כאלו ניסיתי: SMS Audio BioSport

בשנת 2008 הוצגו האזניות הראשונות ממותג האזניות המוכר ביותר בעולם כיום, Beats byDr. Dre. כ-3  שנים לאחר מכן, הבין קרטיס ג'קסון (50 סנט) כי הכסף הגדול נמצא שם והחליט שגם הוא מעוניין ליצור מותג אזניות משלו. לשם כך הוא ייסד במרץ 2011 את SMS Audio (ראשי תיבות של "Studio Mastered Sound") בעיר דלוור, וחיפש יצרנית אזניות קטנה אותה יוכל לקנות ולמתג אותה מחדש תחת שמו. כחמישה חודשים לאחר מכן איתר את "קונו אודיו" מפלורידה ורכש אותה בסכום שלא פורסם עד היום. בסוף שנת 2011 הוצגו דגמי האזניות הראשונים של החברה וזכו לביקורות חיוביות.  מאוחר יותר, DJ Pauly D הודיע כי הוא מתחיל בשיתוף פעולה עם SMS Audio לייצור ליין חדש של אזניות, ושמות מוכרים נוספים כמו Timbaland, והכדורסלן כרמלו אנטוני נוספו לרשימת המשקיעים בחברה.

SMS BioSport (צילום: גד גניר)


באוגוסט 2014 הכריזה SMS Audio על שיתוף פעולה עם אינטל בייצור אזניות עבור ספורטאים בשם BioSport, האזניות לשמן התכנסנו כאן היום. האזניות מצוידות בחיישן ביומטרי המאפשר להן למדוד דופק וזאת מבלי שיהיה צורך לטעון אותן. את כל החשמל שהן זקוקות לו, הן מקבלות משקע האזניות עצמו. את האזניות האלו קיבלתי לבדיקה לפני קצת יותר משבועיים במסגרת ההכרזה המשותפת של היבואנית הרשמית בארץ ומועדון הכדורסל מכבי תל אביב, כי האזניות האלו יהיו האזניות הרשמיות של שחקני הקבוצה, מה שאומר ככל הנראה שהם מחויבים חוזית להשתמש בהן ורק בהן.


חיצונית, אלו אזניות נאות. מלבד השילוב של צהוב-שחור, ניתן להשיג אותן גם בכחול-שחור או אפור-שחור. הן בנויות טוב, מחומרים איכותיים ונראות עמידות, תכונה הכרחית באזניות לספורטאים. הן לא רק בנויות היטב, הן גם עומדות בתקן IPX4 שמשמעו עמידות בהתזות מים, אך לא בשחיה או בכל טבילה אחרת שלהן במים. לריצה בגשם, או לאנשים שנוטים להזיע בכמויות קיצוניות באזניים שלהם זה בהחלט אמור להספיק.
 
ה-SMS BioSport במלוא הדרן (צילום: גד גניר)
ב-SMS חשבו על הפרטים הקטנים: הכבל הוא כבל שטוח, מה שמונע ממנו להסתבך בעצמו גם כשלא טורחים לסדר אותו לפני שמכניסים את האזניות לתוך הנרתיק המצורף לערכה. החלק שנכנס לתוך האוזן נראה כמו קצהו של מכשיר עינויים מחדר חקירות של אחת המיליציות בסוריה. מצד שני, כשמכניסים אותו לאוזן, זה עובד. האזניות יושבות באוזן ולא נופלות ממנה גם בזמן ריצה. ביומיים הראשונים איתן אמנם נשארתי עם איזורים כואבים בתוך האוזן, בעיקר בגלל הלולאה שמייצבת אותן במקומן, אך לאחר מספר ימים ובחירה בזוג ראשי סיליקון אשר מתאימים בגודלם לאוזן שלי, התרגלתי וכעת הן מאוד נוחות לשימוש.
כרית הסיליקון שאמורה לשבת בתוך האוזן שלכם (צילום: גד גניר)

 
האריזה בה ה-BioSport הגיעו (צילום: גד גניר)

נרתיק הנשיאה שצורף לערכת ה-BioSport (צילום: גד גניר)


איך הן נשמעות? משמעותית פחות טוב ממה שציפיתי. מיד עם סיום מסיבת העיתונאים בה קיבלתי אותן מיהרתי לרכב, פתחתי בציפיה את האריזה, חיברתי אותן ל-Samsung Galaxy Note Edge שבדקתי באותו זמן, והתאכזבתי. הבאסים שלהן כמעט ולא קיימים, אם כי בתדרים הגבוהים ובתדרי המיד הן עושות עבודה יפה דווקא. שימוש בראשי סיליקון קטנים יותר שיפר קצת את האטימה שלהן וכתוצאה מכך את איכות הצליל. השיפור האמיתי הגיע כאשר הפעלתי אפקטים מיוחדים באקולייזר של הנגן הפנימי ב-Note Edge, שם השמע היה כבר מצוין, אם כי עדיין, מאזניות במחיר כזה (אליו נגיע אח"כ) הייתי מצפה לאיכות גבוהה אפילו יותר. במידה ומקור השמע שלכם (דהיינו הטלפון, טאבלט, נגן MP3, מיני דיסק, ווקמן וכו') מוציא איכות שמע טובה, אין מה לדאוג, אבל אם תחברו אותן למכשיר בעל חומרת אודיו פחות איכותית, סביר להניח שתהנו פחות.

מדידת הדופק נעשית בצורה פשוטה מאוד. החיישן הביומטרי של אינטל ממוקם באזניה הימנית וצמוד לעור האוזן. הוא מודד באופן רציף את הדופק כל עוד האזניה נשארת במקומה בתוך האוזן. את נתוני הדופק ניתן לראות (אך ורק) בשימוש באפליקציית RunKeeper הפופולרית, בזמן שהפעלתם תכנית אימון. בשעות השימוש הראשונות לא הצלחתי בשום פנים ואופן למדוד דופק. רק כשסוף סוף התייאשתי והחלטתי לפתוח את ספרון ההוראות (אני אף פעם לא עושה זאת) מצאתי שצריך להסיט מפסק שנמצא על המיקרופון של האזניות, מפסק שמאפשר בחירה בין מצב מדידת דופק לביצוע שיחות. לאחר שהסטתי את המפסק, המדידה התבצעה ללא דופי אם כי לרוב שכחתי להסיט אותו חזרה למצב שיחה, מה שגרם להמון שיחות להתחיל בתהייה מדוע הצד השני לא שומע אותי. האזניות תומכות במכשירי אנדרואיד ואפל. כפתור נוסף מאפשר מענה לשיחה או העברת שירים בלחיצה כפולה. במשך שבועיים לא הצלחתי להתרגל לטכניקת העברת השירים באמצעות הכפתור. לרוב הוא לא הבין את הלחיצות שלי וברוב המקרים סבר שאני מעוניין לעצור את השיר באמצע.

החלק המבריק באזניה - החיישן הביומטרי של אינטל (צילום:גד גניר)


המפסק המשמש להחלפה בין מצב שיחה למדידת דופק וכפתור המענה לשיחה/העברת שירים (צילום: גד גניר)


מה כל כך טוב בלמדוד ככה דופק? זה משחרר אתכם מהצורך לעשות שימוש ברצועת חזה. מעבר לכך, רצועת חזה בדר"כ עושה שימוש בבלוטות' כדי לתקשר עם הטלפון, קישורית שמגבירה את צריכת הסוללה של הטלפון שלכם והרצועה הזאת גם דורשת טעינה מפעם לפעם. האזניות האלו הופכות את ההכנות ליציאה לריצה לקצת פחות מורכבות.
 
בזמן כתיבת הפוסט הזה הדופק שלי עמד על 80 פעימות, סתם לידע כללי (צילום: גד גניר)

לפני קצת יותר משבוע התקיים מירוץ רעננה השנתי. מאחר והשכונה שבה אני גר נמצאת בתוך התוואי שנקבע למירוץ, זהו היום היחיד שבו אני לוקח את הבת שלי כל הדרך אל הגן ברגל, על מנת להמנע ממצב בו אני נתקע עם הרכב מחוץ לשכונה, כפי שכבר קרה לי בעבר. הדרך חזרה מהגן היתה הזדמנות פז לבדוק את האזניות בריצה, פעולה שאני נוטה לבצע בערך פעם בעשור. השארתי את הילדה בגן ויצאתי לריצה. למזלי, לא נדרש ממני לעבור מרחק רב מדי בריצה כדי להגיע לדופק מקסימלי, ואכן, האזניות לא אכזבו ומדדו היטב ובצורה רציפה את הדופק. מאחר וחלק לא מבוטל מזמן הבדיקה של האזניות האלו היה בתקופת הבחירות, בחרתי לנסות את מזלי במדידת דופק בזמן ויכוח פוליטי בעבודה. ביקשתי מאנשים שיושבים בסביבתי להתחיל להתווכח איתי ולהגיד בסביבתי דברים שלא יוכלו להשאיר אותי אדיש. פה ושם אכן נרשמה עלייה מסויימת בדופק, אך לצערי בכל פעם שבאמת נקלעתי לויכוח סוער, או שהסרתי את האזניות בזעם כדי שאוכל להתווכח בצורה יותר דרמטית, או ששכחתי להניח אותן עליי. עד היום אני מצטער שלא השתמשתי בהן עם פרסום תוצאות המדגם, או לחילופין בבוקר כששמעתי לראשונה את תוצאות האמת.

SMS BioSport (צילום: גד גניר)


אומר זאת בלב שלם: ב- 900 ש"ח שתידרשו לשלם על ה-BioSport, תמצאו בשוק לא מעט אזניות שנשמעות טוב יותר. אומר אפילו מעבר לכך: סביר להניח שתמצאו בשוק אזניות שעולות פחות מהן שנשמעות טוב יותר. חשוב להדגיש, הן לא נשמעות רע. הן פשוט לא עומדות בציפיות שלי לאיך אזניות ב-900 ש"ח אמורות להשמע. אז למה בכל זאת לקנות אותן? כי הן מספקות עבור ספורטאים יתרונות שאזניות אחרות לא יכולות לספק: חיישן הדופק שעובד נהדר ולא דורש יותר מדי התעסקות, הן עמידות במים והן יושבות באוזן ולא זזות גם כשרצים איתן.

2 תגובות

  1. גד, ראה תגובה שלי בהארץ - שי שמבין משהו.

    השבמחק
  2. קניתי אותן בעקבות ההמלצה פה ולצערי התאכזבתי מהסיבה שקניתי אותן.
    חיברתי אותן לG4 החדש שלי ומודד הדופק פשוט לא עובד. על מנת לראות שזה לא פגם בייצור, חיברתי אותן לHTC One הישן והן עבדו טוב ואפילו מצויין!
    שלחתי מייל לחברה והם טוענים שהאוזניות לא עובדות על כל מכשירי האנדרואיד (G4 זה לא סתם מכשיר..) והציעו להחליף לי אותן באחת אחרות מתוך הקטלוג שלהם.
    חבל שהם לא מציינים זאת באתר...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר