כזה ניסיתי: Pelephone Car

אחת הסיטואציות המתסכלות ביותר בחייו של אדם בוגר היא מעמד התשלום במוסך לאחר תיקון או טיפול, במיוחד כשאינעם מעורים בעולם המושגים הטכניים ברכב. הכנסתם את הרכב לטיפול שגרתי ופתאום בחשבון (או בשיחה מהמוסך במהלך היום) מתגלה שהיה צורך להחליף רכיב שמעולם לא שמעת עליו, או גרוע מכך, רכיב יקר שדווקא כן שמעתם עליו, אבל לא היה לכם מושג שאינו עובד כשורה. מילא התשלום הנוסף, הבעיה היותר גדולה היא חוסר האמון הטבוע בכל אחד מאיתנו במקצוע המוסכניק, ובעובדה שיש לו ולרכב שלכם שפה משותפת שאינכם באמת מכירים. לפני כשלוש שנים הציג סטאראטפ ישראלי התקן בשם אנג׳י המתחבר לשקע מחשב הרכב ולאפליקציה בסמארטפון שלכם, ומציג לכם מידע אודות מצב הרכב באופן שוטף. הרכיב עצמו היה זול לרכישה, והמודל העסקי התבסס על הפנייה למוסכים ספציפיים שהתחברו לשירות, ושליחת הצעות מחיר לתיקון היישר לסמארטפון של המשתמש. לפני מספר חודשים החליטה פלאפון להציג רכיב דומה משלה בשם Pelephone Car, אך עם סט יכולות מגוון הרבה יותר.


Pelephone Car (צילום: גד גניר)


Pelephone Car מתחבר אל שקע ה-OBD II של הרכב, שקע בתקן סטנדרטי שיש בכל רכב שיוצר בעשורים האחרונים. ביונדאי שלי השקע הזה ממוקם בחלקה התחתון של תיבת הפיוזים, אבל מאחר שתיבת הפיוזים הזאת עוצבה בתקופה שבה רכיבים כאלו לא היו עדיין נפוצים, האפשרות היחידה לחבר את Pelephone Car למקומו היא לוותר על הכיסוי של התיבה הזאת. זה לא אסון, ברוב המקרים התיבה ממילא מוחבאת באיזור שלא רואים אותו ביום יום, אבל יש כאלו שזה עשוי להפריע להם ברמה האסתטית.



Pelephone Car, אצלי ברכב (צילום: גד גניר)


לאחר חיבור הרכיב לשקע ולאחר תהליך קצר של הרשמה לשירות, הכל מוכן לנסיעה. המסך הראשי של האפליקציה כולל מחוונים על מצב הרכב: מצב המנועה (כבוי/מונע), חום המנוע, סל"ד, מהירות ועוד. בהתנעה תעדכן אתכם האפליקציה אם כל המערכות תקינות ובמידה שמשהו אינו תקין היא תתריע על כך. המערכת יודעת להתריע על התחממות של המנוע, מפלס שמן נמוך, טעינת מצבר נמוכה ותקלות מנוע. בנוסף, המערכת יודעת לבצע חישוב של כמות ועלות הדלק שצרכתם. כבונוס מיוחד אתם מקבלים בכל מסך טיפים עם מידע שימושי וברור מאליו כמו: "רוצה לטעון את המצבר? זה הזמן לצאת לכמה נסיעות ארוכות. נסיעות קצרות לא יאפשרו טעינה מלאה של המצבר" או "מי שמאיץ יותר, בולם יותר. אז למה למהר?".


מעבר לתקלות ברכב, Pelephone Car יודע לזהות גם תקלות בנהג. הורים לנהגים חדשים? תשמחו לשמוע שהרכיב עוקב אחר דפוסי ההתנהגות בכביש ומתריע באפליקציה על האצות חריפות, בלימות חירום, שינויי נתיב בצורה מסוכנת ולא עלינו - חבטה או זעזוע. המערכת גם יודעת להתריע על חריגת מהירות מהמהירות המקסימלית שקבעתם מראש. שימו לב, זו לא התרעה על מהירות מופרזת: במידה שאתם או מישהו אחר ייסע ברכבכם במהירות של 90 קמ"ש בסביבת בית ספר או בשכונת מגורים, לא תקבלו על כך התרעה.


החדירה לפרטיות של הילדים שלכם לא נגמרת רק במעקב אחר אופן הנהיגה שלהם. Pelephone Car מתעד את כל הנסיעות שבוצעו ברכב כל עוד הוא היה מחובר לשקע שלו. דרך האפליקציה תוכלו לדעת בדיוק לאן נסעו ברכב ומתי. מעבר לכך, תוכלו לתחום איזור גבול מסוים על גבי מפה, ואף לקבל התרעה באס אם אס במידה והרכב יצא מהגבול הזה. זוכרים את ZUS שידע להציג לכם את המיקום בו חניתם לאחרונה? גם Pelephone Car יודע לעשות זאת. האם מדובר בתחליף לאיתורן? לא ממש. אם מישהו מעוניין שלא תדעו לאן הוא נסע, כל שעליו לעשות זה לנתק את הPelephone Car משקע ה-OBD-II. אם זה הילדים שלכם, תוכלו לאיים שלא תיתנו להם את האוטו שוב. אם זה גנב רכב, האיום הזה יעבוד מן הסתם פחות טוב.




חלק נרחב מהיכולות הללו נובע ממה שמבדל את Pelephone Car מרכיבי OBD אחרים בשוק: שילובה של קישורית סלולרית וכרטיס סים עם חבילת גלישה בתוך הרכיב עצמו. במילים אחרות, אתם לא באמת רוכשים את Pelephone Car, אתם משכירים אותו יחד עם חבילת גלישה בתשלום חודשי ומקבלים רשת WiFi בתוך הרכב עם נפח גלישה בהתאם לגובה התשלום החודשי שקבעתם. על הדרך, מציעה לכם פלאפון גם מה לעשות עם ה-WiFi הזה. אגף המוזיקה והוידאו באפליקציה מספק לכם קישורים למספר אפליקציות: הראשונה היא לרדיו אינטרנטי, דרך אפליקציית RadioIn החינמית ממילא. בנוסף, פלאפון מפרגנים לחברה אחרת בקבוצת בזק, Yes, עם חודש התנסות בשירות StingTV. את שירות Musix, שירות המוזיקה של פלאפון שמדיר שינה מאנשי ספוטיפיי, דיזר, אפל מיוזיק וטידאל תוכלו לקבל במלואו יחד עם Pelephone Car במידה ותבחרו בחבילת הגלישה הגדולה והיקרה ביותר. גם אז, תוכלו לעשות שימוש באפליקציה רק אם תהיו מחוברים לרשת האינטרנט האלחוטי ברכב. אם תבחרו בחבילות הגלישה הקטנות יותר, תוכלו להנות מקישור נוצץ להורדת האפליקציה באופן עצמאי, ולשלם עליה בנפרד את דמי המנוי הקבועים.


שקע ה-OBD-II של Pelephone Car (צילום: גד גניר)

דמי המנוי הם 25.9 ש"ח לחבילת הגלישה בנפח הקטן ביותר, 2GB. החבילה עליה פלאפון ממליצה באתרה היא חבילה הכוללת נפח גלישה של כ-15GB ועולה כ-35.9 ש"ח. צרכני תוכן כבדים דווקא ברכב? בחרו בחבילה הגדולה ביותר עם 50GB בעלות של כ-39.9 ש"ח. אם מתייחסים לפונקציית רשת ה-WiFi ברכב בלבד, קשה למצוא כאן משהו מלהיב. רוב חברות הסלולר מציעות כבר חבילות גלישה הכוללות נפח גדול יותר, ובחלק מהמקרים גם זול יותר מהמחירים שציינתי. האם שווה לשלם תשלום נוסף רק בשביל הנוחות הזאת ובשביל להמנע מלהפעיל את ההוטספוט בטלפון שלכם? בפירוש לא, אבל כאמור Pelephone Car אינו רק נתב סלולרי. הוא מאגד בתוכו מספר יכולות ייחודיות, מעבר ליכולת הבסיסית של לספר לכם איך הרכב שלכם מרגיש. הייחוד האמיתי של הרכיב הזה הוא ביכולת לפגוע בצורה כה שיטתית בפרטיות של מי שנוסע ברכב שלכם, לבדוק לאן הוא נוסע, ולבדוק האם הוא נסע לשם בזהירות או שלא. לפיכך, אם אתם אנשים שיש להם בעיית אמון בילדים, בבן/בת הזוג ו/או במוסכניק שלכם, Pelephone Car בהחלט יוכל לסייע.

7 תגובות

  1. תודה, גד,
    תופינים על הבוקר,
    סקירה נהדרת על מוצר מעניין.
    סופשבוע נעים,
    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. אביב,
      אנשים קוראים את התגובות במטרה לקבל מידע נוסף...
      התגובה האוטומטית שלך פשוט מעצבנת! תרגיע...

      מחק
  2. חבל שלא התייחסת לרכיב קיים בשוק engie

    השבמחק
  3. חחחחחח תקלות בנהג ןאיום על הגנב אין כמןך גד

    השבמחק
  4. אני משתמש ברכיב כבר שלושה חודשים.
    בכללי מתפקד בסדר, אולם עקב האכילס שלו הוא מדידת צריכת הדלק. יש לי פוקוס פורד, ואפליקציה מופיעה צריכה כפולה כבסיס מדידה מה נכון במציאות! באפליקציה מצויין שצריכת הדלק היא 1/5ובמציאות היא כפליים ויותר. פניתי לפאלפון והם לא יודעים לטפל בבעיה. חבל!!

    השבמחק
  5. Thank you for the useful device! It's very modern and handy. Can't do without it!
    Works perfect in my car.

    השבמחק
  6. לאלו שחובבבים את diy, קונים בעלי אקספרס obdii בעשרה דולר, מורידים תוכנה של obd )ונגיד משלמים עליה עוד שלושה דולר). מורידים מספר אפליקציות ויש לך את אותו מוצר בשבריר מחיר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר