כזאת יש לי: מקלדת לנקסוס 7

הסיפור של המקלדת הזאת מתחיל מהיום בו בחרתי למכור את ה-Asus Transformer TF-101 הישן שלי, ולקנות במקומו טאבלט נקסוס 7. לטובת קוראינו שלא מצויים בעולם הטאבלטים אספר בקצרה: ה-Asus Transformer TF-101 היה מיוחד מכמה בחינות, הוא היה מראשוני הטאבלטים שהריצו את גרסא 3 של אנדרואיד, גרסת אנדרואיד שהותאמה במיוחד לשימוש על טאבלטים. היה לו מסך משובח, הוא היה בנוי מחומרים איכותיים אבל הייחוד העיקרי שלו לעומת טאבלטים אחרים בשוק היתה ללא ספק תחנת העגינה שלו, שהיא למעשה מקלדת לכל דבר, והאמת שגם נוחה למדי. מלבד השימוש כמקלדת, תחנת העגינה הטעינה את הסוללה של הטאבלט והוסיפה לו שתי כניסות USB.

ולמרות הנוחות בשימוש בטאבלט הזה כמו מחשב נייד קטן, כשהייתי שולף אותו מתחנת העגינה, הייתי נשאר בידיי עם טאבלט גדול מדי לשימוש נוח (10.1 אינטש, אחד הגדלים הסטנדרטיים לטאבלטים המריצים אנדרואיד) וגם כבד. בנוסף, התקופה הזאת הפסיק ה-Asus Transformer TF-101 לקבל עדכונים למערכת ההפעלה, והתחיל לגמגם ולקרטע. הנקסוס 7 הוא טאבלט מבית אסוס אף הוא, עם הבדל קטן ומשמעותי- הוא מיוצר עפ"י מפרט שגוגל קבעה, ומריץ גרסא "נקייה" של אנדרואיד. מכשירי נקסוס מקבלים את עדכוני התוכנה שלהם ישירות מגוגל, ולכן בכל השקה של גרסת אנדרואיד חדשה, הנקסוס 7 יקבל עדכון, בלי שיצטרך לעבור תהליך התאמה לאפליקציות השונות שהיצרן התקין מראש. 


אז מכרתי את ה-Asus Transformer TF-101, ויום לאחר מכן קניתי את הנקסוס 7. יומיים לאחר מכן התחלתי בטקס הקבוע שלי עם כל קנייה של חפיץ חדש: צלילה לעולם האקססוריז שלו. איך עושים את זה? חיפוש פשוט של שם הדגם באיביי. בין שלל הקייסים הדוחים, עטי הסטיילוס המיותרים, ומדבקות מסך באיכות נחותה, מצאתי גם מקלדת בלוטות'המותאמת לשימוש עם הנקסוס 7. כל טאבלט אנדרואיד יודע לתקשר עם כל מקלדת בלוטות'. ברגע שתזווגו בין המקלדת לטאבלט תוכלו כבר לכתוב איתה באנגלית, ואם תתקינו את האפליקציה הזאת, תוכלו גם לכתוב בעברית. 

אז מה זה אומר בכל זאת "מותאמת"? ובכן, המקלדת הזאת נראית ומעוצבת כמו המשך ישיר של הנקסוס 7 עצמו. הגב שלה כנראה עשוי מחומרים פחות איכותיים מזה של הנקסוס 7, אך למרות זאת, הם נראים זהים. פרט לעיצוב, המקלדת מסוגלת להתחבר לחלקו הקדמי של הטאבלט ולכסות אותו לחלוטין, מה שהופך אותה לסוג של קייס, או מגן מסך מאוד מושקע.



לצערי מדובר באחת הקניות המיותרות שאי פעם עשיתי. איפה המקלדת הנפלאה של הטרנספורמר, ואיפה המקלדת הזאת. ראשית כל, ניסיתם פעם להקליד על מקלדת בגודל של מסך 7 אינטש? לא כיף, לפחות לא לבעל אצבעות יחסית גדולות כמוני. בנוסף, אין פה משטח עכבר. אני יודע, תגידו מה שתרצו, מסך מגע וכאלו, נכון, צודקים, אבל כשעובדים עם מקלדת, נורא מוזר להתחיל לגעת במסך. עוד בעיות: שורת המקשים העליונה קרובה מדי לתושבת של המסך בתוך המקלדת, מה שהופך את הלחיצה על המקשים האלו ללא נוחה. התושבת שבה יושב הטאבלט אמנם יציבה, אבל הדפנות שלה חדות ומשאירות סימן על מסך הזכוכית של הטאבלט. בקיצור, הבנתם את הרעיון.




לסיום, אם אני חייב להצביע על יתרונות במקלדת הזאת (ואני לא חייב, אז יצרן סיני לא ידוע, תעריך את זה!), אני יכול להגיד שחיצונית לפחות, היא באמת נראית כמו מוצר משלים אידיאלי לנקסוס 7, החומרים כמו שאמרתי פחות איכותיים, אך לא נראים מאוד זולים, ויש לה שקע טעינה Micro USB, מה שאומר שאפשר לטעון אותה עם המטען של הטאבלט שלכם.


4 תגובות

  1. יש לי מקלדת כזאת בדיוק לנקסוס
    איך עוברים לעברית?

    השבמחק
  2. היי חנן!
    התקן את האפליקציה הזאת:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apedroid.hwkeyboardhelper&hl=en
    באפשרויות, תוכל למצוא את אפשרות להוספת מקלדת בשפה שניה, ואת קיצורי הדרך באמצעותם ניתן להחליף שפה במקלדת.

    השבמחק
  3. היי גד, כמה עולה כזאת מקלדת? והאם היא מתאימה לאסוס ממו פד hd 7?

    השבמחק
  4. שלום
    יש לי את המקלדת הזאת והנורה של הבלוטוט לא דולקת. המקלדת לא הייתה בשימוש המון זמן.. וברגע שאני מטעינה אותה רק הנורה עם הסימון של הברק דולקת..מה עושים?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר