כזה ניסיתי: שעון חכם Samsung Gear 2 Neo

ה-Gear 2 Neo הוא כבר השעון השלישי של סמסונג שיוצא לי לבדוק במסגרת הבלוג הזה בשנה האחרונה. קדמו לו ה-Galaxy Gear וה-Gear Fit שהוא אמנם יותר צמיד ניטור משעון חכם, אבל בינינו, מדובר בשעון חכם. את ה-Gear 2  עדיין לא פגשתי, אך ה-Gear 2 Neo הוא גרסה זולה ומעט פשוטה יותר שלו, בדיוק כפי שה-Galaxy Note 3 Neo הוא גרסה זולה ופשוטה יותר של ה-Galaxy Note 3 הרגיל.

Samsung Gear 2 Neo (צילום: גד גניר)

את ה-Gear הראשון הגדרתי בעיקר כפינוק יקר עבור סוגים שונים וספציפיים מאוד של אנשים. בנוסף, היו מקומות בהם חשבתי שהאופן בו סמסונג אפיינה את השעון החכם הראשון שלה בשוק, לא היו מלוטשים מספיק, והורגש ששעון חכם הוא עדיין רעיון מעט בוסרי. באווירה פסימית זו ניגשתי לבדוק את אחד משני היורשים שלו, ודווקא את הפשוט והזול יותר מביניהם.


אז ראשית, היכרות קצרה: כאמור, ה-Neo בשמו של ה-Gear 2 Neo מציין כי מדבר בגרסה מוזלת של השעון. מבחינת פונקציונליות זה בא לידי ביטוי בייחוד בהשמטת המצלמה המובנית. מעבר לכך מדובר בשעון המריץ את מערכת ההפעלה של סמסונג –Tizen, מסך בגודל 1.63 אינטש ברזולוציה של 320 על 320 פיקסלים, זיכרון RAM בנפח של 512 מגהבייט (וזיכרון אחסון בנפח 4 גיגה). עוד הוא כולל ג'יירוסקופ מובנה, מד תאוצה, משדר אינפרא אדום ומד דופק.
בקווים כלליים, ה-Gear 2 Neo דומה מאוד ל-Gear הראשון. מבט מעמיק יותר מגלה כי ויתרו כאן על רוב חלקי המתכת, אין ברגים בחזית השעון, וכפתור הבית הועבר למקום בו הייתם מצפים למצוא אותו – בתחתית המסך. השעון שאני קיבלתי הגיע בצבע אפור – חאקי ונראה נהדר, גם ביחס ל-Gear הראשון. למעשה, משהו בעובדה שסמסונג עברה לחומרים פשוטים יותר ולא ניסתה להיצמד למתכת, הופך את ה-Gear 2 Neo לצעיר ורענן יותר מבחינת מראה, מבלי להראות זול במיוחד. לוויתור על המתכת (ועל המצלמה) יש משמעות לגבי המשקל הכללי של השעון, 55 גרם, קל יותר ב-18 גרם מה-Gear הראשון. 18 הגרמים האלו לא נשמעים הרבה על הנייר, אך על היד ה-Gear 2 Neo  הרגיש קל הרבה יותר.
מבט על משדר האינפרא אדום, Samsung Gear 2 Neo (צילום: גד גניר)

העובדה כי מדובר בשעון מהסדרה הפשוטה יותר של סמסונג, לא אומרת שבוצע כאן חיתוך מסיבי מדי בפונקציונליות של השעון. תמצאו כאן אפליקציות בריאות (מד צעדים, מעקב אחר תרגול, מנטר שינה), תמצאו כאן מגוון אפליקציות אחרות כמו נגן מוזיקה מובנה, שליטה קולית (S-Voice), רשמקול, שלט רחוק  (אינפרא אדום), טיימר, שעון עצר, מד דופק, חייגן ועוד. מבחינתי, שתי הפונקציות החשובות ביותר כאן הן השליטה בנגן המדיה ישירות מהשעון, וכמובן האפשרות לקרוא התראות או הודעות (ולא להגיב) מכל אפליקציה העושה שימוש בווילון ההתראות בטלפון. האמינו לי, בשיא ימי מבצע צוק איתן, האפשרות לקרוא דרך השעון את כותרות המבזקים מאתרי החדשות, מבלי לשלוף את הטלפון מהכיס הייתה נוחה מאוד. מנוע הרטט הקטן הנמצא בתוך השעון מבטיח שתבחינו בכל התראה המגיעה אליכם, גם אם הטלפון שלכם קבור בכיס או בתיק.
מבט על גב השעון, מד הדופק ומגעי ההטענה - Samsung Gear 2 Neo (צילום: גד גניר)

בניגוד לשעונים החכמים שהוזכרו בכנס המפתחים האחרון של גוגל, ה-Gear 2 Neo מיועד לעבוד (כמו כל השעונים האחרים של סמסונג שבדקתי כאן) רק עם מכשירים מבית סמסונג מה שנתן לי התירוץ לבקש לקבל שוב את ה-Samsung Galaxy S5 לצורך הבדיקה (למרות שגם ה-Galaxy S4 האישי שלי היה בהחלט עושה את העבודה מהבחינה הזאת). אפליקציית הגדרת השעון דרך הטלפון Gear Manager מחכה לכם בחנות האפליקציות Galaxy Store של סמסונג, ולאחר שתורידו אותה למכשירכם, תוכלו לשלוט דרכה על תדירות העברת ההתראות דרך השעון, הרקע למסכי השעון, מה מוצג במסך הראשי, ואפילו על הפונטים של השעון עצמו. אגב, אם דיברנו על פונטים, מסיבה לא ברורה, סמסונג בחרה להגדיר כברירת מחדל פונט עברי די מכוער ולעיתים גם לא ברור. כל ניסיונותיי להחליף את הפונט עלו בתוהו וכך מצאתי את עצמי מתאמץ טיפה יותר להבין מה כתוב במבזק האחרון שקיבלתי מאתר הארץ. לא ניסיתי זאת בעצמי, אך ישנם דיווחים על אנשים שהצליחו למצוא את קובץ ההתקנה של אפליקציית השליטה על הגיר בקובץ APK, ולהתקין אותה על טלפונים של יצרניות אחרות. אישית אני לא ממליץ לקנות את השעון ולהסתמך על האלתור הזה, מה גם שלא כל הפיצ'רים שלו יהיו זמינים לשימוש, לדוגמא המעקב אחר הפעילות הגופנית שלכם.
תפריט אפליקציות - Samsung Gear 2 Neo (צילום: גד גניר)

ל-Gear 2 Neo יש ספיקר פנימי המיועד לביצוע שיחות. בנהיגה הוא לא היה שמיש במיוחד, העצמה שלו לא אפשרה לנהל שיחה בנסיעה בכביש מהיר ברכב ממוצע (באיזו דרך הייתם מגדירים פוקוס 2008?). ניסיתי אותו בסביבה שקטה יותר והמצב לא השתפר באופן ניכר. מעבר לכך קיבלתי המון תלונות על כך שלא שומעים אותי.

עקב האכילס המשמעותי ביותר ב-Galaxy Gear הראשון היה אורך חיי הסוללה שלו. הוא היה מחזיק מעמד לאורך יום אחד בלבד. לא כך הדבר ב-Gear 2 Neo. לא ברורה לי קיבולת הסוללה שבו, אך היא הספיקה ל-3.5 ימי שימוש בין טעינה לטעינה – נתון מכובד מאוד, לפחות ביחס לקודמו. ייכן והדבר קשור למערכת ההפעלה Tizen אותה הוא מריץ, ייתכן ומדובר בפרוטוקול בלוטות' חסכוני במיוחד בצריכת חשמל, כך או כך, היכולת שלו לשרוד למעלה משלושה ימים חוסכת לי את הצורך לזכור לטעון אותו בכל לילה.
Samsung Gear 2 Neo עם סוללה שהתרוקנה לחלוטין. נוטה על צידו כדי להגביר את הדרמה (צילום: גד גניר)

ה-Gear 2 Neo עולה כ-1100 ש"ח. לא זול באופן מיוחד, אבל גם לא מופרך. ה-Gear 2 Neo הוא אמנם הגרסה המוזלת של ממחליפו של הגיר הראשון, אך לדעתי מדובר כאן במוצר מוצלח בהרבה. אז אמנם בניסיון להוזיל את מחירו, סמסונג ויתרה כאן על מצלמה (שאם אינכם ג'יימס בונד במקרה, אז אין לכם באמת צורך בה) ועל שלל חלקי מתכת כאילו יוקרתיים, ויצרה כאן שעון שנראה צעיר, רענן, קל יותר שעובד נפלא ועושה את מה שצריך שעון חכם לעשות. עדיין, למרות המחמאות, ה-Gear 2 Neo לא ישנה את חייכם. ועדיין, אתם יש לכם טלפון של סמסונג (ואתם יודעים בוודאות שגם הטלפון הבא אחריו יהיה של סמסונג), ואתם רוצים לפנק את עצמכם באביזר שימושי לטלפון, ה-Gear 2 Neo יכול להיות אופציה מצוינת.


1 תגובות

  1. אפשר לקנות במציאון של KSP בסביבות ה950 שקל, הפרש לא משמעותי בהשוואה לחו"ל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר