כזאת ניסיתי: +GoPro HERO

במשך מספר שנים, חיה GoPro בעולם שבו אין לה תחרות ממשית. זה איפשר לה להתמקד בשיווק סדרה אחת של מצלמות אקסטרים (HERO2 HERO3 וכו), סדרה שבה כל מצלמה בה היתה הטובה ביותר של החברה, ותומחרה בהתאם. בשנתיים האחרונות השוק הזה החל להשתנות לנגד עיניה. יצרניות סיניות החלו להציע מצלמות שאמנם לא מתחרות עם דגמי הפרימיום של החברה, אך מספקות תמורה לא רעה למחירן, ומהוות אלטרנטיבה אטרקטיבית מאוד עבור לקוחות שצריכים מצלמת אקסטרים, אך לא ממש מעוניינים להשקיע את המחיר ש-GoPro דורשת עבורן. ב-GoPro רוצים לשמר את תדמית הפרימיום שלהם, כיצרנית שהמציאה למעשה את הקטגוריה והפכה לשם נרדף למצלמות אקסטרים, אך לא מעוניינים לאבד מצד שני את השוק הזה. מה עושים? ממסדים ליין חדש של מצלמות Entry Level. את ה-HERO+ LCD, הבכירה שבזנב הזה לאריות בדקתי לפני מספר חודשים, וכעת מגיע תורה של ה-+HERO, דגם זהה לחלוטין במראה וכמעט בכל פרמטר אפשרי, למעט העובדה שבניגוד למצלמה הקודמת שבדקתי, למצלמה הזאת אין מסך.

+GoPro HERO (צילום: גד גניר)

כאמור, בכל הקשור לצילום, +HERO מציעה בדיוק את מה שמציעה ה-HERO+ LCD. היא מצלמת ברזולוציה מקסימלית של 1080p עם קצב פריימים מקסימלי של 60 שניות.  תוכלו לבחור  לצלם רגיל או במצב Sperview, זוית רחבה במיוחד אשר יוצרת עיוות מכוון בתמונה כדי לתפוס כמה שיותר נוף בתמונה. בנוסף, היא מצלמת תמונות סטילס ברזולוציה של 8 מגה פיקסל. יש כאן גם מצב Time Lapse המאפשר לכם לקבוע אינטרוולים לצילום ברצף, בין חצי שניה ל-60 שניות. +HERO מציעה איכות וידאו טובה שתספק כנראה את קהל היעד של המצלמה הזאת. באור יום הסרטונים נראים מצוין, אם כי בלילה, כמו במצלמות קודמות של החברה, האיכות יורדת משמעותית. זה לא אומר שהסרטונים שתצלמו איתה בלילה הם לא שמישים, רחוק מזה, אבל הם גם לא מרשימים במיוחד.


כל מצלמות ה-Entry Level של GoPro כוללות מיגון מובנה שלא ניתן לפירוק מגוף המצלמה. דיברתי בעבר על היתרונות והחסרונות של ההחלטה הזאת של GoPro: המיגון כלול במחיר המצלמה והסיכוי שייכנס אבק ולכלוך בין עדשת המצלמה למיגון שלה לא קיים. מצד שני, אם המיגון בלבד נפגע, צריך לקחת את כל המצלמה לתיקון, במקום לרכוש מיגון אחר ופשוט להחליף אותו. בין אם זה קשור למיגון ובין אם לא, כל מצלמות ה-Entry Level של GoPro מגיעות עם סוללה מובנית שלא ניתנת להחלפה, ו-GoPro גם לא מאפשרת לחבר אליהן את הסוללה החיצונית הנוספת BacPac אשר מתאימה לדגמי הפרימיום בלבד.

+GoPro HERO: הדלת האחורית פתוחה, אין מסך, אבל יש שקע טעינה וחריץ לכרטיס זכרון (צילום: גד גניר)


עדיין לא הצלחתי להתרגל לשימוש במצלמה באמצעות שלושת הכפתורים המובנים במיגון המצלמה. אם ב-HERO+ LCD עוד יכולתי להימלט אל מסך המגע, כאן, האפשרויות היחידות הן הכפתורים או השליטה דרך האפליקציה לטלפון. אני יודע בתיאוריה מהו תפקידו של כל כפתור, אולם כשזה מגיע לתכלס, לזמן שבו אני אמור להשתמש במצלמה, הסיכוי שאזכור איך לנווט בין התפריטים על המונוכרומטי הזעיר בחזית המצלמה, באמצעות הכפתורים האלו הוא אפסי. כאן מגיע הפלוס של המצלמה הזאת לידי ביטוי. הפלוס מתייחס לקישוריות המובנות במצלמה הזאת, קישורית ה-Bluetooth המאפשרת חיבור לשלט אלחוטי, וקישורית ה-Wifi המקשרת בין המצלמה לטלפון ולאפליקציית שליטה נוחה להפליא. האפליקציה הזאת תהפוך את הטלפון שלכם בין השאר לעינית אלקטרונית עבור המצלמה. מאחר ומדובר בהזרמה של התמונה מהמצלמה אל הטלפון, ישנה השהייה של שניה בערך בין מה שהמצלמה רואה, לבין מה שמופיע באפליקציה. בנוסף, האיכות בהזרמה הזאת די גרועה, אבל אתם לא צריכים מעבר לזה. ה-Preview הזה מאפשר לכם למקם בתחילת הצילום את המצלמה בזוית האופטימלית מבחינתכם, ולהתחיל לצלם. ברזולוציות הגבוהות, ה-Preview דרך הטלפון אף ייפסק ברגע שתתחילו לצלם. מעבר לכך, דרך האפליקציה תוכלו לשלוט בכל פרמטר בהגדרות הצילום ובמצלמה עצמה: החל מרזולוציה, קצב פריימים, ובחירה בין זוית רחבה לזוית רגילה, ועד לבחירה האם ברצוני שכל לחיצה על כפתור במצלמה ילווה ב"ביפ". אם תשאירו את קישורית ה-Wifi דלוקה באופן קבוע ומוכנה להפעלה של המצלמה, סביר להניח שהסוללה תתרוקן במהירות, גם אם לא עשיתם כלל שימוש במצלמה. הכפתור בצד המצלמה מאפשר לכם כיבוי והדלקה של הקישורית הזאת, במצבים בהם אתם מתכננים לעשות שימוש בתוך זמן קצר המצלמה.
+GoPro HERO, מבט מקרוב על שלושת הכפתורים (צילום: גד גניר)

+GoPro HERO: האור הכחול משמעותו שקישורית ה-Wifi דלוקה, חראם על הסוללה (צילום: גד גניר)



הסוללה של ה-+HERO הספיקה לי במצטבר לשעה וחצי בממוצע  של צילום, זמן סביר. המשוואה פשוטה: ככל שתשתמשו פחות בקישוריות, תרוויחו יותר זמן צילום. מאחר ולא ניתן להחליף את הסוללה במצלמה, חשוב לזכור את המשוואה הזאת, אם אינכם רוצים למצוא את עצמכם מחכים עם אופניים על ראש הגבעה, ממתינים לזינוק מבורג' ח'ליפה או עוצרים רגע לפני קפיצת הבאנג'י רק כדי לחכות שהסוללה המובנית תיטען מחדש.




מבין שלושת מצלמות ה-Entry Level של GoPro ה-+HERO נראית לי כמו האופציה ההגיונית ביותר. ה-HERO הזולה ביותר מחייבת אתכם להשתמש בכפתורים כדי לשלוט בה, ועד שלא תשלפו את כרטיס הזכרון ממנה ותצפו במה שצילמתם, לא תדעו אם הזוית שבחרתם אכן תופסת את התמונה שרציתם. ה-HERO+ LCD כוללת מסך LCD שאמנם הופך את השימוש בה בסיטואציות מסוימות לנוח יותר, אך זה גם מתבטא במחיר גבוה הרבה יותר, וכמובן גם בצריכת סוללה מוגברת.

+GoPro HERO, והאפליקציה שלה (צילום: גד גניר)


באופן לא ממש מפתיע, ה-+HERO היא מצלמה טובה שבנויה היטב ומציעה חויית שימוש טובה. כל אלו מגיעים עם מחיר רשמי שלא באמת מנסה להתחרות במחירי מצלמות אחרות בשוק, 1199 ש"ח. לא תתקשו כנראה למצוא מצלמות אקסטרים זולות יותר של יצרניות אחרות, המציאות סט פיצ'רים ואיכות צילום דומים. מצד שני, GoPro מעוניינת לשמר את תדמית הפרימיום שלה, ולכן חלק גדול מתוספת המחיר שאתם משלמים על ה-+HERO הולך מן הסתם על המותג. המותג הזה מביא איתו ניסיון, אמינות וערכים נוספים שבכנות, קשה לי לבחון אותם במסגרת ביקורת כזאת. האם זה שווה את ההפרש במחיר? זה כבר נתון לשיקולכם.

המצלמה נמסרה לבדיקה באדיבות DAA Sport Marketing

1 תגובות

  1. בפסקה האחורנה:
    "יצרניות אחרות, המציאות סט פיצ'רים ואיכות צילום דומים"
    טעות "במציאות" צריך להיות מציעות לפי דעתי.
    תודה על הביקורת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר