כזה היא ניסתה: שעון כושר Polar A300


אחת ההחלטות שביצעתי לפני כשנה הייתה להכנס לכושר. בדומה לרוב מדינת ישראל, גם אני החלטתי שרביצה על הספה וזפזופ בין ערוצים הם לא התעמלות, וארוחות החג לא יעלימו את עצמן. לאחר חודשים ארוכים של הסתגלות, התמדה וכאבים מרובים, הכושר הפך לחלק בלתי נמנע מהרוטינה השבועית שלי. לכן, החלטתי שהגיע הזמן לרענן את מלתחת האביזרים שלי ולרכוש צמיד ניטור. הרכישה השתלמה כשהצלחתי להוכיח למאמן שלי שאני אכן עומדת להתעלף ואני לא סתם עושה את עצמי, כמו גם למדוד את אפקטיביות האימונים שלי. אך עם כל הכבוד לצמיד שרכשתי, הוא לא משתווה למוצרים שקיימים כיום בשוק הכושר. לכן, כשקיבלתי את ההזדמנות לשחק ״במגרש של הגדולים״ עם שעון A300 מבית Polar, סוף סוף הייתה לי הזדמנות לבדוק האם אכן כדאי להשקיע בשעון כושר, או שגם הזולים עושים את העבודה הדרושה.

Polar A300 (צילום: גד גניר)


זה שעון חדש או שאת שמחה לראות אותי?
הדבר הראשון והבולט ביותר בדגם A300 הוא העיצוב. השעון יושב בתוך רצועה עבה במיוחד, המגיעה במגוון צבעים בוהקים וניאוניים כגון צהוב, ורוד, כחול, לבן, אפור וכמובן שחור. לי היה את העונג המפוקפק לקבל רצועה בצבע לבן. למה מפוקפק אתם שואלים? כל מי שראה אותי עונדת את השעון החליט להתבדח על הצבע, הגודל או חוסר האסטטיקה הכללית שלו. מיותר לציין שגם אני לא אהבתי את העיצוב, אבל מה לא עושים בשביל חברים ובשביל הכושר. הבעיה שהתגלתה כבר בשעות הראשונות של השימוש לא הייתה גודל הרצועה, אלא הסיליקון העמיד ממנו היא עשויה. נכון, המשמעות היא שהרצועה עמידה במים (בדומה לשעון, העמיד לעומק של עד 30 מטרים), אך מאותה סיבה היא גם אוגרת את הזיעה שלי במהלך האימון. הרגשה לא סימפטית, בטח שלא באימונים בחוץ בחודשי יולי-אוגוסט ובמיוחד אם הרצועה צמודה ליד, כמו שאמורים לענוד שעון.


Polar A300, החלק שצמוד ליד (צילום: גד גניר)
לאחר שהתפעלתי מצורתו החיצונית, הגיע הזמן להתחיל לשחק עם השעון. על מנת להתחיל להשתמש בו היה עליי לחבר אותו למחשב, להוריד ולהתקין את תוכנת הסנכרון הדרושה, להרשם לחשבון באתר של Polar ולהמתין לעדכון תוכנה. זה לא רק נשמע מייאש, מדובר על תהליך ארוך לכשעצמו כשאני נתקלתי בעוד כמה ״מכשולים״. למרות שהשעון היה מחובר ונטען, לקח למחשב יותר מידי זמן לזהות אותו ולעדכן את הדרייברים, התוכנות וכל מה שנחוץ. לכן, לקח לי למעלה משעה עד שהשעון היה מוכן לפעולה. לאחר מכן היה עליי להגדיר את המדדים האישיים שלי בתוך השעון עצמו, כגון גובה, משקל ומצב הכושר הכללי שלי, כדי שהמעקב יהיה מדוייק ככל שניתן. למזלי ביצעתי את כל התהליך בזמני הפנוי ולא רגע לפני האימון, כך שיום לאחר מכן הייתי מוכנה לצאת לדרך. 


במידה ואתם תוהים - כן, כל התהליך הזה הוא הכרחי במידה ואתם רוצים לסנכרן את המידע שלכם. התוכנה כוללת לוח שנה שיציג את המדדים היומיים, בהם היקף הכושר שעשיתם ואף ינסה להערך כמה שומן שרפתם במהלך האימון. כבונוס, תוכלו להתקין גם את אפליקציית הסמארטפון ,    המציעה עוד כמה מדדים מעניינים שלא מופיעים בתוכנת המחשב.

מה הוא מודד?
דגם A300 הוא השעון ש-Polar לא רוצה שתסירו אפילו לרגע אחד מהיד, מכיוון שהוא פועל 24/7, גם אם אתם לא נמצאים בעיצומו של אימון. בפועל, השעון מודד את כמות הצעדים שצעדתם מידי יום, הקלוריות ששרפתם כתוצאה מכך והמרחק המשוער שצעדתם. בנוסף, במידה ולא זזתם במשך שעה, השעון ידאג לצפצף ולהעיר לכם על כך, על מנת שתקומו ותזיזו קצת את הגוף.

בניגוד לשאר שעוני הכושר הקיימים כיום בשוק, לא תמצאו כאן מד-דופק מובנה, או GPS. רצועת הדופק המצורפת תפתור את הבעיה הראשונה, והיא מתחברת באמצעות בלוטות׳ לשעון בצורה כמעט אוטומטית. לאחר ההגדרה הראשונית, בכל פעם שתלבשו את הרצועה ותבחרו את אחד מהאימונים הזמינים, השעון ידע להציג גם את הדופק הנוכחי שלכם לאורך האימון. בשלב זה כדאי לציין את ״מבחן הכושר הראשוני״ שמציע השעון, המאפשר לא רק לוודא שהרצועה אכן מתחברת ועובדת כמו שצריך, אלא מעניק לכם מדד אודות מצב הכושר הנוכחי שלכם. החברה ממליצה לבצע את המבחן לאורך פרקי זמן, כך שתוכלו לעקוב ולראות כיצד הכושר הגופני שלכם משתפר עם הזמן. בכל הנוגע ל-GPS, מטרתה של Polar הייתה לחסוך כמה שקלים לצרכנים כמוני שלא מעניין אותם המסלול או המרחק שעברו בריצה, כך שלא תמצאו פתרון לאלמנט זה.

Polar A300 (צילום: גד גניר)


מדד נוסף שתמצאו כאן הוא האפשרות למדוד את איכות השינה שלכם בלילה על בסיס התהפכויות ותזוזות, מבלי שתצטרכו להגדיר זאת. כלומר, A300 מזהה כשאתם נרדמים ומתחיל אוטומטית לנטר את השינה שלכם, מבלי שתצטרכו ללחוץ על כפתורים, להגדיר הגדרות או להכנס למצב שינה. אני בחרתי להשתמש גם בפונקציה של השעון המעורר, שצפצף ורטט בשעה הנקובה, והעיר אותי מבלי להעיר את כל הבית. כאן נכנסת לפעולה האפליקציה הסלולרית, המציגה את איכות השינה שלכם בכל בוקר כשתסנכרנו את השעון עם הסמארטפון. אני חייבת להודות שהשינה עם השעון המסורבל והגדול היא זאת שגרמה לאיכות השינה שלי להתדרדר בלילות הראשונים, אבל כמו כל דבר אחר - גם לזה מתרגלים לאחר כמה לילות.

מודדים את הכושר

נכנסים לכושר
 חשוב לזכור שבכל זאת מדובר כאן על שעון כושר, כך שלצד המדדים ״הפשוטים״ הללו תוכלו למצוא גם אפשרויות מדידה של פעילויות רציניות יותר, כגון שחיה, ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים, אימון כוח, אימון קבוצתי ואימון חוץ או אימון פנים כללים. הממשק של השעון הוא מבין הנוחים שיצא לי לעבוד איתם, כשכל לחיצה מלווה בהסבר וקלה להבנה. תוכלו להתחיל לעקוב אחר אימון באמצעות לחיצה על כפתור ההקלטה ובחירת האימון, כשבסיומו כל מה שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ ולהחזיק את כפתור הסיום. כל אימון יישמר בתוך השעון, כשתוכלו לחזור ולהסתכל בעד 60 האימונים האחרונים והמידע הרלוונטי להם, כגון משך האימון, כמות הקלוריות שנשרפה, כמות השומן שנשרפה והדופק הגבוה והממוצע, במידה ולבשתם את חגורת הדופק.

חיישן ה-Bluetooth ברצועה המצורפת ל-Polar A300 (צילום: גד גניר)


על מנת לעודד אתכם ואותי לעשות יותר כושר, מלבד ההתראות הקופצות אותן הזכרתי קודם, מסך הבית של השעון מציג את סרגל היעדים שלכם, המתמלא בכל פעם שאתם מבצעים פעילות. קמתם והלכתם למטבחון? הסרגל מתמלא קצת. החלטתם לרוץ הבית במקום ללכת ברגל? הסרגל יתמלא עוד יותר. בכל שלב ביום תוכלו לעקוב אחר אחוז הפעילות היומית שלכם ואף לקבל הנחיות מה עליכם לעשות על מנת להגיע ליעד. בין אם אתם חובבי כושר שמחפשים לדחוף את עצמם יותר, או מסוג האנשים שאוהבים להתמודד עם אתגרים - מדובר על פתרון נהדר. לא פעם מצאתי את עצמי מסתכלת על השעון רק כדי לגלות שחסרות לי בסך הכל 30 דקות של הליכה על מנת להגיע ליעד, מה שהוביל לכך שנעלתי את נעלי הספורט שלי ויצאתי להליכה קצרה ברחוב. אני מודה, היו ימים שהיה לי חם ועייף מידי כדי לעשות זאת, אבל אין ספר שמדובר על רכיב משמעותי שיכול לתת מוטיבציה למי שמעוניין בכך.

היתרון הגדול והמשמעותי ביותר כאן הוא הסוללה. לדברי Polar, סוללת השעון יכולה להחזיק עד כ-4 שבועות בשימוש רגיל. האמת היא שלא שמתי לב לזמני השימוש, אלא השתמשתי בשעון כמו שהוא למשך שלושה שבועות עד ששמתי לב שיש לו מד סוללה בחלקו העליון. מעולם לא הגעתי למצב שבו הסוללה התרוקנה לחלוטין, הודות לכך שבכל פעם שסנכרתי את השעון עם המחשב, הסוללה נטענה על הדרך.

האם הוא אמין?
 אני מניחה שבדרך כלל אתם קוראים על מגוון שעוני כושר ותוהים לעצמכם ״האם המדידות שלו אכן אמינות?״. כשזה מגיע לשעונים או צמידים שנועדו למדוד את הצעדים שלכם, השאלה הופכת לעוד יותר משמעותית - וכזאת שיכולה להשפיע על הרכישה הסופית שלכם. החלטתי למדוד את השעון הנוכחי בהשוואה לצמיד ה-Mi Band של Xiaomi שקניתי, שנועד למדוד אך ורק צעדים. בנוסף, הוספתי להשוואה הזאת גם את מד הצעדים ב- OnePlus One שלי. התוצאה? הפרש לא כל כך משמעותי בין שני הצמידים. בזמן ש-A300 מדד לי 5,049 צעדים, מד הצעדים הזול מדד 5,349 צעדים. 300 צעדים יותר. הסמארטפון, אגב, הסתפק ב-3,215 צעדים בלבד. ההפתעה הגיעה דווקא במד הקלוריות, כשהשעון מבית Polar חגג על כך שהצלחתי לשרוף 1,660 קלוריות, ומתחרו הסיני ״הסתפק״ ב-175 קלוריות בלבד.


Polar A300 (צילום: גד גניר)


את ההשוואה ביצעתי גם על איכות השינה בלילה, כש-A300 נתן לי ציון של 81 אחוזים, כשמתוך 9 שעות שינה הייתי חסרת מנוחה למשך שעה וחצי בלבד. הצמיד הסיני הציג בדיוק את ההפך, כשמתוך 9 שעות ישנתי שינה עמוקה במשך שעתיים וחצי בלבד, כשבמשך שש שעות וחצי ״ביליתי״ בשינה קלה. אם אתם שואלים אותי, כאן דווקא השעון הסיני הוא זה שצדק יותר - אבל קחו את המילה שלי בערבון מוגבל, בכל זאת, ישנתי.

מימין פולאר, משמאל הצמיד הזול
  
רצים על המציאה?
העובדה שצריך לסנכרן אותו עם המחשב על מנת לצפות במדידות השונות, הרצועה שאינה נוחה לענידה ביום יום והעובדה שאינו מגיע עם חיישן GPS, אלמנט הכרחי עבור ספורטאים רבים, כל אלו נקודות שחשוב לשים לב אליהן לפני שקונים את ה-A300. מצד שני, במידה ואתם מחפשים One-Stop-Watch שימדוד לכם לא רק את אימוני הכושר, אלא גם את השינה בלילה והצעדים ביום יום, יכול להיות שהחבילה השלמה היא משהו שתרצו להשקיע בו כדי לקבל מוצר טוב, מחברה מוכרת שעושה את העבודה כמו שצריך.

השעון נמכר במחיר המתחיל מ-900 שקלים בזאפ, ואני חייבת להודות שבמחיר זה תוכלו לרכוש גם שעון כושר זול וגם מד צעדים/ניטור שינה זול שיעשה את העבודה. מבחינתי, רצועת השעון היא זאת שחתמה את גורלו עבורי, מכיוון שברגע שסיימתי את הסקירה מיהרתי להסיר אותו ולשמוח שאני יכולה לחזור לשעון הישן, הדק והפשוט שלי. לחובבי התכשיטים והצמידים המאסיביים או מי שמחפש שעון כושר עם נוכחות, כזה שיצעק "אני עושה כושר!" יכול להיות שמדובר ביתרון.

השעון נמסר לבדיקה ע"י אגנטק

1 תגובות

  1. לא כל כך הבנתי איך מדדת את האמינות של השעון עם מספר הצעדים. מה זה אומר שמס' הצעדים קטן/גדול מזה של הצמיד או הטלפון? איך זה מוכיח אמינות או אי אמינות?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר