כזאת ניסיתי: Yeelight Bed Lamp

בחודש ספטמבר האחרון הכנסתי אתכם אל חדר השינה שלי ושל אשתי במסגרת פוסט על Hue, ליין מוצרי תאורה חכמה של פיליפס. קצת יותר מתשעה חודשים לאחר מכן, חסידת הדואר הניחה על מפתן דלתי מנורה חכמה. באופן מפתיע המנורה הזאת היא דווקא סינית, מבית שיאומי. אני מוכרח להודות שעד שהוצע לי לבחון את המנורה, לא ידעתי על קיומה. כבר מזמן הפסקתי לעקוב אחר תחומי המוצרים אליהם נכנסה החברה הזאת, שבמקביל לסמארטפונים, טאבלטים ואזניות, מוכרת גם מטהרי אויר, מפצלי חשמל, מצלמות אבטחה ועוד שלל מוצרים לבית.




Yeelight Bed Lamp (צילום: גד גניר)



על רקע המוצרים האלו, ה-Yeelight מנורת הלילה החכמה נראית כמו תוספת טבעית מאוד למגוון של שיאומי. עם זאת, כמו במוצרים כדוגמת ה-Yi Action Camera, או ה-Yi Home Camera, קשה למצוא על אריזת המנורה אזכור כלשהו ליצרנית הסינית כמו לוגו או כיתוב מפורש של השם שלה, למרות שעיצוב האריזה נראה בהחלט זהה למוצרים אחרים של החברה. הניחוש שלי הוא שגם כאן שיאומי משמשת כמעין חברת אם שפורשת את חסותה על יצרנית אחרת, משקיעה בה, ומשווקת את מוצריה.





זה לא באמת משנה. המנורה הזאת בהחלט נראית כמו מוצר של שיאומי: זו מנורת לילה שמעוצבת בצורה נאה, לא מתוחכמת במיוחד, אבל גם לא פשטנית. היא בהחלט נראית כמו משהו שלא תתביישו לשים על השידה ליד המיטה.  איכות ההרכבה של ה- Yeelight Bed Lamp גבוהה וכך גם החומרים מהם היא עשויה. אנשים שראו את המנורה אמרו שהיא מזכירה להם מנורת לבה, ואני יכול להבין למה: היא מעוצבת כגליל שבסיסו עשוי מתכת, וחלקו העליון מזכוכית חלבית שלא מאפשרת לראות את גוף התאורה שבתוכה.


Yeelight Bed Lamp (צילום: גד גניר)

Yeelight Bed Lamp - בסיס המנורה (צילום: גד גניר)



אז מה כל כך חכם בה? ובכן, היא נשלטת באמצעות אפליקציה אשר שולטת גם על מוצרי תאורה אחרים מהמותג הזה (כמו Hue, ניתן לקנות נורות חכמות בעלות הברגה סטנדרטית של Yeelight). בגדול, האפליקציה שולטת על עוצמת התאורה, הצבע שלה, כיבוי והדלקה שלה, וזהו. מצד שני, היא עושה את זה בצורה מאוד אינטואיטיבית, וברמת המחיר שלה, היא בהחלט אחת ממנורות חדר השינה החכמות ביותר שתמצאו בשוק. האפליקציה מאפשרת שליטה על עוצמת התוארה באמצעות החלקת האצבע למעלה ולמטה, ועל גוון התאורה בהחלקת האצבע ימינה ושמאלה. לא בטוחים איזה צבע אתם מעדיפים? תוכלו להורות לה להחליף צבעים בסבב בין ארבע גוונים שתבחרו, ואפילו תוכלו לשלוט על מהירות ההחלפה ביניהם. תפריט Scenery כולל ארבע מצבי תאורה מוגדרים מראש (למשל "Date Night" שהופך את התאורה לכתומה וחלשה, מה שוודאי יהפוך את הדייט להצלחה מסחררת), ואף ניתן להגדיר ולשמור מצבי תאורה אישיים משלכם. בנוסף, אם תחליטו שאתם חייבים שהאור שה- Yeelight Bed Lamp תפיץ יתכתב עם צבע הוילונות שלכם - האפליקציה מאפשרת לדגום באמצעות המצלמה של המסארטפון שלכם צבע ספציפי ולהורות למנורה להאיר באור הזה. מההתרשמות האישית שלי, אין דמיון מצמרר בין הצבע שנדגם לצבע התאורה בפועל, אבל זה לא ממש מפריע שזה שם. מעבר לכך, האפליקציה מציעה טיימר כיבוי, ותזמון הדלקה. את ההדלקה אגב, ניתן למשוך לאורך חצי שעה, כאשר התאורה מתחילה מעוצמה מינימלית ומתחזקת הדרגה עד לעוצמה המירבית בשעה שבה ביקשתם לקום. זו דרך טבעית, בריאה וטובה יותר לגוף להתעורר, אם אתם מהאנשים שתאורה מזיזה לשינה שלהם. אני לא כזה.

שליטה על מצבי המנורה, צבע ועוצמה

בחירת ארבעה גוונים שירוצו בסבב

מסך האפליקציה הראשי 

טיימר השכמה



הטלפון לא בסביבה? אין בעיה, כפתור במרכז החלק העליון של המנורה ידליק ויכבה אותה. תנועה מעגלית עם האצבע על ראש המנורה תחליש או תגביר את עוצמת התאורה. לחיצה על הכפתור הנוסף בראש המנורה תתחיל סבב של צבעי תאורה מתחלפים. לחיצה נוספת על אותו כפתור תעצור את התאורה בצבע שבו בחרתם לעצור. לחיצה נוספת תחזיר את התאורה לצבע הלבן.


ראש המנורה: הכפתור העגול במרכז - כפתור ההפעלה והכיבוי. הלחצן לידו מתחיל להריץ את רצף הצבעים והשליטה על עוצמת התאורה מתבצעת ע"י האצבע בתנועה מעגלית על ראש המנורה (צילום:גד גניר)



אז מה החסרון במנורה כזאת? אם נשים לרגע בצד את כינוי הגנאי "מנורת בורדל" שקיבלה מאחוז ניכר מהאנשים שסיפרתי להם עליה, ל-YeeLight אין חסרונות קריטיים. שניים מהחסרונות שהצלחתי בכל זאת למצוא הם העובדה שבניגוד למנורות רגילות, לא ניתן, וכנראה גם לא משתלם כלכלית להחליף את גוף התאורה בתוכה במידה ויש בו תקלה. עם זאת, מאחר והיא מבוססת על תאורת לד, סביר להניח שהיא תחזיק מעמד לא מעט זמן. מעבר לכך, היא לא מציעה תמיכה ב-IFTTT. אם אינכם יודעים מה זה, כנראה שמבחינתכם זה לא באמת חסרון. האפליקציה אגב, מחייבת יצירת משתמש של Xiaomi, כך שאם יש בליבכם חששות שמישהו בשנזן ידע שאתמול ב-02:00 בלילה החלפתם את צבע התאורה לורדרד, כדאי לחשוב על אופציות אחרות. אגב, החיבור בין האפליקציה למנורה מתבצע באמצעות קישורית Bluetooth, מה שאומר שלא תוכלו להדליק, לכבות או לסדר תאורה רומנטית  שתרתיע את הפורצים שמתצפתים על הדירה שלכם.


ה-Yeelight עולה כ-54 דולר. לא זול, אבל בהתחשב בכך שהיא בין היחידות בשוק שיודעות לדבר עם הסמארטפון שלכם ולעשות לא מעט דברים, זה גם לא יקר במיוחד, בטח כשמשוים אותה למוצרים מקבילים מסדרת Hue. בסופו של דבר, אני לא מכיר אנשים שחיכו כל חייהם להזדמנות לקנות לעצמם מנורה שיודעת להחליף צבעים ולהישלט ע"י מחוות מגע או ע"י אפליקציה. מצד שני, כמתנה ה-Yeelight יכולה להיות אידיאלית: כיף לקבל אותה, אבל תצאו באמת מגניבים אם תתנו כזאת.

המנורה נמסרה לבדיקה באדיבות אתר Gearbest

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר