כזה ניסיתי: HTC One Mini 2

שוק מכשירי המיני סבל מאז ומעולם מתדמית בעייתית. יצרניות רבות נוהגות אמנם לכנות את המכשירים האלו בשמות הדגמים המובילים כדי להרויח כמה לקוחות שיתרשמו מהייחוס המשפחתי שלהם, אולם תוספת ה-mini, או ה-Lite, או כל כינוי דיאטטי אחר נמצאים שם כדי לציין שמדובר בדגם חלש ומוקטן יותר של מכשיר הדגל של אותה יצרנית. הנציג העדכני ביותר של HTC לסוג זה של מכשירים הוא ה-HTC One Mini 2 אשר החל ממש בשבועות האחרונים להימכר באופן רשמי בישראל.

HTC One Mini 2 (צילום: גד גניר)

מבחינת מפרט, ה-HTC One Mini 2 מכיל מעבד חלש יחסית, Snapdragon 400 של קוואלקום, בעל ארבע ליבות במהירות 1.2 גיגהרץ, וזכרון RAM בנפח של 1 גיגהרץ בלבד. הקונפיגורציה הזאת מציבה אותו בשורה אחת עם מכשירים לא מלהיבים במיוחד  נכון להיום כמו ה-Galaxy S3 Mini, Moto G, ואפילו ה-Desire 610 אותו בדקתי כאן לפני מספר חודשים, וגם מכשיר ה-HTC One Mini הראשון. רוצים עוד קנה מידה? המעבד, Snapdragon 400 הוא אותו מעבד הנמצא בתוך כמעט כל שעון חכם שהוכרז השנה ב-IFA (וגם לפניה): ה-Asus Zenwatch, Samsung Gear S, LG G Watch R, LG G Watch ו-Samsung Gear Live. האם נוח לכם לחשוב על כך שהמעבד בטלפון החדש שקניתם הוא אותו מעבד הנמצא בשימוש בשעונים חכמים? ובכן, מההתנסות שהיתה לי עם ה-HTC One Mini 2, אני יכול להרגיע אתכם. הוא עובד, ואפילו מצוין. כמובן, יש פה ושם מקומות בהם הוא מגמגם, בעיקר באנימציות. הגלילה במסך האפשרויות, ובאפליקציות כדוגמת פייסבוק אינה חלקה מספיק לטעמי, אם כי לא מדובר במשהו שלא ניתן להתרגל אליו. שלא יהיו לכם אשליות. ה-HTC One Mini 2 לא מספק את תחושת הזריזות של ה-One (M8), אך הוא מאפשר שימוש נוח וזורם. מכשירי אנדרואיד עם זכרון RAM בנפח של 1 גיגהבייט הם עולם הולך ונעלם. עם זאת, ה-HTC One Mini 2 מנצל את נפח הזכרון הזה באופן יעיל, ולא נתקלתי בקריסות או סגירות פתאומיות של אפליקציות שהשארתי פתוחות ברקע. ניתן לזקוף זאת לטובת ממשק ה-Sense המעולה שהולך והופך לקליל ומהיר יותר ממכשיר למכשיר ש-HTC משיקה, וניתן לזקוף זאת גם לזכותה של הגרסא העדכנית יחסית של אנדרואיד שהמכשיר הזה מריץ, גרסא 4.4 קיטקאט, שעתידה ככל הנראה גם להיות מוחלפת לגרסא 5 במכשיר זה.


HTC One Mini 2 (צילום: גד גניר)

ה-HTC One (M8) היה ללא עוררין הסמארטפון היפה ביותר שהושק ב-2014. ה-HTC One Mini 2 שומר על עיצוב דומה לזה של מכשיר הדגל של HTC, כל כך דומה שאפילו אני הצלחתי להתבלבל ביניהם. לרוב, הטלפונים הסלולריים שאני מקבל לבדיקה מגיעים באריזות המקוריות שלהם. מכשיר ה-HTC One Mini 2 קיבלתי הגיע משום מה בקופסא של HTC One (M8). כשפתחתי את הקופסא חיכה לי שם מכשיר גדול יחסית למכשיר שיש לו Mini  בשם (אורך של 137.4 הופך אותו לארוך יותר ממכשיר כמו ה-SamsungGalaxy S4), וכבד. בשניות הראשונות המכשיר נראה לי כל כך גדול, שהייתי בטוח שבטעות שלחו לי את המכשיר הלא נכון. מבט נוסף כבר חשף את ההבדלים בין השניים. ל-HTC One Mini 2 יש מסגרת שחורה בחלקו הקדמי סביב המסך, מסך אשר תופס שטח קטן בהרבה מזה של ה-One M8, ובחלקו האחורי יש רק עדשת מצלמה אחת ולא שתיים. פרט לכך, יש כאן את כל מה שהיה טוב במכשיר הדגל: גימור מתכתי יוקרתי, פינות מעוגלות ואיכות בניה מעולה. לא נעים להגיד זאת, אבל כשמשווים בינו לבין מכשיר המיועד לסגמנט שונה לחלוטין כמו ה-SamsungGalaxy Alpha, ה-One Mini 2 נראה פשוט טוב יותר, ומשדר תחושת יוקרה משכנעת יותר בשל המתכת המכסה את כל חלקו האחורי של גוף המכשיר. נקודה אחת שהפריעה לי גם ב-One M8 היא מיקום כפתור נעילת המסך – בחלקו העליון בצד שמאל של המכשיר. האצבעות לא נמצאות שם דרך קבע, והצורך למצוא את הכפתור הזה בכל פעם מחדש כדי להדליק את המסך היה קצת מעיק. עוד נקודה מעיקה קשורה למקלדת המובנית ב-Sense ולכפתורי הניווט הוירטואליים: כפתור הרווח צמוד לכפתור ה"בית", מה שגרם לי פעמים לא מעטות לצאת מאפליקציות תוך כדי כתיבה מבלי שהתכוונתי לכך. החלפת המקלדת פתרה את הסוגיה המרגיזה הזאת.


אני יודע, כבר ראיתם את גב המכשיר, אבל תראו איזה יופי! מתכת! (צילום: גד גניר)

HTC One Mini 2, שימו לב למסגרת השחורה בדופן המכשיר (צילום: גד גניר)

מכשיר המיני של HTC קצת יותר גדול ממכשיר הדגל של סמסונג לשנת 2013 (צילום: גד גניר)


המסך ב-HTC One Mini 2 עושה את העבודה, אך לא הרבה מעבר לכך. הרזולוציה ה-HD בהחלט מספקת על גודל מסך של 4.5 אינטש בלבד, והמסך בהיר מספיק כדי להשתמש בו גם בחוץ בלי בעיה. הצבעים נראו לי קצת חיוורים כאשר הדלקתי אותו לראשונה, אך אני מעריך שזה נובע מכך שעברתי אליו היישר מהגלאקסי אלפא, בעל מסך ה-AMOLED הצבעוני במיוחד.

לא, לא צילמתי את התמונה הזאת ב-03:40 בלילה באמת (צילום: גד גניר)

כמו מכשירים אחרים של HTC, גם כאן שולבו רמקולים ואקולייזר בשם BoomSound מעבר לעוצמת הסאונד החזקה שהוא מייצר, הצליל עצמו איכותי מאוד, אולי האיכותי ביותר שפגשתי לאחרונה בטלפונים סלולריים. שיחות שביצעתי איתו במהלך הנהיגה עברו ברוגע, מבלי שאני או הצד השני בשיחה נדרשנו להגיד "מה!?" יותר מדי פעמים במהלך השיחה.

HTC ויתרה ב-Mini 2 על המצלמה כפולת העדשות הייחודית ששילבה ב-One M8, וציידה אותו במקום זאת במצלמת 13 מגה פיקסל. המצלמה הזאת תפקדה מצוין וסיפקה תמונות ממוקדות לרוב. למען האמתצ, פער האיכות בינה לבין זו של ה-One M8 היה קטן משמעותית ממה שצפיתי, ובחלק מהמקרים היא אף סיפקה תמונות פחות מגורענות, והתמודדה יפה יותר עם איזורים חשוכים יחסית.

HTC ויתרה ב-One Mini 2 על המצלמה כפולת העדשות שהציגה ב-One M8 (צילום: גד גניר)

מכשירי מיני סובלים מחיי סוללה קצרים. עם חוקי הפיזיקה קשה להתווכח והעובדה שהמכשירים קטנים פיזית מחייבת את היצרניות לעשות שימוש גם בסוללות קטנות, בעלות קיבול צנוע. הקיבול של סוללת ה-One Mini 2 עומד על 2110mAh, קיבול מכובד יחסית למקובל בקטגוריה, וגם ביצועיה בהתאם: המכשיר שרד לי ברוב הפעמים בשימוש סטנדרטי כמעט יום שלם.


ה-HTC One Mini 2 יעלה לכם בארץ קצת יותר מ-2000 ₪. אם הייתי צריך לשפוט את המכשיר הזה עפ"י המפרט הטכני שלו בלבד, הייתי טוען שמדובר במחיר מוגזם. למזלי, יצא לי להתנסות בו ולגלות כי למרות המפרט החלש, ה-One Mini 2 מספק חויית שימוש מפתיעה לטובה, הודות לממשק ה-Sense המלוטש, הסאונד המעולה והמצלמה המצויינת. אם מוסיפים לכך את העיצוב המתכתי המרהיב, מקבלים כאן חבילה לא רעה בכלל שעולה אמנם קצת יותר מרוב מכשירי המיני המקבילים בשוק, אך גם נותנת הרבה יותר מהם.



מסך ה-BlinkFeed, חלק ממשק ה-Sense המרהיב של HTC (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר