כזה ניסיתי: LG G6

בשנה שעברה, בדיוק בתקופה הזאת, השתלטה LG על רוב שלטי החוצות בישראל במסגרת קמפיין למכשיר הדגל שלה שטרם הגיע לארץ. בקרב היבואנית המקומית התעורר חשש כי העובדה ש-Samsung Galaxy S7 הגיע לחנויות מספר שבועות לפני ה-G5, יחד עם המכה התדמיתית הקשה שספגה LG בעקבות משבר תקלת הייצור ב-G4, תגרום לפגיעה במכירות המכשיר החדש שלה. החשש התברר כמוצדק: נתוני המכירות של LG השנה אכן אכזבו בארץ ובעולם, היה ברור שהמכשיר הבא שלה חייב להגיע כמה שיותר מוקדם לשוק ולהיות חדשני, מהפכני וחשוב מכל, כזה שישכיח איכשהו מהצרכנים את המבוכה הגדולה של שנת 2016. את המטרה הראשונה הוא השיג: המכשיר כבר בחנויות: יש לו את הפור ש-LG כל כך היתה זקוקה לו בישראל, ועוד לפני החג, תקופה בה ישראלים פותחים את ארנקיהם ביתר קלות. האם G6 הוא אכן המכשיר שאיתו תוכל LG לצאת למסע לשיקום המעמד שלה? זה בדיוק מה שניסיתי לבדוק.

LG G6 (צילום: גד גניר)


איך מייצרים מכשיר שיותר לקוחות יקנו? שואלים את הלקוחות מה הם רוצים. אם מסתמכים על המצגת באירוע ההכרזה של LG G6 בסוף חודש שעבר ב-MWC 2017, ללקוחות הספציפיים אליהם פנתה LG, היו דרישות הגיוניות: מכשיר אמין ובטוח לשימוש (כי התקפה על היריבה מבית שמכשיריה התלקחו בידיהם של לקוחות, היא ההגנה הטובה ביותר), מכשיר עמיד במים (כי אנחנו בשנת 2017), מצלמה שתוכל לתפוס זוית רחבה (כי תמיד נחמד שיש ברשימה מטרות ש-LG כבר עמדה בהן בעבר), והדרישה שהפכה לתכונת המפתח העיקרית של המכשיר הזה: מסך גדול במכשיר שנוח להחזיק ביד ולהכניס לכיס. משום מה, אף לקוח לא ציין את הסוללה כמשהו שדורש שיפור. הגיעו ימות המשיח? יותר הגיוני ש-LG פשוט העדיפו לא להבליט את הסוגיה הספציפית הזאת.




הסוגיה אותה כן הבליטו ב-LG היא ללא ספק המסך. למען ההגינות יש לציין שהמרדף אחר מסגרות דקיקות מסביב למסך היא לא המצאה של LG: יצרניות רבות התפארו בשנים האחרונות במכשירים עם שוליים דקיקים בצידי המסכים שלהם, והגדילה לעשות (שמתם לב מה עשיתי כאן?) היצרנית הסינית Xiaomi: שיתוף פעולה עם המעצב הנודע פיליפ סטארק הוליד לפני מספר חודשים את ה-Mi Mix, פאבלט בעל מסך ענק עם מסגרת דקיקה גם בחלקו העליון. מכשיר הדגל של LG אמנם מציג בחלקו העליון מסגרת מעט עבה יותר מזו שבמכשיר של Xiaomi, ועדיין, לדחוף מסך בגודל 5.7 אינטש (מסך שמגדיר מכשיר כפאבלט כשר למהדרין) לתוך גוף צר וקצר יותר מזה של OnePlus 3 (על מסך ה-5.5 אינטש שלו) זה הישג הנדסי שחייבים להעריך.

זה לצד זה: LG G6 ו-Nexus 6P, שימו לב למסגרות הדקיקות של ה-LG (צילום: גד גניר)


המסך הוא ביחס אורך לרוחב של 18:9, יחס שלפי כל הסימנים הולך להפוך לסטנדרט במובייל, בין אם של תכנים כמו משחקים וסרטים, ובין אם של המכשירים עצמם. יחס המסך הזה מאפשר שימוש נוח מתמיד בפונקציית המסך המפוצל שהוצג לראשונה ב-Android 7, ומחלק את המסך לשני ריבועים שוים בגודלם, שבכל אחד מהם ניתן לעבוד בצורה כמעט נוחה. המסך בטכנולוגיית IPS LCD תומך בתקנים Dolby Vision ו-HDR10, מה שמאפשר הצגת טווח רחב יותר של גווני צבע ותמונה ברורה, מוארת ומפורטת יותר גם בסצינות חשוכות. הרזולוציה מעט גבוהה יותר מזו של מכשיריה בעבר כדי להתאים ליחס המסך החדש והמוארך: 1440 על 2880 פיקסלים.
LG G6 (צילום: גד גניר)

LG G6, יחס המסך 18:9 מחלק את המסך לשני ריבועים זהים בגודלם ומאפשר עבודה נוחה במצב מסך מפוצל (צילום: גד גניר)



G6 בהחלט עונה על הדרישה לקבל מסך גדול יותר בגוף שעדיין נוח להחזיק ביד אחת ולהכניס לכיס. ועדיין, זה לא אומר שנוח להשתמש בו. זה נשמע לכם סותר, אבל זה לא: ככל הנראה, הבחירה ביחס המסך המהפכני והחדשני, ומסגרות דקיקות וסקסיות לא הביאו בחשבון את הצורך במתיחה לא אנושית של האגודל לצורך ביצוע פעולות יומיומיות שגרתיות כמו משיכה מטה של וילון ההתראות. בימים הראשונים מצאתי את עצמי מקלל את המכשיר ומחפש דרכים לשנות את צורת האחיזה בו ולקח לי הרבה יותר זמן מבדר"כ להתרגל אליו. להכל מתרגלים בסוף, וכרגע אני והוא יישבנו את ההדורים, אבל אני לא בטוח שבעלי ידיים קטנות משלי יסתדר איתו.

LG G6 (צילום: גד גניר)

LG G6 (צילום: גד גניר)


LG G6 נראה שונה לחלוטין מ-LG G5 של שנה שעברה, גם אם מתעלמים מהמסך הענק. ברצינות, אין קשר בין העיצוב של המכשיר הזה לזה של קודמיו. מסגרת מתכת (שבניגוד ל-G5 אכן נראית כמו מסגרת מתכת) מקיפה את גוף המכשיר, וגב היחידה אותה קיבלתי לביקורת מכוסה זכוכית שמתחתיה גימור מתכת מוברשת בצבע כסף. לטעמי זה המכשיר היפה ביותר ש-LG השיקה בשנים האחרונות, אם כי החיבור בין מסגרת המתכת לשאר גוף המכשיר לא מלוטש ב-100%. זה יוצר תחושה מעט לא נעימה באחיזה של המכשיר ללא כיסוי, ועדיין התחושה הזאת היא כעין וכאפס לעומת חוסר הנוחות שהסבה לי צורת המסך.

LG G6 (צילום: גד גניר)

LG G6 מהצד (צילום: גד גניר)


הפיל שבחדר מבחינתה של LG הוא בפירוש תקלת הייצור שהביאה להשבתתם של מאות אלפי מכשירי G4 ברחבי העולם בשל תקלת ייצור. הדרך של LG להתמודד עם הקטסטרופה התדמיתית הזאת היא להסית, באופן מרומז, את תשומת הלב אל הפיל בחדר של סמסונג, ולדבר על בטיחות השימוש במכשיר ואיך שאצלה המכשירים לא יתחממו. LG שילבה בתוך מבנה ה-G6, צינורית לפיזור חום הנפלט מהמעבד. ע"י כך לא רק שמפחיתים את הסיכוי להתלקחות ספונטנית של המכשיר, כי אם מונעים ירידה בביצועי המעבד הנובעת מהתחממות מוגזמת, ירידה ביעילות הסוללה, ובלאי כללי של המכשיר כולו. האם הצינורית תמנע תקלות כמו זו של  G4? אם LG חפצה להמשיך להתקיים בשוק הסלולר, מוטב שכן. ב-G6 עושה LG שימוש במעבד שקיים בשוק כבר כחצי שנה, Snapdragon 821. לא מדובר במעבד חלש במיוחד, להיפך, זה המעבד שעליו מבוססים מכשירים כמו OnePlus 3T, מכשירי הפיקסל של גוגל, ומכשירים נוספים אחרים שאף אחד לא יכול לטעון שהם מוגדרים כחלשים. הבעיה כאן היא התזמון: כדי להגיע מהר ככל הניתן לשוק עם מכשיר דגל לשנת 2017, התפשרה LG והעדיפה שלא לחכות למעבד הדור הבא Snapdragon 835 (שכל סדרת הייצור הראשונה שלו הוזמנה ע"י סמסונג). מה זה אומר בפועל על הביצועים? עד שלא אבדוק מכשיר המופעל ע"י מעבד 835, יהיה לי קשה להצביע על הבדל משמעותי בביצועים, אם כי אני בספק אם יהיה כזה, לפחות בפעולות יומיומיות. מצד שני, בחירה במעבד "ישן" יותר, אומרת שהמכשיר יקבל עדכונים משמעותיים למערכת ההפעלה אנדרואיד, ככל הנראה, למשך תקופה קצרה יותר, אם כי העניין הזה תלוי מאוד גם ביצרנית עצמה.

בהכרזה על G6 בברצלונה, התגאתה LG כי זה יהיה המכשיר הראשון אחרי מכשירי הפיקסל, שיגיע עם העוזרת האישית של גוגל, Google Assistant. היתרון הזה שרד בקושי יום אחד: מספר שעות לאחר השקתו של המכשיר של LG, הודיעה ענקית החיפוש כי Google Assistant תגיע אל כלל משתמשי אנדרואיד (מגרסה 6 ומעלה, במכשירים עם אנגלית כשפת ממשק). בנוסף, ניתן למצוא כאן את אפשרות החיפוש בתוך אפליקציות במכשיר. עושים שימוש גם ב-Keep וגם ב-Trello ולא בטוחים היכן יצרתם פתקית עם מידע חשוב? פשוט החליקו את האצבע מטה במסך הבית, והקלידו את מילות החיפוש ותוכלו לראות תוצאות מכל אפליקציה המותקנת אצלכם במכשיר.

הראשון והיחיד פרט למכשירי הפיקסל של גוגל להגיע עם Google Assistant, יתרון שהחזיק מעמד יום אחד בלבד (צילום: גד גניר)


כמו G5 ו-V20, גם G6 מצויד במערך צילום ראשי בעל שתי מצלמות: האחת סטנדרטית והשנייה בעלת עדשה רחבה במיוחד. שתי המצלמות בעלות חיישן ברזולוציה של 13 מגה פיקסל, אך נבדלות זו מזו ברוחב הצמצם (f/1.8 בעדשה הסטנדרטית לעומת f/2.4 בלבד בעדשה הרחבה), ובעובדה שלמצלמה עם העדשה הרחבה אין מיקוד אוטומטי. כצפוי ממכשיר דגל, G6 יודע להתמקד מהר ואיכותי, להפיק תמונות חדות ונאות. בלילה לוקח למצלמה קצת יותר זמן להתמקד, אבל התמונות מוארות יפה מאוד. העדשה הרחבה מאפשרת תפיסה של שטח רחב יותר בצילום. זה שימושי בעיקר כשאתם רוצים לצלם אובייקט גדול, אבל לא מסוגלים להתרחק אחורה כדי לתפוס את כולו בתוך התמונה. אין כאן מהפכה או שינוי דרמטי ביחס למצלמה של LG G5 משנה שעברה, אבל באופן כללי זו מצלמה מעולה.

מבט מקרוב על מערך הצילום של LG G6 (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

אותה תמונה כמו זו שמעליה, בעדשה הצרה  יותר (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


מסך הוא לרוב אחד מזללני הסוללה הרעבתנים ביותר בסמארטפון. אם מגדילים את המסך, חייבים להגדיל גם את קיבול הסוללה כדי לספק את הכוח הדרוש עבורו. במקרה של LG G6, הסוללה אכן גדלה מ-2800mAh ל-3300mAh, אך עדיין מדובר בקיבול נמוך יחסית למכשירים עם מסך בגודל שכזה, הפרמיה שאתם משלמים על כך ש-LG רצתה מסך גדול בגוף שנוח להכניס לכיס. ביום יום זה מתבטא בחיי סוללה קצרים למדי: במשך כל ימי הבדיקה לא הצלחתי למשוך איתו יום שלם עד הלילה, ולרוב נדרשתי לטעון אותו בשעות הערב המוקדמות. בשנים קודמות יכולתם פשוט לפתוח את גב המכשיר, לשלוף ממנו את הסוללה הריקה ולהכניס אליו סוללה אחרת. היבואנית בישראל אף הקפידה להכניס לערכה סוללה נוספת בניסיון להבליט את היתרון היחסי שיש לה כיצרנית היחידה שעדיין מאפשרת למשתמשים לעשות זאת. השנה, העדיפה LG להשתמש בסוללה מובנית, בעיקר בגלל הרצון למגן אותו בפני מים. הנחמה היחידה היא בעובדה שהמכשיר תומך בטעינה מהירה בתקן QC 3.0, טעינה מ-0 ל-50% בתוך כחצי שעה בלבד. היתרון בתמיכה בתקן כזה הוא האפשרות לרכוש מטענים וסוללות חיצוניות התומכות בתקן הזה, שאינם בהכרח של LG, ועדיין להנות מטעינה מהירה. הרמקול של G6 סטנדרטי ומספק עוצמה ואיכות שמע טובים, אם כי הוא לא מתבלט בהיבט הזה על פני מכשירים אחרים.

LG G6, מבט מקרוב על שקע הטעינה וגריל הרמקול (צילום: גד גניר)


כשמישהו ב-LG ניסח את הדרישה: "מסך גדול, בגוף של מכשיר שנוח להכניס לכיס", הוא איכשהו הצליח לפספס את הדרישה החשובה לא פחות "מכשיר שנוח להשתמש בו ביד אחת". הבשורות הרעות בשבילנו המשתמשים הן שזה לא משנה, כי ככה הולכים להראות מכשירי הדגל השנה: מסכי ענק, עם מסגרות דקיקות, כדי שתוכלו לצרוך עוד ועוד תוכן דרך המכשיר. לצפות בסרטים ולשחק במשחקים, הן פעולות שהמסך הגדול של LG תומך בהן ואכן משדרג אותן. במשך שבוע הסתובבתי עם המכשיר הזה וקוננתי על האופנה החדשה שיצרניות הסלולר במרדף האבוד שלהן אחר חדשנות, מחייבות אותנו להתחבר אליה. הבשורות הטובות הן שאחרי פרק זמן מסוים אכן מתרגלים למסך הענק ואז מגלים מכשיר חזק כצפוי, עמיד במים ובעל מצלמה מצויינת. מחירו כיום עומד על 3400 ש"ח, לא זול, אבל סטנדרטי למכשיר דגל, וזה משהו שבהחלט ניתן להגיד על G6, גם אם ליד שלכם ייקח זמן להסתגל אליו.

11 תגובות

  1. תודה על הסקירה הרצינית והמצוינת. רציתי לשאול - האם ההטענה המהירה עבדה אצלך מייד על ההתחלה או שזה לוקח כמה ימים כמו שדיווחו כמה משתמשים ישראלים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גיא!

      לא מדדתי במדויק, אבל ההטענה נראתה לי מהירה למדי. כך או כך, המכשיר הציג חיווי של טעינה מהירה מהיום הראשון בכל אמצעי טעינה שתומך ב-QC 2.0 או QC 3.0.

      מחק
  2. יופי של סקירה מעמיקה אך קלילה. תודה!
    אביב

    השבמחק
  3. הבנתי שיש גם בעיות בlg 5 (רכיב gps) וב v10(תקלות דומות באופן חשוד ל g4) כך שזה הרבה יותר מlg4.
    כמי שנכווה מ4, מקווה שהצרכנים בארץ יענישו אותם.

    השבמחק
  4. במילה אחת (3 אותיות)
    G P S
    אבל באמת - תודה על הסקירה. אני תמיד נהנה לקרוא. ובכל זאת, חברה שמוציאה מכשיר דגל עם רכיב gps תקול, ולא עושה ריקול יזום... שימותו בלאט!

    השבמחק
  5. להסיט =\= להסית

    השבמחק
  6. חחחחח עם מכשיר lg v 10 שעומד למות היה לי g 3 הלך הלוח אם , היה לי g 4 ,מת ז`ל , רק הg 2 עדיין עובד , אני מהחברה הבדיחה הזאת לא קונה שוב טלפון , זבל מכשירים זבל של שירות שומר נפשו וכספו ירחק.

    השבמחק
  7. נהנתי לקרוא
    תודה

    השבמחק
  8. הי גד,
    מאוד נהנה לקרוא את הכתבות שלך.
    הבעיה המרכזית זה הביצועים אחרי מספר חודשים.
    לרוב החודש הראשון המכשיר עובד יפה אבל לאחר עדכון ראשון, מתחיל לזחול..

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר