כזה ניסיתי: UE Boom 2

קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז בדקתי את ה-UE Boom, רמקול Bluetooth נייד שהיה הסנונית הראשונה בארץ מתוך ליין הרמקולים של Ultimate Ears. לפני כשבועיים החל היבוא הרשמי של לא פחות משלושה דגמים שונים של רמקולים של החברה, כאלו שהושקו במהלך השנה האחרונה ברחבי העולם וכעת הגיעו לישראל: ה-Mega Boom, ה-Roll והרמקול עליו אספר לכם בכמה מאות המילים הבאות, ה-Boom 2, דגם המיינסטרים של החברה וממשיך דרכו הישיר של ה-Boom.

 UE Boom 2 (צילום: גד גניר)


מבחוץ אין הבדלים בולטים בין ה-Boom ל-Boom 2. ה-Boom 2 ממשיך קו העיצוב הסולידי של קודמו, אך מפצה על הסולידיות הזאת בשילובי צבעים עזים. הוא לא נראה כמו חללית, הוא לא נראה כמו טיל כתף, ולא נראה כמו מנוע סילון. הוא נראה כמו רמקול ללא התחכמויות מיותרות. ההתחכמות העיצובית היחידה בו היא כפתורי הווליום העצומים בחזית. אם להיות מעט נודניק, הם אמנם עצומים אבל לא נוחים: חריטות המינוס והפלוס בפלסטיק הן חריטות חדות ולא נעים במיוחד ללחוץ עליהן. ההרכבה איכותית וכך גם החומרים ממנו עשוי הרמקול מבחוץ. היחידה שקיבלתי בצבע הכחול גם לא מבליטה כל כך טביעות אצבעות (בניגוד ל-Boom הראשון) והרמקול נראה כאילו ימשיך להראות חדש לאורך זמן. אחד הדברים המייחדים את הרמקולים של UE הוא העמידות הגבוהה שלהם. על הנייר, ה-Boom 2 קיבל את תקן IPX7, כלומר, ניתן להכניס את הרמקול למים בעומק של עד 1 מטר למשך זמן של עד חצי שעה. בהדגמה שנערכה בהשקה של הרמקולים במועדון גלישה בתל אביב, הרשה לעצמו סוונטה הולם, נציג החברה, לזרוק רמקולים כאלו לעבר הקהל. גולשים וכתבי טכנולוגיה כך נראה, יודעים לגלוש ולכתוב על טכנולוגיה הרבה יותר טוב מלתפוס רמקולים מעופפים. ברוב הזריקות האלו הרמקולים פגשו את הרצפה בעוצמה, מה שלא הפריע להם להשאר שלמים לחלוטין ולהמשיך לנגן כאילו כלום לא קרה, וזאת למרות שתקן IPX7 לא אמור לכסות נזקי פגיעה פיזית. באתר החברה טוענים שהרמקולים ישרדו נפילה לבריכה. זה מתנגש עם תקן IPX7 שכאמור מדבר על מים בעומק של עד מטר אחד בלבד, כמה בריכות בעומק מטר בלבד אתם מכירים? מצד שני, כשנציג UE נשאל בנוגע לעמידות במים, הוא אמר שהרמקול ישרוד ככל הנראה נפילה לבריכות מעט עמוקות יותר, אם כי הם לא יכולים להתחייב רשמית על עמידות בעומקים של מעבר למטר אחד.



UE החלה את דרכה כיצרנית אזניות In Ear מקצועיות עבור מוזיקאים, אזניות המותאמות אישית לאזניהם. את הידע שלהם באודיו הם הביאו לטענתם לליין הרמקולים המיועד לאוכלוסיה קצת פחות בררנית. בשורה התחתונה, הסאונד שה-Boom 2 מייצר הוא סאונד טוב מאוד, סאונד מאוזן למדי, אבל הוא לא מושלם. המקום בו הרמקולים האלו לא מצטיינים הוא באופן מפתיע דווקא בבאסים. מצד שני, במיד, ובגבוהים, ה-Boom 2 עושה יופי של עבודה: ב-Drive של Incubus הפריטה על הגיטרות בתחילת השיר נשמעת מציאותית מתמיד, אם כי התופים לא משאירים את חותמם. גם ב-Paper Planes של M.I.A, קולות האקדח והקופה הרושמת בפזמון נשמעים חדים, ברורים ומדויקים, אך הבאסים ובעיקר התופים לא נותנים את המכה שמצפים מהם לתת. במחלקת הדיסטורשן, ה-Boom 2 תפקד מעולה: ב- Given Up של Linkin Park מכת התוף שאמורה להגיע בשניה 15 של השיר היתה אמנם קצת דרדלה, אך מצד שני הגיטרות נשמעו נהדר, הרשרוש בתחילת השיר מפורט מאוד, והצווחה של צ'סטר בנינגטון בין הדקה ה- 2:27 לדקה 2:44 נשמע מוחשית מתמיד. חשוב להדגיש, הרמקול הזה אכן מייצר באסים, ולא ניתן להגדיר אותם כבעייתיים או חלשים. הם פשוט לא מרשימים בצורה יוצאת דופן. ב-UE טוענים שעוצמת השמע של ה-Boom 2 גבוהה ב-25% מזו של קודמו. לא בדקתי אותם זה לצד זה, אך עוצמת השמע של ה-Boom 2 אכן חזקה באופן מפתיע. בסלון בבית שלי המוזיקה התחילה להחריש אזניים בערך ב-60% מהעוצמה, ובחלל הפתוח במשרד קיבלתי תלונות על עוצמה דומה. הסאונד אגב נשמע זהה בכל היקף הרמקול, כך שלא באמת משנה איך הצבתם אותו על המשטח, הוא יישמע בכל זוית באותו אופן.

UE Boom 2 (צילום: גד גניר)


אותה אפליקציה דרכה ניתן היה לשלוט ב-Boom הראשון, שולטת גם ב-UE Boom 2. ניתן דרכה לראות את מצב הסוללה (באופן סכמתי, לא אחוזים מדויקים), לקבוע שעון מעורר ואת השיר איתו תקומו בבוקר (מתוך רשימת השירים המאוחסנים על הטלפון שלכם), לשלוט על האקולייזר, וכמובן, לחבר את ה-Boom 2 ל-Boom 2 נוסף וליצור סאונד סטריאופוני וחזק פי 2. ל-Boom 2 נוספה תמיכה בתקן Bluetooth Smart המאפשרת לעשות משהו מאוד פשוט אך גם מאוד שימושי: ניתן להדליק ולכבות את הרמקול  ישירות מהאפליקציה, בלי צורך ללחוץ עליו. מעבר לכך, ב-UE Boom 2 ישנה גם תמיכה במחוות ידיים: טפיחה אחת עוצרת את השיר באמצע/ממשיכה את הניגון מהיכן שהופסק, שתי טפיחות מעבירות שיר אחד קדימה. מה שחסר לי באפליקציה זה ממשק לזיווג בין הרמקול לטלפון. את הפעולה הזאת צריך לעשות דרך תפריטי הטלפון עצמו, לא טרגדיה. בכל מקרה, הרמקול תומך גם ב-NFC (לא רלוונטי מבחינתכם, בעלי OnePlus 2) כך שניתן להצמיד את הרמקול אל הטלפון ולתת להם להכיר בינם לבין עצמם בלי יותר מדי מאמץ.

מתוך האפליקציה של UE Boom 2. אני לא באמת מתעורר בשעות כאלו (צילום מסך: גד גניר)


ב-UE מתחייבים על זמן ממוצע של לא פחות מ-15 שעות ניגון. אצלי הוא החזיק מעמד אפילו יותר מזה, מכובד ביותר. הסוללה נטענת באמצעות שקע Micro USB בתחתית הרמקול אשר מוסתר ע"י כיסוי גומי, כיסוי המכסה בצידו השני גם חיבור 3.5 מ"מ למי שמעוניין לחבר את הרמקול לטלפון שלו באמצעות כבל. בין שני החיבורים האלו ניתן למצוא לולאת מתכת אשר מחוברת לרמקול בהברגה סטנדרטית של חצובה, כך שאם מסיבה כלשהי תרצו להציב את ה-Boom 2 שלכם מעל פני הקרקע, תוכלו להשתמש בחצובה סטנדרטית לשם כך.

התחתית של ה-UE Boom 2 (צילום: גד גניר)

החלק העליון של ה- Boom 2 (צילום: גד גניר)


ה-UE Boom לא היה זול. ה-UE Boom 2 אפילו יקר ממנו: 999 ש"ח. אם אתם זקוקים לרמקול בעיקר בשביל מוזיקה במקומות נקיים ויבשים, שוק הרמקולים הניידים עמוס באלטרנטיבות זולות ואיכותיות לא פחות ברמת הסאונד. מצד שני, העמידות של ה-Boom 2 נותנת לו ערך מוסף ייחודי. לא תמצאו רמקולים רבים בשוק שמשלבים סאונד באיכות הזאת עם עמידות כה גבוהה להתעללויות. ה-Boom 2 הוא הרמקול שלא תפחדו לקחת לבריכה, לשכוח אותו סתם ככה בגינה בחוץ או להביא איתכם לים: זרקו אותו (עם דגש על ה"זרקו") על החול ושטפו אותו כשתחזרו הביתה. זה לא יזיז לו, ואם חשוב לכם לשמור על ראש שקט, אולי הוא שווה את המחיר הזה.

UE Boom 2 בתוך האריזה שלו (צילום: גד גניר)

6 תגובות

  1. ביקורת מעולה כמו תמיד , סרטון מושקע עם שיר שמש מתאר את המצב בחוץ . שמחתי לקרוא כמו תמיד

    השבמחק
    תשובות
    1. הגיטריסט של The Offspring מפרגן לי! איזה כבוד!! :)

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. תקן ip לא מתנגש עם כלום.
    התקן מכיל בתוכו עד 2 ספרות שמייצגות עמידות לאבק ולמים. כל ספרה מייצגת את העמידות כאשר על פי התקן העמידות הכי גבוהה למים היא 7 שמייצגת מבחן של חצי שעה במים בעומק מטר. זה לא אומר שהרכיב לא יכול לצלול יותר מזה אלא שהוא עבר את המבחן הכי מחמיר שיש בתקן לעמידות במים. לצורך העניין, גם צוללת גרעינית היא בתקן ipx7 כאשר הx אומר שהעמידות לאבק לא רלוונטית או לא נבדקה

    השבמחק
  4. היי גד,
    נחשפתי למוצר הזה פעם ראשונה דרכך והסתקרנתי. אחרי שהיללו אותו בעוד כמה מקומות החלטתי לנסות ואני חייב להודות שזה אחד ה"חפיצים" :-) הכי מוצלחים שרכשתי מזה רב. אז.. תודה!

    השבמחק
  5. היי, יש לך התנסות גם עם ה ue roll 2 שלהם? עד איזה מרחק הווליום נשמע מעולה? איזה פרמטר במפרט ייתן לי אינדיקציה לבחון את זה?
    תודה :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר