כזאת ניסיתי: GoPro HERO+ LCD

לפני  קצת פחות מחודש סיפרתי לכם כאן על ה-HERO4 Session, מצלמת האקסטרים הקטנה ביותר בקטלוג המצלמות של GoPro. יחד איתה הוכרזה ביולי גם ה-HERO+ LCD, מצלמת חדשה שנכנסת לליין מצלמות ה-Entry Level של החברה, ומהווה שדרוג משמעותי על פני ה-HERO, הדגם הזול ביותר של החברה שבינתיים ממשיך להימכר במקביל. ראשית, רק כדי לוודא שכולנו מבינים במה מדובר, Entry Level לפי ההגדרה המילונית, הוא ביטוי המגיע בכלל מעולם התעסוקה, ומדבר על משרות המיועדות לאנשים שסיימו את לימודיהם הגבוהים והם חסרי ניסיון תעסוקתי. בעולם החפיצים, מוצרים המוגדרים כמוצרי Entry Level, הם לרוב המוצרים הזולים והבסיסיים ביותר בסדרת מוצרים של אותו יצרן. מתי תיתקלו בהגדרה הזאת? כאשר תרצו לקנות מוצר כלשהו, מסדרת מוצרים שאתם יודעים שהיא איכותית, אך תרצו להשקיע בו את סכום הכסף המינימלי הדרוש לכך. בסמארטפונים אגב, פחות נהוג להשתמש בביטוי הזה, אך בעולם צילום הוא מאוד נפוץ. אין בזה שום דבר רע או משהו שצריך להתבייש בו. אני לדוגמה, כשעברתי ממצלמת Super Zoom למצלמת DSLR רציתי לשמור על תקציב סביר, ובכל זאת להנות מהתחושה של צילום "אמיתי", עם הקליק של תזוזת המראה. לכן, קניתי את ה-D60, מצלמת ה-Entry Level בסדרת מצלמות ה-DSLR של ניקון באותה תקופה. למי ש"מבין", תמיד יש את האפשרות לקנות דגמים מתקדמים יותר, אבל אם אתם רק מתחילים להשתמש בסוג מוצר מסוים, ולא בטוחים באילו אפשרויות תשתמשו, והאם תמשיכו להשתמש במוצר הזה בכלל לאורך זמן, Entry Level זה מה שכדאי שתחפשו.

GoPro HERO+ LCD (צילום: גד גניר)


מה זה אומר לגבי ה-HERO+ LCD? זה אומר שהיא אכן בין המצלמות הזולות יותר שיש ל-GoPro להציע. מאחר ובכל זאת מדובר במצלמת GoPro, הביטוי "זול" הוא קצת מטעה כאן. מצד שני, כמצלמה המוגדרת כמצלמת Entry Level, היא מציעה לא מעט מהפיצ'רים שקיימים במצלמות היותר יקרות שלה ותמיד כיף שמפנקים אותנו, גם אם בחרנו להשאיר בעגלת הקניות של GoPro פחות כסף.



GoPro HERO+ LCD מאחור (צילום: גד גניר)

ה-HERO+ LCD מצלמת וידאו ברזולוציה מקסימלית של 1080p ובקצב של 60 פריימים לשניה. ב-HERO אגב, קצב הפריימים עומד רק על 30 לשנייה.  לצפיה בסרטונים שצילמתם, דרך הטלפון או על מסך הטאבלט שלכם, זה יהיה מספיק בהחלט. אם אתם לוקחים ברצינות את צילומי הוידאו שלכם, ומעוניינים לצפות בהם על מסך הטלויזיה (במיוחד אם מדובר במסך ברזולוציית 4K), אז עדיף לכם ללכת על אחד מדגמי ה-HERO4 Silver או ה-Black, אשר מציעים רזולוציה ואיכות צילום גבוהה יותר. מבחינת איכות צילום, היא זהה למה שמפיקה ה-HERO4 Session, כלומר, לא רע, אבל בתנאי תאורה שאינם אידיאליים, תקבלו מריחות ולא מעט רעש דיגיטלי בתמונה.


בים (בריכה), ביבשה, וליד חיות טרף (איילים, אבל עם נטיה למצבי רוח) צילומי ניסיון עם ה-GoPro HERO+ LCD בטיול לצפון
Posted by ‎חפיצים‎ on Saturday, September 19, 2015


כפי שהשם שלה מרמז, האטרקציה העיקרית ב-HERO+ LCD היא מסך מגע בגב המצלמה. אמנם יש כזה גם ב-HERO4 Black וב-HERO4 Silver, אך אלו הן גם מצלמות יקרות בהרבה. המסך הזה מהווה אחד מכמה שדרוגים רציניים על פני ה-HERO, והוא מאפשר תפעול נוח של כל אפשרויות המצלמה באמצעות ממשק מגע. הממשק נוח וקל יחסית להבנה, והמסך בהיר ומואר דיו כדי לאפשר שימוש סביר בחוץ באור יום. ניתן לצפות בו כמובן בסרטונים שצילמתם, ואף להשתמש בו כדי לכוון את המצלמה לזוית המדוייקת בה אתם מעוניינים לצלם, וכך לחסוך את הצורך בחיבור לסמארטפון שלכם, כפי שעשיתי עם ה-HERO4 Session.


דן מסכן את חייו עם ה-GoPro HERO+ LCD, הגרסה הארוכה (צילום: דן לפידות)
Posted by ‎חפיצים‎ on Saturday, September 19, 2015

כמו ה-HERO, גם ה-HERO+ LCD מגיעה עם מיגון מובנה לזעזועים ומים. בסופו של דבר, עבור המשתמש החובב, ההחלטה של GoPro לא לאפשר לשלוף את המצלמה מהמיגון היא החלטה הגיונית: לא צריך לקנות מיגון בנפרד, והעובדה שלא שולפים את המצלמה מהמיגון, מונעת כניסה של לכלוך ואבק ביניהם. עבור משתמשים יותר מתקדמים, ההחלטה הזאת מעיקה: במידה והכיסוי החיצוני ניזוק (אפשרות סבירה, בכל זאת, מצלמת אקסטרים), צריך לשלוח את כל המצלמה לתיקון. בנוסף, הבחירה בכיסוי מובנה אומרת שהסוללה גם לא ניתנת לשליפה ובכל פעם שהסוללה תיגמר תוך כדי שימוש, תאלצו לחכות עד שתיטען מחדש, במקום להחליף אותה בסוללה אחרת. רוצים לצלול עם המצלמה? GoPro מספקת יחד עם המצלמה דלת אחורית למיגון המאפשרת שימוש במסך המגע מתחת למים, עד לעומק של 3 מטר. רוצים יותר מזה? ישנה גם דלת אחורית המתאימה לצלילה של 40 מטר, אם כי תאלצו לוותר על השימוש במסך המגע איתה. באפשרותכם להשתמש ב-3 כפתורים פיזיים בחלק העליון, בצד ובחזית המיגון של המצלמה, יחד עם מסך LCD מונוכרומטי זעיר בחזית המצלמה. שנים של שימוש בממשקי מגע אינטואיטיביים ניוונו את היכולת שלי להסתגל במהירות לממשקים הכוללים שלושה כפתורים בלבד, ובהתחלה היה לי מאוד קשה להתרגל לשימוש בה. בסופו של דבר מתרגלים להכל, ואם חיי הסוללה חשובים לכם, בשלב מסוים תעדיפו להשתמש בכפתורים האלו מאשר לוותר על דקות צילום יקרות בגלל השימוש הנוח והפשוט במסך LCD.

GoPro HERO+ LCD מבט מקרוב על כפתורי התפעול, תחליף פחות נוח למסך המגע (צילום: גד גניר)


ניתן להפעיל בהגדרות המצלמה את QuickCapture, הגדרה המאפשרת לכם להדליק את המצלמה ולהתחיל לצלם בלחיצה על כפתור אחד. זה מהיר, זה נוח,וזה מתבקש במיוחד כשרוצים לצלם התרחשות ספונטנית במהירות. שעושים שימוש באפשרות הזאת חשוב לשים לב לאופן שבו אתם מאחסנים את המצלמה. קרו לי מספר פעמים ששלפתי את המצלמה מהתיק וגיליתי שהסוללה מרוקנת לחלוטין, ועל כרטיס הזכרון סרטון ארוך למדי וחשוך לחלוטין של פנים התיק שלי לאחר שכפתור הצילום נלחץ בטעות. עוד פיצ'ר נחמד שהיה קיים גם ב-Session הוא האפשרות לתייג רגע מסוים בסרטון, ואז למצוא אותו יותר בקלות כשעורכים את הסרטון אח"כ.

GoPro HERO+ LCD (צילום: גד גניר)

GoPro HERO+ LCD (צילום: גד גניר)

GoPro HERO+ LCD (צילום: גד גניר)


עוד שדרוג של ה-HERO+ LCD על פני ה-HERO הוא הקישוריות האלחוטיות, Wifi ו-Bluetooth, המאפשרות חיבור של המצלמה לסמארטפון או לטאבלט שלכם באופן אלחוטי. מי צריך את זה אם יש מסך? מי שמחבר את המצלמה לקסדה מעל הראש, או כל מי שזקוק לשלט רחוק למצלמה הזאת. בנוסף, באפשרותכם לקנות שלט אלחוטי (הוא לא מגיע עם המצלמה) ולשלוט בה איתו, במקום עם הסמארטפון. מעבר לכך, ניתן להפעיל את המצלמה ישירות מהסמארטפון גם אם נכנסה למצב שינה, אך חשוב לזכור שגם כאן, יש לפיצ'ר הזה מחיר בדמות קיצוץ מסוים במשך זמן הפעולה של המצלמה בין טעינה לטעינה.

גו פרו מספקת לכם בחינם תוכנת עריכת וידאו. התוכנה הזאת יעילה, אך קצת מתוסבכת. הצלחתי ליצור סרטון, הצלחתי לחבר בין סרטונים ואף לעשות ביניהם מעברים, ואפילו הבנתי איך לשלב בתוכם גם מוזיקת רקע (לא עשיתי את זה כאן, בכל זאת, זכויות יוצרים וכו'). מצד שני, לא הצלחתי להבין עד עכשיו איך להשתמש בתבניות המוכנות מראש שמציעה GoPro. מעבר לכך, כדי שהתוכנה תוכל לקודד את הסרטים הערוכים באופן שניתן יהיה להעלותם ל-Youtube או פייסבוק, QuickTime חייבת להיות מותקנת על המחשב שלכם. למרות שהתוכנה מציינת זאת בהפעלתה, היא לא מונעת מכם להמשיך לערוך סרטונים שבסופו של דבר לא תצליח להעלות לאתרים שציינתי, אלא אם, כאמור, תתקינו את Quicktime.


סרטון לדוגמא שצולם באמצעות GoPro HERO+ LCD (צילום: דן לפידות)
Posted by ‎חפיצים‎ on Saturday, September 19, 2015

חיי הסוללה של ה-GoPro Hero+ LCD בשימוש שלי, שכלל חיבור ל-Wifi ושימוש סביר במסך LCD עמדו בממוצע על  כמעט שעה. תאורטית, אם אתם נמנעים משימוש בכל התוספות המפנקות שמציעה ה-HERO+ LCD (חיבורים אלחוטיים ומסך), תוכלו לצלם ברזולוציית 1080p ובקצב פריימים של 60 שניות למשך זמן של  שעה ו-45 דקות. זה נתון סביר, אך בהתחשב בכך שלא ניתן להחליף את הסוללה לאחר שהיא נגמרת, וצריך לחכות עד שתיטען במלואה (אין סוללות גיבוי נכון להיום, וגם אם יהיו כאלו, כנראה שהן יסתירו את המסך, כי שקע הטעינה נמצא לצידו), זה קצת מגביל.
 
GoPro HERO+ LCD, מבט מקרוב על חלקה האחורי, שקע הטעינה וכרטיס הזכרון (צילום: גד גניר)
הזהרתי אתכם שה-HERO+ LCD לא זולה. היא עולה 1699 ש"ח וסביר להניח שלא תתקשו למצוא מצלמות אשר מציעות איכות צילום דומה בסכום נמוך בהרבה. מצד שני, במחיר הזה היא מציעה לא מעט פינוקים שלא תמצאו במצלמות דומות: מעבר למיגון (שאמנם לא ניתן להסירו) החיבור לקישוריות אלחוטיות ובעיקר מסך LCD שהופך את השימוש בה לנוח במיוחד.

המצלמה נמסרה לבדיקה באדיבות DAA Sport Marketing

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר