כזה ניסיתי: +GINI E6

חייזר שהיה נוחת היום בישראל, היה מגיע לשתי תובנות: התובנה הראשונה היא שלכולם יש סמארטפונים, וגם הוא צריך אחד כזה כדי לתקשר עם בני האנוש. התובנה השנייה היא שהסמארטפון שהוא צריך לקנות הוא אחד ממכשירי ה-GINI, מותג הבית של רשת פלאפון. אם לשפוט רק על פי קמפיין שלטי החוצות האגרסיבי של מפעילת הסלולר הראשונה בישראל, מדובר במותג שניתן להסיק לגביו בטעות שמדובר בסוג של אימפריה, כחצי שנה בלבד לאחר שהוכרז.

+GINI E6 (צילום: גד גניר)

פלאפון היא לא הראשונה שעלתה על הרעיון של מותג פרטי. ישנן דוגמאות רבות לכך בעולם: Orange בחו"ל שיווקה מכשירי ZTE אשר מותגו כמכשירי Orange, רשת O2 הבריטית עשתה דבר דומה עם מכשירי HTC לפני יותר מעשור, ו-T-Mobile שיווקה סדרת מכשירים בשם Sidekick שיוצרו עבורה ע"י מוטורולה, שארפ וחברות אחרות. בישראל נעשה ניסיון דומה לפני כמה שנים ברשת פרטנר, עם מותג פרטי בשם Infinity, אך נראה שבפלאפון לוקחים הימור גדול יותר על המותג הפרטי שלהם. זה מתבטא כמובן בשיווק האגרסיבי של המותג, אך גם במגוון המכשירים שפלאפון מציעה: בהשקת המותג הוצגו שלושה דגמי מכשירים, וכעת מגיע תורם של שני פאבלטים עם מפרט חזק ומרשים יותר, כאשר אני קיבלתי לבדיקה את המכשיר הגדול, מתקדם והחזק ביותר שיש למותג הזה להציע, +GINI E6. יצרנית המכשיר הזה (לא, זו לא פלאפון), היא Syntec, אשר מייצרת את מכשירי המותג Gionee, וה-+GINI E6 זהה בעיצובו ובמפרט שלו ל- Marathon M5 Plus של היצרנית הסינית. עם זאת, בפלאפון טוענים שה-+GINI E6 יוצר עפ"י הנחיות ודרישות ספציפיות של שלהם, ובוצעה עליו בקרת איכות קפדנית של נציגי החברה. מאחר ולא יצא לי להניח את ידיי על ה-Marathon M5 Plus, אאלץ להאמין להבטחות של פלאפון בעניין זה.



במכשיר פועם מעבד בעל 8 ליבות הפועלות כל אחת במהירות של 1.3 גיגהרץ. זכרון ה-RAM מגיע בנפח נאה של 3 גיגהבייט, ונפח האחסון מרשים אפילו יותר: 64 גיגה, כאשר גם את הנפח הזה ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון. החומרה הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסה   5.1 לוליפופ, קצת מאכזב לאור העובדה שגרסה 6 של אנדרואיד, מרשמלו, מציינת אוטוטו כבר שנה לשחרורה. ה-+GINI E6 אינו מכשיר זריז במיוחד, אך גם אינו איטי. בסה"כ הוא עובד בצורה נאה, יציב, לא קורס ולא נתקע. ישנן סיטואציות בהן אנימציות  המעבר מגמגמות מעט, אבל באופן כללי, הוא עובד יפה וכבר נתקלתי במכשירים איטיים ובעלי בעיות גמגום חמורות ממנו.

+GINI E6 (צילום: גד גניר)


ל-+GINI E6 מסך AMOLED בגודל 6 אינטש וברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים. התמונה נראית צבעונית וחיה כמו בכל מסך AMOLED אחר, והמכשיר יודע להתמודד יפה גם עם אור יום. ללא ספק, המסך הוא אחד מהמקומות בהם המכשיר הזה מפנק את המשתמש, ולמרות שלא מדובר ברזולוציית 2K, התמונה עדיין חדה ויפה. למרות מסגרות דקות יחסית מסביב למסך, גודל של 6 אינטש אומר שמדובר במכשיר גדול. הבעיה היא שה-+GINI E6 הוא גם מכשיר כבד, ושוקל 208 גרם. ה-Nexus 6P האישי שלי לשם השוואה, שוקל 178 גרם בלבד, וההפרש בהחלט מורגש. הסיבה למשקל הזה נעוצה בין היתרן בשימוש הנדיב במתכת במכשיר הזה. גב המכשיר עשוי כולו ממתכת וכך גם מסגרת המכשיר, ולמרות זאת, למעט אולי גודל המכשיר, אין בו משהו יוצא דופן או מעניין במיוחד מבחינה עיצובית. בחלקו הקדמי, מתחת למסך ממוקם קורא טביעות אצבעות. הקורא הזה מדויק, אך לא מאוד מהיר, שניה וחצי עד שהמכשיר משוחרר מנעילה. זה אמנם לא נשמע הרבה אך ביחס לקוראי טביעות אצבע של מכשירים אחרים שבדקתי, זה די איטי.

קורא טביעות אצבעות מדויק אך איטי, +GINI E6 (צילום: גד גניר)

+GINI E6 (צילום: גד גניר)

+GINI E6 (צילום: גד גניר)

+GINI E6 (צילום: גד גניר)

ה-+GINI E6 מגיע עם ממשק ייחודי, זהה לזה שב-Gionee. למכשיר אין מגירת אפליקציות, וקיצורי הדרך אל כולן מופיעים על מסך הבית. הפקדים שרוב היצרניות מכניסות אל וילון ההתראות היגרו אל וילון נוסף שנגלל מתחתית המסך בדומה לזה שבאייפון. הוילון הזה כולל את הפקדים הרגילים ששולטים על הבלוטות', הרשת האלחוטית, חיבור הנתונים, קיצור דרך להפעלת הפנס וכו'. בנוסף יש כאן לחצן אשר מייצר שיחה מדומה: 15 שניות לאחר הלחיצה עליו, תתקבל שיחה פיקטיבית. בצד השני אם זה מעניין אתכם, מישהי תבקש שתשלחו אליה קובץ כלשהו ותחזור על הבקשה בלופ. מעבר לכך,יש כאן לחצן לצילום מסך, עם אפשרות ל"צילום מסך ארוך", צילום של מה שמופיע על המסך מעבר לגבולות הפיזיים שלו. זה יכול היה להיות מושלם באפליקציות ובדפי אינטרנט, אך משום מה, כל הוילון הזה לא זמין לשימוש כל עוד אינכם במסך הבית. במסך הבית כמובן, אין צורך בצילום מסך ארוך, כי מסכי הבית מותאמים לגודל הפיזי שלו.  ל-+GINI E6 יש ארבע ערכות נושא מובנות המגיעות יחד עם המכשיר. רוצים עוד? אין. זו לא חנות. רק אפליקציה המאפשרת להחליף בין הארבע הקיימות. כיאה למכשיר שמותג מחדש ע"י פלאפון, הוא כולל קישורים למגוון שירותים של פלאפון. שירות SuperTV, מעין אפליקציית טלויזיה ו- VOD ובה מגוון נאה של תכנים מערוצים 1, 10 ו-2, וגם הפקות מקור של יס והוט. בדר"כ השירות הזה ניתן לחודש ראשון במתנה ואז עולה כ-19.90 ש"ח בחודש, אך מי שרוכש מכשירי GINI מקבל את השירות הזה בחינם, כחלק מחבילת הטבות שנועדה להגביר את האטרקטיביות של המותג הזה. בתוך ערכת המכשיר הנדיבה תמצאו נרתיק פליפ חכם (הכולל כיסוי עם חלון למסך), כיסוי סיליקון למכשיר, מגן מסך ואפילו מתאם OTG, אם תרצו לחבר אל ה-+GINI E6 שלכם אמצעי אחסון חיצוני כמו Disc On Key. פלאפון מציעה גם אחריות "לכל החיים" (25 שנה) למכשירי GINI. ישבתי וקראתי את כתב האחריות המגיע עם המכשיר. ככל הנראה עניין 25 השנה היה משהו שהוחלט עליו לאחר שהמכשיר כבר נארז מאחר ותעודת האחריות מדברת על שנה בלבד. לא הצלחתי למצוא בכתב האחריות רמזים בנוגע למה יקרה לדוגמה לאחר 5 שנים אם הסוללה כבר לא תהיה כמו שהיתה בהתחלה, או מה תהיה תשובתו של נציג השירות בפלאפון בעוד 10 שנים כשאגיע אליו עם סימני צריבה על המסך, משהו שקורה בחלק מהמכשירים המצוידים במסכי AMOLED לאחר זמן מה. מה שבטוח - נזקי נפילות ורטיבות לא נכללים בתנאי האחריות מאחר ומדובר באחריות, לא ביטוח.
וילון ההתראות התחתון (צילום: גד גניר)


סיבה טובה למה לא להשאר עם המכשיר הזה עד שנת 2041 היא המצלמה שלו. זוהי נקודת התורפה העיקרית שלו, והיא לא מספקת את איכות התמונה שהייתי מצפה ממכשיר ברמת המחיר הזאת. על צילומים באור יום הוא מקבל ציון עובר, אם כי התמונות סובלות מעיבוד אגרסיבי מדי ומעט מדי פירוט. צילומים בתוך הבית או צילומי לילה מחריפים את התופעות שציינתי קודם ומוסיפים מנה גדושה של גרעיניות לתמונה. הסוללה שלו, בקיבול 5020mAh הופכת אותו לסמארטפון עם הסוללה הגדולה ביותר שאי פעם בדקתי. עם זאת, הביצועים שלה מעט מאכזבים. הוא מצליח לשרוד יום שלם, ובימים בהם שכחתי לטעון אותו, מצאתי אותו בבוקר עם 30-25 אחוזי סוללה. זה לא הרבה ביחס למכשירים אחרים עם סוללה בקיבול דומה, וציפיתי לקבל כאן יומיים של שימוש לפחות. שקע הטעינה הוא מסוג USB Type C, אך אין כאן טעינה מהירה, ותאלצו להמתין קצת יותר משעתיים לטעינה מלאה של הסוללה.










השמע באפרכסת המכשיר סטנדרטי. הרמקול של ה-+GINI E6 אמנם לא איכותי בצורה יוצאת דופן אך חזק מהממוצע. עוד הפתעה טובה: איכות השמע באוזניות מצויינת, והאזניות המסופקות איתו לא רעות בכלל, ביחס למה שמקבלים בדר"כ עם סמארטפונים.

הוסף כיתוב


כפי שציינתי בהתחלה, ה-+GINI E6 הוא המכשיר היקר ביותר מבין מכשירי המותג הפרטי של פלאפון, ומחירו עומד על 2000 ש"ח. המכשיר הזה לא אחיד ברמתו. נכון, ישנם מקומות בהם הוא עושה עבודה לא רעה, בייחוד בכל הקשור לאיכות שמע ולמסך. עם זאת, בכל השאר הוא לא ממש מצליח להלהיב, ולתחושתי, המחיר הנדרש עבורו גבוה מדי ביחס לחויית השימוש בו בפועל.

7 תגובות

  1. בקיצור מוצר בינוני שמחירו גבוה, באותו סכום ופחוץ מזה אפשר למצוא דברים עדיפים בהרבה.
    עוד מוצר שמטרתו היא לשווק אותו לאנשים שלא מבינים הרבה או שמסתכלים על המפרט גרידא.

    השבמחק
  2. אומרים אחריות לכל החיים אבל בפועל לא נותנים אפילו יום אחריות

    השבמחק
  3. אומרים אחריות לכל החיים אבל בפועל לא נותנים אפילו יום אחריות

    השבמחק
  4. אתם שני שקרנים הפאבלטים שלהם פלאפונים טובים מאוד וחכמים מאוד ולי יש את הפלאפון ''gini e6+'' והוא מאוד טוב והמחיר שלו הכי גבוה וזה בסך הכל עולה 1399 שקלים

    השבמחק
  5. לא ממליץ לאף מכשיר GINI עקב יצרן לא ידוע ושירות לקוי של פלפון ללא אלטרנטיבה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר