כזה ניסיתי: JBL Flip III

לא בטוח אם ציינתי זאת בעבר, אבל אני מקפיד לקרוא את רוב הטוקבקים שנכתבים על כתבות שלי שמתפרסמות בהארץ. לפני כמה חודשים, כשהתפרסמה שם הביקורת שלי על ה-A2 של B&O, תפס את תשומת ליבי טוקבק אחד ספציפי:


הטוקבק של אמיר (צילום מסך מתוך אתר הארץ)


למה דווקא התגובה הזאת? שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שהטוקבק כתב ע"י "אמיר". בהרבה כתבות אחרות שלי מגיב לי טוקבקיסט בשם "אמיר". אין לי דרך לדעת אם זה אותו אמיר בכל הפעמים, אבל אם אני מניח שזה אותו אדם, מגיע לו שאקדיש לו פוסט אחד לפחות, לא? הסיבה השנייה היא שאמיר פשוט צודק. יותר מעניין ויותר מועיל לנסות רמקולים שפונים לציבור רחב יותר. לפיכך אמיר, קיבלתי את המלצתך, ולקחתי לבדיקה את ה-JBL Flip III, רמקול בלוטות' שעולה רבע ממה שעלה ה-A2.


JBL Flip III (צילום: גד גניר)



מעטות היצרניות שמחזיקות קטלוג כה עשיר בדגמים וסדרות של רמקולים אלחוטיים כמו JBL. סדרת ה- Flip,  היא סדרת רמקולים לא יקרים במיוחד, קומפקטיים יחסית ואיכותיים. שני הדורות הקודמים בסדרה קיבלו שבחים רבים באתרי סקירות בחו"ל, וכעת מגיע אליי הדור השלישי, ה-Flip III הראשון בסדרה הזאת שתוכלו להשפריץ עליו מים בלי חשש.





כן, שטפתי אותו אח"כ (צילום: גד גניר)




את ה-JBL Flip III קיבלתי בסמוך להודעה על כך ש-Garbage, אחת הלהקות האהובות עליי בכל הזמנים מגיעה להופעה בארץ. בהתאם לכך, מעבר לבדיקות הרגילות, שמעתי בו בעיקר שירים של הלהקה הזאת. באופן כללי, הסאונד שהרמקול הזה מפיק מצוין. הוא מייצר באסים מפתיעים בעוצמתם, אך הם לא באים חשבון על שאר תדרי הצליל, וה-Flip III עושה יופי של עבודה גם בתחום המיד, וגם בצלילים הגבוהים. בשיר כמו Stupid Girl מקבלים את המכה שמצפים לקבל בתופים בהתחלה, אך גם רעש מנועי הסילון של המטוס הנוחת בתחילת השיר נשמע ברור, חד ומפורט. ב-Cherry Lips הקול של שירלי מנסון נשמע צלול ומתקתק על רקע התופים והצלילים האלקטרוניים עד לכניסת הדיסטורשן בערך בשניה ה-34. מוזיקת פופ אלקטרוני נשמעת כאן נפלא. ברגע שמתחילות גיטרות חשמליות, נחשף קצת חוסר דיוק ופירוט בצליל, אבל לא משהו שבאמת מוריד מהרושם הכללי הנהדר שהרמקול הזה עושה. אמיר, לא אפתיע אותך כנראה אם אספר לך שה-Flip III לא נשמע כמו ה-A2, והפער באיכות בין השניים עצום. הוא גם נשמע פחות טוב מה-MEGABOOM של UE, אבל בשני הרמקולים האלו הוא כלל לא מתחרה. ברמת המחיר שלו הוא מתחרה ברמקולים כמו ה-House Of Marley Chant Sport, וה-UE Boom 2. הוא נשמע בפירוש טוב יותר מה-Chant Sport (היקר ממנו בקצת), אך טיפה פחות טוב מה-Boom 2 (שיקר משמעותית יותר ממנו). נקודה אחת לרעתו - בעוצמות השמע הגבוהות ביותר, ישנו עיוות של הצליל, והבאסים המרשימים נשברים. למזלו של ה-Flip III, הרמקולים מוציאים שמע חזק יחסית, ולא חייבים תמיד להגיע לעוצמה המקסימלית שלו.




מכל הצדדים - JBL Flip III (צילום: גד גניר)




מבחוץ, ה-JBL Flip III נראה כמו גליל, ומזכיר את ה-Boom, וה-Boom 2 של UE. באג ציידו אותי לצורך הבדיקה בגרסה בצבע צהוב מחריד של הרמקול הזה, אך הוא מגיע בשלל צבעים אחרים, נעימים יותר לעין. הוא חולק קוי דמיון עם סדרת ה-Charge, סדרת רמקולים יקרים ומתקדמים יותר של JBL. בדומה להם, ובשונה מהרמקולים בסדרת Flip הקודמים, שני צידי הגליל פתוחים, ובתוכם ממוקמים אלמנטים מתכתיים (עם הלוגו של JBL, כמובן) שרוטטים כאשר הרמקול משמיע מוזיקה. כל כפתורי הרמקול מרוכזים בדופן שלו: כפתורי הווליום, הסנכרון והמענה לשיחה ממוקמים על הגריל עצמו, וכפתור ההדלקה והסנכרון מול רמקולים אחרים, כמו גם חיווי הסוללה, ממוקמים על מעין פס פלסטיק החוצה את הגריל. לצד חיווי הסוללה נמצאים חיבור הטעינה וחיבור 3.5 מ"מ, שניהם מכוסים ע"י מכסה שמונע מהם להרטב. נושא המיגון במים הוא קריטי ברמקולים אלחוטיים אולי יותר מבכל מוצר אחר. הרמקולים האלו מלווים אתכם לבריכה, לים, לשולחנות עמוסים בבקבוקי שתייה, סביבות מלאות בסכנה לרמקולים, ובמסגרת האבולוציה שעובר התחום הזה, גם ה-Flip III קיבל את המיגון הכה נחוץ הזה.


JBL Flip III (צילום: גד גניר)



בדומה לרמקולים של UE, גם ה-JBL Flip III יודע להתחבר במקביל אל שלושה מכשירים ולהשמיע מהם שירים עפ"י תורות. מעבר לכך, באמצעות האפליקציה של הרמקול, תוכלו לחבר אותו לרמקול אחר כדי לקבל אפקט סטריאופוני. בניגוד לרמקולים של UE, לא תוכלו להדליק ולכבות אותו ישירות מהסמארטפון. הסוללה אגב, בקיבול של 3000mAh תספיק לכם לכמעט 10 שעות נגינה, מכובד.


מחירו של ה-Flip III עומד על 499 ש"ח. שמעתי רמקולים טובים ממנו, אך כולם גם היו יקרים ממנו. בסופו של יום זה רמקול טוב, מבית טוב, שמציע חבילה אטרקטיבית מאוד במחיר בהחלט נגיש. אמיר צדק: אמנם כיף לי לבדוק רמקולים יוקרתיים ואיכותיים, אבל יותר כיף לגלות רמקולים מהסוג של JBL III שאמנם לא גורמים לאזניים שלי לרטוט מהתרגשות, אבל נותנים יופי של תמורה לכסף.

הרמקול נמסר לבדיקה באדיבות רשת באג

3 תגובות

  1. לגד שלום,
    אכן, צדק אמיר, וההשוואה לעניין הלמבורגיני היא השוואה כל כך נכונה, כל כך מדויקת.
    ואכן, הרמקול הזה נהדר, אך לא מומלץ להפעיל המקסימים ווליום, שומעים עיוות קל.
    ואכן, לא אציין כמה זה עולה בEBAY, כי זה פשוט מעצבן.

    בסמיכות לאותו עניין - נגני mp3, האם תוכל לסקור ולהמליץ? אמנם סוני Z3 שלי הוא נגן מצויין, אבל לא יזיק להחזיק מכשיר שלא זולל את סוללת הנייד ונשמע טוב יותר. לשיקולך.

    השבמחק
  2. קניתי ב"מכרז" את הJBL CHARGE2 ב550 שח התמורה בהחלט הולמת . ניידות יש טעינה ארוכה יש . צליל סביר מאוד....ממליץ לקנות את JBL

    השבמחק
  3. נתראה בהופעה :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר