כאלו ניסיתי: Beyerdynamic Custom One Pro

הכירו את Beyerdynamic, יצרנית אודיו מהותיקות בעולם. היצרנית הגרמנית מתמקדת בעיקר בייצור מיקרופונים ואזניות המיועדות בעיקר לאודיופילים ולשימוש באולפנים. ב-Beyerdynamic זיהו בשנים האחרונות את הגידול בשוק האזניות ואת הנטייה לראות בהן לא רק אמצעי להאזנה למוזיקה, אלא כפריט אופנתי, והחליטו לנסות את מזלם עם הקהל החדש הזה.


  Beyerdynamic Custom One Pro עם הלוחית היחידה שנראית טוב עליהן (צילום: גד גניר)

ה-Custom One Pro שקיבלתי לבדיקה הן אחד משני דגמים חדשים של החברה (השני הוא ה-Custom Street) המהווים ניסיון של היצרנית הגרמנית הזאת לשבור את התדמית הבוגרת והרצינית מדי שלה. ההיסטוריה של באיירדיינמיק רצופה באזניות שנראות טבעיות מאוד על השולחן באולפן הקלטות, אבל פחות מתאימות להליכה ברחוב. יש אנשים שזה מדבר אליהם יותר, ובמובן מסוים ככל שהעיצוב משעמם ופחות מתחנף, יש בו משהו שיכול לשדר תחושה של משהו איכותי יותר. אחד הפוסטים הראשונים בבלוג הזה עסק ב-HD330, אזניות של יצרן סיני בשם Superlux ש"שאל" את העיצוב של האזניות ההן מאחד הדגמים של Beyerdynamic, כנראה כדי ליצור את הרושם שהאזניות ההן בקצת יותר מ-200 ש"ח קרובות איכשהו לאזניות הגרמניות במחיר הגבוה פי 10. למרות זאת, הסנובים מהיילברון הבינו מתישהו שכדאי להם לנסות ולפנות לקהלים עם טעם שונה.


Beyerdynamic Custom One Pro (צילום: גד גניר)

ועדיין, מדובר בחברה שמרנית שנאמנה מאוד לעיצוב מאוד ספציפי. לכן, ה-Custom One Pro הן פשרה בין שמרנות עיצובית, למעין גימיק שאמור לאפשר התאמה של המראה של האזניות לכל אדם באופן אישי. בקוים כלליים ה-Custom One Pro דומות לכל האזניות שקדמו להן: אזניות Over The Ear גדולות שמקיפות את כל האוזן, עם קשת שמרופדת בשכבה נדיבה של בד, וזרועות מתכת גסות שמחברות את החלקים ביניהם. איפה הפנייה כאן לקהל הצעיר והאופנתי? ובכן, באריזה תמצאו מפתח אלן קטן, באמצעותו תוכלו לפרק ארבעה ברגים במסגרת העבה שבחלקן החיצוני של האזניות, ולהכניס תחתיה אחת מ-20 לוחיות קרטון עם דוגמאות שונות המגיעות יחד עם האזניות. עזבו אתכם שהתהליך של פירוק המסגרת מייגע ולא נוח במיוחד, הוא גם מאוד לא מתגמל, מאחר וכל הלוחיות והדוגמאות המסופקות יחד עם האזניות מכוערות להחריד: מנומרות, מקושקשות, עם כיתובים קלישאתיים, צבעוניות מדי, בחיי, כל דבר שמביך להסתובב איתו הצליח להכנס לאוסף הלוחיות האלו. ניתן להשיג לוחיות בעיצובים שונים, לוחיות עם טקסטורה שונה ותבליטים, שעשויים להראות טוב יותר, אבל תצטרכו מן הסתם לשלם עליהם תשלום נוסף על ההון שהשקעתם באזניות עצמן. מעבר לכך, תוכלו גם להחליף את ריפודי הבד באזניות עצמן ובקשת, לריפודים בצבעים אחרים. כל ההחלפות האלו הן עסק יקר: זוג ריפודים לאזניים יעלו לכם בהזמנה מאיביי כ-100 ש"ח וכך גם ריפוד הקשת. האזניות עצמן מגיעות במבחר צבעים: שחור ולבן. המעצבים של Beats, Skulcandy ואחרות יכולים עדיין לישון בשקט.


Beyerdynamic Custom One Pro על שלל הפאנלים המתחלפים שלה (צילום: גד גניר)


אז את זה שלא התחברתי לעיצוב שלהן ולגימיק של הלוחיות כנראה שהבנתם. על חוסר ההצלחה של Beyerdynamic בכל הקשור לעיצוב, היא מפצה היטב בנוחות שימוש ובאיכות הבנייה. כריות הבד הנושם (שנראה ונותן תחושה של עור, אבל מקורו לא מהחי, לתשומת לב קוראיי הטבעוניים) לא מחממות את האזניים גם בשימוש ממושך ונעימות מאוד על העור. הן לא לוחצות מדי על הראש אך אוטמות נהדר  את האוזן לרעשים מבחוץ, והקשת נפתחת לרוחב יפה שמספיק גם לבעלי ראש במימדים נדיבים כמו שלי. ערכת האזניות כוללת שני כבלים עבים שניתן לחבר ולנתק מהאזניה השמאלית. אחד עם מיקרופון מובנה לשימוש עם הסמארטפון שלכם, והשני בלעדיו, אך עם מתאם מתברג לפלאג 6.35 מ"מ, לחיבור למגברים. שני הכבלים האלו מגיעים באורך סטנדרטי. אמנם לשימוש בסמארטפון האורך הזה אידיאלי, אך להאזנה בבית או במשרד, כשמיקומו של שקע האזניות אינו נייד, הבחירה באורך של מטר וחצי היא בחירה שמגבילה אותי מאוד כמשתמש. הן לא מתקפלות, ותופסות לא מעט מקום, אך כאמור הן בנויות היטב, ולאחר שלושה שבועות בהם הסתובבתי איתן בתוך כיס בחלקו החיצוני של התיק שלי שחשוף ללא מעט פגיעות, אני יכול להגיד בביטחון שלא חייבים להיות מאוד עדינים איתן.


Beyerdynamic Custom One Pro (צילום: גד גניר)

Beyerdynamic Custom One Pro, ניתן להחליף את ריפוד הבד גם בקשת (צילום: גד גניר)

Beyerdynamic Custom One Pro (צילום: גד גניר)

ה-Beyerdynamic One Custom Pro הן אזניות סגורות אמנם, אך יש בהן פטנט שבעיני הוא לא פחות מגאוני. בחלק התחתון של כל אזניה ישנו מעין מפסק קטן (ב-Byeyer Dynamic קוראים לזה "Sound Slider"), אשר הזזה שלו חושפת גרילים קטנים והופכת אותן פיזית מאזניות סגורות לאזניות פתוחות, בארבע רמות שונות. באופן תמוה ומנוגד לחוקי הפיזיקה והאודיו המוכרים לי, דווקא פתיחה של המפסקים גורמת להן לייצר באסים חזקים יותר. סגירה מוחלטת גורמת לסאונד להיות שטוח יותר, אך מבליטה את תדרי המיד והצלילים הגבוהים. למה זה כל כך גאוני? כי זה עובד וזה נגיש מאוד. אמנם ניתן לשנות את אופי הצליל דרך אפליקציית נגן המוזיקה בה אתם משתמשים, אבל אתם לא באמת תעשו זאת לכל שיר בנפרד. האזניות של RHA הציעו בזמנו אפשרות להחלפת פילטרים שמשנים את אופי הסאונד, אך גם שם מדובר בתהליך מסורבל שלא תטרחו לעשות אותו בכל פעם מחדש. ה-Sound Slider מאפשרים לכם לשנות את אופי הצליל מתי שתרצו, בצורה פשוטה ונוחה, מבלי שתצטרכו להסתבך בתוך הגדרות האקולייזר של המכשיר שלכם, או בכלל לפתוח את מסך הסמארטפון שלכם. ההבדל בין המצבים השונים מורגש בהחלט. רוב הזמן מצאתי את עצמי כשהמפסקים פתוחים רמה אחת פחות מהרמה המקסימלית וכך קיבלתי צליל פתוח, עם באסים מקפיצים, אך גם מלא פירוט ועם צלילים מדויקים גם בתדר הגבוה. עם זאת היו שירים מסוימים בהם העדפתי לפתוח את המפסקים עד הסוף כדי לקבל באסים חזקים יותר. במקרים מסוימים הבאסים היו חזקים מספיק כדי לגרום לבד שמכסה את הדרייברים בתוך האזניות לרטוט על האזניים שלי. האם אלו האזניות הטובות ביותר שאי פעם שמעתי? לא. אך הן בהחלט נשמעות טוב כמו אזניות אחרות בטווח המחיר שלהן. נקודת חובה אחת לרעתן בהיבט הזה קשורה לעוצמת השמע המירבית. בחיבור לסמארטפון ממוצע רוב האזניות שבדקתי סיפקו עוצמת שמע מקסמילת מחרישת אזניים, ולא באמת הייתי צריך להגיע אליה. במקרה של ה-Byeredynamic, בשל ההתנגדות הגבוהה שלהן (16 אוהם), העוצמה המקסימלית היתה באיזור המספיק- מספיק בקושי מבחינתי. מה שיכול לתקן את העניין הזה הוא מגבר אזניות. גם אחד פשוט בכמה עשרות שקלים יכול לעשות את כאן את העבודה ולהגביר את הווליום (וגם לקרב את שקע האזניות אליכם ואל הכבל המעט קצר של האזניות האלו אם אתם מתכוונים לחבר אותן למחשב), אבל אם קניתם אזניות ברמת המחיר הזאת, סביר להניח שתרצו להשקיע קצת יותר בציוד מהסוג הזה.

מצבי הפתיחה השונים של ה-Sound Slider (צילום: גד גניר)

אז מהי רמת המחיר של ה-Custom One Pro? ובכן כצפוי, אלו לא אזניות זולות, במיוחד לא בארץ. אם תרצו להתחדש בזוג כזה תאלצו להיפרד מלא פחות מ-1199 ש"ח, מחיר אופייני לאזניות של היצרנית הזאת. שם המשחק באזניות האלו הוא התאמה אישית. אמנם ההתאמה האישית בכל הקשור לעיצוב די צולעת כאן, אבל ה-Sound Slider נותן לאזניות האלו ערך מוסף אדיר, ומאפשר לכם לשנות את אופי הצליל מתי שתרצו בצורה הנוחה, האפקטיבית והנגישה ביותר שאי פעם ראיתי ושמעתי.


Beyerdynamic Custom One Pro

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר