כאלו ניסיתי: Samsung Gear IconX 2018

לזכותה של סמסונג יאמר שהיא לא חוששת להעז, וגם לא מתייאשת במהירות. ב-2013 הקדימה את אפל ואת גוגל והשיקה שעון חכם משלה, ה- Galaxy Gear. הוא אמנם נראה מוזר ולא ממש היה ברור לאנשים מדוע יש בו צורך, אחר לאחר מספר שנים בהם המשיכה להתעקש להשיק דגמים חדשים, בשנה האחרונה הצליחה לעקוף את נתח השוק של גוגל ולהתייצב במקום השני מתחת לאפל. ב-2015 היא היתה בין היצרניות הגדולות הראשונות להכנס אל תחום אוזניות ה-Truly Wireless, תחום שנשלט עד לאותה תקופה ע"י יצרניות כמו Bragi, וחברות אחרות שמימנו את פעילותן דרך פרוייקטים בקיקסטארטר. הייתם מצפים שכשחברה בסדר הגודל של סמסונג נכנסת לתחום הזה, האזניות שלה יהיו בין הטובות בקטגוריה, אך לא כך היה המצב: ה-IconX היו אזניות חדשניות, נוחות באוזן, עמוסות בפיצ'רים מתקדמים, אך כשלו בכל הקשור לזמן סוללה, מה שהפך אותן ללא שימושיות עבור מי שרוצה לעשות בהן שימוש שעולה על משך זמן של שעה וחצי. IconX מודל 2018 מגיעות אל שוק שונה לחלוטין, עם מתחרות גדולות, מוצרים בשלים יותר וקהל לקוחות פחות סלחן. האם מחלקת האזניות של סמסונג הפיקה את הלקחים?

 Samsung Gear IconX 2018 (צילום: גד גניר)


ה-Gear IconX הראשונות הציעו איכות שמע לא רעה, אך בהחלט לא כזאת שהתאימה למחיר שבו הן נמכרו. IconX 2018 מציגות שיפור מסוים באיכות השמע, אך עדיין אלו אינן אזניות לאודיופילים. הצליל מדויק, מפורט יחסית, אך קצת חסר עומק והבאסים לא חזקים דיים. השמע שלהן לא מאכזב באיכותו, הוא פשוט לא מרשים במיוחד. להגנתה של סמסונג יאמר שמדובר באתגר לא פשוט להכניס לתוך אזניות קטנות יחסית שצריכות לתקשר באופן אלחוטי זו עם זו את החומרה הדרושה כדי להפיק איכות שמע טובה. מצד שני, חלק מהיצרניות האחרות הצליחו לעשות זאת בצורה טובה יותר מסמסונג.



 Samsung Gear IconX 2018 (צילום: גד גניר)

אז מה כן הצליחה סמסונג לתוך ה-IconX 2018? מד תאוצה שמודד את המרחק שעברתם (אין כאן GPS וגם לא היה בדגם הקודם). המידע מסתנכרן עם אפליקציית S-Health של סמסונג שעוקבת אחר הפעילות הגופנית שלכם, ונשמר כדי שתהיה לכם תמונה ברורה של ההתקדמות שלכם. יש ב-IconX אפילו התראות קוליות שמדי פעם יעודדו אתכם להמשיך או לשמור על הקצב ויספרו לכם איך הולך לכם. לא מדובר בנודניקית כמו Vi, וזו תוספת נחמדה בהחלט. תוספת שנעלמה ב-Gear IconX 2018 היא מד הדופק. בינינו, אם סמסונג עשתה זאת כדי להכניס למקום שהתפנה סוללה טיפה גדולה יותר, אני בעד.  את הזכרון המובנה היא דווקא השאירה, מה שאומר שאתם יכולים לאחסן קבצי מוזיקה על האזניות עצמן וזו יכולת שאין לזלזל בה. מעבר לעובדה שהאזנה למוזיקה המאוחסנת על האזניות עצמן חוסכת משמעותית בחיי הסוללה, היא מאפשרת, כמו מד התאוצה והמעקב אחר נתוני הפעילות הגופנית שלכם, להשאיר למעשה את הסמארטפון בבית. כל מי שיצא לריצה או הליכה, הסתבך עם רצועת הזרוע או גרוע מכך ניסה לרוץ עם טלפון בכיס, ידע להעריך את העובדה ש-IconX יכולות לתפקד באופן אוטונומי. אם אנחנו מדברים על אוטונומיה - בניגוד לדגם הראשון, Gear IconX 2018 יודעות לקבל שירים באופן אלחוטי מהמכשיר שלכם, כבר אין צורך לחבר אותן למחשב.

סמסונג עשתה יופי של עבודה בעיצוב ה-IconX 2018 כך שיהיה קל להכניס אותן לאזניים, וחשוב לא פחות מכך, ישארו שם גם בפעילות גופנית מאומצת. הן קלות יחסית, ולא מציקות באוזן לאורך זמן. הן שומרות על דמיון רב לדגם הקודם, כשההבדל המשמעותי היחיד הוא מבנה מעט מחודד יותר. בנוסף, בוטלה מסגרת הזהב שעיטרה את ראש האזניה, כך שהאזניות כעת מגיעות בצבע אחיד: ורוד, אפור או שחור.


 Samsung Gear IconX 2018. סמסונג עשתה יופי של עבודה כדי שיהיו נוחות באוזן וגם ישארו שם (צילום: גד גניר)


בניגוד לאזניות סטנדרטיות המגיעות עם שלט על החוט שמקשר ביניהן, דרכו ניתן לשלוט על עוצמת השמע ועל הניווט בין השירים, באזניות Truly Wireless צריך למצוא פטנט אחר. זה מקום בו רוב היצרניות שבדקתי את האזניות שלהן כשלו, חלקן יותר וחלקן עוד יותר, וסמסונג ממוקמת בסקאלה הזאת איפשהו באמצע. סמסונג בחרה הפתרון המתחכם של שליטה באמצעות מחוות מגע. זה עדיף על הכפתורים הנוקשים של Bragi, וזה עובד קצת יותר טוב מממשטחי המגע הסוררים ב-B&O E8, אבל זה עדיין לא אומר שנוח לתפעל את IconX 2018: משטחי המגע של IconX יודעים לזהות הקשות בודדות (הקשה בודדת למענה לשיחה או לעצירת שיר, הקשה כפולה למעבר לשיר הבא, והקשה משולשת למעבר לשיר הקודם), הקשות ממושכות, וגם החלקה של האצבע למעלה או למטה, כל זה על משטח בקוטר של בערך סנטימטר וחצי. בפועל מה שקורה זה שברוב המקרים בהם תרצו להנמיך את הווליום, האזניות יזהו תחילה את ההקשה ויחשבו שכל מה שרציתם זה לעצור את השיר. מעוניינים לבצע פעולה מורכבת כמו לעבור לפלייליסט הבא? תיאורטית זה אפשרי, אבל כדי לעשות זאת עליכם, שימו לב, להקיש פעמיים על האזניה ואז ללחוץ לחיצה ממושכת. בקיצור, הצחקתם את Gear IconX 2018, הן בקושי מבינות מחווה כמו החלקה של האצבע עליהן, איך לדעתכם הן יתמודדו עם קוד המורס הזה? עכשיו, דמיינו את כל הטוב הזה בזמן ריצה. לא תענוג גדול.

 Samsung Gear IconX 2018 (צילום: גד גניר)


הבשורות הטובות לגבי חיי הסוללה של IconX 2018 הן שאכן יש כאן שיפור משמעותי ביחס לדגם הקודם. הבשורות הפחות טובות שמדובר, לפחות מההתנסות שלי בנתון ממוצע למדי לקטגוריה: כ-4 שעות בהזרמת מוזיקה מהטלפון או כ-5 שעות בהאזנה ממוזיקה המאוחסנת על האזניות עצמן. שיפור נוסף הוא בטעינה מהירה: עשר דקות של טעינה יספקו לכם כשעה של שימוש באזניות. סמסונג, כחברה המייצרת גם סמארטפונים פה ושם, לא יכולה היתה כבר להתעלם בשנת 2018 מקיומו של שקע ה-USB Type C, ושילבה כזה באזניות, מה שאומר שתוכלו לטעון את הטלפון ואת האזניות מאותו מטען.

מחיר ההשקה של IconX 2018 עמד על כ-799 ש"ח, אולם מחירן הספיק לרדת ל-779 ש"ח ביבוא רשמי, וטיפה פחות מזה ביבוא מקביל. הן לא מושלמות, והייתי שמח לקבל במחיר הזה איכות שמע גבוהה יותר ושליטה נוחה יותר באזניות בעת פעילות גופנית. ולמרות זאת, הן מהוות שיפור משמעותי ביחס לדגם הקודם כשהשיפור העיקרי ביותר הוא בזמן הסוללה, מה שהופך אותן לשימושיות הרבה יותר מה-IconX הראשונות. לזכותן של Gear IconX 2018 יאמר שבמחיר הזה אין בארץ אלטרנטיבות שמציעות ניטור פעילות ספורטיבית, ורק מעטות יאפשרו לכם לצאת לריצה עם המוזיקה ולהשאיר את הסמארטפון בבית.

1 תגובות

  1. כתוב נפלא, מעניין לעילא, מצחיק כמו שצריך.

    רוב תודות!
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר