על כאלו הנחתי את הידיים: מכשירי ה-Zenfone החדשים של אסוס

אתמול בבוקר, במסגרת מסיבת עיתונאים בתל אביב חשפה אסוס את הניסיון הרציני והראשון שלה להשיק סדרת טלפונים סלולריים "אמיתיים" בישראל. נכון, במהלך השנה האחרונה סיפרתי לכם כאן על ה-PadFone 2, וגם על ה-FonePad Note 6, אבל בשני המקרים היה מדובר ביצורים חריגים בקטלוג המוצרים של אסוס, מוצרי נישה שפונים לאנשים עם צרכים ספציפיים מאוד. לא נעים להודות, אבל סדרת ה-ZenFone מגיעה לישראל כמעט שנה לאחר שהוכרזו בחו"ל ו- 8 חודשים לאחר שניתן היה כבר לרכוש אותם, זמן שנחשב לנצח במונחי עולם הסלולר. מצד שני, בכלל לא בטוח שלאוכלוסיה אליה מכוונים באסוס, שמונת החודשים האלו באמת ישנו משהו. למה? לזה נגיע אח"כ. אם טרם יצא לכם להכיר את הסדרה הזאת לעומק, השורות הבאות מיועדות לכם. סדרת מכשירי ה-Zenphone כוללת שלושה מכשירים בגדלים ובמפרטים טכניים שונים:


מכשירי Asus Zenfone 4 (צילום: יח"צ)


Zenfone 4: הקטן והבסיסי ביותר בשלישיה, כולל מסך בגודל של 4 אינטש (ברזולוציה של 480 על 800 פיקסלים), מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות של 1.2 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 1 גיגה, אפשרות הרחבת נפח אחסון באמצעות כרטיס זכרון ומצלמת 5 מגה פיקסל.

ZenFone 5: מכשיר המיינסטרים בהשקה, עם מסך בגודל 5 אינטש ורזולוציית HD (720 על 1080 פיקסלים), מעבד אינטל כפול ליבה במהירות של 2 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 2 גיגה וכמו ה-Zenfone 4 גם כאן ניתן להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זכרון. המצלמה כאן היא מצלמת 8 מגה פיקסל והמצלמה הקדמית היא ברזולוציית 2 מגה פיקסל.

Zenfone 6: פאבלט עם מסך בגודל 6 אינטש. המפרט זהה לזה של ה-Zenfone 5, למעט סוללה גדולה יותר, מצלמת 13 מגה פיקסל, וכאמור, גם מסך גדול יותר.


בעוד ה- Zenfone 4 הוא מכשיר לשוק המכשירים הזולים, ה-Zenfone 5 וה-Zenfone 6 הם מכשירים לשוק הביניים. אז מה כל כך מרגש בהשקה של מכשירי ביניים? ובכן, המחירים. במהלך השנתיים האחרונות, רוב מוצריה של אסוס נמכרים במחירים זולים יחסית למתחרותיה, ומציגים תמורה מצויינת למחיר. כך היה עם ה-T100, וכך גם עם ה-Memo Pad 8 החדש, וגם עם ה-Transformer TF103. מכשירי ה-Zenfone מתומחרים בכל העולם במחירים זולים באופן מיוחד, וכעת גם בישראל הם מקבלים תמחור אגרסיבי מאוד: ה-Zenfone 4 יעלה לכם 699 ש"ח בלבד, ה-Zenfone 5 יעלה לכם 949 ש"ח (או 1349 ש"ח לגרסת ה-LTE), וה-Zenfone 6 יעלה 1299 ש"ח. אית'ן סאן, מנכ"ל אסוס ישראל הסביר את המחירים האלו בשיתוף הפעולה של אסוס עם אינטל, שזו מצידה בחרה לספק לאסוס מעבדים בהנחה משמעותית כדי להרחיב את הנוכחות שלה בשוק הסמארטפונים, מה שמאפשר לאסוס להציג מחיר סופי נמוך יחסית לטלפונים האלו.


Zenfone 5 (צילום: יח"צ)


באותו אירוע, ניתנה לי האפשרות להניח את הידיים על שלושת המכשירים. ההתרשמות הראשונית שלי היתה חיובית מאוד, בעיקר לגבי ה-Zenfone 5 ו-6. ה-Zenfone 4 נראה זול, המסך שלו פחות מרשים ונדמה לי שהחומר ממנו עשוי חלקו האחורי שונה ופחות איכותי מזה של אחיו הגדולים, אבל אל תתפסו אותי במלה לגבי זה, לא הבאתי את ערכת הכימיה שלי למסיבת העיתונאים. ה-5 וה-6 נראים כבר לגמרי אחרת. הם זריזים, התנועה בהם חלקה, והם מגיבים מעולה למגע (באסוס התייחסו ספציפית לנושא הזה, ובצדק). ממשק ה-ZenUI נראה מצוין (לטעמי מדובר בממשק האנדרואיד היפה ביותר בשוק כיום), ובאופן כללי, לפחות מהתנסות ראשונית קצרה איתם, נראים יקרים בהרבה מהמחירים שציינתי קודם.


Zenfone 6 (צילום: יח"צ)


מבחינה אסטרטגית, די ברור שאסוס מכוונת כאן לשוק שעד כה מצא את הפתרונות שלו אצל יצרניות סלולר סיניות מהדרג הנמוך יותר. השאלה הנשאלת כאן היא  האם אסוס הפקירה את פלח השוק הזה זמן רב מדי, זמן שבו היצרניות הסיניות הספיקו לבסס לעצמן מוניטין וקהל צרכנים קבוע? בין אם כן ובין אם לא, אופן התמחור, והתמורה לעלות של המכשירים האלו (לפחות לפי ההתרשמות הקצרה שלי) מראים כי היא מתכוונת להכנס לשוק הזה בכל הכוח. אני אישית אבדוק במהלך הימים הקרובים את ה-zenfone 5, ומקווה שבסוף הבדיקה תהיה לי תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה הזאת.

1 תגובות

  1. זה קצת מבאס שדווקא המכשיר עם גודל המסך ״הנורמאלי״, 5 אינץ׳, מגיע במחיר גבוה בגרסת ה-LTE לעומת הדגם עם מסך 6 אינץ׳. מצד אחד 6 אינץ׳ הוא גדול מידי למכשיר סלולרי, לטעמי לפחות, מצד שני אני ארגיש פראיירית לשלם יותר רק כי אני רוצה חיבור LTE. מצד שלישי, אולי עדיף שאחכה לסקירה המלאה שלך כדי להבין אם בכלל מדובר על מכשיר ששווה לרכוש, או עוד שחקן שנכנס לשוק עמוס מידי. :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר