כזה ניסיתי: House of Marley No Bounds

העובדה שאמנים מוצאים בשוק מוצרי האודיו סוג של השלמת הכנסה אינה חדשה לאף אחד. הדוגמה המוכרת (והמצליחה) ביותר היא של ד"ר דרה ומותג Beats, אם כי ישנם עוד אמנים שהחליטו לנסות את מזלם בתחום: 50 סנט עם SMS Audio, וויל איי אם שפלש לתחום האזניות אחרי ניסיונות עם חפיצים אחרים, וגם Ludacris שהשיק מותג אזניות משלו בשם SOUL. במקרה של House Of Marley הבינו אנשי החברה ששימוש בלבד שם המשפחה של בוב מארלי עשוי להראות כמו זלזול באינטליגנציה של הרוכשים הפונטציאלים (בין היתר כי בניגוד לאמנים אחרים שהשיקו קו מוצרי אודיו משל עצמם, בוב מארלי עצמו מעולם לא שמע על מוצרי החברה הנושאת את שמו) ועל כן החליטו להדביק למותג ערכי קיימות ושמירה על הסביבה. התוצאה היא רמקולים ואזניות הבנויים מחומרים טבעיים, מתחדשים, קלים למחזור וידידותיים לסביבה. ב-Chant Sport שבדקתי לפני שנתיים וחצי היתה זו תערובת של פלסטיק ממוחזר ממנה היה עשוי גוף הרמקול. הפעם, הרמקול האלחוטי החדש של החברה, ה-No Bounds מגיע עם תחתית עשויה שעם.

House of Marley No Bounds הפוך, כדי שתוכלו להתפעל מתחתית השעם שלו (צילום: גד גניר)


די מוזר לראות חברה המשווקת רמקולים ואזניות, משקיעה כל כך מעט בהסברים על טכנולוגיית האודיו שלה, וכל כך הרבה בחומרים מהם עשויים הרמקולים שלה, וכמה הם ידידותיים לסביבה. אם תשימו לרגע בצד את העובדה שרמקולים אלחוטיים הם מפגע סביבתי שבמקומות מסוימים תקבלו קנסות על שימוש בהם, שימוש בשעם, לפי מה שאומרים אנשי House Of Marley, נשמע באמת כמו בחירה מעניינת: הוא שוקל מעט, הוא עמיד למכות, מים ובקטריות, מסייע לאקוסטיקה ואפילו מאפשר לרמקול לצוף. מעבר לכך וחשוב מכל, הוא מופק מקליפת גזעי עצי אלון בקילוף ידני, בתהליך שמאפשר התחדשות טבעית בלי לפגוע בסביבה או כריתה של עצים. אגב, גם הבד המכסה את הרמקול עצמו וגם הסיליקון והגומי המכסים את שקע הטעינה - ממוחזרים.



House of Marley No Bounds (צילום: גד גניר)


ועדיין, ברמקול עסקינן. קראו לי אויב הסביבה, קראו לי ג'אנקי של חומרים שאינם מתכלים, קראו לי אפילו דונלד טראמפ, אבל עם כל הכבוד שאני רוכש לסגולותיו הפלאיות של השעם ולכיוון השיווקי הייחודי שבחר הבן היזם והלא מוזיקאי של בוב מארלי, כשאני בוחן רמקול, הדבר החשוב ביותר עבורי הוא איכות השמע. איך נשמע ה-No Bounds? ובכן, דווקא כן עם גבולות, אבל כאלו שבהחלט מתקבלים על הדעת. עוצמת השמע שלו חזקה מספיק למה שמצופה מרמקול במימדים כשלו, וגם האיכות שמע תואמת את מה שרמקול ברמת המחיר הלא מאוד גבוהה שלו בדר"כ נותנת. אז איפה הגבולות באים לידי ביטוי? בעומק הצלילים. חתימת הסאונד של הרמקולים והאזניות של House Of Marley היא בדר"כ שטוחה יחסית, וכך זה גם כאן. בגדול, למי שיש אזניים רגישות במיוחד, ולמי שינסה להשוות את הרמקול הזה לרמקולים יקרים יותר, זה יישמע כאילו הצליל סגור מעט. באסים אגב לא חסרים, אבל הם גם לא מוגזמים. שלא תבינו לא נכון: No Bounds נשמע טוב מאוד ביחס לרמקולים אחרים במחיר הזה ובאופן מפתיע, בהחלט אין כאן תחושה שנעשו הקרבות באיכות השמע לטובת שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. No Bounds, כמו רמקולים אלחוטיים אחרים בשוק, מצויד באחת האפשרויות האופטימיות ביותר, לפחות מנקודת מבטן של יצרניות רמקולים: ניתן לחבר אלחוטית בינו לבין רמקול No Bounds אחר ולקבל חויית שמע בסטריאו. יצרניות שמספקות את האפשרות הזאת בטח רואות בדמיונן אנשים שמשכנעים את חבריהם לקנות גם הם רמקול זהה לשלהם כדי לייצר יחד חויית סטריאו, או במקרה היותר אופטימי רואות אנשים נכנסים אל החנות וקונים שני רמקולים במקום אחד. עודף אופטימיות בהחלט הרג פה ושם כמה וכמה אנשים במהלך ההיסטוריה, אבל במקרה של הרמקול הזה, גם אם הסבירות שתזכו לחוות סטריאו היא נמוכה, זה בטוח לא מזיק שיש אפשרות כזאת. כמו כן, No Bounds מצויד במיקרופון לצורך ביצוע שיחות, אם כי כדי לבצע שיחות בפועל, כדאי להיות קרוב יחסית לרמקול אחרת הצד השני יתקשה לשמוע אתכם.

ה-No Bounds מעוצב כדיסקית שטוחה בערך בגודל של תקליטור. הוא לא תופס יותר מדי מקום, הוא לא שוקל יותר מדי ובאופן כללי נייד מאוד. הוא בנוי היטב, עמיד למים ואבק (תקן IP67, אל תפילו אותו לבריכה בעומק של יותר ממטר, ועדיף שלא לשטוף אותו תחת ברז בזרם חזק), ואפילו מצורף לרמקול "שאקל" כדי שתוכלו לתלות את הרמקול על תיק או על כל דבר אחר.

House of Marley No Bounds (צילום: גד גניר)


הסוללה של No Bounds תספיק לכם בממוצע לכ-10 שעות האזנה למוזיקה, בהתאם כמובן לעוצמת השמע ורציפות השימוש ברמקול. 10 שעות מוזיקה זה לא מעט, וזה מיישר קו עם רמקולים יקרים ממנו כמו ה-UE Wonderboom. בתום עשר השעות הללו, טעינה מלאה של הרמקול ממצב של סוללה פרוקה לחלוטין נמשכת כשעתיים בלבד. שקע הטעינה הוא עדיין מסוג Micro USB ולא USB Type C כמו ברוב הסמארטפונים המודרניים כך שאם תצאו איתו לחופשה תצטרכו להצטייד בכבל טעינה נוסף. את No Bounds ניתן לחבר למקור שמע באמצעות כבל AUX סטנדרטי, ללא בלוטות'. כבל כזה הוא לרוב לא יקר במיוחד, אבל משום מה יצרניות כבר לא מצרפות כבלים כאלו לרמקולים שלהם וכך גם House of Marley וחבל.

House of Marley No Bounds, מבט מקרוב על שקע הטעינה/חיבור AUX שמוסתרים ע"י כיסוי מחומר ממוחזר (צילום: גד גניר)


מחירו הרשמי של No Bounds הוא 299 ש"ח, אם כי תוכלו למצוא אותו ביבוא רשמי בחנויות רשת גם בקצת פחות מזה, 275 ש"ח. עבור המחיר הזה הוא מספק יופי של תמורה: העמידות במים ואבק, המימדים הקומפקטיים הסוללה הקשוחה וגם הסאונד שגם אם לא יתאים לכל אחד, רחוק מלאכזב, מצדיקים בהחלט את הסכום הזה. כל השאר, כלומר, המסר הסביבתי, הוא רק בונוס.

1 תגובות

  1. רכשתי לפני כשנה אוזניות inear של House of Marley והתאכזבתי מהצליל מאוד, צליל לא נקי, בהגברה גבוהה הסאונד צורמני

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר