כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Band 2

למרות העלייה המתמדת במכירות שעונים חכמים, תת הקטגוריה המובילה במכירות בתחום המחשוב הלביש לפי דוח של IDC היא עדיין קטגוריית צמידי הניטור (Fitness Trackers). המלכה הבלתי מעורערת של שוק המחשוב הלביש, בעיקר בגלל מכירות צמידי הניטור שלה, היא חברת Fitbit. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2016 היא שולטת בכ-24.5 אחוז מהשוק, ומכרה כ-4.8 מיליון צמידים ושעונים חכמים, יותר ממה שמכרו יחד אפל, סמסונג וגרמין באותו רבעון. אז מי בכל זאת יכולה להחשב כאיום על ההגמוניה של פיטביט? יצרנית סינית שמטרילה לא מעט שווקים אחרים: Xiaomi. ה-Mi Band, צמיד הניטור הזול להפליא של החברה (14 דולר בלבד!) ייצר לה נתח שוק של לא פחות מ-19 אחוזים. לפני מספר חודשים הוכרז דגם משודרג של הצמיד הזה, ה-Mi Band 1S הכולל גם מד דופק מובנה. כעת הגיע אליי הדור הבא שלו, העונה לשם המפתיע Mi Band 2, הכולל מסך, לחצן מגע ותוית מחיר יקרה יותר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין זולה משמעותית ממה שיש למתחרים להציע.


Xiaomi Mi Band 2, מציג בין השאר גם את השעה (צילום: גד גניר)



לפני שאספר לכם על ה-Mi Band 2, צריך להבין מה ההבדל בעצם בין צמיד ניטור לשעון חכם. שעון חכם הוא יצור מתוחכם, אשר מקבל מידע מהסמארטפון שלכם משלל אפליקציות המותקנות עליו ומציג אותו על מסך (לרוב, מסך מגע) מובנה. צמיד ניטור הוא במובן מסוים יצור טיפש יותר, ומדובר למעשה בחיישן היושב על פרק היד שלכם, עוקב אחר התנועות והפעילות הגופנית שלכם, ומסתנכרן מול אפליקציה אחת בסמארטפון. צמידי ניטור מגיעים לרוב ללא מסך, אך מחזיקים זמן רב הרבה יותר ללא טעינה.



ה-Mi Band 2 הוא צמיד ניטור לכל דבר, אבל עם כמה שיפורים שהופכים אותו לקצת יותר מזה. כצמיד ניטור הוא עושה כל מה שקודמיו ידעו לעשות: הוא סופר צעדים אופן די מדויק, ויודע (בהתאם לפרופיל שהגדרתם מראש באפליקציה) להעריך מה המרחק שעברתם באותו יום בהליכה, ולחשב את כמות הקלוריות ששרפתם תוך כדי. מעבר לכך הצמיד ידע לעקוב אחריכם גם כשתלכו לישון. הוא יודע לזהות מתי נרדמתם ומתי התעוררתם. בין לבין הוא יודע גם להציג באפליקציה איך ישנתם, מתי במהלך הלילה ישנתם שינה עמוקה ומתי זו היתה רק שינה קלה. את כל המידע הזה ניתן לסנכרן מהאפליקציה של Xiaomi אל אפליקציית Google Fit. המסך הזעיר של ה-Mi Band 2 מאפשר צפייה בחלק מהמידע הזה מבלי שיהיה צורך לגשת לאפליקציה: תוכלו לראות עליו את השעה, למדוד דופק, לצפות במספר הצעדים שצעדתם באותו יום, במרחק שעברתם, בקלוריות ששרפתם ובמצב הסוללה. כל שעליכם לעשות כדי לדפדף בין המספרים זה לגעת בעיגול המתכתי מתחת למסך.


מד הדופק של ה-Xiaomi Mi Band 2 (צילום: גד גניר)

וזה מה שתראו כשה-Xiaomi Mi Band 2 לא יצליח למדוד את הדופק שלכם (צילום: גד גניר)



מה עוד? ה-Mi Band 2 יכול לשמש כשעון מעורר שירטוט על הזרוע שלכם בשעה שביקשתם. הרטט חזק באופן מפתיע וקשה לפספס אותו. הוא גם ירטוט כשתכנס שיחה, הודעת SMS, וואטסאפ וכל אפליקציה אחרת שתאשרו לה להרטיט את הצמיד, דרך אפליקציית השליטה בו. מעבר לכך, אם אתם יושבים שעות ארוכות במשרד ליד המחשב, ה-Mi Band 2 ירטוט אם יבחין שמזמן לא קמתם מהכסא. מעבר לכך, תוכלו להגדיר את ה-Mi Band 2 כמכשיר Smart Lock, שכאשר הטלפון מזהה אותו בקרבתו, הנעילה שלו מבוטלת.




איך ישנתי? הנה, ניתן לשתף את כל המידע

מספר הצעדים שעשיתי שלשום

מחזורי השינה שלי, אם זה מעניין אתכם

מסך ההגדרות באפליקציה

הפרופיל שלי



מאחר ומדובר בצמיד זול, נעשו כאן כמה פשרות. מספר אנשים טענו שהוא מכוער. אני לא מסכים איתם, אך מצד שני גם לא נפעם מהעיצוב שלו. לוקח קצת זמן עד שמתרגלים לאופן הסגירה של הרצועה על היד וגם אז זה לא הכי נוח. זכוכית המסך רגישה לשריטות, לא משהו שהייתם מצפים מצמיד שיושב על היד שלכם. לפיכך, או שתזהרו שלא לפגוע איתו בדברים קשיחים ממנו, או לחילופין, השקיעו בערך דולר וקנו מגן מסך. הייתי שמח אגב אם המסך היה יותר קריא בשמש, ואם ה-Mi Band 2 היה יודע לזהות את הזזת פרק היד בצורה מדוייקת יותר, על מנת להציג לי את השעה בלי שאצטרך ללחוץ על העיגול. אם תהיתם, בניגוד לשעונים חכמים, המסך כאן מאפשר הצגת מידע מאוד מוגבל. לא תוכלו לקרוא כאן הודעות וואטסאפ, לכל היותר תוכלו לראות אייקון של האפליקציה על המסך ולדעת שהתקבלה הודעה, אך לא תדעו ממי היא הגיעה.


חשוב להדגיש, ה-Mi Band 2 הוא לא שעון ספורט. הוא אמנם מודד צעדים, אך האפליקציה שלו אינה מציעה מדידה שונה לריצה, רכיבה על אופניים, או כל דבר אחר. אין כאן תכניות אימונים, והמידע היחיד שנשמר הוא מספר הצעדים שעשיתם, המרחק שעברתם ומספר הקלוריות המשוער ששרפתם. מד הדופק המובנה לא מודד את הדופק באופן קבוע. הוא יודע למדוד דופק כשתבקשו ממנו, ואף עושה זאת בצורה די מדויקת (השויתי מול שעון ספורט של גארמין), אם כי צריך להקפיד שהוא יהיה מונח על הזרוע בצורה מאוד ספציפית כדי שהמדידה אכן תצליח, ופעמים רבות הצמיד פשוט לא הצליח לזהות את הדופק. כדי לטעון את ה-Mi Band 2 תצטרכו לחלץ את החלק המרכזי שלו מהרצועה, ולחבר אותו אל כבל הטעינה המצורף. טעינה מלאה תספיק לכם לכשבועיים של שימוש, הלוואי על השעון החכם שלי.

עד לרגע שבו שלפתי את חיישן מתוך הרצועה, עשיתי באותו יום 2704 צעדים (צילום: גד גניר)


כפי שציינתי קודם, ה-Mi Band 2 הוא צמיד הניטור היקר ביותר של Xiaomi, אך הוא עדיין אחד הזולים בשוק: 43 דולר (166 ש"ח). הוא כנראה פחות יפה, האפליקציה שלו פחות מלוטשת משל המתחרים, ועדיין הוא עושה את מה שמצפים ממנו. הוא עושה זאת בפחות מחצי מהמחיר של הצמידים הזולים ביותר של חברות כמו Fitbit ,Garmin ,Misfit ,Jawbone ואחרות. מבחינת פיצ'רים, הוא אפילו מציע יותר מהן: מד דופק מובנה, מסך, והתראות ברטט היישר מהסמארטפון. אז נכון, הטענה שחוזרת על עצמה (במידה רבה של צדק) בהקשר של צמידי ניטור היא שמדובר בחפיץ שקונים, הולכים איתו מספר שבועות ואז זורקים אותו למגירה. אם ל-Mi Band 2 שלכם צפוי גורל דומה, לפחות זה יכאב לכם פחות בכיס.

********************

מחירו של Mi Band כיום עומד על 19.99 דולר (70.65 ש"ח בלבד) בקנייה מחו"ל. לחצו כאן

64 תגובות

  1. עוד סיקור איכותי מהבית היוצר של גד.

    דבר אחד אני לא מצליח להבין - מה הוא קהל היעד של צמידי הניטור? רק אנשים שעוסקים בפעילות גופנית או שיש גם מעבר?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)

      קצת קשה לי להגדיר את קהל היעד. זה פחות מיועד למי שעוסק בצורה רצינית בספורט. צמיד כמו ה-Xiaomi Mi 2 מיועד בעיקר למי שהחליט לקחת את עצמו בידיים ולבדוק מה המצב שלו, או לפחות לקבל זריקות מוטיבציה במהלך היום לזוז קצת יותר. ספורטאים חובבים יצטרכו לחפש מוצר יותר מקצועי.

      מחק
  2. תודה על הסקירה.
    מה עם קרינה?

    השבמחק
  3. יש לי שנה על היד את הצמיד דור ראשון שלהם. אם תכבה את ה-BLUTOOTH בפלאפון, הצמיד פשוט לא יסתנכרן. כשאתה רוצה לסנכרן (פעם פעמיים ביום) תדליק את הבלוטוס לסינכרון וכבה אחר כך. כך הקרינה איננה שיקול משמעותי (הכל כמובן אם אתה לא רוצה לקבל עידכונים ממנו במהלך היום. השעון המעורר פועל גם ללא ה-BLUTHOOTH

    השבמחק
    תשובות
    1. השעון קיים אצלי כבר חצי שנה על היד ואני לא מצליח לעדכן שעון מעורר ?
      עם תוכל לעזור לי אני ישמח

      מחק
    2. ניתן לכבות את הבלוטות' בצמיד עצמו?

      מחק
  4. ג'ובון מודד לא רק דופק אלא שינת REM, מה שהפך לתחביב מגניב בשבילי. ממש לא קהל היעד קלאסי של צמידים כאלה, אבל התמכרתי. אתה הופך מודע יותר לפעילות שלך, והתחרויות עם חברים מדרבנות מאוד. אוהב

    השבמחק
  5. חברים משהו יכול לשלוח לי קישור להפליקציה של השעון תודה מראש

    השבמחק
  6. האם ניתן לשחות עם הצמיד?

    השבמחק
  7. האם ניתן לשחות עם הצמיד?

    השבמחק
  8. לא כדאי. גג להתקלח איתו

    השבמחק
    תשובות
    1. איך אני מגביר את הבהירות של השעון ??

      מחק
  9. איפה ניתן לרכוש את הצמיד??

    השבמחק
  10. Gearbest והצמיד עמיד לשחיה

    השבמחק
  11. Gearbest והצמיד עמיד לשחיה

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת אפשר להתקלח איתו? ולהיכנס?חופשי למים?? לא ייהרס?

      מחק
    2. כן. עד מטר ולחצי שעה בלבד, כמעט כמו כל שעון חכם אחר שקיים בשוק.

      מחק
    3. יש הבדל בין מקלחת לבריכה. בבריכה יש כלור והצמיד ייהרס. מניסיון, XPERIA Z2 שנכנס לבריכה לא שרד לאחר מכן והתחילה קורוזיה שפשוט גמרה אותו. מתחת לברז באמבטיה זה בסדר.

      מחק
  12. יש לי את הדגם הקודם כמעט שנה ואתקן כמה דברים שנרשמו פה :
    1.אפשר לבדוק דופק רציף בעת אימון , צריך להוריד תוכנה Notify&fit ולשלם 7 ש"ח.
    2.המכשיר מודד זמני שינה.
    3.אפשר להגדיר שיתריע כאשר יש טלפונים חשובים , או הודעות מסוימת או כל התרעה באפליקציה מסוימת.
    4.אפשר להגדיר שיפתח את הטלפון , כלומר כל עוד אתם לא ליד הטלפון הוא יהיה סגור.
    5.אפשר להגדיר שהצמיד יתריע כאשר הטלפון אבד.

    סה"כ בשביל 15$ שווה כל שקל , את הדגם הבא לא אקנה כי השיפור היחידי שיש לו זה המסך .

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל המסך שלו משתלם.... שמע, הוא פאקינג נהיה עצמאי! לא תצטרך להסתמך על הפלאפון כדי למדוד דופק או כל מידע אשר אתה חפץ בו .. אלא להרים את היד ולבדוק דרך המסך הקטנטן שבצמיד ויותר מי זה, לישון ואורך סוללה 20-23 ימים, לישון ועם נוחות נהדרת! מה שדוגרי בשעונים חכמים כיום כרגע כל לילה צריך להוריד מהיד ולהטעין :/

      מחק
    2. יודע אולי אם מתאים גם לאייפון?

      מחק
    3. יודע אולי אם מתאים גם לאייפון?

      מחק
    4. כן, זה מתאים לios 7 ואייפון 4s ומעלה
      (אנדרואיד זה מ4.4)

      מחק
  13. יש לי את הדגם הקודם כמעט שנה ואתקן כמה דברים שנרשמו פה :
    1.אפשר לבדוק דופק רציף בעת אימון , צריך להוריד תוכנה Notify&fit ולשלם 7 ש"ח.
    2.המכשיר מודד זמני שינה.
    3.אפשר להגדיר שיתריע כאשר יש טלפונים חשובים , או הודעות מסוימת או כל התרעה באפליקציה מסוימת.
    4.אפשר להגדיר שיפתח את הטלפון , כלומר כל עוד אתם לא ליד הטלפון הוא יהיה סגור.
    5.אפשר להגדיר שהצמיד יתריע כאשר הטלפון אבד.

    סה"כ בשביל 15$ שווה כל שקל , את הדגם הבא לא אקנה כי השיפור היחידי שיש לו זה המסך .

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, כדי שיעבדו כל האופציות שצוינו,צריכה להוריד לסמארטפון שלי אפליקציה?? חשבתי שרק מודד צעדים ודופק ומראה שעה. דרך אגב,איך מכוונים את השעון?

      מחק
    2. לרוב זה מסתכרן אוטומטית יחד עם הפלאפון כאשר מחובר לבלוטוס אבל באפליקציה אפשר להגדיר עצמאי כאשר הבלוטוס לא בשימוש.

      מחק
    3. בנוסף, אם לדגם של ה- s1 היה מסך שמציג שעה זה היה מושלם עבורי.

      מחק
  14. עובד גם עם מכשירי Apple ?

    השבמחק
  15. שלום רכשתי צמיד Mi Band 2 אבל הוא לא ניטען

    השבמחק
  16. במהלך אימון אירובי בסטודיו המכשיר לא מודד את מספר הקלוריות. האם מיועד להליכה/ריצה בלבד? ייתכן שמה שמבלבל אותו זה שהוא מזהה מספר צעדים אבל בפועל אני נשארת במקום?

    השבמחק
  17. שלום יש לי את הצמיד Mi Band 2 איזה אפליקציה אני צריך להוריד לטלפון?

    השבמחק
    תשובות
    1. תחפש באפסטור או בגוגל פליי mi fit

      מחק
  18. אני לא מצליח להתחבר לבולוטוס של השעון מהטלפון מה אני יכול לעשות?

    השבמחק
  19. אתה צריך להיכנס לאפליקציה והאפליקציה עושה לך הכול לבד

    השבמחק
  20. שלום אין אני מעכן את השעון לשעה מקומית?

    השבמחק
  21. השעון היה ללא סוללה שבועיים בערך עכשיו כשהדלקתי אותו הוא מזייף בספירת הצעדים בצורה משמעותית והק"מ מישהו יודע איך מתקנים את זה .

    השבמחק
  22. יש לי צמיד ניטור mi band כזה כמו בכתבה. אלא שמד הדופק חדל לפעול בחלוף כחודשיים מאז קניתי את הצמיד. השעון ומד הצעדים פועלים היטב. יש לך מושג מה צריך לעשות.

    השבמחק
  23. השעון המעורר בצמיד עובד כמו השעון במכשיר הנייד?יש נודניק?כמה פעמים הוא רוטט לפני שאני מכבה אותו?

    השבמחק
  24. הMi Band הראשון מודד דופק?
    ואם אני לא נמצא ליד הטלפון בכלל אז השעון יפעל באותה צורה?

    השבמחק
  25. אינני יודע מדוע רשמתם שהצמיד מחזיק לשבועיים, הוא מחזיק כשלושה שבועות של שימוש מלא כולל רטט בהתראות וכו'. כמובן שאם תכבה את הרטט הוא יחזיק אף יותר מכך.
    אצלי בשימוש אינטנסיבי הצמיד מחזיק 20 יום, באמת כמו שאמור להחזיק על הנייר לפי מה שהיצרן מוסר. אך עם שימוש מעט מתון יותר הוא חוצה את זה בקלות. אין סיכוי בעולם שבטעינה מלאה הסוללה הסתיימה לך תוך שבועיים, אין סיכוי.

    השבמחק
  26. בוקר טוב,
    האם קיימת אפליקציה שניתן לחבר את השעון שמודדת גם דופק באופן רציף בזמן פעילות ספורטיבית ?

    השבמחק
  27. בוקר טוב,

    אני לא מצליח לכוון את השעון ולסנכרן עם הפלאפון, לעזרתכם אודה,

    גיא.

    השבמחק
  28. האם כאשר אני רצה עם הצמיד הפלאפון חייב להיות עליי על מנת להסתנכרן אחד עם השני?

    השבמחק
  29. האם כאשר אני רצה עם הצמיד הפלאפון חייב להיות עליי על מנת להסתנכרן אחד עם השני?

    השבמחק
  30. איך מגדירים התראת וואטסאפ בצמיד?

    השבמחק
  31. אם מחליפים שעון , לא לשכוח לנתק מהטלפון את החיבור אחרת לא יתן להתחבר לשעון החדש.
    מחזיק אצלי כמעט חודש ללא טעינה.
    מד הדופק לא מדוייק. והשאר בסדר .

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הבעיה שלי. השעון נפל לי. קניתי חדש. לא מצליחה להתחבר לטלםון.אםילו פתחתי חשבון חדש.גם לא מצליח. מה עושים? איך מוחקים את הישן?? משתמש חדש לא אמור לפתור את הבעיה?? אשמח לעזרה

      מחק
  32. לא מצליחה לחבר את השעון לטלפון אפשר עזרנ

    השבמחק
  33. מוצר מצוין במחיר מצוין!
    סוללה טובה מאוד (הגיע לפני כשלושה שבועות וטרם הוטען).
    מאפשר התראת רטט (אופציונלית) עבור שיחה נכנסת, קבלת SMS, שעון מעורר, נוטיפיקציות מאפליקציות הסמארטפון השונות ועוד...
    מתממשק בקלות עם אפליקציית Mi Fit יחד עם מוצרים נלווים נוספים כמו ה-Mi Body Composition Scale ובכך מאפשר ניטור ובקרה מפורטים אודות פרמטרים שונים כגון מעקב שינה, דופק, ספירת צעדים, מדידת מרחק ומדידת קלוריות.
    רצועה נוחה הניתנת לענידה ולהתאמה בקלות (אינו נופל או מחליק על הזרוע).
    ניתן לרכוש רצועות נוספות בצבעים ובסגנונות שונים במחירים מגוחכים.
    מומלץ בחום!

    השבמחק
  34. לשעון הזה יש מד קלוריות??

    השבמחק
  35. הי גד, תודה על ההסבר, אכן רכשתי את המוצר. אך אני מרגישה שהוא לא מדייק בסיפרת הצעדים..
    רוב היום שלי הוא בעבודה מול מחשב, אני הולכת פה ושם, ואכישהוא הוא כותב לי בסוף היום שעשיתי יותר מ-8,000 צעדים. שזה מרגיש לי מאוד מוזר...
    יכול להיות שבגלל שאני מקלידה, הוא מזהה את הרעידות של היידים כהליכה? או אוליי יש לך תובנה אחדת?
    תודה...

    השבמחק
  36. שלום האם ניתן להגביר את הבהירות במסך? משום מה נחלש לי ממש האור...

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי הבעירות נורא חלשה לך זה הסתדר? ואם כן מה עשית

      מחק
  37. שלום,
    האם השעון יכול לזהות דום נשימה? ואם כן איך רואים את זה בסמארטפון?

    השבמחק
  38. יש אפשרות לסטופר???

    השבמחק
  39. היי יש לי את הצמיד והוא טיפה גדול עלי, איך אני יכולה להוסיף עוד חור אחד (האם אפשר לנקב עם סיכה מבלי להרוס אותו) בתודה מראש

    השבמחק
  40. שלום לכולם ואשמח לעזרה חשובה אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע והצמיד פשוט לא מודד קלוריות בעת הפעילות.האם צריך להגדיר משהו????תודה רבה!

    השבמחק
  41. האם יש אפשרות להפעלה רציפה של השעון, למשל בשבת - למי ששומר שבת ולא רוצה ללחוץ על השעון כדי לראות מה השעה

    השבמחק
  42. האם השעון עובד לבד גם בלי האפליקציה זאת אומרת שהמצב ריצה שבטלפון נמצא גם בשעון שאני הולך לרוץ אז אני לא חייב שהטלפון יהיה איתי?

    השבמחק
  43. שלום
    אני לא מצליח לקבל התרהות של הווצאפ ב mi band 2 למרות שהפעלתי את כל ההרשאות . מישהו יכול לעזור לי ?

    השבמחק
  44. היי, אני עובדת כחובש וזקוקה לסטופר, מישהו יודע אם יש אפשרות כזו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר