כזה ניסיתי: Samsung Galaxy S6 Edge

בואו נחזור בזמן כמעט עשר שנים אחורה. נוקיה שולטת ללא עוררין בשוק הטלפונים הסלולאריים, סמארטפונים הם עדיין מילה גסה בקרב מי שאינו איש עסקים מצליח, והטלפון היחיד שתמצאו בו את הלוגו של אפל יוצר בכלל ע"י מוטורולה, ה-ROKR E1. סמסונג באותה תקופה היתה יצרנית חזקה, אך לא מובילת שוק. האלטרנטיבה שהציגה לטלפונים העממיים של נוקיה היתה בעיקר עיצוב יוקרתי וייחודי וממשק אלגנטי העונה לשם Samsung Black UI. ה-X820 היה אחד המכשירים שהביאו לידי ביטוי את התפיסה הזאת של סמסונג וגם אחד המכשירים הראשונים שיצא לי לבחון ולכתוב עליהם. בימים ההם, שלפני השקת האייפון, עובי דק במיוחד היה מספיק כדי למשוך תשומת לב בלתי רגילה, אפילו שהיה מדובר במכשיר מדור 2.5 בלבד.

חזרה לשנת 2014, ערב השקת הגלאקסי אס 5. סמסונג היא יצרנית האנדרואיד הגדולה בעולם, מכשירי הדגל שלה מתחרים בעיקר באייפונים לדורותיהם ונוקיה כבר מזמן לא קיימת כמותג המייצר טלפונים סלולריים. במרדף אחר ביצועים טובים יותר, סמסונג התמכרה להשקה של מכשירי דגל חזקים ובעלי מפרט מפלצתי, אך בדרך לשם הציבה את היוקרה והסטייל במקומות נמוכים יותר בסדר העדיפויות. בעוד המתחרות מציגות מכשירים שעשויים מחומרים איכותיים ונראים מעולה, סמסונג מתעקשת להכריז על מכשירי דגל שהפלסטיק שולט בהם. שיא הביקורת על העיצוב הגיע בהשקה של הגלאקסי אס 5, כאשר התברר שאחת השמועות העיקשות ביותר לגביו על כך שיושק בשתי גרסאות (אחת מפלסטיק כרגיל ואחת יוקרתית יותר ממתכת) התבדתה. החל מאותו ערב ועד שנה לאחר מכן חל בסמסונג מהפך תפיסתי: ראש מחלקת העיצוב בחטיבת הסלולר פוטר, סמסונג השיקה את הגלאקסי אלפא ששולבה בגופו מסגרת מתכתית (רק כדי לבטל את הסדרה הזאת מאוחר יותר) ולאחר מכן את סדרת ה-A שלה (ביניהם ה-A5). במקביל, במהלך כנס IFA ערכה לראשונה השקה כפולה של מכשיר חשוב - הנוט 4 (שכלל גם הוא את המסגרת המתכתית), יחד עם הנוט אדג' בעל המסך הייחודי. כל המכשירים האלו היו רק הכנה להשקת הגלאקסי אס 6, וגרסת האדג' שלו השנה ב-MWC.

Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


שני המכשירים האלו חולקים מפרט זהה כמעט לחלוטין ונבדלים זה מזה בעיקר בעיצוב ובתוספות קטנות לממשק הנובעות מהשוני העיצובי הזה. זאת הסיבה שבפוסט הזה לא אתייחס לנקודות אליהן התייחסתי בפוסט על הגלאקסי אס 6 ואין בהן שוני מהותי באדג'.


מה שמייחד את ה-Galaxy S6 Edge הוא המסך שלו בעל השוליים הקמורים. הקימור כאן מתון יותר מזה של ה-Note Edge, אך בניגוד ל-Note, כאן הקימור הוא סימטרי, משני צידי המסך. לצד ההתפעלות הכללית של אנשים סביבי שראו את המכשיר, קיבלתי גם הערות בסגנון "מה זה, הטלפון שלך נמס?", ואפילו היה אחד שאמר לי "וואו, הנה הטלפון של דאלי". יותר ממה שהעיצוב הזה פרקטי, הוא מגנט לתגובות. המכשיר היחיד שאיכשהו הצליח לעורר עניין דומה היה ה-G Flex 2 של LG שגם הוא ניחן בצורה חיצונית ייחודית. חשוב להדגיש: העיצוב הזה פוגע בשימושיות של האדג'. בשל קימור המסך, השוליים שלו דקים מאוד ואינם נוחים לאחיזה. בנוסף, מאחר והכפתורים על דפנות המכשיר תופסים את כל עובי הדופן (הדקה ממילא), מאוד לא נוח ללחוץ עליהם כשהמכשיר מונח לדוגמה על השולחן. ניתן להתרגל לדברים האלו, אבל חשוב שתהיו מודעים לכך. חלקו האחורי של ה-Galaxy S6 Edge שטוח לחלוטין (למעט בליטת המצלמה). מי שרגיל לשאת את הסמארטפון שלו בכיס, יוציא אותו ממנו בכל פעם מחדש בכיוון ההפוך, כלומר עם החלק האחורי מופנה קדימה. למה זה קורה? כי התרגלנו במשך שנים שסמארטפון הוא שטוח לחלוטין מלפנים, וקצת קמור בגבו. על החרדות שלי בנוגע לעמידותו של האס 6 סיפרתי לכם בעבר. באדג', החרדות האלו רק מתחדדות יותר. המסך הקמור (יחד עם גב הזכוכית) נראה כמו מטרה קלה לרצפות תוקפניות שמושכות את המכשירים החדשים והיקרים שלכם למטה בניגוד לרצונכם.

Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy S6 Edge - החלק התחתון של המסגרת (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

גב ה-Samsung Galaxy S6 Edge. קשה להבחין בכך בתמונה, אך הדופן הקמורה של המסך מאירה באור אדום (צילום: גד גניר)


עם המסך הקמור מגיעים שינויים קטנים ותוספות לממשק המשתמש של המכשיר. אין כאן שום דבר שאי אפשר לחיות בלעדיו. תפעול שולי המסך מתבצע בשני אופנים: דרך פס קטן שניתן למשוך בעודנו במסך הבית, ודרך תת תפריט בתוך תפריט האפשרויות. משיכה ממסך הבית פותחת את תפריט "אנשי Edge", המאפשר לקבוע צבע מיוחד לחמישה אנשי קשר נבחרים. מעתה והלאה כשאותו אדם יחייג אליכם, פס באותו צבע יהבהב בשולי המסך, אך רק בצד אחד. בנוסף, התראות על שיחות שלא נענו, הודעות שטרם נקראו (באפליקציית ה-SMS המובנית, זה לא עובד בוואטסאפ) או מיילים (באפליקציית המייל המובנית, לא בג'ימייל) מאותו איש קשר ירוכזו בצד במעין קו כחול דקיק שמשיכה שלו פותחת את כל הפעולות הקשורות לאותו איש קשר.

Samsung Galaxy S6 Edge - תפריט אפשרויות אנשי Edge (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S6 Edge - אנשי ה-Edge שלי (צילום: גד גניר)

וככה מופיעה התראה על SMS חדש מאיש קשר שהוגדר כחלק מאנשי ה-Edge (צילום: גד גניר)





כניסה לתפריט ההגדרות, ובתוכו לתפריט של ה-Edge, חושף יותר אפשרויות: ניתן לשלוט בהפעלה וכיבוי של התאורה שציינתי קודם, להגדיר האם תפריט "אנשי Edge" יהיה פעיל, ולבחור מהן ההתראות שיופיעו שם, כשהמבחר מורכב משלוש סוגי התראות בלבד: שיחה נכנסת, הודעת מייל והודעת SMS. בנוסף, ניתן לשלוט דרך תפריט זה בסרגל מידע: כאשר המסך כבוי, החלקה של האצבע על האיזור הקמור מלמעלה למטה ובחזרה תציג שם שעה, תאריך, מצב סוללה ומזג אויר. ניתן כמובן לשלוט בסוג המידע שמופיע שם ולבחור מבין מספר סרגלים המקבלים את המידע (ספורט, עדכוני חדשות, מניות וכו') שלהם מ-Yahoo. כמו כן, מצב שעון הלילה שהופיע לראשונה ב-Note Edge נמצא גם כאן ומציג את השעה באופן קבוע על צד המסך, בפרק זמן מוגדר במהלך היום. זהו בגדול. מבחינה שימושית, אפשרויות המסך הקמור ב-S6 Edge הן גרסא דיאטית משהו של מה שהיה ב-Note Edge. אין כאן למשל את הסרגל השימושי ביותר - סרגל קיצורי הדרך. כמו כן, לא ניתן להציג שם הודעה אישית (תשכחו מ"גד גניר המלךךךך!!!!").

סרגל מידע ב-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

ההבדל האחרון בין ה-S6 הרגיל לגרסת ה-Edge שלו הוא בסוללה. אל תפתחו ציפיות: הסוללה של ה-S6 Edge היא בקיבול של 2600mAh, כלומר, הקיבול שלה גדול ב-50 מיליאמפר מזו שב-Galaxy S6. האם זה בא לידי ביטוי? קשה לי להחליט, מאחר ומדובר בתוספת זניחה. בגדול, כמו ה-Galaxy S6, גם ה-Galaxy S6 Edge שרד לי יום עבודה בשימוש סטנדרטי, והתרוקן לחלוטין באיזור השעה 17:30 בערב, לאחר שיצא מטעינה בשעה 0700 בבוקר. לזכותו יאמר שהוא נטען מאוד מהר יחסית לטלפונים אחרים בשוק, בין אם במטענים סטנדרטיים, ואפילו מהר יותר עם המטען המהיר המקורי של סמסונג המצורף לערכה. כמו ה-S6, גם ה-S6 Edge תומך בטעינה אלחוטית.



מבט מקרוב על כפתור הבית, המשמש גם כקורא טביעת אצבע ב-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


מחירו של ה-Galaxy S6 Edge מתחיל מ-4300 ש"ח. לפני שידעתי שההבדל במחיר בין הגלאקסי אס 6 הרגיל לבין גרסת ה-Edge עומד על 600 ש"ח, תהיתי מי מסוגל להגיע לחנות, לראות את שני המכשירים ולהעדיף את הגרסה הרגילה. ובכל זאת, 600 ש"ח זה המון כסף. המון כסף שהולך בסופו של דבר בעיקר על מראה חיצוני שקשה מאוד להתעלם ממנו, אבל לא יותר מזה. התוספות לממשק המשתמש בהחלט לא מצדיקות את התוספת הזאת במחיר, אבל קשה מאוד להתבונן במכשיר כמו ה- Galaxy S6 Edge ולשפוט אותו במונחים של שימושיות. תבינו, רוב הפוסט הזה היה ניסיון שכנוע עצמי. אני לא באמת צריך כזה מכשיר, ואני לא באמת חושב שראוי להשקיע בו סכום כזה של כסף. מצד שני, אני רוצה כזה. זה משהו שלא ניתן להסביר אותו בצורה הגיונית. הוא יפיפיה, הוא נראה כמו מכשיר מהעתיד, וכשהעיצוב הזה מגיע עם כל היתרונות של הגלאקסי אס 6 הרגיל (מצלמה נפלאה, מכשיר מהיר במיוחד, נעילה באמצעות טביעת אצבע), קשה מאוד לעמוד בפניו, למרות החסרונות הקטנים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר