כזה ניסיתי: JBL GO 2

לפני קצת יותר משלוש שנים התנסיתי ב-JBL GO, הרמקול האלחוטי הזול ביותר בקטלוג של JBL, הקטן ביותר, ובאופן כללי, כזה שאינו מגיע עם יומרות גדולות. עוצמת השמע שלו היתה לא רעה ביחס למחיר, איכות הסאונד גם. הוא גם לא היה עמיד במים, אם כי באותה תקופה רמקולים עמידים למים היו מצרך נדיר יחסית. למעשה, למעט המחיר הזול, הוא הצטיין בעיקר בעובדה שהוא נכנס לנישה ספציפית מאוד: ה-GO היה רמקול אידיאלי לאנשים שלא סגורים על אם הם אכן זקוקים לרמקול אלחוטי או שלא, או לחילופין רוצים שיהיה בבית למקרה הצורך, אבל לא רוצים להשקיע יותר מדי, לא בכסף ולא בנדל"ן בכוורת בחדר העבודה. ה-GO 2, ממשיך דרכו של ה-GO הגיע אליי לפני מספר שבועות באמצעות היבואנית, רשת באג. המחיר נשאר זהה, 199 ש"ח. מה כן השתנה? לא הרבה, אבל זה לא בהכרח דבר רע.


JBL GO 2 (צילום: גד גניר)


ה-JBL GO 2 שומר על מימדים כמעט זהים לאלו של קודמו, משהו בסדר גודל של קופסת סיגריות, רק טיפה עבה יותר. את הפינות המחודדות החליפו פינות עגלגלות יותר אך העיצוב באופן כללי נשאר זהה ופשוט. גם כאן, הלוגו של JBL תופס את רוב שטח החזית ואת רוב גב הרמקול. אין משהו יוצא דופן או ייחודי בעיצוב של GO 2. בניגוד לרמקולים גליליים, כאן ברור מה הכיוון שממנו מגיע השמע ויש רק דרך אחת להציב אותו בצורה נכונה. בחלקו העליון נמצאים חמישה לחצנים: כפתור הדלקה וכיבוי, כפתור צימוד למכשירים חדשים, שני כפתורי שליטה על עוצמת השמע, וכפתור להפעלה ועצירה של המוזיקה. בצד, מתחת למכסה, נמצאים חיבור MicroUSB לטעינה, וחיבור 3.5 מ"מ למקרה שתרצו לחבר את הרמקול למכשיר שלא התברך בקישורית בלוטות'.


בניגוד לקודמו, ה-GO 2 מתהדר בתקן IPX7 מה שאומר שבמובן מסוים הוא עמיד במים. התקן הספציפי הזה אומר שאת הרמקול הזה הכניסו לתוך מים בעומק של עד מטר אחד, לפרק זמן של כ-30 דקות והוא שרד כדי לספר על כך. זה נראה כאילו הכל ברור כשיש תקן כזה, אבל למעשה זה קצת מטעה. מותר להיות אופטימיים ולחשוב שאולי ה-JBL GO 2 ישרוד נפילו לעומקים גדולים יותר, אבל לא כדאי באמת לנסות זאת. מצד שני, גם אם הולכים עם התקן הרשמי, מדובר בבדיקה בתנאי מעבדה. העמידות במים היא פונקציה של לחץ מים בעומקים שהוגדרו. הזזתם את הרמקול בתוך העומק הזה? הוספתם לחץ מים על הרמקול ושיניתם את המשוואה. מעבר לכך, עמידות במים עד לעומק של מטר משאיר לכם מקום לטעויות עם ה-GO2 בעיקר בבריכת הפעוטות. בניגוד לחלק מהרמקולים בשוק, ה-GO2 לא יצוף אם ייפול למים ולכן כדי לתפוס אותו בזמן. נפילה לעומק של יותר ממטר תעמיד אותו בסכנת טביעה. ועדיין, העמידות המסוימת הזאת במים היא שדרוג חשוב. אז צלילות הוא לא עושה, אבל גשם, התזות מים או כוסות מים תועות לא יצליחו להזיק לו, וברמקולים אלחוטיים הגנה מהסוג הזה מוסיפה המון שקט נפשי.

החיבורים ב-JBL GO 2 מכוסים לטובת אטימות למים (צילום: גד גניר)


הדור השני לסדרת GO של JBL לא מביא שינוי מהותי בשמע. ה-GO 2 נשמע דומה מאוד לקודמו, שזה אומר נהדר ביחס למה שמצפים לקבל מרמקול בגודל כזה ובמחיר כזה. אל תצפו לניסים: עם טווח תדרים זהה לזה של קודמו, 180Hz – 20kHz, הרמקול הזה לוקה בחסר בבאסים והשמע מעט חסום, אך מצד שני קשה מאוד להשיג משהו טוב מזה במימדים האלו ובטווח המחיר הזה. ההספק המקסימלי  של GO 2 עומד על 3 וואט. זה יספיק לכם אם אתם רוצים להאזין למוזיקה במשרד או בחדר ממוצע, אבל אם תרצו לשמוע מוזיקה בחוץ בשטח פתוח, תאלצו להצטייד ברמקול חזק יותר.

הלוגואים של JBL מכסים את רוב שטחו של ה-GO 2 מלפנים ומאחור (צילום: גד גניר)

הלחצנים בחלקו העליון של JBL GO 2 (צילום: גד גניר)


הסוללה של GO 2 גדלה קצת ביחס לקודמו: 730mAh לעומת 600 בדגם הקודם. התוספת לא ממש באה לידי ביטוי במשך הזמן שהרמקול הזה מסוגל לנגן מוזיקה בין טעינה לטעינה. הוא יצליח לספק לכם כ-5 שעות האזנה, שזה לא מרשים במיוחד, אבל שוב, כשלוקחים בחשבון את הגודל שלו ואת העובדה שקשה להכניס לתוך קופסה כזאת סוללה גדולה יותר, זה דווקא לא רע. טעינת הסוללה במלואה אגב תיקח לכם כשעתיים וחצי.



ראיתי לא מעט יצרניות שחפיצי "רמת הכניסה" שלהן עושים בושות. ה-JBL GO 2 ממש לא כזה. באותם 199  ש"ח שנדרשתם לשלם על ה-GO הראשון ותידרשו לשלם כעת גם על השני, מקבלים רמקול שעושה עבודה לא רעה בלהיות הרמקול הכי זול שלא תצטערו שקניתם. כמו קודמו, מדובר ברמקול שמיועד למי שאינו בטוח אם הוא זקוק לרמקול אלחוטי בכלל, אבל לא מעוניין לשלם עבור ההרפתקה הזאת הרבה. השמע שלו הן מבחינת עוצמה והן מבחינת איכות תואם את מה שהייתי מצפה לקבל מרמקול כזה. הבשורה העיקרית שה-GO 2 בכל זאת מביא אל רמת הכניסה של הרמקולים האלחוטיים של JBL היא העמידות בהתזות מים שאולי לא תהפוך אותו לחסין לצלילות בבריכה, אבל תיתן מענה להתזות מים אקראיות או כוסות מים מעופפות.

3 תגובות

  1. מצויין, תודה גד,
    אנסה אחד כזה.

    שלך,
    אביב

    השבמחק
  2. סקריה קלילה ומצויינת.
    נראה שזה רמקול כניסה מצויין לרמת המחיר שלו. וגם המוניטין המעולה של המותג עושה את שלו.
    יש לי את ה- JBL Charge 3 ואני מאוד מרוצה ממנו. עושה את כל מה שאמור לעשות ובצורה נפלאה ללא תלונות.
    אגב, מאוד נהנה לקרוא ולהתעמק בבלוג שלך ועוקב באדיקות.
    תודה.

    אשמח בהמשך אם יזדמן לסקירה על ה- JBL Clip 3 :-)

    השבמחק
  3. לי יש את sound blaster free והוא אחלה ולא יקר.
    איך הוא ביחס ל jbl?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר