אוזניות אלחוטיות בסלון בכל מחיר (מתחת ל-40$)

המתאם הזה אמנם עלה רק 2.5 דולר, אך הוא כולל בתוכו סאגה ארוכה שכוללת תקווה, אכזבה כואבת, רגעי מתח ואימה, וסוף טוב אך צפוי. הכל התחיל מהרצון שלי להמשיך לראות סרטים בסלון, בווליום סביר, גם אחרי שכולם בבית הלכו לישון.

לא יודע איך זה אצל הורים צעירים אחרים, אצלנו גילינו מהר מאוד שווליום גבוה, או כזה שחזק יותר מקולו של דשא צומח לדוגמא, עשוי להעיר את הילדה, מה שיפגע בחויית הצפייה בסרט. מאחר וגם צפייה בסרטים ב-Mute מוחלט זה פחות כיף, החלטתי שאני חייב למצוא דרך לשמוע מבלי להפריע לשאר יושבי הבית. במצב כזה, הפתרון המתבקש הוא אוזניות אלחוטיות, השאלה איזה.

יש בשוק לא מעט ערכות של אוזניות אלחוטיות המיועדות בדיוק למטרה זו. מדובר בהוצאה של 200-400 ₪ שלא ממש התחשק לי לעשות, במיוחד כשכרגע יש לי בבית לא מעט אוזניות רגילות שכנראה מספקות איכות שמע טובה יותר.
מה עושים?


בזמנו קניתי מתאם בלוטות' עם חיבור 3.5 מ"מ של Jabra. את המתאם מחברים לכל מכשיר בעל כניסת אוזניות, והמתאם משדר את השמע לאוזניות בלוטות' סטריאופוניות. חיבור ה-3.5 מ"מ במתאם הזה היה בקצהו של חוט מסולסל, שלצערי במהלך השנים נשחק, מה שיצר הפרעות בלתי נסבלות בשידור, ניתוקים וקיטועים בסאונד. מתאם כזה עולה באיזור ה-30 דולר. סכום הגיוני, אבל בשלב הזה זה כבר הפך להיות סוג של אובססיה: אני חייב להשיג שמע אלחוטי באוזניות, בהוצאה הכספית המינימלית ביותר. לצורך כך, נתפסתי לטענות שקבעו שבלוטות' הוא בעצם לא פרוטוקול תקשורת טוב למטרה הזאת, מאחר וקיים דיליי מסוים, מה שיגרום לכל סרט להראות כמו פרסומת לא מדובבת כראוי של קינדר.





בשלב הזה נזכרתי במשדר FM  ישן שיש לי בבית, משדר דווקא איכותי מאוד של iriver, חברה בעלת היסטוריה מפוארת של נגני MP3 איכותיים. בשנתיים האחרונות, מאז שסידרתי לעצמי חיבור AUX במערכת ברכב, המשדר הזה נותר מיותם על הכוורת בחדר העבודה. הבעיה היחידה היתה שהמשדר מיועד להיכנס לתוך שקע המצית ברכב. הפתרון, מתאם שהופך שקע חשמל רגיל בבית, לשקע מצית. בעלות של 2.5 דולר. בינגו!




למי שעדיין לא הבין, הרעיון הוא כזה: את המשדר אחבר לחשמל דרך המתאם, ואל הטלויזיה. הסאונד ישודר דרכו בתדר FM, היישר לכל מקלט רדיו (בטלפון הסלולרי, בנגן MP3 וכו') שאבחר לחבר אליו אוזניות חוטיות רגילות.


הזמנתי את המתאם, החלק היחיד שהיה חסר בכל האופרציה הזאת, וחיכיתי שלושה שבועות עד שיגיע אליי. את הזמן הזה העברתי בלמצוא הוכחות ברשת שהדבר אכן אמור לעבוד (הסתמכתי על הודעה אחת בפורום אמריקאי שדיברה על שימוש במשדרFM  אך לא התייחסה למתאם כזה או אחר). העובדה שחלק מהאוזניות האלחוטיות באמת מבוססות על שידור הסאונד בגלי רדיו ביססה אצלי את הביטחון שעליתי באמת על משהו כאן. בזמן שנותר הספקתי להציק ולספר בגאווה גדולה לכל הסובבים אותי על הפתרון הגאוני שמצאתי וכמה אני מחכה שהמתאם כבר יגיע אליי.





הגיע המתאם. נרגש כולי חיברתי את כל המרכיבים למקומם, הדלקתי טלויזיה ו...קטסטרופה. שומעים קצת את מה שקורה בטלוויזיה, אבל שומעים בעיקר הפרעות סטטיות ורעש לבן. ניסיתי לשנות תחנות, להשתמש בנגן אחר כמקלט רדיו, כלום. אותו הדבר. ים של הפרעות סטטיות בלתי נסבלות. החלטתי לא להתייאש. שלפתי את המתאם והמשדר מהחשמל, ניגשתי לשקע אחר בבית, וחיברתי את המשדר לטאבלט שלי כדי לנסות לשדר ממנו מוזיקה לאוזניות שלי באופן אלחוטי. כמות הרעשים הסטטיים הצטמצמה, ואפילו באופן משמעותי, אבל עדיין לא בצורה שניתן לחיות איתה. בעודי חושב מה עוד ניתן לעשות, קלטתי פתאום שאפליקציית הנגן בטאלבט כיבתה את עצמה, והטאבלט מתחיל להשתגע. אפליקציות נפתחו ונסגרו מעצמן, המסך התעורר לחיים ונכבה, והכל באופן אקראי לחלוטין מבלי שאגע בו. אין לי ידע מספיק בחשמל כדי להסביר את התופעה, אבל כנראה שישנה איזושהי זליגה של זרם החוצה מהמתאם, מה שגורם לטאבלט להשתגע (נשמע עילג, ולמרות זאת, זה המיטב שאני יכול). בשלב הזה התייאשתי סופית, והשלמתי עם ההפסד הנורא של 2.5 דולר שהשקעתי בהרפתקה הזאת.




והסוף הטוב: בסופו של דבר קניתי משדר בלוטות', דומה מאוד לזה שהיה לי מלכתחילה, ב-33 דולר. היתרון הגדול שלו על פני זה של Jabra הוא שאין בעיה לטעון אותו כשהוא פועל. אני אפילו לא טורח לכבות אותו בסיום השימוש. כך, בכל פעם שאנחנו מדליקים את הטלוויזיה, המשדר נטען משקע ה-USB  שלה, וזמין לשימוש בכל רגע נתון. ומה לגבי הדיליי בשמע? אין. ואם יש, אז הוא כל כך מינורי, שעדיין לא יצא לי להבחין בו ממש.




בקיצור, שיטת השידור ב-FM  שלי הייתה כישלון מוחלט. ייתכן מאוד שמשדר FM שאינו מיועד לחיבור לשקע המצית ברכב, יעשה כאן את העבודה. אם מישהו מהקוראים ניסה זאת, אשמח לשמוע. אם אתם מתכננים להשתמש בבלוטות' כדי לשמוע באופן אלחוטי את הטלוויזיה שלכם, הנה מספר עצות שימושיות:

לגבי יחידת המשדר: לא מספיק לרשום בחיפוש באיביי Bluetooth Transmitter. חשוב לוודא בתיאור המוצר, שהוא מסוגל באמת לשדר בלוטות' ולא לקלוט. יש למוכרים הסיניים נטייה להתבלבל בין Receiver  ל-Transmitter וחבל על הזמן והכסף שלכם. אם דיברנו על סינים, לי הספיק משדר סיני רגיל ופשוט. לא תמצאו מותגים גדולים בסוג המוצר הזה וחבל להשקיע יותר כסף מהמינימום הדרוש כאן. שימו לב לגבי נושא אפשרות הטעינה בזמן פעולה שציינתי קודם, זה לא הכרחי אבל זה חוסך את הצורך לטעון כל פעם את המשדר לפני צפייה בטלוויזיה.


אוזניות: הצטיידו באוזניות בלוטות' איכותיות כמו אלו, או בחרו בפתרון אפילו חכם יותר של מקלט בלוטות' כמו זה, שיש לו כניסת אוזניות רגילה. אל מקלט בלוטות' תוכלו לחבר כל סוג אוזניות רגילות שיש כבר ברשותכם והתרגלתם לסאונד שלהן.

2 תגובות

  1. האם לאחר שימוש של שנה בערך, עדיין תמליץ על אותו Bluetooth Transmitter?

    האם לא נתקלת בתקלות, דיליי גדול בשמע, בעיות התחברות לאוזניות ועוד?

    השבמחק
  2. קניתי transmitter הבעיה היא שאני לא מצליח לסנכרן בין האוזניות למשדר. אין בשתיהן אופציה לחפש אחד את השני

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר