להיפרד לעולם מחיבור ה-3.5 מ"מ. החברה שהחלה את דרכה רק לפני 7 שנים התמקדה באזניות חוטיות רגילות בעידן שבו רוב היצרניות סביבה כבר העבירו חלק ניכר מפעילותן לאזניות בלוטות'. נקודת המפנה היתה ככל הנראה ב-2016, עת הכריזה אפל על ביטול שקע האזניות באייפון 7. RHA, שתכננה את האזניות שלה מלכתחילה עבור אייפונים, מצאה את עצמה בין לילה בצד המיושן של השוק הזה. מי שממש מתעקש להשתמש באזניות עם חיבור כזה עדיין יכול להשתמש במתאם המצורף למכשירי אייפון, אבל כמות האנשים שיסכימו להשתמש במתאם מיוחד עבור אזניות כנראה ילך ויצטמצם עם השנים והעתיד ללא ספק שייך לבלוטות'.


RHA MA750 Wireless (צילום: גד גניר)


במאי 2017 הכריזה RHA על האזניות האלחוטיות הראשונות שלה: ה-MA750 Wireless ו-הMA650 Wireless. ה-MA750 Wireless, הדגם היקר והמתקדם יותר מבין השניים הגיעו אליי לפני מספר שבועות לבדיקה. האם אזניות In Ear אלחוטיות עם קשת צוואר יכולות להלהיב אותי אחרי שכבר הספקתי להתרגל לאזניות Truly Wireless? אמ;לק עצמי: בהחלט.



לאזניות עם קשת צוואר יש כמה יתרונות ברורים וכמה חסרונות ברורים לא פחות. היתרון הוא שבתוך קשת הצוואר ניתן לדחוס סוללה גדולה יותר מבאזניות אלחוטיות עם כבל ביניהן (שלא לדבר על אזניות Truly (Wireless. מעבר לכך, הקשת מצמידה אותן לצוואר ומסדרת את מרכז הכובד שלהן, כך שהשלט לא מושך אותן לצד אחד. החסרון בצורה הזאת הוא שמדובר בקשת שיושבת לכם על העורף וקצת קשה לשכוח שהיא שם. חסרון נוסף הוא באופן האחסון שלהן: אזניות כאלו הן לא משהו שהייתם רוצים לדחוף סתם כך לתוך התיק. לא רק שהן תופסות יותר מקום, הן גם עלולות להתעקם או אפילו להישבר בתוכו. ה-MA750 מגיעות עם קשת צוואר גמישה מאוד שניתן לכופף מספיק כדי לצמצם את שטחן, להכניס אותן לתוך נרתיק (מצורף) בגודל שאינו עולה על גודלו של נרתיק סטנדרטי לאזניות אין איר אלחוטיות ללא קשת צוואר. כמיטב המסורת של RHA, האזניות בנויות נפלא מחומרים נהדרים ונראות מעולה. הקשת עשויה גומי איכותי ונעים למגע, והאזניות עצמן והשלט עשוי אלומיניום. אם מתעלמים לרגע מהקשת הגמישה, ה-MA750 Wireless זהות בעיצובן ל-MA750i החוטיות שבדקתי לפני קצת פחות משנה על כל מה שטוב ועל כל מה שרע בעיצוב הזה. הטוב הוא העמידות של מתכת באופן כללי. האזניות האלו ישרדו הרבה יותר זמן ככל הנראה מאזניות פלסטיק. הרע הוא בעיקר בקשתות שאמורות לחבק את החלק העליון והאחורי של האוזן שלכם ולהבטיח שהאזניה תשאר במקומה. זה לא קורה בפועל והקשת הזאת, לפחות אצלי, לא יושבת צמוד מספיק לאוזן. לא קרה שהאזניות נפלטו לי ספונטנית מהאוזן, אבל הרגשתי לפרקים שהן אינן מאובטחות כפי שהייתי רוצה שיהיו.

זהות ל-MA750i, ה-RHA MA750 Wireless (צילום: גד גניר)

RHA MA750 Wireless עם ראש Comply (צילום: גד גניר)


האזניות מסופקות עם סט מתאמים מגוון קצת פחות ממה שהורגלתי אליו ב-RHA, אבל עדיין נדיב ביחס לסטנדרט בשוק. בנוסף לסט הרגיל מסיליקון, יש כאן כרגיל גם סט אחד של Comply (חומר שדומה לזה של אטמי אזניים) שבזמן האחרון הפך למועדף עליי בגלל האיטום המצוין שהוא מציע. החסרון היחיד בו הוא תוספת הזמן הנדרשת למעיכת הספוגיות האלו, לזמן הארוך ממילא שלוקח לשים אותן. זה מבחינתי החסרון הכי גדול וכנראה היחיד באזניות האלו: לוקח לא מעט זמן להגיע ממצב שבו הן מקופלות בקייס ועד שהן יושבות בצורה נוחה בתוך האזנייים. כמה זמן? תזמנתי: לא פחות מ-36 שניות שזה המון, בטח כשמביאים בחשבון שאני מתורגל כבר כמה שבועות בתהליך. כשצריך להשקיע כל כך הרבה זמן, המוטיבציה לשלוף את האזניות מהאזניים יורדת פלאים, מה שהופך את המיקום של כפתור עצירת הניגון לקריטי. וכאן עולה עוד עניין שמציק לי, אבל ממש בקטנה: כפתור ההדלקה והכיבוי ממוקם על קשת הצוואר. כפתורי הווליום ועצירת הניגון ממוקמים על השלט. לא ברור לי למה טובה ההפרדה הזאת, ולמה לא בחרו למקם את כל הכפתורים על הקשת, שזה מקום נגיש יותר, ונוח בהרבה לאיתור במישוש, אבל אני מניח שזה ככל הנראה זה מתוך הרצון להיצמד ככל האפשר לתכנון המקורי של MA750i כדי לחסוך עלויות עיצוב ופיתוח. בשלט אגב יש בשורות טובות למשתמשי אנדרואיד. זוכרים שציינתי בפתיח ש-RHA בונה כבר שנים אזניות למשתמשי אייפון? ההתאמה הזאת באה לידי ביטוי בהתאמת השלט למוצרי אפל. בשל השוני בין מכשירי אנדרואיד ל-iOS באופן שבו עובד שקע האזניות, משתמשי אנדרואיד ששמו את מיטב כספם על אזניות קודמות של החברה לא יכולים היו לעשות שימוש בכפתורי הווליום באוזניות. לחיצה עליהם לא היתה עושה כלום. עם המעבר לבלוטות', המכשול הזה הוסר וכעת בין אם יש לכם מכשיר אנדרואיד ובין אם יש לכם מכשיר אייפון, תוכלו לשנות את הווליום או להעביר שירים קדימה או אחורה דרך השלט. אמריקה. בעצם סקוטלנד.

חלק מהלחצנים ממוקמים על השלט (צילום: גד גניר)

וכפתור ההדלקה והכיבוי ממוקם על הקשת עצמה, ליד חיבור טעינה מסוג Micro USB Type C (צילום: גד גניר)


חיוויים קוליים זו דרך טובה עבור יצרניות אודיו להשויץ באיכות השמע של החפיצים שלהן. בדר"כ הצליל ששומעים באזניות כשמדליקים אותן נשמע כמו תצוגת תכלית למה שהאזניות מסוגלות להציע. ב-RHA לא שמעו על זה. החיווי הקולי על מצב הסוללה, הצליל שנשמע כשמכניסים את האזניות למצב צימוד, וכל צליל אחר למעשה, נשמעים נורא, ויוצרים רושם ראשוני מזעזע. אין לצלילים האלו חשיבות אמיתית כמובן, בטח לא כשמתחילים לשמוע מוזיקה באמצעות ה-MA750 Wireless ומגלים שהסאונד נהדר: גבוהים חדים ומדויקים, צליל רחב ומפורט, ביצועים נהדרים בטווח המיד ובאסים שגם אם אינם עמוקים או אגרסיביים מדי, הם בהחלט מספקים. הדרייבר של ה-MA750 Wireless הוא אותו דרייבר עשוי עבודת יד שניתן למצוא גם ב-MA750i, והאזניות האלו תומכות גם בתקן High fidelity aptX, תקן שמאפשר הזרמה של יותר מידע דרך קישורית ה-Bluetooth. במילים אחרות, יותר מידע זה אומר צליל באיכות גבוהה יותר. כדי להנות מהאיכות הזאת, תצטרכו לוודא שהשגתם אטימה טובה. אטימה לא טובה תפגע משמעותית בחויית הסאונד וכאמור, כדי להשיג אטימה טובה תצטרכו להשקיע מספר לא קטן של שניות בהתאמת האזניות לאזניים שלכם.

RHA MA750 Wireless, הקשת גמישה וניתן לכיפוף (צילום: גד גניר)

מגיעות עם קייס לאחסון (צילום: גד גניר)


ה-MA750 Wireless מגיעות עם הבטחה לזמן ניגון ארוך להפליא: כ-12 שעות. לי אישית זה הספיק רק לאיזור ה-10 שעות וחצי, אם כי גם כך, מדובר בהישג מרשים מאוד. זה לא רק מרשים ביחס ל-3-4 שעות עלובות שמקבלים באזניות Truly Wireless, זה מרשים אפילו ביחס לאזניות עם קשת צוואר אחרות כדוגמת ה-Vi שבדקתי כאן לפני מספר שבועות. מה שעוד יותר מרשים זה שבניגוד לרוב יצרניות אזניות הבלוטות' בשוק, RHA היא מבין הראשונות לאמץ את חיבור ה-USB Type C, ובכך משחררת אתכם מהצורך במטען או כבל נוסף מעבר לזה שאיתו אתם טוענים את הסמארטפון שלכם (אלא אם אתם בעלי אייפון, ואז הבשורה הזאת פחות משמעותית מבחינתכם).


699 ש"ח, זה מה שתידרשו לשלם כדי ליהנות מה-RHA MA750 Wireless. זו היתה גם העלות בארץ של ה-MA750i הלא אלחוטיות כשהוכרזו לפני כמעט שנה, כך שאם זה מנחם אתכם, אז בעבור אותו סכום ששילמתם שנה שעברה על אזניות רגילות, השנה תוכלו לקנות אזניות אלחוטיות. כמו בפעמים קודמות עם אזניות של RHA, ניתן בהחלט לאן הולך הכסף: לאיכות בניה מצויינת, לזמן סוללה מהארוכים בקטגוריה, ולסאונד נהדר. הייתי שמח לראות את RHA משקיע יותר בארגונומיה של האזניות שלה כדי שיספקו תחושה מאובטחת יותר, ושתהליך הלבישה שלהן יהיה קצר יותר, אבל באופן כללי, את הניסיון הראשון של החברה עם אזניות אלחוטיות ניתן ללא ספק להגדיר כהצלחה.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות רשת iDigital

9 תגובות

  1. טקסט נהדר, כרגיל, תודה,
    ותודה על הגיוון בסקירות הגאדג'טים!

    אביב

    השבמחק
  2. איפה אפשר לקנות כאלה?
    בחיפוש בגוגל - זה מוצע באמזון. יש ספק בארץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. החל מלפני שנה, היבואן הרשמי של RHA בישראל זה iDigital

      מחק
  3. לא ברור לי למה הם לא השתמשו בקשת קשיחה סביב הצאוור כך שהיו מאכסנים בה את הסוללה וחוסכים את שני החלקים המעצבנים בצדדים . רק מהתמונות זה נראה פחות נוח . לגבי הסוללה , 12 שעות זה אחלה אבל האוזניות של סמסונג נותנות 18 שעות האזנה , זולות יותר וגם נוחות על העורף ( היו לי אותן , בשלב מסוים לא הרגשתי אותך עליי , נכנסתי איתן למקלחת והן מתו ) . איכות הבנייה שלהן לא היתה כמו אלו שסיקרת אבל אני יכול לחיות עם זה . ( וגם עם בעית האחסון שלהן )

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נועם!
      במציאות הסידור הזה די נוח. אשמח לדעת באיזה דגם של סמסונג מדובר, ותודה :)

      מחק
  4. ותודה רבה על הסקירה . כרגיל מאוד מעניין לקרוא וקצתה הסקירות לאחרונה ממש עלה וזה תמיד נחמד לקרוא עוד ועוד סקירות ממך . :-)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר