חייב כזה: Huawei P8

יבואנית Huawei בישראל יוצאת למלחמה. לפני מספר חודשים היא גייסה אל שורותיה מנכ"ל חדש, קובי כליף, שהגיע אליה היישר מעמדת מנהל חטיבת המובייל של סמסונג, ובשבועות האחרונים יצאה בקמפיין טלויזיה ושלטי חוצות נרחב שאין סיכוי שהצלחתם להתחמק ממנו. האם ה-P8 הוא מכשיר שמצדיק קמפיין בהיקף כזה, עם פרזנטורים כמו מוקי וגל גדות? אם לשפוט עפ"י נתוני המכירות של Huawei בעולם במחצית הראשונה של 2015, נראה שיש לה עם מה לעבוד: מכירותיה קפצו ב-39 אחוזים ואף עקפו את אלו של Xiaomi המתחרה שלה מבית. בסגמנט הצר יותר, של מכשירים לשוק הבינוני והגבוה (שם נכלל ה-P8 שהושק לפני מספר חודשים ברחבי העולם), רשמה Huawei קפיצה חדה של 70%, וגם הכנסות החברה ממכירת סמארטפונים זינקו ב-87 אחוזים. בקצב הזה, נראה כי היעד השאפתני שהציבה לעצמה Huawei לשנת 2015, מכירה של 100 מיליון מכשירים, הופך לריאלי.

Huawei P8 (צילום: גד גניר)


ה-P8 מכוון גבוה. כמו במכשיר הדגל שלה משנה שעברה, ה-Ascend P7, גם הפעם מתבססת Huawei על מעבד מייצור עצמי, ה-HiSilicon Kirin 930. זהו מעבד בטכנולוגיית 64 ביט, בעל 8 ליבות, 4 מתוכן פועלות במהירות 2 גיגהרץ לפעולות מורכבות ותובעניות, ו-4 במהירות 1.5 גיגהרץ לפעולות שגרתיות. זכרון ה-RAM של הוואווי P8 עומד על נפח נדיב של 3 גיגה, ואת זכרון האחסון בנפח 16 גיגה ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון מסוג MicroSD עד לנפח של 128 גיגה נוספים. קשה לי למקם את המעבד הזה על אותה סקאלה מול מעבדים מקבילים של סמסונג או קוולאקום, אבל מהתרשמות אישית, המכשיר הזה זריז מאוד. לא זריז ברמה של ה-HTC One M9 או ה-Samsung Galaxy S6, אבל זריז מספיק כדי לתת תחושה שהמכשיר זז מהר מאוד, האפליקציות נפתחות במהירות יפה,המכשיר לא נתקע, לא חובב איתחולים ויציב. עוד לגבי יציבות: זוכרים את כרטיס הזכרון שהכניע את ה-LG G-Flex2? זה שהיה עמוס בקבצי מוזיקה ותמונות? הכנסתי אותו לתוך ה-P8 והמכשיר הסיני, עם המעבד הסיני התנהג למופת במשך כל ימי הבדיקה, הרבה יותר מהמכשיר הקוריאני עם המעבד החזק ביותר של קוואלקום. פיזור החום של ה-P8 אינו מדהים, והוא נוטה להתחמם בפעולות אינטנסיביות, אם כי ברוב הזמן הוא נשאר בטמפרטורה סבירה.


גרסת האנדרואיד אותה מריץ ה-P8 היא גרסת Lollipop (או אם תרצו במספרים 5.0). מעל גרסת האנדרואיד הזאת יושב ממשק ה-EMUI הייחודי של וואווי. מבחינת צורה, עיצוב וחוויית שימוש באופן כללי, יש כאן קפיצת מדרגה על פני ה-Ascend P7: כבר אין גמגומים באנימציות, הכל די חלק ומעוצב גם הרבה יותר יפה, עם פונטים נאים ודקיקים. לא מוצא חן בעיניכם העיצוב? אין בעיה, תוכלו לעשות שימוש בערכות נושא אחרות, מובנות או כאלו שניתן להוריד בנפרד. המקום היחיד בו נתקלתי בבעיה הוא עם וילון ההתראות, שסובל מלאג של שבריר שניה במשיכה שלו כלפי מטה, אך זה לא משהו שבני אדם נורמליים לא יכולים לחיות איתו.

בין שלל האפליקציות שממשק ה-EMUI מביא איתו, ניתן למצוא את כל הרגילות: גלריה, נגן מוזיקה, אפליקציית מייל, פתקים, לוח שנה, מנהל קבצים ושעון, כולן בעיצוב שמזכיר מאוד את העיצוב של MIUI, הממשק הייחודי של Xiaomi שעליו נאמר לא מעט פעמים כי הוא שואב השראה מהממשק של אפל. אם אתם מאלו שעדיין עושים שימוש ברדיו FM, תשמחו לשמוע שיש כאן כזה וגם אפליקציית גיבוי, זכוכית מגדלת, מראה, פנס ואחרות. עוד תמצאו כאן אפליקציה מובנית לתכנות מדבקות NFC, ואפליקציית Phone Manager שתפקידה למחוק קבצים זמניים לא נחוצים, לשלוט על מה מופיע בווילון ההתראות ואיך, שליטה על אפליקציות פתוחות ברקע, ניטור שימוש ברשת, ועוד. עוד דברים קטנים וחמודים שממשק ה-EMUI מביא עמו: כשהמכשיר נעול והמסך דולק, גלילה מחלקו התחתון למעלה מקפיצה מעין וילון התראות משני הכולל קיצורי דרך מהירים למצלמה, פנס, מחשבון ורשמקול. במסך הנעילה ניתן להציג תמונות אשר מתחלפות באופן אוטומטי, כך שבכל פעם שתפתחו את המכשיר תוכלו לראות תמונות מרהיבות מהאוסף של וואווי, ואף להוסיף להן מהתמונות שלכם.

Huawei P8, תמונה אחרת בכל פעם שמדליקים את המסך (צילום: גד גניר)


גם מבחוץ, ה-P8 עושה רושם מאוד מלוטש. כנראה שהדמיון לאייפון (בייחוד לאייפון 5S) אינו מקרי, אם כי מאחר והוא בנוי בצורה כה טובה, ועשוי בעיקר מתכת, לי אין תלונות. הוא דקיק (עובי של 6.4 מילימטר בלבד) משדר תחושת פרימיום ונראה עמיד למדי. כל הכפתורים מרוכזים בצד ימין של המכשיר: במרכז תמצאו כפתור הדלקה וכיבוי, והשליטה על הווליום מתבצעת ע"י כפתור מוארך הממוקם מעל כפתור ההדלקה. מתחת לכפתור ההדלקה נמצאות שתי מגירות, האחת מיועדת לכרטיס ההרחבה, והשניה לכרטיס ה-SIM. לערכת המכשיר מצורפים בין השאר כרטיס זכרון, מגן מסך מזכוכית וקייס מקורי של Huawei. אל תצפו כאן לכיסוי בסגנון Otterbox או UAG, אך הוא ישמור על המכשיר שלכם לא רע משריטות והחומר ממנו הוא עשוי נעים למגע. העובדה שהמכשיר בנוי סביב מסך בגודל שפוי של 5.2 אינטש, והשוליים מסביב לו צרים יחסית (בניגוד נניח למכשיר כמו ה-Zenfone 2) מאפשרים לו לשמור על מימדים נוחים לאחיזה ותפעול ביד אחת. נראה כי Huwaei לא נכנעה לאופנה המכתיבה שימוש במסכים ברזולוציית 2K והסתפקה במסך ברזולוציית FHD בלבד. אין בכך לדעתי שום דבר רע, בטח כשמדובר במסך בגודל כזה. פרט לכך, המסך מציג צבעים חיים ויפים, שחור כהה מאוד, ומתפקד לא רע באור יום.





מתכתי ודקיק, ה-Huawei P8 (צילומים: גד גניר)


בזמנו, הקמפיין שליווה את השקתו של ה-Ascend P7, דיבר בעיקר על הסלפי הפנורמי, האפשרות לבצע צילום עצמי במצב פנורמה. התכונה הזאת שרדה את המעבר לדגם החדש, וגם ה-P8 מציע מצלמת סלפי משובחת, מהטובות שיצא לי לראות. גם כאן תוכלו למצוא פילטר Beauty, המשפר משמעותית את מצב עור הפנים בצילום, אם כי מומלץ לא לעשות שימוש ברמה המקסימלית שלו כי התמונה יוצאת לא אמינה במיוחד.

סלפי  (כולל דאק פייס שיצא לא משהו) עם שימוש מוגזם במצב Beauty (צילום: גד גניר)

הסלפי הפנורמי עדיין כאן, Huawei P8 (צילום: גד גניר)

גם המצלמה האחורית מצוינת, ומפיקה יופי של תמונות. יש לה מייצב תמונה אופטי והיא מציגה ביצועים לא רעים בכלל גם בשעות החושך. אמנם אין כאן את מהירות המיקוד המטורפת של ה-S6 וה-LG G4, אך היא מהירה מאוד גם ככה, ויש כאן פיצ'ר נחמד שעשיתי בו לא מעט שימוש: כשהמצלמה מתמקדת, בסמוך לאזור המיקוד בממשק המצלמה מופיע חיווי המאפשר שליטה על עוצמת פיצוי החשיפה, כך שניתן לבחור אם התמונה תצא בהירה או כהה יותר. אייפוניסטים, נשמע לכם מוכר? זה נראה זהה למה שיש באפליקציית המצלמה שלכם. בנוסף, תמצאו כאן מגוון פילטרים מובנים באפליקציית המצלמה, אפשרות לשתילת Water Mark המכיל מידע על הטמפרטורה, התאריך והמיקום בו צולמה התמונה (תוכלו לראות אותו בחלק מהתמונות שצירפתי כאן). מצלמה טובה היא מה שמפריד בעיני בין מכשיר נחמד ומשתלם שאשמח להמליץ עליו לאחרים עם סייגים, למכשיר שהייתי קונה לעצמי וה-P8 בהחלט נמצא בקבוצה השניה.


מגוון פילטרים מוגדרים מראש באפליקציית המצלמה (צילום: גד גניר)

וככה שולטים על מצב Beauty (צילום: גד גניר)



(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ה-P8 כולל אפליקציה בשם "מצב במאי" המציגה יכולת שטרם ראיתי בעבר: לאחר שחבריכם התקינו קובץ APK שנשלח אליהם מהמכשיר שלכם, באפשרותם להתחבר אל המכשיר שלכם ב-Wifi. בשלב הזה תוכלו ליצור קבוצת צילום משותפת שבעל ה-P8 מנהל אותה. באופן הזה, באפשרותו לצלם סרטון וידאו, ולעבור בין זויות צילום שונות תוך כדי צילום הסרט. השתמשתי בזה, זה מרשים, זה ייחודי, ואם הייתי עורך מצעד "עשרת האפליקציות המגניבות ביותר שהייתי עושה בהם שימוש אחד או שניים וזהו", היא היתה תופסת את המקום הראשון בלי הרבה מאמץ.

הרמקולים הממוקמים בחלקו התחתון של ה-P8 איכותיים מאוד, אם כי לא מחרישי אוזניים. ניתן לנהל באמצעותם שיחה ברכב, אם כי ישנם מכשירים שעושים זאת יותר טוב ממנו. עוצמת ואיכות השמע באפרכסת מצוינות וכך גם איכות השמע באמצעות אזניות.


הרמקולים בחלקו התחתון של ה-Huawei P8 (צילום: גד גניר)


בתוך הגוף הדקיק של הוואווי P8 שוכנת סוללה בקיבול של 2680mAh. לאחר מספר מחזורי טעינה ראשונים בהם היא היתה רחוקה מלהרשים, הסוללה החלה להציג ביצועים נאים ביותר: ברוב ימי הבדיקה, הייתי חוזר הביתה בסביבות 18:30 מהעבודה עם למעלה מ-35 אחוזי סוללה, הישג שאף אחד ממכשירי הדגל הנוכחיים שבדקתי לא הצליח להתקרב אליו. הייתי שמח אם המכשיר היה נטען מהר יותר, אך בהחלט ניתן לחיות עם זה ככה.

עם כל הכבוד להבעות הפנים הדרמטיות והקלישאות בטקסטים שנתנו לגל גדות ולמוקי לדקלם בפרסומות, הפרט החשוב ביותר בקמפיין הזה הוא המחיר: 2399 ש"ח. אם משווים את המחיר הזה למחירי היבואן של המכשירים בהם ה-P8 אמור להתחרות, אז אין ספק שמדובר במחיר זול מאוד. מצד שני, אם משווים את המחיר הזה למחירם ביבוא מקביל של מכשירים כמו ה-Samsung Galaxy S6 ובעיקר ה-LG G4, הפרש המחיר מצטמצם דרמטית ואז השאלה שצריכה להישאל היא האם מדובר במכשיר שבאמת יכול להתחרות במגרש של הגדולים. התשובה לשאלה הזאת היא "כן". ביליתי עם המכשיר הזה שלושה שבועות ונהניתי ממנו מאוד. הייתי מציב בשורה אחת עם המכשירים שציינתי קודם, ואף ממקם אותו מעל מכשירים כמו ה-HTC One M9 (אשר עולה הרבה יותר ממנו), או המכשיר החדש ביותר שיש לסוני להציע כרגע בישראל, ה-Xperia Z3, שעולה פחות או יותר כמותו. בפוסט שלי על ה-Ascend P7 הערכתי שייקח לוואווי בערך שנה-שנתיים להדביק את הפער בינה לבין היצרניות המסורתיות בשוק. אם לשפוט עפ"י ה-P8, נראה ש-Huawei עשתה זאת בזמן קצר יותר.


Huawei P8 מאחור (צילום: גד גניר)

5 תגובות

  1. אבל איפה ה-Watermark?

    השבמחק
  2. אין מה להשוות את המכשיר לG4\S6\M9 הוא אולי סבבה והכל אבל הכרטיס מסך שלו מאוד חלש לעומת מכשירי הדגל החדשים. מי שמשקיע מעל 2000 ש''ח בטלפון רוצה לקבל את הטוב ביותר והP8 הוא פשוט לא הטוב ביותר. לדעתי הוא נופל גם מהG3 שאפשר להשיג כבר מתחת ל2000 (מדבר על 32GB\3GBRAM)

    השבמחק
  3. סקירה ארוכה למכשיר מיותר. הוא לא מתקרב ל LG-G4 אך עולה כמוהו. אפילו ה LG-G3 טוב יותר ועולה הרבה פחות ממנו.
    בקיצור. מיותר

    השבמחק
  4. אתה מודע לכך שרוב אם לא כל המכשירים הסיניים מכילים תוכנות ריגול שתולות ברמת החומרה? ושהם משדרים לשרתים בסין? זה נבדק ואומת כבר במספר מכשירים.

    השבמחק
  5. לא בדיוק,הG4 רחוק מלהרשים ברמת הביצועים,לדעתי ביצועי המכשיר לוקים בחסר ולאגי מאוד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר