כזה ניסיתי: Xiaomi Redmi Note 5

ה-Redmi Note 4 היה ממכשירי הביניים הבולטים בישראל ובעולם בשנה שעברה, ובצדק. במחיר זול מאוד, הוא הציע את הדברים הבסיסיים שטלפון צריך להציע, בלי גימיקים מיותרים, בעיצוב אפרורי למדי, ובלי לפשל בשום תחום באופן מיוחד. עם נקודת פתיחה כזאת, המשימה המוטלת על ממשיך דרכו קלה למדי, רק לא להרוס.


Xiaomi Redmi Note 5 (צילום: גד גניר)

הבעיה היחידה היתה שמרוב מבחר של מכשירי ביניים בקטלוג של שיאומי, לא היה ברור מתי, אם בכלל, יוכרז הממשיך הישיר של ה-Redmi Note 4: בספטמבר הכריזה על ה-Mi A1 שחלק מפרט טכני זהה לגרסה החזקה של ה-Redmi Note 4 , רק עם גרסת אנדרואיד נקייה לחלוטין, ולפיכך לא יכול היה להחשב כדור הבא למכשיר הפופולרי. בנובמבר יצא לשוק ה-Redmi Y1, שזכה בשוק הגלובאלי לשם המוכר Redmi Note 5A, אך היה מדובר במכשיר נחות אפילו מה-Redmi Note 4. כל אותה עת, זלגו מדי כמה שבועות פרטים שאיששו את קיומו של הדור הבא באמת למכשיר הפופולרי של שיאומיֿ: תמונות של אבות טיפוס, תוצאות מבחנים במבחני ביצועים ועוד.  

בפברואר, שנה וחודש לאחר ההכרזה על ה-Redmi Note 4, שיאומי השיקה את מכשירי ה-Redmi 5 וה- Redmi 5 Plus, אך גם הם היו לא יותר מגרסאות מעט מעודכנות של המכשיר הפופולרי. הם חלקו מעבד זהה לזה של הגרסה החזקה ביותר של ה-Redmi Note 4, מצלמה מעט עדכנית יותר ועיצוב כמעט זהה, כאשר ההבדל המשמעותי היחיד הוא מסך גדול יותר, ביחס של 18:9 בהתאם לטרנד שהחל כבר ב-2017.  לצידם הוכרז בעולם ה-Redmi Note 5 Pro, מכשיר עם מערך צילום כפול וערכת שבבים חדשה, סוף סוף יורש אמיתי, אך היורש הזה לא הגיע לארץ. מכשירי ה-Redmi 5 וה-Redmi 5 Plus הגיעו לישראל זמן קצר לאחר ההכרזה עליהם בחו״ל. היורש האמיתי שכן הגיע בסופו של דבר לישראל הוא תת גרסה הנקראת Redmi Note 5 AI Dual Camera. הוא הוכרז רק בחודש מרץ, נחת בישראל ביבוא רשמי בשבועות האחרונים ובו עוסקת הביקורת הזאת.




מערך הצילום האחורי הכפול של ה-"Camera Beast" של שיאומי (צילום: גד גניר)

כעת, כשהכל ברור, אפשר לצלול אל תוך המכשיר. אחד השינויים המסקרנים ביותר הוא בערכת השבבים החדשה: Snapdragon 636, בעלת 8 ליבות במהירות של 1.8 גיגהרץ כל אחת. הייתי יכול לחיות חיים שלמים עם הנתון הזה בשלווה, אלמלא ניצלתי את הביקורת הזאת כדי לשוב למפרט הטכני של Redmi Note 4, לבדוק מה החידוש. מה שערער את שלוותי היה הגילוי המסעיר שערכת השבבים  החדשה מציגה מהירות שעון נמוכה יותר, 1.8 גיגהרץ לעומת 2 בדגם הישן. ביום יום אין לזה משמעות כמובן. חויית השימוש במכשיר מושפעת לא רק מנתון המהירות המקסימלית של כל ליבה וליבה, כי אם גם מהיעילות שבה הליבות האלו מסוגלות לפעול בה במקביל, רמת ההתאמה של החומרה לגרסת התוכנה במכשיר ועוד לא מעט גורמים אחרים שיכולים לעשות את ההבדל בין מכשיר איטי למכשיר מהיר, וברוב המקרים, ה-Redmi Note 5 מהיר ומספק חויית שימוש לא רעה בכלל. ה-Redmi Note 5 נמכר בארץ בשתי גרסאות: האחת עם זכרון RAM בנפח 3 גיגה ואחסון מובנה בנפח 32 גיגה הניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון, והשניה עם 4 גיגה RAM, ו-64 גיגה אחסון שגם הוא ניתן להרחבה.

גרסת התוכנה של ה-Redmi Note 5 היא MIUI 9.5, המובססת כאן על אנדרואיד 8.1, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה. לפני מספר ימים הוכרזה MIUI 10 שעתידה להביא עמה שיפורי ביצועים לצד שינויים ויזואליים משמעותיים, ואם לשפוט לפי נסיון העבר, לא ייקח זמן רב מדי עד ששיאומי תתאים את הגרסה גם למכשיר הזה. MIUI, מערכת ההפעלה מבוססת האנדרואיד של שיאומי, היא החוליה החלשה ביותר בשרשרת המרכיבים של כל מכשיר שהחברה מוציאה לשוק. תדירות העדכונים ראויה להערצה, אבל יש לשיאומי נטיה מרגיזה לקלקל דברים שעבדו בעבר (במקביל לתיקון של דברים אחרים) בכל גרסה. בפעם האחרונה שבדקתי מכשיר של שיאומי, ה-Mi Note 3, כל התראה הוצגה בו פעמיים. ב-Redmi Note 5 התופעה טופלה, אבל עכשיו למשל, במסך החייגן, בשיחות נכנסות, אנשי הקשר מופיעים בלי רווח בין השם הפרטי לשם המשפחה. נכון, כאן ספציפית מדובר בזוטי זוטות, אבל קרו מקרים בעבר שעדכוני גרסה פגעו בדברים משמעותיים הרבה יותר כמו צריכת סוללה, קליטת Wifi ועוד. ניתן להחליט שפשוט לא מעדכנים את המכשיר עד שיודעים בוודאות שהגרסה הבאה לא מקלקלת משהו משמעותי, אבל זה דורש תשומת לב והשקעה לא סבירים, בטח לא במכשיר ביניים.

יחס מסך של 18:9 (צילום: גד גניר)


ה-Redmi Note 5 שומר על עיצוב דומה למדי לזה של קודמיו: גוף מתכת עם קצוות עשויים פלסטיק המכסים את האנטנות של משדרי המכשיר. בפינה הקבועה בבלוג ״מה הפעם העתיקה שיאומי מאפל״ מתארח הפעם מערך הצילום של המכשיר שעוצב בצורה זהה לזה של ה-iPhone X, אך מאחר שמדובר במכשיר גדול יותר שיש לו חיישן טביעות אצבע בגב, קשה להתבלבל בין המכשירים, והדמיון הכללי ל-iPhone X מקרי בהחלט. בחו״ל המכשיר מגיע עם אפשרות שחרור נעילה ע״י זיהוי פנים באמצעות המצלמה הקדמית (בדומה לזו הקיימת ב-OnePlus 5T, לא מאובטחת). במכשירים המגיעים מהיבואן הרשמי האפשרות הזאת עדיין לא פעילה. לדברי נציגו, האפשרות תהפוך לפעילה בחודשים הקרובים לאחר שתותאם לזיהוי טוב יותר של תווי פנים מערביים. את חלקו הקדמי תופס בעיקר המסך, בגודל 5.99 אינטש, ביחס של 18:9. זהו מסך LCD IPS ברזולוציה של 2160 על 1080 פיקסלים שאמנם לא מרשים בצורה יוצאת דופן, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה: הצבעים נראים לא רע, המסך עצמו חד ומתפקד בצורה סבירה גם באור יום. בגלל השינוי ביחס המסך, פקדי המגע שישבו מתחת למסך, עשו רילוקיישן אל המסך עצמו והפכו לפקדי ניווט וירטואליים. הם קצת קטנים מדי לטעמי וקרו מקרים בהם באמצע הקלדת הודעה מצאתי את עצמי יוצא החוצה חזרה אל מסך הבית מבלי שהתכוונתי לכך.

פקדי ניווט טיפה קטנים מדי (צילום: גד גניר)


כשמדובר במכשירי ביניים, נדיר שיצרניות יוצאות מגדרן כשהן מתארות את ביצועי המצלמה. זה לא רק החשש מקניבליזציה שיווקית על חשבון מכשירי הדגל של החברה. זה הכרה בגבולות היכולת של מצלמות במכשירים מהסוג הזה. את ה-Redmi Note 5 הגדירה כ-Camera Beast, לא פחות. על הנייר יש במה להתגאות: מערך צילום אחורי כפול (12 + 5 מגהפיקסל, עם צמצמים ברוחב f/2.2 ו-f/2.2 בהתאמה), מצלמה קדמית ברזולוציית 13 מגה פיקסל, מחוזקים בטכנולוגיית AI שיודעת לנתח את התמונה, לזהות סיטואציות ולהתאים בצורה אופטימלית את הגדרות הצילום. כל זה על הנייר. בפועל מדובר עדיין במצלמה של מכשיר ביניים. מצלמה מצויינת של מכשיר ביניים ברמת המחיר הזאת, אבל עדיין, מצלמת ברמת ביניים עם המגבלות הידועים של מצלמות מכשירים מהקטגוריה הזאת, בעיקר בצילום בתנאי תאורה שאינם אופטימליים. ה-AI כאן הוא מאחורי הקלעים (בניגוד למכשירים כמו ה-Mate 10 Pro או ה-P20 Pro של וואווי), מה שאומר שהמצלמה לא יוצאת בהכרזות על מה היא זיהתה בתמונה, היא פשוט מתאימה בעצמה את הגדרות הצילום לסיטואציה. הסיבה העיקרית שבגינה אני לא זורם עם הכינוי Camera Beast, היא העובדה שהיא לא מספיק מהירה. בשבוע הראשון לשימוש במכשיר האיטיות היתה בלתי נסבלת. עדכון גרסה שהגיע לאחרונה טיפל בסוגיה הזאת ושיפר את המהירות באופן משמעותי, אבל עדיין, יש אתגרים שהיא לא מצליחה להתמודד איתם. קל לצלם עם המצלמה הראשית פורטרטים של מבוגרים ולקבל אפקט בוקה מרשים, בגלל שמבוגרים יודעים להשאר במקומם במשך כמה שניות. עם ילדים הסיפור שונה לחלוטין: או שאתם מוצאים את עצמכם נוזפים בילדים שיפסיקו לזוז, או שאתם מוצאים את עצמכם עם תמונות מטושטשות ומרוחות. כל אחת משתי האפשרויות היא לא כיף גדול. להגנתה יאמר שאכן מדובר באתגר לא פשוט שגם מצלמות של מכשירים יקרים משמעותית יותר מתקשים להתמודד איתו, אבל ציפיתי מה-Beast של שיאומי לקצת יותר מזה. המצלמה הקדמית מאפשרת גם היא צילום במצב פורטרט עם טשטוש רקע, עם עדשה אחת בלבד ומייצרת את אפקט הבוקה באמצעות AI. לתמונות פייסבוק/אינסטגרם זה בדר״כ אמור להספיק.  עם זאת, ברגע שתצפו בתמונות במחשב, תבחינו ברובן שהחיתוך בין האיזור שאמור להיות מטושטש, לאיזור שאמור להיות חד, אינו מדוייק מספיק. בסופו של דבר זו מצלמה טובה מאוד ביחס לקטגוריה, ביחס למצלמה של מכשירי הביניים הקודמים של שיאומי וביחס למה שניתן למצוא ברמת המחיר הזאת, אבל שוב, אל תצפו כאן לניסים.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


לטעמי, השימוש בכינוי Beast בהקשר של הסוללה היה מתאים הרבה יותר למכשיר הזה מאשר במצלמה. כאן, היה על ה-Redmi Note 5 לגבור על שיאים מרשימים שהציב קודמו, והשיאים האלו אכן נשברים באופן משמעותי כאן: זמן מסך ממוצע של 8 שעות. זה ה-מ-ו-ן. זה אומר שהמכורים הכבדים ביותר למסך יתקשו לרוקן את סוללת המכשיר ביום אחד שכולל גם שינה ועבודה. אצלי זה התבטא בכך שבדר״כ לא הצלחתי להגיע לשעות הלילה עם פחות מ-60% סוללה. הסוללה עצמה היא בקיבול נדיב אבל לא מפלצתי (4000mAh, קטן ב-100mAh מ-Redmi Note 4) אבל מה שעושה את ההבדל הוא ככל הנראה המעבד המאוד יעיל בצריכת חשמל, וגם כנראה הצורה שבה מערכת ההפעלה יודעת לנצל את המעבד והסוללה. בואו נחזיק אצבעות שזה ימשיך ככה לאורך זמן ועדכוני גרסה. מסיבה לא ברורה, בחרה שיאומי לצייד גם את ה-Redmi Note 5 בשקע טעינה מסוג Micro USB מיושן וטרם עברה איתו ל-Type C, למרות שמכשירי הדגל של החברה מגיעים עם החיבור החדש מזה שלוש שנים. המכשיר עצמו תומך בתקן הטעינה המהירה של קוואלקום QC 2.0 אבל המטען המצורף לערכה באופן מפתיע דווקא לא תומך בתקן הזה. בהתחשב בכך שהסיכוי שתצטרכו לטעון את המכשיר לפני שתלכו לישון הוא קלוש (לי זה לא קרה), אפשר לסלוח לשיאומי וליבואן על ההחלטה הזאת. כטלפון הוא עושה את העבודה: השמע באפרכסת סטנדרטי באיכותו ובעוצמתו. שקע האזניות עדיין נוכח ב-Redmi Note 5 (בניגוד למכשירי הדגל של החברה), וטוב שכך. למכשיר מצורף בערכה גם כיסוי שקוף פשוט שיספק לו הגנה מינימלית עד שתזמינו מחו״ל כיסוי איכותי יותר.


למעט מערך הצילום, העיצוב די דומה למכשירים קודמים מהסדרה (צילום: גד גניר)


מחירו של Xiaomi Redmi Note 5 בישראל ביבוא רשמי עומד על 1250 ש״ח לגרסה החזקה יותר הכוללת 64 גיגה אחסון ו-4 גיגה RAM, הגרסה שבדקתי. גרסה בעלת נפח אחסון קטן יותר של 32 גיגה, ו-3 גיגה RAM, תעלה לכם ביבוא רשמי כ- 990 ש״ח. באתגר המאוד לא קשה שהצבתי למכשיר בפתיחה, הוא בהחלט מצליח לעמוד: הוא לא מבייש את המוניטין של קודמו, והוא ממשיך לתת תמורה מצויינת למחיר שמבקשים עבורו בלי גימיקים מיותרים. מצד שני, הוא לא מטלטל את שוק הביניים, ולא מהווה קפיצת מדרגה מטורפת למה שהתרגלנו לקבל ברמת המחיר הזאת: המסך גדול יותר, אבל עדיין סטנדרטי. המכשיר מהיר, אבל לא יוצא דופן בביצועיו. המצלמה מציגה שדרוג קל, אבל בגלל שגם המצלמות של מכשירי הדגל השתדרגו, פער האיכות בכל הקשור לצילום עדיין נשמר. בקיצור, Redmi Note 5 ממשיך לספק יפה את הסחורה בדברים הבסיסיים אבל לא משנה את כללי המשחק.

********

Xiaomi Redmi Note 5 נמכר ב-Gearbest


מחיר רגיל: 229.99$
מחיר לאחר ההנחה: 189.99$

קוד קופון: IT$MPN564


34 תגובות

  1. נהנתי לקרוא . אחלה סקירה .

    השבמחק
  2. אחלה סקירה. כתובה נהדר. אבל אני לא רואה סיבה (חוץ מאלה שלא אוהבים להזמין מחו''ל מתוך הפחד מ''הדואר'') לקנות את המכשיר בגרסתו החזקה ביותר כשאפשר להזמין את הMi Mix 2 מחול ב20₪ יותר (:

    השבמחק
    תשובות
    1. הי איתמר, תודה!
      לא בטוח שאני מסכים איתך. ביצועי הסוללה של ה-Mi Mix 2 למיטב זכרוני היו פושרים למדי, וגם המצלמה לא היתה מרשימה במיוחד. העיצוב של ה-Mi Mix 2 והגימור שלו מהממים, אבל ברמה הפרטית, ה-Redmi Note 5 מכשיר יותר טוב ליום יום.

      מחק
  3. מכשיר עם תמורה נהדרת למחיר. אם צילום הוא לא בעדיפות עליונה (ואגב הוא לגמרי סביר שם) אז אין צןרך במכשיר אחר - הוא מאוד מהיר ולא הצלחתי לגרום לו לגמגם בינתיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא הצלחתי. יציב כמו סלע וביום יום מהיר מאוד, למעט אולי המצלמה, שגם היא, כפי שציינתי בטקסט, השתפרה מאוד אחרי עדכון הגרסה האחרון

      מחק
  4. תודה על עוד סריקה מקצועית. האם תוכל לציין דעתך לגבי עצמת הרמקול ואיכותו לצורך שיחות? וכן האם המסך בהיר במידה סבירה לשימוש בחוץ בשמש, תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      לגבי המסך - שמיש. לא בצורה יוצאת דופן, אבל השתמשתי במכשיר בחוץ בלי בעיות. אחד היתרונות של מכשיר עם זמן מסך של 8 שעות זה שאפשר להתפשר על כמה שעות לטובת בהירות מקסימלית.
      לגבי הרמקול - ניהלתי איתו שיחות ברכב נוסע. אין כאן בשורות מבחינת עוצמה ובטח לא מבחינת איכות, אבל גם אין כאן פאדיחות. ממוצע.

      מחק
  5. יש לך טעות חמורה.

    המילטון מביאים לישראל את השיאומי REDNI NOTE 5 AI עם אנדרואיד 8 OREO.
    https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_5_ai_dual_camera-9120.php

    השיאומי REDNI NOTE 5 PRO אינו מיובא לישראל אינו תומך בAI במערך הצילום ומגיע רק עם אנדרואיד 7 נוגט.
    https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_5_pro-8893.php

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על ההבהרה החשובה! תוקן בטקסט

      מחק
  6. שלום גד וכרגיל תודה על סקירה מצויינת.
    שאלה להשוואה בין ה NOTE4 ל NOTE5: האם מהירות הצמצם (ה"שאטר לאג") ב 5 איטית יותר מאשר ב 4?
    במבחן ל 4 כתבת כי "לרדמי נוט 4 קוואלקום "שאטר לאג" (הזמן שלוקח מרגע שלחצתם על כפתור הצילום ועד שהצילום מתבצע בפועל) מהקצרים שאי פעם ראיתי, גם בהשוואה למכשירים יקרים בהרבה ממנו."

    קניתי 4 לאשתי לפני שנה (אחרי המבחן שלך ובעידודו...) ואנחנו מרוצים עד הגג. עניין מהירות הצילום חשוב לי כל עוד איכות התמונות סבירה לרמת המחיר הזו ואני מתלבט אם לקפוץ ל 5 או בכל זאת להסתפק ולקנות גם לי את ה 4.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      בתחושה שלי, אפילו אחרי עדכון הגרסה האחרון, תהליך הצילום הוא איטי. לא יצא לי להשוות בין השניים במקביל, ומעבר לזה, יש מצב שמאז שבדקתי את הנוט 4, דברים השתנו לרעה בעקבות עדכוני גרסה שלו, אז קצת קשה לי לענות לך באופן ודאי. המצלמה הנוט 5 טובה יותר ומתקדמת יותר, ובסופו של דבר זה מכשיר טוב יותר.

      מחק
  7. היי גד ותודה, סקירה מצוינת כהרגלך.

    תיקון טעות - צמצם המצלמה האחורית הוא 1.9, ולא 2.2. המילטון מפרסמים בטעות את הנתון של הגרסה ההודית. אתה יכול לבדוק ב exif של התמונות שצילמת.

    בנוסף, רוצה לומר שהרושם שלי מהמצלמה אחר. אתה צודק שקשה לצלם אתה ילדים זזים, אבל זה בגלל בחירה קצת מוזרה של היצרן להשתמש במהירות תריס נמוכה. אבל אי אפשר שלא להזכיר שביצועי האיזו הגבוה לא פחות ממדהימים. עשיתי המון השוואות, וממה שבדקתי, איכות הצילום טובה יותר מ mi note 3,ששייך לסדרת מכשירי דגל. החדות ורמת הפרטים גם באיזו 6400 מרשימה מאוד. נסה לצלם במצב ידני, שם אפשר לבחור איזו 3200 (אבל לוותר על מצב פורטרט).
    אני מקווה מאוד שבעתיד אפליקציית המצלמה תשודרג, כי חומרתית יש לה את כל הפוטנציאל.
    אני אישית ביצעתי רוט, והתקנתי את אפליקציית המצלמה של גוגל (מהפיקסל) והיא מפיקה תמונות עם טווח דינמי טוב עוד יותר ורמת פרטים מרשימה יותר באיזו גבוה, וגם מאפשרת לבחור מהירות תריס גבוהה.

    עניין פעוט אחר - מישהו כתב כאן שהמילטון מייבאים גרסה עם נוגט, אבל המכשיר שלי הגיע עם miui 9.5.6 אוראו

    השבמחק
    תשובות
    1. (כוונתי בהצעה לצלם באיזו גבוה - שממילא מהירות התריס תעלה)

      מחק
    2. בנוסף - במדור 'מה הפעם העתיקה שיאומי מאפל' כדאי להזכיר את האפשרות לוותר על הלחצנים הוירטואליים במסך לטובת מחוות. לטעמי זה עובד נהדר, נוח יותר מלשלוח את האצבע לנקודה ספציפית במסך, ומוסיף שטח מסך.
      בכלל, לפני שנה וחצי קניתי נוט 4, ומהר התקנתי עליו רום מקוסטם מבוסס אנדרואיד נקי, בגלל שלא סבלתי את miui. עכשיו, כשחזרתי ל miui הופתעתי לטובה. היא בשלה הרבה יותר. סוף סוף אפשר להרחיב התראות באצבע אחת...

      מחק
    3. (וסליחה, מתקן את עצמי - קראתי בחופזה, רואה שדווקא התיקון של מישהו לעיל היה שהמכשיר בארץ כן מגיע עם אוריאו)

      מחק
    4. רק לי לא ענית :-(

      מחק
    5. אני לא מאמין, ראיתי את התגובה והייתי בטוח שעניתי לך, איתך הסליחה

      קודם כל תודה על הפידבק, ותודה על כל כמויות המידע הסופר חשוב שהוספת כאן. אני חייב להודות שדי קשה לפסוק אם מצלמה היא ״טובה״, או ״לא טובה״. בטח כשכל מצלמה מצטיינת במגוון אספקטים שונים, ובטח כשמבצעים שינויים במכשיר כמו רוט והתקנה של אפליקציית צילום אחרת. לחומרה יש פוטנציאל, ללא ספק, אבל כשאני בודק סמארטפון אני מנסה להתייחס אליו קודם כל ברמת המשתמש הפשוט, ושם המצלמה לא מאכזבת, אבל גם לא עושה משהו חריג ביחס לנהוג בקטגוריה הזאת, זו לפחות התחושה שלי.

      לגבי נוגט/ אוריאו, היה לי בלבול בדגמים ותיקנתי את הטקסט כדי לא להטעות חס וחלילה קוראים כאן. בכל מקרה - גרסת התוכנה במכשיר הזה ביבוא רשמי היא אוריאו, ללא ספק. MIUI במגמת שיפור, אבל אני שומע המון תלונות של משתמשי שיאומי מסביבי על עדכוני גרסה שגרמו למכשירים שלהם להתחיל לקרטע. החברה באמת ראויה לשבח על זה שהיא טורחת לעדכן גם מכשירים ישנים לגרסת הממשק האחרונה שלה, אבל אם זה בא על חשבון איכות העדכונים, אולי עדיף לחכות קצת לפני שהם משחררים אותם.

      מחק
    6. מסכים שההתייחסות הבסיסית צריכה להיות ברמת המשתמש הפשוט.
      ותודה.

      מחק
    7. האם אפשר להתקין את האפליקציה של גוגל גם ללא התקנת רום חדש?

      מחק
    8. הכוונה לאפליקציית הצילום כמובן

      מחק
  8. גד שלום,

    ותודה על הסקירה - אני מתעתד לקנות את הטלפון והיא באה מבחינתי בדיוק בזמן.

    רציתי להעיר לגבי מהירות המעבד. Snapdragon 625 מכיל 8 ליבות מסוג A53, בשני מקבצים של 4, כאשר המהיר אכן אמור להגיע עד 2.0 GHz. ב Snapdragon 636, לעומת זאת, יש גם כן 8 ליבות, כאשר מקבץ הביצועים מבוסס על ליבות מסוג A73, שהן חזקות הרבה יותר (וגם המקבץ החסכוני התעדכן), ולכן, למרות הירידה הקלה בקצב השעון, ביצועיו אמורים להיות גבוהים בהרבה.

    הערה נוספת - כרגיל, המחירים ביבוא מקביל זולים בהרבה - כרגע ב zap הם מתחילים ב 908 ש"ח לדגם בגרסה החזקה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      לגבי הביצועים - לא טענתי שהבחנתי באיטיות כלשהי. להיפך, המכשיר זרם ותיפקד יפה. סדרה 6XX של קוואלקום נהדרת באופן כללי והלוואי שהיה ניתן להשיג מכשירי דגל אמיתיים עם ערכות שבבים כאלו. רוב האנשים לא זקוקים ליותר מזה.

      מחק
  9. תודה על הסקירה!
    מתכוון לקנות אותו בימים הקרובים...
    שתי שאלות טכניות לחלוטין ברשותך. האחת, הבנתי שהמכשיר תומך ב- Quick Charge 3.0, יכול לאמת את זה? אני לא מבין כ"כ בנושא, אבל הרושם הוא שאפשר לקנות מטען שלא מסופק בחבילה, שאיתו אפשר להגיע לטעינה מהירה.
    דבר שני, באחת הסקירות מחו"ל אמרו שהמצלמות האחוריות בולטות החוצה וזה הופך אותן לפגיעות יותר למכות, שריטות וכדו'. ולכן המליצו על כיסוי אחורי שמעבה את שטח הגב של המכשיר ובעצם מבטל את הבליטה. מכיר את העניין?
    תודה רבה!

    השבמחק
  10. לא ציינת כי למכשיר זה כמו לקודמו חסר רכיב nfc. יש אנשים שזה חשוב להם, למשל לצורך טעינה של רב קו.

    השבמחק
  11. היי
    סקירה מעולה
    האם הוא יצא כבר בארץ ?
    ואיפה אם אפשר לשאול ?
    אני אישית עם הredmi 5plus והוא מצויין גם הסוללה מאוד חזקה (אני מטעין אותו יום כן ויום לא)

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא כבר נמכר בארץ . ראיתי אותו בכמה חנויות כמו KSP/ELINE/GOMOBILE

      מחק
  12. תודה גד. בין כל הדיונים הטכניים אשמח להתייחסות לגודל המסך. כפי שאתה כתבת לא פעם - אפילו מסך של 5.5 הוא לא הדבר הכי נוח בטח לא לעבודה עם יד אחת. עד כמה מרגישים את המעבר למסך 6 ? תודה

    השבמחק
  13. תודה גד.
    אני אוהב את הסקירות המפורטות שלך, כל הכבוד.
    מתלבט בין 3 מכשירים שיאומי: A1, Mi Note 3, Redmi Note 5.
    כרגע יש לי Redmi 4 והוא טוב למעט בעיות קליטה. אני גר בתל אביב, החלפתי מספר חברות סלולר והבעיה נמשכת. לבת הזוג יש מכשיר שיאומי מדגם אחר ולא חווה בעיות, כך שאני מניח שזה המכשיר.
    על איזה מבין השלושה ההם היית ממליץ? רמות המחיר של שלושתם סבירות ביותר מבחינתי.
    תודה,
    עידו

    השבמחק
  14. בתאילנד זה נמכר היום ב670 שח.

    השבמחק
    תשובות
    1. המחיר התאילנד הוא 770 שח. וזה הבדל שלא מצדיק איזכור....

      מחק
  15. היי
    קניתי את הםהפלאפ אתמול,
    מבחינת תצוגת התראות במסך נעילה יש 2 אוםציות
    הצגה מלאה של כל תוכן ההודעה או שום הצגה בכלל (אפילו לא בשורת משימות)

    אין אופציית ביניים? כמו בכל הטלפונים שקיימים בעולם?

    השבמחק
  16. חייב לציין שקניתי לביתי את המכשיר לפני חודש וחצי ולמכשיר בעיות קליטה קשות שיחות מתנתקות בלי סוף והגלישה נוראית. שירות הלקוחות של המילטון מזעזע

    השבמחק
  17. המכשיר מהיר אמין וכן מצריך מגן למצלמה שבולטת אבל בסכום סמלי אפשר לרכוש באינטרנט.
    אני רק לא מרוצה מהטביעת אצבע.
    אצלי זה לא פועל.
    המכשיר יחד עם שנתיים אחריות יבואן מקורי עלה עם שני מגינים שהיו שייכים לאריזה, 1000

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר