כאלו ניסיתי: SMS Audio Street On-Ear Wired

חודש אוגוסט האחרון היה חודש קשה עבור קרטיס ג'יימס ג'קסון השלישי, הידוע גם בשם הבמה שלו, 50 סנט. אמן ההיפ הופ החתום על להיטים כמו "I Get Money", "Piggy Bank" ו-"Straight to the bank" מצא את עצמו מכריז הקיץ על פשיטת רגל. חלק מהגורמים שהביאו אותו למצב הזה היא טעות עסקית שעשה לפני שהכריז על מותג האזניות שלו SMS Audio. בתביעה משפטית שפרטיה נחשפו בסמוך להכרזתו כפושט רגל, מסתבר שבשנת 2009 לאחר שחזה בהצלחתה של Beats של Dr Dre החליט 50 סנט לשתף פעולה עם חברת אזניות בשם Sleek, אשר ישיקו ליין של אזניות עם המיתוג שלו. הוא השקיע למעלה מ-2 מיליון דולר ב-Sleek אך זה לא הספיק כדי להביא לחנויות את האזניות שלו. בשלב הזה הגיע למסקנה שעדיף מבחינתו לוותר על שיתוף הפעולה הזה, ובמקום זאת רכש יצרנית אזניות קטנה בעצמו ומיתג אותה מחדש. זמן קצר לאחר מכן מצא את עצמו נתבע ע"י Sleek, תביעה על הפרת חוזה שבה הוא הפסיד סכום  של לא פחות מ-17.2 מיליון דולר.



SMS Audio Street On-Ear Wired (צילום: גד גניר)

מה כל זה אומר לגבי האזניות של SMS Audio? לא הרבה. העסקים כרגיל. שבוע לפני שהתחיל רצף ימי המכירות של Singles Day, Black Friday ו-Cyber Monday, קיבלתי את ה-SMS Audio Street On Ear Wired. באופן לא ממש מפתיע, אלו אכן אזניות בתצורת On Ear, שאינן אלחוטיות. אם תרצו, זוהי התשובה של 50 סנט ל-Solo, ה-Entry Level הפופולאריות של Beats.


SMS Audio Street On-Ear Wired מקופלות (צילום: גד גניר)

ה-SMS Audio Street On Ear Wired מגיעות באריזה מהודרת שקצת הסתבכתי עם הפתיחה שלה. בתוך האריזה נמצאות האזניות עצמן, הכבל שלהן (שניתן לניתוק מהאזניות), ונרתיק קשיח שהאזניות נכנסות אליו בקושי כשהן מקופלות. היחידה אותה קיבלתי הגיעה בצבע "Lava Red", שמשך לא מעט תשומת לב. אני מוכרח להודות שכבר יצא לי לראות ולהרגיש אזניות ברמת המחיר הזאת שהצטיינו יותר באיכות החומרים והבנייה שלהן. האזניות האלו מתקפלות. מנגנון נעילת הקיפול מייצר המון רעש, ויחד עם הפלסטיק הגמיש יחסית, נוצרת תחושה מטרידה קצת שהאזניות עשויות להישבר, אם כי זה לא קרה באמת במהלך הבדיקה. אז אמנם הפלסטיק לא מרשים במיוחד, אבל כריות העור דווקא כן איכותיות מאוד ונעימות למגע על האוזן, וכרית קטנה המצופה באותו עור איכותי מרפדת את מרכז הקשת לרגעים בהם אתם רוצים להניח את האזניות על הצוואר. כריות האזניים מעוצבות בצורת טיפה (ולא בצורת עיגול כמו בדר"כ), מה שמאפשר להן לאטום את האוזן בצורה טובה יותר בפני רעשי רקע. ה-SMS Audio Street On Ear Wired  אכן אוטומות בצורה טובה את האזניים לרעשים מבחוץ, בלי לעשות שימוש במנגנון כלשהו או כל אמצעי טכני. זוהי המהות של "Passive noise cancellation" כפי שרשום על אריזת האזניות, לא יותר מזה.

SMS Audio Street On-Ear Wired, מבט מקרוב על כריות האזניים העשויות עור (צילום: גד גניר)

SMS Audio Street On-Ear Wired מבט מקרוב על כרית העור במרכז הקשת (צילום: גד גניר)


הייתי רוצה לספר לכם קצת נתונים טכניים על תחום התדרים של האזניות האלו, על ההתנגדות שלהן, על העוצמה בדציבלים, אבל לצערי, בניגוד ליצרניות אזניות אחרות, SMS Audio לא טורחת לפרסם את הנתונים האלו. הנתון הטכני היחיד שידוע לי עליהן הוא שיש להן דרייברים איכותיים בגודל 40 מ"מ. ה-SMS Audio Street On Ear Wired נשמעות לא רע. 50 סנט קיבל לא רק השראה עסקית מ-Dr. Dre, כי אם גם השראה בכל הקשור להעדפות סאונד. האזניות האלו חזקות בבאסים אך פחות מרשימות בתחום המיד ובגבוהים. כמה חזקות הן בבאסים? בשירים מסוימים מרגישים ויברציות, האזניות ממש רוטטות על האוזן כשהבאסים ממתגברים, בשירים כמו Midlife Crisis, Strict Machine ו-Like a feather. זה כיף, זה מתאים לסוגים מאוד מסוימים של מוזיקה (היפ הופ לדוגמא) אבל זה לא מאוזן ולא מדויק. אודיופילים אמיתיים כנראה יזלזלו בסאונד הזה, אבל כאמור, אני די נהניתי מהן.

על כבל האזניות ממוקם שלט בעל כפתור אחד: לחיצה כפולה מעבירה שיר אחד קדימה. שלוש לחיצות מהירות יחזירו אתכם לשיר הקודם, ועל מנת לענות לשיחה כל שעליכם לעשות זה ללחוץ לחיצה אחת על הכפתור. כל זה עובד מצוין במכשירי מבוססי iOS. במכשירי אנדרואיד לא בטוח שזה יעבוד לכם, אם כי ב-Huawei Mate S שאני בודק כרגע במקביל, כל מה שתיארתי קודם עבד מצוין.

SMS Audio Street On-Ear Wired, מבט מקרוב על שלט האזניות (צילום: גד גניר)


התמחור הנוכחי של ה-SMS Audio Street On Ear Wired בארץ הוא לא סביר. בעוד בחנויות רשת מסוימות ניתן למצוא אותן בכמעט 700 ש"ח, ברשתות השיווק בהן הן נמכרות המחיר עומד על 899 ש"ח. עם כל הסימפטיה למצבו הכלכלי הלא נעים של 50 סנט אין סיבה שצרכנים שרוצים אזניות טובות יפשטו גם הם רגל. במחיר הזה תמצאו ללא ספק לא מעט אזניות שנשמעות טוב יותר. למען האמת, המחיר הזה הוא כמעט כפול ממחירן של ה-Beats Solo HD בהן הן אמורות להתחרות, אזניות שנחשבות יקרות בפני עצמן. כשפניתי ליבואן לברר האם זהו באמת המחיר העדכני, הוסבר לי שנכון לחודש הנוכחי, בחלק מהמקומות הן נמכרות עדיין במבצעי 1+1 במסגרת ה-Black Friday. במצב כזה, אם תמצאו פרטנר שירצה לקנות אתכם את האזניות האלו, המחיר ליחידה יהיה נסבל יותר, אם כי עדיין קשה להגדירן כמציאה.

2 תגובות

  1. הדמוי עור באוזניות לא איכותי בשיט , יש לי את האוזניות קצת יותר מחצי שנה , השימוש לא היה רצוף כל אותה תקופה אלא , לסירוגין . ולפני כמה ימים גלתי שהריפוד שיש בקשת הוא מתחיל להיהרס /להישבר, יש לי את האוזניות הקחולות עם הרפידות הלבנות והאוזניות נראות פיצוץ ,ממש יפיפיות , ודיי חבל לי שזה קרה , גם אם הסאונד לא הכי פיצוץ, כי יש לי אוזניות OVER EAR איכותיות יותר .

    השבמחק
  2. הדמוי עור באוזניות לא איכותי בשיט , יש לי את האוזניות קצת יותר מחצי שנה , השימוש לא היה רצוף כל אותה תקופה אלא , לסירוגין . ולפני כמה ימים גלתי שהריפוד שיש בקשת הוא מתחיל להיהרס /להישבר, יש לי את האוזניות הקחולות עם הרפידות הלבנות והאוזניות נראות פיצוץ ,ממש יפיפיות , ודיי חבל לי שזה קרה , גם אם הסאונד לא הכי פיצוץ, כי יש לי אוזניות OVER EAR איכותיות יותר .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר