כזה ניסיתי: Samsung Galaxy J6 2018

משהו שגיליתי השבוע: בניגוד נניח לקוי אוטובוסים, לאותיות השונות המייצגות את סדרות הסמארטפונים של סמסונג יש משמעות. סדרה A למשל קרויה על שם Samsung Galaxy Alpha שהיה הראשון בסדרה הזאת. מה מייצגת ה-J בסדרת מכשירי הביניים שהוצגה לראשונה ב-2013? ובכן, משהו קצת יומרני ביחס למכשירים שבאופן מסורתי מציעים מפרט צנוע: "Joy". ועדיין, למרות המפרט הצנוע, לסדרה J מחלחלים עם הזמן פיצ'רים וטכנולוגיות שהיו שייכים שנה-שנתיים לפני כן לסדרות מתקדמות יותר של החברה. כמה Joy מקבלים במכשיר של סמסונג שעולה כ-1000 ש"ח? זה מה שניסיתי לבדוק באמצעות המכשיר הכי חדש בסדרה שהגיע לישראל, ה-Galaxy J6 2018.


Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: גד גניר)


אם Joy נמדד ביחידות גיגבייט, ה-Galaxy J6 2018 לא מעניק יותר מדי ממנו. זכרון ה-RAM כאן הוא בנפח 3 גיגה, והאחסון הפנימי (שניתן להרחבה) הוא בנפח 32 גיגה. ישנה גרסה נוספת עם 4 ו-64 גיגה בהתאמה, אך היא לא הגיעה לארץ באופן רשמי. בניגוד למכשירי דגל של סמסונג, את ה-J6 היא מציעה רק עם סוג אחד של ערכת שבבים, Exynos 7870, ערכת שבבים מייצור עצמי של סמסונג. ברוב הפרמטרים ערכת השבבים הזאת מקבילה לאחת מערכות השבבים הפופולריות והמוצלחות שעליה התבססו רוב מכשירי הביניים של שנה שעברה, ה-Snapdragon 625 של קוואלקום. שתיהן מיוצרות בטכנולוגיית 14 ננומטר ולשתיהן מעבדים בעלי שמונה ליבות למעשה, על הנייר, המקום היחיד שבו ערכת השבבים של סמסונג נמצאת בנחיתות לעומת זאת של קוואלקום היא במהירות השעון: 1.6 גיגהרץ לעומת 2 גיגהרץ. עד כאן שום דבר לא מפתיע במיוחד. מכשירי J כאמור מעולם לא הציגו מפרט טכני נוצץ, אולם השאלה היא לא מהם הנתונים הטכניים כי אם מה המכשיר יודע לעשות איתם.



מבט מקרוב על מערך הצילום של ה-Galaxy J6 2018 (צילום: גד גניר)
התוכנה כאן עדכנית יחסית, אנדרואיד 8 (גרסה 8.0.0, ולא נניח 8.1 העדכנית אפילו יותר, אבל למה להיות קטנוניים) כשעליה רץ הממשק הייחודי של היצרנית הקוריאנית, Samsung Experience, לשעבר טאצ'וויז. למעט ניואנסים ויזואליים זניחים בעיקר באנימציות מעבר, מדובר בממשק זהה לזה של מכשיריה היותר יוקרתיים של החברה. זה נחמד כי גם מי שהתפשר על עלות המכשיר עדיין מקבל פיצ'רים כמו תיקיה מאובטחת, ואפילו זיהוי פנים שאמנם אינו מאובטח ומתקדם כמו זה שב-iPhone X, אבל עדיין פועל לא רע. מצד שני, אתם מקבלים יחד באותה חבילה המון אפליקציות של סמסונג וגם כאלו שלא, את רובן ניתן אולי להשבית אך לא להסיר לחלוטין. תוסיפו לכך את ביקסבי, הסייע האישי הייחודי ולא דובר העברית של סמסונג, המופעל בגלילה הצידה של מסך הבית ותקבלו שפע של דברים שאתם לא בהכרח מעוניינים בהם, שמאכלסים את נפח האחסון במכשיר שלכם וחלקם גם שותים להנאתם שלוקים נדיבים מזכרון ה-RAM שלכם.


הרמקול ממוקם בחלקה העליון של הדופן הימנית של המכשיר (צילום: גד גניר) 


Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: גד גניר)

אמרתי לעצמי "די גד, תן הזדמנות לביקסבי. לך, קרא בדף המוצר הישראלי מה סמסונג טוענת שאפשר לעשות עם ביקסבי ב-Galaxy J6 2018", וזה בדיוק מה שעשיתי, אבל לא מצאתי אזכור שם לאפליקציה שהופעלה אצלי בטעות מספר דו ספרתי של פעמים ביום, רק בגלל גלילה של דף הבית לצד הלא נכון. מה כל כך נורא בזה? בעיקר שהיא מכבידה על המכשיר. במכשיר כמו J6 שזכרון ה-RAM שלו הוא מצרך מבוקש ועם מלאי צנוע, המכשיר נוטה לסגור אפליקציות שאינן בשימוש. כשחוזרים אליהן לאחר מכן, הן צריכות להיטען מחדש. במילים אחרות, יותר מדי פעמים קרה לי שנאלצתי להמתין שביקסבי המיותרת תיטען מחדש כאילו אנחנו נפגשים בפעם הראשונה מאז הדלקת המכשיר, וזאת מבלי שרציתי בכלל להפעיל אותה. ביקסבי היא רק סימפטום אחד. המפרט באופן כללי חלש מדי מכדי להחזיק את כל הניסים והנפלאות שסמסונג העמיסה עליו, וחוויית השימוש במכשיר פשוט אינה חלקה וזורמת אפילו בהשוואה למכשירים עם מפרט טכני דומה. לסוגיית ביקסבי אגב יש פתרון: ניתן להתקין אפליקציית מסך בית אחרת מחנות האפליקציות של גוגל. זה לא פתרון מושלם, יש דברים אחרים שהייתי מעדיף לעשות עם נפח ה-RAM הצנוע של המכשיר, אם כי זו שאלה של מה מרגיז אתכם יותר: הטעינה מחדש של ביקסבי או עוד אפליקציה שרצה לה ברקע כדי למנוע זאת. אגב, סמסונג כן קיצצה, אבל לא איפה שצריך: קורא טביעות האצבעות מסוגל לזכור רק 3 טביעות אצבעות (בניגוד ל-5 בכל מכשיר אנדרואיד אחר), ואין רטט בהקלדה במקלדת המובנית. רוצים רטט? התקינו את המקלדת של גוגל והפעילו את האפשרות הזאת באופן ידני.

Galaxy J6 2018 (צילום: גד גניר)

גוף פלסטיק - Galaxy J6 2018 (צילום: גד גניר)


סמסונג ציידה את Galaxy J6 2018 במסך Super AMOLED בגודל 5.6 אינטש. יחס המסך כאן הוא 18.5x9, מה שאומר שמדובר במסך צר וארוך. הוא מוקף במסגרות דקיקות. סמסונג קוראת לזה בשם המפוצץ מסך ללא גבולות, אבל בתכלס היא מיישרת קו גם בסדרת J עם טרנד מסגרות המסך הדקיקות שהחל כבר ב-2017. המסך מגיע עם כל היתרונות של מסכי Super AMOLED: צבעוניות עזה וצבע שחור עמוק מאוד. איפה סמסונג חסכה? ברזולוציה, 1480 על 720 פיקסלים בלבד. אם לא מסתכלים ממש טוב ומקרוב על טקסטים, או לחילופין לא עושים עניין מזה, אפשר בהחלט לחיות עם כמות הפיקסלים הקטנה יחסית במסך. מצד שני, רוב המכשירים בשוק ברמת המחיר הזאת מציעים רזולוציה גבוהה יותר, FHD. לי אישית זה פגע ב-Joy.

ה-Galaxy J6 2018 עשוי כולו פלסטיק, אבל נראה לא רע, ואפילו מגיע בגודל ובמשקל נוחים לשימוש. קורא טביעות האצבעות פחות נוח לשימוש. הוא ממוקם מתחת ובצמוד לעדשת המצלמה. זה לא קורה בטעות, וסמסונג מודעת לעובדה שהקורא והעדשה קרובים מדי זה לזה ועד כמה זה מרגיז את המשתמשים אך היא ממשיכה למקם אותו שם. שיא החוצפה הוא אזהרה ששילבה סמסונג באשף ההגדרה הראשונית של המכשיר, הקוראת למשתמשים להזהר שלא להניח את האצבע על העדשה עצמה. סמסונג, התבלבלתם. הזהרו אתם מלמקם את קורא טביעות האצבעות קרוב מדי לעדשת המצלמה ואז לא תצטרכו להציג אזהרות מרגיזות בתהליך ההגדרה של המכשיר. אגב, ה-J6 2018 אינו עמיד במים, אבל זה נסלח. בניגוד להיבטים רבים אחרים במכשיר, עמידות במים ממילא אינה נפוצה במכשירים ברמת המחיר הזאת.

אין ל-Samsung Galaxy J6 2018 הפתעות מרעישות להציע בתחום הצילום. העובדה שבמצלמה הראשית (13 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9) יש רק עדשה אחת ולא שתיים לא מפריעה לי כמו רמת הביצועים הכללית שלה. לוקח לה בערך שתי שניות להיפתח, היא בקושי מתמודדת עם תנועה של ילדים בתאורה שאינה תאורת אור יום, ובלילה הצילומים סובלים מגרעון ומריחות. לא הייתי פוסל את המכשיר רק על סמך המצלמה כי ביחס לקטגוריה המצלמה הזאת למעשה סטנדרטית. הבעיה שלי היא בעיקר בעיית ציפיות: סמסונג כבר שנים מייצרת סמארטפונים עם מצלמות משובחות, בעיקר במכשירי הדגל שלה. הייתי מצפה שמכשיר ביניים של סמסונג בשנת 2018 יגיע עם מצלמה סבירה ביחס, נניח למצלמה של מכשיר דגל של סמסונג מלפני שנתיים וחצי כמו Galaxy S7. זה בהחלט לא המצב כאן. מה שבכל זאת מפתיע קצת לטובה זו המצלמה הקדמית המצויידת בצמצם ברוחב זהה לזה של המצלמה הראשית מה שמייצר תמונות סלפי איכותיות למדי. אם טרם התבגרתם, תשמחו לשמוע שסמסונג השאירה את ה"סטיקרים" באפליקציית המצלמה כמו במכשירים היקרים יותר שלה, ציורים ותוספות שניתן להוסיף לצילום ולייצר תמונות מטופשות להפליא.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

מצלמת סלפי מפתיעה לטובה (צילום: גד גניר)

ל-Galaxy J6 2018 סוללה בקיבול של 3000mAh שתספיק בממוצע למשהו שנע בין 4 וחצי לחמש שעות שימוש. זה לא רע אבל זה לא מדהים. טעינה מהירה אין וחבל, וגם חבל ששקע הטעינה הוא מסוג MicroUSB המיושן. הרמקול של ממוקם בחלקה העליון של הדופן הימנית של המכשיר. הוא לא ניחן באיכות יוצאת דופן, אבל העוצמה שלו מספקת, והמיקום שלו מונע חסימה אקראית ע"י אצבע או זרוע לרכב.

מחירו הרשמי של J6 2018 הוא כאמור 999 ש"ח. ניתן להשיגו ביבוא רשמי בחנויות במחיר של כ-979 ש"ח, או אפילו להשיג אותו באיזור ה-700 ש"ח אם תבחרו ביבוא מקביל. זוהי למעשה הבשורה הגדולה ביותר של המכשיר הזה. טרם הושק בישראל מכשיר מסדרת J של סמסונג במחיר זול כל כך, וקרוב כל כך למחירם של סמארטפונים סיניים ברמת מפרט דומה. התמורה אגב, בהתאם. לא תקבלו כאן את ה-Joy שתצפו לקבל ממותג הסמארטפונים החזק ביותר בשוק כיום, אבל לפחות הפעם, בניגוד לעבר, תשלמו על כך קצת פחות.

7 תגובות

  1. אחלה סקירה . אם הייתי צריך לקנות מכשיר ברמת המחיר הזו , כנראה שהייתי מוותר עליו ...

    השבמחק
  2. מסכים לגמרי עם נועם,
    סקירה מצויינת עם ויתור,
    !I AM NOT YOUR JOY

    שלך,
    אביב

    השבמחק
  3. מכשיר סבבה לגמרי למי שלא רוצה להוציא הרבה כסף, במחירים האלה תוכלו לקנות רק שיואמי (מכשיר ברמה דומה-לא דגל) רק עם יותר זיכרון אבל הממשק של שיואמי מעצבן ועם באגים וגם באיכות בנייה לא משהו, ככה שעדיף את המכשיר הזה, מכשירים של וואוי או און פלוס יקרים הרבה יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מסכים . אם אתה קונה בחו"ל אתה יכול להשיג מי נוט 3 במחיר הזה ואתה מקבל כפול זיכרון , מעבד חזק יותר , איכות בנייה מעולה ואולי מצלמה יותר טובה . בארץ אתה תשלם 1350 על המי נוט 3 ולדעתי גם אז זה שווה את ההפרש .

      מחק
  4. משהו יכול לשפוך אור על מה עדיף?
    ה- Samsung j6 לעומת ה- core Samsung j7. חייבת לדעת!

    השבמחק
  5. מותג שמבטיח איכות אמינות וממשק נוח שווה כסף. לא יודע מה אתכם. אני שבעתי מכל הסינים האלה ששבוע אחרי הביקורת מתחילים לזייף

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר