כאלו ניסיתי: Bose SoundSport Free

אזניות Truly Wireless מוזרות מספיק בזכות עצמן, או יותר נכון, בזכות איך שהן נראות. אנשים למדו לקבל בהבנה אזניות אלחוטיות עם כבל מקשר, ואפילו אזניות עם קשת צוואר. עם אזניות Truly Wireless זה שונה: בשנים בהן נהוג היה להסתובב עם אזניית בלוטות' בודדת בתוך האוזן, עשו זאת בעיקר בעלי מקצוע, נהגים או דושים. הן מעולם לא עשו באמת את המעבר למיינסטרים ובשלב מסוים כשאנשים עברו לשימוש מאסיבי יותר בהודעות טקסט, הצורך באזניות לשיחה הצטמצם והעלים אותן כמעט לחלוטין מהמרחב הציבורי. הקונספט של Truly Wireless החזיר אותן והפעם עם נקמה: לא אחת, שתיים כאלו. חלק מהיצרניות זיהו את הבעיה מראש ותכננו את האזניות תוך שמירה על מימדים קומפקטיים ככל האפשר כדי שהמשתמשים לא ייראו מוזר. Bose היא לא אחת מהיצרניות האלו כפי שתיכף תבינו, אבל זה לא מפריע לאזניות שלה להיות נהדרות כמעט מכל בחינה אחרת.


Bose SoundSport Free (צילום: גד גניר)


קשה להתעלם מהמראה של ה-Bose SoundSport Free. בניגוד נניח ל-i.am+ Buttons, כאן אי אפשר לחשוד ב-Bose ברצון למשוך תשומת לב, אבל זה בדיוק מה שקורה עם האזניות האלו. הבעיה העיקרית עם העיצוב שלהן היא בגודל ובמידה שבה הן בולטות החוצה מקו האוזן. למעשה, רוב הנפח של האזניות נמצא בחלקה החיצוני של האוזן. הערות על כמה שאני נראה מוזר עם אזניות Truly Wireless הן עניין שכיח למדי, אבל התדירות שקיבלתי הערות כאלו מצד הסובבים אותי בתקופה שבדקתי את ה-Bose SoundSport Free היתה יוצאת דופן. כל המטרה של הבלוג הזה היא לספר לכם מה דעתי האישית על מוצרים, רק שהפעם המון אנשים אמרו לי מפורשות "תכתוב שהן נראות ממש מוזר", אז הנה, כתבתי זאת, ואחרי שהתבוננתי במראה וצילמתי את עצמי מספר לא מבוטל של פעמים, אני גם יכול להבין למה היה חשוב להם כל כך שאכתוב זאת. האזניות מגיעות בשלוש תצורות צבע: שחור, שילוב של כחול וצהוב זוהר - אלו שקיבלתי לבדיקה וחשבתי שהן הדבר הגרוע ביותר שניתן להעלות על הדעת, עד שגיליתי שהן מגיעות גם בכתום זוהר. להגנתן של האזניות הללו יאמר שהן מיועדות בעיקר לספורטאים, אוכלוסיה שיצרניות הטכנולוגיה והאופנה סבורות שסובלת מעיוורון צבעים קולקטיבי (סתם נו, אני יודע, בטיחות וכו', הלא צבע האזניות זה הדבר הראשון שיראו בלילה), וממילא הבעיה העיקרית כאן היא כאמור הגודל.



Bose SoundSport Free (צילום: גד גניר)

Bose SoundSport Free (צילום: גד גניר)

Bose SoundSport Free (צילום: גד גניר)

וכאן מגיע השלב שבו צריך להתאושש מהרושם הראשוני, וכשמצליחים לעשות זאת, קולטים שלמרות הגודל, מדובר באזניות קלילות מאוד, שקל מאוד להכניס לאוזן, והן גם נשארות שם באופן יציב גם כשאתם בתנועה וגם כשאתם מזיעים. יצא לי לבדוק כמה וכמה אזניות ספורט  וה-Bose SoundSport Free הן בין הטובות שבדקתי בהקשרים האלו. מה שמפליא כאן זה ש-Bose עושה שימוש במתאמים משולבים, כאלו הכוללים מתאם סיליקון לתעלת האוזן, וסנפיר אשר מגיעים כיחידה אחת. בפעם האחרונה שנתקלתי בסידור כזה זה היה ב-EP-51 של מייזו והחויה היתה מאוד לא מלהיבה. כאן, עם המתאם הראשון שבחרתי היתה התאמה מושלמת.

בניגוד נניח ל-Jaybird RUN, גם כשהאזנייה יושבת בתוך האוזן, היא אינה אוטמת לחלוטין את הרעש מבחוץ. התכנון של האזניות הוא פתוח, וזה מאפשר לרעשים חזקים מבחוץ לחדור פנימה. בכל סוג אחר של אזניות הייתי אומר לכם שמדובר בחסרון, אבל באזניות המיועדות לשימוש בפעילות גופנית מדובר דווקא ביתרון בטיחותי. באזניות אחרות כמו ה-B&O E8 או ה-Bragi The Headphone  ישנם מנגנונים מורכבים הכוללים מיקרופון שמקליט את הסביבה ומשדר את השמע היישר לאזניים שלכם כדי לפצות על האיטום הזה. כאן, היכולת שלכם לשמוע מה שקורה בחוץ מגיעה בלי הסיבוך הזה. מחפשים בכל זאת חסרון? התכנון הפתוח הזה מאפשר גם לסובבים אתכם לקבל טעימה ממה שאתם שומעים. בריצה בחוץ או במכון כושר זה פחות ישנה למישהו, אבל אם אתם הולכים לעשות שימוש באזניות האלו בעבודה והמראה שלהן לא פגע במעמד החברתי שלכם במשרד, יש מצב שהרעש שאתם מפיצים סביבכם יעשה זאת.

באופן לא מפתיע ביחס לאזניות של מותג כמו Bose, ה-SoundSport Free מספקות איכות צליל מעולה, ואני אומר זאת בלי קשר לעובדה שמדובר באזניות Truly Wireless. אבסולוטית, מדובר באזניות עם סאונד נהדר. אין כאן אקולייזר שניתן לשנות אבל אין בכך צורך. אבל ההגדרה הקבועה של השמע כפי שהיא, מעולה. גם ללא אטימה מוחלטת, יש כאן באסים עמוקים ומדויקים, צליל מפורט, עשיר ונטול עיוותים. אחד מחוקי הטבע של חפיצים שבוקע מהם סאונד הוא שלגודל המוצר שמסביב לרמקול יש השפעה על איכותו, וכאן, הגודל של האזניות שכה השמצתי קודם שלהן בהחלט בא לידי ביטוי באופן חיובי. מעבר לכך, סביר להניח שגם המבנה הפתוח של האזניות תורם לא מעט לאיכות הצליל. החיבור שלהן לסמארטפון יציב רוב הזמן. היו מקרים בודדים בלבד של ניתוקים רגעיים, אך מדובר בכמות זניחה בלבד שלא באמת הפריעה לי. השמע בשיחות חזק וברור, אך בוקע מהאזניה הימנית בלבד.

Bose SoundSport Free (צילום: גד גניר)


ב-Bose ויתרו על הרפתקאות עם פקדי מגע, ובחרו בכפתורים פיזיים. גם כאן, לגודל של האזניות יש יתרון משמעותי מאחר שעם אזניות גדולות מגיעים גם כפתורים גדולים וקל לאתר אותם במישוש. בגלל שהם ממוקמים בדופן החלק החיצוני של האזניה, ניתן ללחוץ עליהם תוך כדי הפעלת כוח נגדי על החלק התחתון שלהן. התצורה הזאת מונעת מהן לנוע יותר מדי באוזן וחוסכת צורך לוודא שהן ממוקמות עדיין בצורה יציבה באוזן בכל פעם שאתם רוצים נניח להעביר שיר קדימה.

ל-Bose SoundSport Free אפליקציה ספרטנית למדי. הפיצ'ר הכמעט יחיד שיש בה שבאמת שווה אזכור הוא Find My Buds, פיצ'ר שיכול להתגלות כשימושי מאוד באזניות מהסוג הזה, רק חשוב לדעת את המגבלות כאן. אין לאזניות GPS מובנה. כשמפעילים את האפשרות לאיתור, האפליקציה מציגה על מפה את המיקום האחרון שבו נמצאו האזניות כאשר היו מחוברות לטלפון. אם במקרה האזניות נפלו לכם תוך כדי ריצה ברחוב, ואתם עדיין בטווח שלהן (מטרים בודדים בלבד), תוכלו לשלוח דרך האפליקציה פקודה לאזניות להשמיע צפצוף כך שיהיה לכם קל יותר לאתר אותן. מה עוד? דרך האפליקציה תוכלו לקבוע את הזמן שבו האזניות ייכבו אוטומטית אם לא מתבצע בהן שימוש, לעדכן את גרסת הקושחה שלהן (במהלך הבדיקה קיבלתי עדכון אחד) וגם לשנות את השם שאיתו תוכלו לזהות אותן דרך הסמארטפון. יש כאן אפילו מחולל שמות אוטומטי שמציע שמות הזויים למדי. באזניות כה גדולות הייתי שמח אם היה שטח אחסון לקבצי מוזיקה על מנת שניתן יהיה לצאת לריצה איתן בלי הצורך בטלפון אבל אין כאן דבר כזה. כמו כן, אין כאן שום סנסור שבודק את מצבכם או מנטר את ההתקדמות שלכם, לא מד דופק, לא GPS לא מד תאוצה, כלום. לא אומר שאי אפשר לחיות בלי זה, אבל באזניות ברמת המחיר הזאת (ולפעמים גם בזולות יותר) אפשר למצוא אזניות שיודעות לעשות יותר. ייתכן שמדובר בבחירה קונספטואלית: חיישנים משפיעים גם על צריכת הסוללה של האזניות, וגם תופסים נפח שבא על חשבון גודל הסוללה. אם אינכם משתמשים ביכולות מעקב וניטור באזניות (במידה ונניח יש לכם שעון ספורט), זמן הסוללה שנחסך על פעילות החיישנים יכול להיות שימושי.




אם כבר הזכרתי זמן סוללה, ה-Bose SoundSport Free מצטיינת גם בתחום הזה. הצלחתי לסחוט מהן כ-5.5 שעות האזנה רצופות, נתון מצוין לאזניות מסוג זה. הקייס שבתוכו הן נטענות כולל סוללה נוספת המספקת שתי טעינות מלאות נוספות. סיימתם להאזין במשך 5.5 שעות רצופות ואתם חייבים להמשיך? רבע שעה של טעינה תספק לכם כשעתיים של שימוש. .הקייס, כמו האזניות, ענק למדי ובהחלט לא תרצו להסתובב איתו בכיס המכנסיים תוך כדי הריצה. לזכותו יאמר שמנגנון הפתיחה והסגירה שלו אמין ויעיל, ובנוסף יש עליו חיווי על מצב הטעינה שלו.

Bose SoundSport Free בתוך קייס הטעינה שלהן (צילום: גד גניר)

מחירן של Bose SoundSport Free הוא 929 ש"ח. לא ציפיתי שהימצאה של המלה Free בשם של האזניות האלו תעזור במשהו. זה אמנם לא הכי יקר בקטגוריה, אבל זה בהחלט לא זול. ה-929 ש"ח האלו יקנו לכם אזניות ספורט מצוינות: זמן סוללה מהארוכים בקטגוריה, שמע מעולה וחשוב מכל - נוחות ויציבות באוזן. אפילו למראה שלהן הסביבה שלי התרגלה בסופו של דבר. אם אתם בכל זאת מחפשים אופציות פחות שנויות במחלוקת מבחינה ויזואלית, יש בשוק כמה וכמה אופציות שאולי ייתנו לכם איכות סאונד פחות טובה וזמן סוללה קצר יותר, אבל כנראה יחסכו לכם קצת כסף.

3 תגובות

  1. קריאה תענוג,
    תודה רבה!

    אביב

    השבמחק
  2. אני מופתע לטובה מהמחיר . זו חברה שידועה במחירים הגבוהים שלה אז דווקא המחיר בהתחשב בעובדה שמדובר באוזניות truly wireless הוא סבבה בסך הכל . האמת שהעובדה שהן בולטות לא מפריע לי , כל עוד כמו שאמרת המשקל שלהן קל ולא מרגישים את זה כל כך . אגב , כמה מתאמים מגיעים בערכה? נהנתי לקרוא .

    השבמחק
  3. נראה כאילו מלבד איכות השמע שכנראה ניתן להתווכח עליה, נופלות בהכל מ jabra elite sport, שהן באותה רמת מחיר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר