כאלו ניסיתי: Jabra Sport Pulse Wireless

שני זוגות אזניות ספורט בדקתי כאן לאחרונה: ה-SMS Audio BioSport, וה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport. הראשונות הן אזניות חוטיות בעלות חיישן ביומטרי המודד דופק, והשניות הן אזניות Bluetooth. מהסוג השני קיים מבחר לא קטן, אך אזניות המסוגלות למדוד דופק הן עדיין יחסית נדירות. אזניות כמו ה-Jabra Sport Pulse Wireless (בהן אעסוק בפוסט זה) הן למיטב ידיעתי האזניות האלחוטיות היחידות בשוק המסוגלות למדוד דופק. האם מדובר בשילוב שישאיר את חותמו בהיסטוריה כמו טלויזיות משולבות וידאו, ומצלמות עם נגן MP3 מובנה או שאולי ג'אברה עלתה כאן על פורמט מנצח? מבטיח לכם תשובה ברורה בסוף הפוסט.

Jabra Sport Pulse Wireless (צילום: גד גניר)


ראשית כל, היכרות קצרה. כאמור, ה- Jabra Sport Pulse Wireless הן אזניות בלוטות' סטריאופוניות (בפרוטוקול A2DP) מסוג In Ear, בתצורה דומה לזו של ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport וה-ROX של ג'אברה שבדקתי כאן לפני מספר חודשים: האזניות מקושרות זו לזו בחוט המונח מאחורי הצוואר, כשעל החוט עצמו ממוקם שלט. בפוסט שלי על ה-Jabra ROX גוללתי בפניכם את הויה דולורוזה שנאלצתי לעבור בתהליך פתיחת האריזה וההתאמה שלהן לאוזן. עם ה-Jabra Pulse זה היה סיפור שונה לחלוטין: ג'אברה חסה על לקוחותיה והשתמשה בפחות גומיות וניירות דבק בכדי לייצב את האזניות בתוך האריזה, וההתאמה שלהן לאוזן נמשכה שניות ספורות. בעוד ההוצאה שלהן מהאריזה הוא לא באמת עניין שמשפיע על השאלה אם לקנות אותן או לא, שאלת ההתאמה מאוד משמעותית, בעיקר באזניות ספורט. הצורה שלהן כוללת חלק גומי שחור בעל בליטה בחלק התחתון (באזנייה אחת היא מאכלסת את שקע הטעינה, בשנייה את חיישן הדופק), ובחלק העליון תוספת המייצבת אותן במקומן. החלק שנכנס לאוזן הוא ראש גומי צהוב (איך לא, אזניות ספורט). שני החלקים האלו מגיעים בשלושה גדלים שונים כדי שתוכלו להתאים אותן לאיזה אוזן שתרצו.


מרגע שמכניסים אותן לאוזן, הן נשארות שם, לא משנה מה, ועושות את זה בצורה שאינה מכאיבה לאורך זמן. הן לא אוטמות את תעלת האוזן בצורה מוחלטת כמו ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport, אבל הן מאוד נוחות ולא מציקות. אם הזכרתי את ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport, אז אחד הדברים שהפריע לי בעיצוב שלהן, היה הפרופיל הארוך שלהן, מה שגורם להן לבלוט בצורה משמעותית מחוץ לאוזן. ה-Jabra Sport Pulse Wireless שונות לחלוטין: החלק שיוצא החוצה מהאוזן לא בולט מדי, וכך למשל, אם תתעלפו לאחר הריצה ותניחו את הראש על הצד על הרצפה, האזניות לא ישפדו את הראש שלכם דרך האוזן. תרחישים פחות דרמטיים שקשורים לחשיבות העניין - אזניות שבולטות החוצה באופן ניכר, מושפעות יותר ממגע ויושבות בצורה טובה פחות באוזן.
Jabra Sport Pulse Wireless (צילום: גד גניר)


כלפי חוץ, ה-Jabra Pulse נראות מעולה. הן משלבות פלסטיק שחור מבריק וגומי איכותיים, כשהכיתובים עליהן בצהוב. לא ניתן לטעות: הן נראות כמו אזניות ספורט, אך הן לא צועקות זאת ובהחלט אין בעיה להסתובב איתן גם סתם ככה ברחוב. כמו ה-RHA T10i, גם ה-Jabra Sport Pulse Wireless זכו בפרס עיצוב מארגון Red Dot, הישג שמתחיל להראות פחות מרשים לאור העובדה שיותר ויותר חברות מתגאות בו, אך כאמור, לדעתי לפחות, הן נראות מעולה. כפי שמצופה מאזניות ספורט, הן מציעות עמידות במים, כאן מדובר בתקן IP55 שאומר שהן מוגנות בפני אבק והתזות מים, אם כי לא מומלץ לטבול אותן במים. עם הזעה וגשם הן בהחלט ידעו להתמודד.

אזניות ספורט, אבל לא זועקות זאת, ה-Jabra Sport Pulse Wireless (צילום: גד גניר)


כאמור, ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport אטמו את תעלת האוזן באופן מוחלט. לא ניתן היה לשמוע דבר מבחוץ, והדבר תרם בצורה משמעותית לעוצמת הבאסים והצלילים הנמוכים. ב-Jabra Pulse האטימה פחות מושלמת, אם כי מדובר בשאלה המושפעת מבחירה בגודל של מתאם הסיליקון לאוזן ובצורת האוזן עצמה. בנימה אישית, אטימה מוחלטת בזמן פעילות ספורטיבית טובה אולי במכון כושר. בריצה, ברחוב, אני מעדיף לשמוע מעט מה קורה סביבי. גם בלי האטימה המוחלטת, ה-Jabra Sport Pulse Wireless הציגו לטעמי איכות שמע טובה יותר מרוב האזניות שיצא לי לבדוק במסגרת הבלוג, כשאני מכליל כאן גם אזניות חוטיות ואזניות שאינן מוגדרות כאזניות ספורט. מה כל כך טוב בהן? קשה לי לשים את האצבע במדויק. הן מספקות סאונד מאוזן, מדויק מאוד, נקי מאוד. הן מצטיינות לאורך כל טווחי הסאונד, ומספקות חוייה מוזיקלית נהדרת ברוב סגנונות המוזיקה להם האזנתי באמצעותן.

מבט מקרוב על חיישן מד הדופק, Jabra Sport Pulse Wireless (צילום:גד גניר)


ה-Jabra Pulse עושות כראוי את כל מה שמצופה מאזניות ברמה הזאת בכל הקשור לנוחות השימוש בהן. תהליך הסנכרון פשוט וכולל הנחיה קולית באזניות עצמן. בנוסף, הן יודעות לבצע התאמה למכשירי טלפון באמצעות קישורית NFC. אפילו הכפתורים על השלט הם למעשה תבליטים בצורות שונות המאפשרים זיהוי נוח במישוש בלי צורך לראות אותם. ישנן לא פחות משלוש אפליקציות של Jabra שעליכם להתקין אם אתם מעוניינים לחוות את חויית השימוש המלאה באזניות האלו: ראשונה היא Jabra Services הפועלת מאחורי הקלעים והיא מתפקדת בתור משהו שמזכיר דרייברים ייחודיים לחומרה חדשה המחוברת למחשב. השניה, אותה אתם כבר מכירים מפוסטים קודמים שלי על אזניות של היצרנית, אפליקציית Jabra Sound. למי שלא עוקב אחרי הבלוג, מדובר בנגן מוזיקה שהייחוד שלו הוא היכולת להזרים מוזיקה לאזניות ב-Dolby Sound. אישית אני לא מתלהב במיוחד מאופי הסאונד המתקבל בשימוש באקולייזר הזה, אך זה עניין סובייקטיבי מאוד. בג'אברה דווקא מאוד אוהבים את הסאונד הזה, ולכן האפליקציה נעולה, ועל מנת לפתוח אותה לשימוש תצטרכו להקיש קוד המצורף לאריזת האזניות. מעבר לכך, גם אם פתחתם את האפליקציה לשימוש, לא תוכלו להזרים איתה מוזיקה לאזניות אחרות שאינן של ג'אברה ("הודות" ל-Jabra Services אותה ציינתי קודם), ואם תנסו בכל זאת, תגלו שהמוזיקה בוקעת היישר מהרמקולים של הטלפון הסלולרי שלכם.


צילום מסך מתוך אפליקציית Jabra Sound


אחרונה והחשובה ביותר, אפליקציית Jabra Sport, אפליקציה המאפשרת מעקב אחר הפעילות הגופנית שלכם, שמירה על היסטוריית תוצאות וכמובן, מדידת דופק המתבצעת בצורה מדוייקת ואמינה למדי. באתר ג'אברה טענו כי האזניות מסוגלות למדוד דופק גם דרך אפליקציות אחרות כמו RunKeeper, Runtastic, Endomondo ואחרות, אך סייגו זאת באמצעות ההערה (* Requires device to support Bluetooth Smart). לא הצלחתי למדוד דופק באמצעות האפליקציות האלו והן לא זיהו את האזניות כמכשיר Bluetooth המסוגל לבצע מדידת דופק. כנראה שה-LG G4 שנמצא אצלי כרגע לא תומך ב-"Bluetooth Smart" וגם לא ממש הצלחתי למצוא הסבר ברשת לגבי התקן הזה או מה שזה לא יהיה. בכל הקשור לסוללה, ה-Jabra Sport Pulse Wireless מבטיחות 5 שעות סה"כ של דיבור/האזנה רצופה למוזיקה. זה בדיוק גם מה שהן מקיימות. זה לא מרשים, אבל זה גם לא מביך. זו פשוט לא אחת מנקודות החוזק שלהן.

צילום מסך מתוך אפליקציית Jabra Sport


אם לא הבנתם זאת עד כה, ה-Jabra Sport Pulse Wireless הן האזניות איתן הייתי רוצה לעשות ספורט, אם הייתי עושה ספורט באופן קבוע. הן מצטיינות כמעט בכל פרמטר אפשרי: הן נוחות לשימוש, יושבות מעולה באוזן, מספקות איכות סאונד נהדרת, הן עמידות, והן האזניות האלחוטיות היחידות בשוק המסוגלות גם למדוד דופק, ועושות זאת מצוין. לכל התענוג הזה יש מחיר די מרתיע, 999 ש"ח המחיר המומלץ באתר היבואן. חיפוש מעמיק יותר ברשת העלה כי ניתן לרכוש אותן במחיר מומלץ יותר, 924 ש"ח, גם הוא עם אחריות היבואן הרשמי בישראל. עם מחיר כזה, סביר להניח שהן יתאימו יותר עבור מי שמתמיד באימוניו. אם אתם לא שייכים לאוכלוסיה הזאת, ישנן אופציות אולי פחות מלהיבות בשוק, אך גם יותר זולות.

3 תגובות

  1. תודה רבה על הביקורת!!
    בזכותך קניתי אותן :)

    השבמחק
  2. שלום. אני רץ חמש פעמים בשבוע והחלטתי לפני יוצר משנה לקנות את האוזניות האלו הסיבה שאני כותב (וזו פעם ראשונה שאני מגיב באינטרנו ,ותיכף תבינו למה אני מגיב),לשתף איתכם ולשמוע ממי שקנה.
    ראשית כל האזניות מדהימותתת.הסאונד מעולה. מד דופק אמין. אבל אבל ויש אבל גדול. הספקתי להחליף את האוזניות כבר ארבע פעמים אצל היצרן (לשמחתי השרות של היצרן בסטאנדרט שלא קיים בארץ).אבל עדיין ,אחרי כל כך הרבה מחמאות משהו דפוק באוזניות. אני רץ הרבה, מן הסתם מזיע הרבה ואחרי כחודשיים שלושה אינטנסיביים ,האוזניות נדפקות ואני מתחרפן. פשוט לא עובד. מאכזב מאד ,במיוחד בגלל שבאותם "רגעים"/חודשים שזה עובד,אין לאוזניות האלו תחליף.
    מישהו נתקל בבעיה כזאת ?
    המון תודות

    השבמחק
  3. לי יש אותן כבר שנה פלוס ללא שום בעיה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר