כזה ניסיתי: Xtreamer Wonder

המותג הסיני Xtreamer הוא מותג מוכר ודי פופולרי בשוק הסטרימרים הישראלי. זה לא מפתיע כשמדובר במותג שהסלוגן שלו הוא Why Pay More, ואכן החברה מייצרת ברוב הזמן מוצרים זולים ואיכותיים יחסית. ב-Xtreamer מתמקדים בעיקר בסטרימרים למרות שלפני שנתיים בערך עשו גיחה קצרה גם לעולם המובייל והציגו מספר סמארטפונים מבוססי אנדרואיד. כעת מגיע תורו של ה-Xtreamer Wonder, סטרימר מבוסס אנדרואיד שאף זכה לדמות מצויירת בסרטון פרסומת לבזק, פרי ידם של ניר וגלי. קצת מוזר שדווקא בזק, בעלת השליטה ביס, בוחרת למכור ללקוחותיה סטרימר המכוון לצריכת תכנים היישר מהרשת ומייתר במובן מסוים את הטלויזיה בלויין. מצד שני, שוק הטלויזיה הישראלי נמצא כיום על סף מהפכה דומה לזו של מהפכת הסלולר. סלקום TV היא זו שביצעה את הניסיון הראשון לשבור את הדואופול ורק אתמול התבשרנו על כניסתה של Take, שחקנית נוספת בתחום, עם סטרימר מבוסס אנדרואיד ומשולב מקלט עידן+. האם ה-Wonder יהיה זה שיגרום לכם לוותר על המנוי שלכם ביס או בהוט? התשובה קצת מורכבת, אבל נגיע לזה אח"כ.

Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)


מאחר וה-Xtreamer Wonder הוא סטרימר מבוסס אנדרואיד, הוא מגיע עם מפרט שנושא דמיון מסוים למפרטים טכניים של טלפונים סלולריים או טאבלטים: מעבד בעל ארבע ליבות במהירות מקסימלית של 2 גיגהרץ כל אחת, 2 גיגה זכרון RAM ועוד 16 גיגה זכרון אחסון ומעבד גרפי בעל 8 ליבות. גרסת האנדרואיד שמריצה את החומרה הזאת היא אנדרואיד 4.4.4. פעם, לפני מספר שנים, סרטי HD היו אתגר שמכשירי אנדרואיד מתקשים להתמודד איתו אך מאז המצב הספיק להשתנות וכיום המפרט הזה הוא מעל ומעבר למה שנחוץ כדי להתמודד עם האתגר של הצגת סרטים מכונן קשיח המחובר ב-USB למכשיר. עם זאת, ישנם מצבים בהם ה-Wonder לא מצליח להזרים באופן רציף קבצים ברשת המקומית דרך XBMC, בייחוד כשמדובר בסרטים ברזולוציית Full HD וחבל.


העולם שבו אנחנו חיים משתנה ונראה כי הימים בהם היינו מחזיקים ספריות סרטים שלמות על המחשב עברו. אני אישית לא הורדתי סרט למחשב למעלה משנה מאחר ובבית שלי הפתרון לצפייה בסרטים מהרשת הוא תוכנת Popcorn Time. יחד עם Chromecast יש לי את היכולת להזרים באופן אלחוטי סרטים מהמחשב הנייד ישירות אל הטלויזיה, וזה עובד נפלא, בלי צורך בהורדה ממשית של הסרטים. ה-Xtreamer Wonder הוא סטרימר שמוכוון בדיוק למשימה הזאת ולשם כך הוא מגיע כשכבר מותקנות עליו מגוון אפליקציות לגיטימיות יותר ולגיטימיות פחות לצפייה ישירה בסרטים. לצד נטפליקס, Hulu Flixter (ניסיונותיי להרשם אליהן עלו בתוהו, סירבו לקבל תשלום בפייפאל מישראלים, הפסד שלהם) והמון אחרות, תמצאו כאן גם את פופקורן טיים ו-XBMC שמגיעה מותקנת כשמוזנים בה כבר מראש מקורות מידע כדוגמת Project Free TV ו-Genesis המאפשרים צפייה בחינם בתכנים שאמורים לעלות כסף. למען האמת, די מפתיע שמכשיר המספק גישה כה נוחה ופשוטה לתכנים מהסוג הזה נמכר כך לאור יום. אותי המכשיר הזה קנה כשגיליתי לפתע שדרך XBMC ניתן לצפות בהזרמה מהרשת אפילו בפרקים של Deep Space 9, אחת מסדרות Star Trek שהסתיימה אי שם בתחילת שנות ה-2000.
 
כך נראית Popcorn Time על Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

מסך אפליקציות צפייה ישירה ב-Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

וכך נראית תוכנת המדיה סנטר XBMC על Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)


מעבר לסדרות וסרטים, תוכלו להתחבר דרך ה-Xtreamer Wonder למגוון שירותי מוזיקה מקוונים. לפני מספר שנים העליתי את כל אוסף המוזיקה שלי לשירות Google Music, וכעת דרך האפליקציה ב-Wonder, באפשרותי לנגן את הישירם שלי היישר מהרשת. משתמשים ב-Spotify ?SoundCloud ?GrooveShark? כולן מותקנות כאן מראש. מאחר וה-Wonder הוא כמו טאבלט אנדרואיד המחובר לטלויזיה שלכם, אתם יכולים להתקין עליו גם משחקים ולשחק בהם באמצעות השלט המצורף. אני התקנתי את Riptide2, משחק מרוץ אופנועי ים והוא עבד מעולה. כמו משחקים, למעשה כל אפליקציה כמעט הזמינה ב-Play Store, ניתנת להתקנה כאן. פייסבוק לא נראית מי יודע מה כשהיא מרוחה על המסך, אך נחמד לדעת שיש כאן את האפשרות להתקין כמעט כל אפליקציית אנדרואיד.

מסך הבית של ה-Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

ריכוז המשחקים ב-Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

ל-Xtreamer Wonder יש את כל החיבורים שניתן לבקש בסטרימר: HDMI (בתקן 1.4, היה עדיף 2.0, אך אפשר להסתדר גם עם זה), חיבור רשת קuוי (בנוסף לתמיכה ברשת אלחוטית), יציאת סאונד דיגיטלית אופטית, קורא כרטיסי MicroSD, ולא פחות מ-3 כניסות USB בצד. באחת הכניסות תשתמשו כדי לחבר את המקלט האלחוטי של השלט המצורף. השלט, AirMouse, אותו אקסטרימר מוכרת גם בנפרד, הוא שלט מזעזע. הוא אמור להוות פיתרון אלגנטי שיאפשר הזזת סמן עכבר על גבי המסך, באמצעות הזזת השלט באויר מול הטלויזיה, בדומה ל-Wii. בפועל התפקוד שלו גרוע: הוא רגיש מדי לתנועות, לא מדויק, וכדי לעשות בו שימוש נוח כדאי לעשות איתו תנועות מאוד עדינות ומצומצמות. בצפייה בסרטים לדוגמא, מכירים את זה שפס המידע והשליטה בה לא נעלם עד שסמן העכבר מפסיק לזוז? אז מעצבי Xtreamer חשבו משום מה שזה הגיוני שחלקו התחתון של השלט יהיה מעוגל לחלוטין. עד שהשלט לא מפסיק להתנדנד על השולחן, פס השליטה לא נעלם. פתרון אפשרי לבעיה הזאת - ניטרול חיישן התנועה של השלט באמצעות כפתור. מסורבל.
 
השלט של ה-Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

שלושה שקעי USB בצד, Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)

שלל חיבורים בחלק האחורי, Xtreamer Wonder (צילום: גד גניר)


מחירו המלא של ה-Xtreamer Wonder עומד על 739. לקוחות בזק יכולים לרכוש אותו במחיר של 9.90 ש"ח לחודש למשך 36 חודשים. האם המחיר מוצדק? תלוי למי, ותלוי מה אתם מצפים שקופסת האנדרואיד הזאת תעשה עבורכם. לאמא שלי למשל לא הייתי קונה את ה-Xtreamer Wonder. עם כל הרצון להוות תחליף לטלויזיה המסורתית, הממשק שלו עדיין לא ידידותי מספיק, וצפיה בערוצי הטלויזיה הישראלית  אפשרית רק דרך XBMC, באיכות שלא יכולה להתחרות במה שמציעים שירותי הטלויזיה הקיימים. מעבר לכך, כסטרימר, הוא לא מושלם, הן בגלל סוגיית הזרמת הסרטים ברשת הביתית, והן בגלל השלט המתסכל. מצד שני, הייתי ממליץ בחום על ה-Xtreamer Wonder לכל מי שנוהג לבקש מחבריו דברים בסגנון "תביא לי את העונה הראשונה של משחקי הכס". יש ב-Xtreamer Wonder ערך מוסף שלא קיים בכל סטרימר מבוסס אנדרואיד אחר: הוא חוסך לכם את הצורך לחפש מישהו שמבין ב-XBMC. ב-Xtreamer עשו את כל העבודה בשבילכם. הם הגדירו הכל מראש, וגם מאפשרים לכם להתקין בצורה פשוטה כל אפליקציה אחרת (לדוגמא, פופקורן טיים), כך שכל מה שנותר לכם זה לחבר אותו לטלויזיה ולחשמל, להכיר לו את הרשת האלחוטית בבית, והוא כבר יעשה את שאר העבודה.

ה-Xtreamer Wonder נמסר לבדיקה באדיבותה של רשת באג

20 תגובות

  1. ניסית להזרים תכנים מכונן קשיח/דיסק און קי למכשיר? אני שוקל לקנות אותו ואני רוצה לדעת איך הוא מתמודד עם תכנים מקומיים (ובמיוחד עם הכתוביות).

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא מתמודד לא טוב, קשה למצוא את הרשת הביתית או את הכונן שמחובר פיזית ובנוסף לא ניתן להזרים דרך יציאת השמע את ה DTS , זה מסורבל מאד.

      מחק
    2. המכשיר לא מומלץ בכלל ולו רק בגלל בעיות הקליטה שלו שהופכות את השימוש בו לבלתי נסבל לעיתים.
      כנראה שבגלל הסיבה הזאת, באג התפטרו ממלאי המכשירים דרך בזק ועוד מעט ישיקו את וונדר 2 שיהיה נטול מהבעיות הללו.

      מחק
  2. תודה על הסקירה. עזר לי להבין כמה דברים עליו...

    שאלה בקשר למה שכתבת בפתיחה, אתה מזרים מפופקורן ישירות לכרומכאסט ועובד לך מצוין?
    כי אצלי כשאני מזרימה דרכו עם full screen של המחשב (לא מכירה דרך אחרת) זה עם דיליי נוראי בסאונד, אי אפשר לראות ככה. אני חייבת להוריד קודם ולהזרים דרך Videostream.

    אשמח לשמוע אם ואיך אפשר לעשות את זה ישירות מפופקורן באיכות טובה יותר :)

    תודה
    איילת

    השבמחק
    תשובות
    1. היי איילת,

      אכן, אני לא עושה שימוש ב-Videostream. בגדול כרומקאסט הוא לא באמת סטרימר ובינתיים כל אפליקציה או תוסף שמנסה לעשות בו שימוש כזה, מביא תוצאות לא מלהיבות.
      אני עובד באופן הבא: פופקורן טיים מותקן אצלי על לפטופ. במסך שבו בוחרים את איכות הסרט והתרגום, ניתן לבחור גם היכן להקרין אותו (בצד שמאל): בפופקורן טיים (כלומר, על מסך המחשב עצמו) או להזרים אותו לכרומקאסט המחובר לאותה רשת אלחוטית שאליה מחובר המחשב. אם אין לך את הבחירה הזאת, בדקי אם מותקנת לך על המחשב הגרסה החדשה ביותר. יש מצב שכרגע יש לך גרסה שעדיין לא תומכת ישירות בכרומקאסט?

      מחק
    2. היי תודה על התשובה!
      אין אצלי אופציה כזאת, אנסה להתקין את הגרסה החדשה שלהם. אם זה יעבוד אצלי זה נראה כפתרון טוב.
      תודה רבה

      מחק
  3. קניתי את המכשיר והתאכזבתי מאד מן הביצועים. המכשיר הנ"ל לא מסוגל להריץ באופן תקין סרטים באיכות Full HD 1080p, אף לא מתוך הרשת המקומית. אפילו הסטרימר הישן שלי בן 5-6 שנים מסוגל לעשות זאת ללא כל בעיה.
    החזרתי את המכשיר לחנות. לאחר ויכוח ממושך עם שרות לקוחות השגתיי 85% זיכוי שניתן למימוש במשך שנתיים.
    חבל שלא שמתי לב לאותיות הקטנות בסיקור מצויין זה, שהיה יכול למנוע אצלי את עגמת הנפש. להלן הציטוט הרלוונטי:
    "עם זאת, ישנם מצבים בהם ה-Wonder לא מצליח להזרים באופן רציף קבצים ברשת המקומית דרך XBMC, בייחוד כשמדובר בסרטים ברזולוציית Full HD וחבל."
    לכל מי שאוהב איכות צפייה ולא מוכן להתפשר על כך, ממליץ להתרחק מן המכשיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תן המלצה למשהו שכן עונה על זה

      מחק
  4. הגעתי לכאן אחרי שסרט ב1080p קרטע לי ואני חייב להגיד שעשיתם אותי פסימי
    ואז ניסיתי משהו פשוט וזה עבד
    נתתי לסרט להיטען כמה דקות אחרי שהוא התחיל והאמת שזה עשה פלאים
    הסרט רץ חלק.
    אני משער שלא חישבו נכון בקודי\POPCORN TIME כמה "מרווח" הסרט צריך כדי לרוץ חלק
    זה אומנם לא מסביר למה סרט ששמור מקומית בLAN לא רץ חלק, אבל יכול להיות שאתם מחוברים לסטרימר בWIFI ומהירות העברת הקבצים לא מספיקה.
    לי יש את המכשיר כשחודשיים - מאז שבזק החלה להפיץ אותו בפחות מ400 שקל ואני עדיין חלוק לגביו
    הKODI דורש הרבה התעסקות ולא הגעתי איתו עדיין למצב שבג'נסיס לדוגמא אני פשוט בוחר סרט והוא מריץ לי אותו עם כתוביות חלק.
    מצד שני, עם תוסף של POPCORN TIME בתוך הKODI העסק עובד יותר טוב
    אז למי שיש סבלנות וידע בסיסי, כן הייתי ממליץ על הסטרימר
    אבל מי שיש לו ילדים או בן\בת זוג טכנופובים שרוצים לפתוח טלוויזיה ולראות מה שיש, כנראה שאנחנו עדיין לא שם

    השבמחק
  5. שלום
    קניתי את המכשיר כי יש לי את הPRO הקודם שלהם שאני מאוד מרוצה ממנו, אך דיי התאכזבתי מהוונדר , המכשיר נתקע בשימוש של קודי,בנוסף הוא מחזיר אותך למסך הראשי אחרי כניסה לקודי אחרי כמה דקות
    השלט מעצבן ,עדיף לעבוד עם עכבר ,איכות השמע גם לא משהו לא הייתי ממליץ לקנות בסכום של 700 יש יותר טובים
    תודה

    השבמחק
  6. קנינו את המכשיר, אך לא מצליחים להתקין אותו. יש אפשרות לקבל עזרה של טכנאי אפילו תמורת תשלום, כי כבר 3 שבועות הוא כבר מונח ללא שימוש.
    תודה מראש

    השבמחק
  7. עשיתי עדכון גרסה ונמחק לי ה- showbox. ניסיתי לעשות לו קיצור דרך במסך הראשי דרך ה- Apps אבל הוא לא מופיע ברשימה.
    מה אוכל לעשות כדי לשחזר אותו? (המכשיר לא שווה ללא ה-showbox- אם לא אצליח לתקן אצטרך להחזיר להם תוך 14 ימי עסקים כי ככה רק מקבלים החזר כספי, והטכנאי שלהם מגיע אחרי שנה) .
    אשמח בבקשה אם תעזרו לי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. קרה לי גם, מצאתי אותו תחת "apps" בתוך "my applications" . מוחבא היטב אבל עובד אותו דבר

      מחק
    2. קרה לי גם, מצאתי אותו תחת "apps" בתוך "my applications" . מוחבא היטב אבל עובד אותו דבר

      מחק
  8. קנינו את המכשיר במבצע של אורנג'. התיאור לא ידידותי עושה איתו חסד. גוגל ויוטיוב שמותקנים על המכשיר בגישה ישירה לא עובדים. אני מצליחה לגלוש דרך דפדפן אחר שהתקנתי לבד. האם אפשר למחוק את שניהם ולהתקין מחדש?

    השבמחק
  9. אני לא מצליח להבין למה קוטלים את המכשיר הזה... אני משתמש בוונדר כמעט שנה, קניתי אותו במבצע של בזק.
    אני משתמש באופן קבוע בפופקורן, SHOWBOX וכמובן יוטיוב.. המכשיר מחובר בכבל רשת 100 MB של הוט ובזק בינלאומי (לא עובד טוב ב WIFI) מריץ סרטי HD כמו גדול. בדיקת מהירות מראה על הורדה בקצב של 90-95 MBPS. לשלט שלו מתרגלים מהר מאד, בהתחלה הוא מתסכל כמו כל מכשיר חדש אבל כשמתרגלים אליו מבינים עד כמה הוא נוח במיוחד שבסלון כשאתה יושב על הספה אין לך משטח נוח לעכבר רגיל... אז השלט של הוונדר מאד נוח (יש שלט חדש עם מקלדת) האקסטרימר הפך להיות חלק מרכזי מהצפיה שלנו בטלוויזיה, התקנתי עליו אפליקציות מאקו, ערוץ 10, ערוץ2 וכו' וזה גם מדהים. עם קודי לא התעסקתי יותר מדי כי התוכן שיש בפופקור ו SHOWBOX הספיקו. אני פותח קודי רק שיש איזשהו משחק כדורגל כזה או אחר וזה עובד לא רע. לסיכום: המכשיר עושה את העבודה לשמה הוא נועד. שימו לב שישנה גרסה חדשה למכשיר: http://www.xtreamer.net/wonder/ נראה מבטיח!

    השבמחק
  10. המכשיר הכי מיותר בהיסטוריה.
    קניתי אותו, הגיע מקולקל, חודש וחצי אחרי שהפעלתי הקודי הפסיק לעבוד, ואז הפופקורן והיוטיוב. החלפתי שוב, עדיין כלום לא עובד.
    אל תקנו לא שווה שקל.

    השבמחק
  11. "קיבלתי" אותו מאורנג' כמתנת הצתרפות לאינטרנט הביתי שלהם.
    לא שווה שקל !!!
    בנוסף כשהגיעה החשבונית הראשונה התברר שהם מחייבים ומזכים עליו 19.9 ש"ח לחודש כפול 36 תשלומים. מה שאומר שהם כובלים אותי אלייהם ל3 שנים או שאשלם על הקופסה הלא שמישה הזו כמה מאות שקלים.... ראו הוזהרתם אורנג' עובדים עלינו גם במתנות הצתרפות !!!

    השבמחק
  12. "קיבלתי" אותו מאורנג' כמתנת הצתרפות לאינטרנט הביתי שלהם.
    לא שווה שקל !!!
    בנוסף כשהגיעה החשבונית הראשונה התברר שהם מחייבים ומזכים עליו 19.9 ש"ח לחודש כפול 36 תשלומים. מה שאומר שהם כובלים אותי אלייהם ל3 שנים או שאשלם על הקופסה הלא שמישה הזו כמה מאות שקלים.... ראו הוזהרתם אורנג' עובדים עלינו גם במתנות הצתרפות !!!

    השבמחק
  13. להתרחק מהדגם הזה כמו מאש. בבעלותי כשנה, מחובר למסך לד FHD. נתקע כמעט כל הזמן, לא סוחב סרטים באיכות טובה. עשיתי לו עדכון אתמול ומאז הוא תקוע. עכשיו יש לי קופסת פלסטיק שלא מגיבה בכלל. פשוט שוד לאור יום!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר